Ο πιο διάσημος βελτιωτής στο χώρο των jet ski έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 65 ετών έπειτα από επιπλοκές που είχε με την καρδιά του την τελευταία εβδομάδα της ζωής του στο νοσοκομείο της Havasu στην Αριζόνα.
Ο Chapin είχε μία ιδιαίτερα επιτυχημένη καριέρα ως αγωνιζόμενος των Jet Ski και αναβάτης του MotoCross ενώ από την άλλη ήταν ένας άνθρωπος με ξεχωριστό χαρακτήρα και μοναδικά κίνητρα στον τομέα των βελτιώσεων όπου κι αν ασχολήθηκε από τις αναρτήσεις των μοτοσυκλετών ΜΧ και των Mountain Bike, τους κινητήρες μοτοσυκλετών και αυτοκινήτων, τα jet ski και πολλά άλλα. Στο χώρο των jet ski είχε εργαστεί σε κορυφαίες εταιρείες όπως την PJS, Team Butch, την R&D και την MoTec σχεδιάζοντας και βελτιώνοντας κάθε είδους εξάρτημα στα χρόνια των δίχρονων jet ski. Αργότερα κέρδισε τον πρώτο παγκόσμιο τίτλο στην κατηγορία Pro Runabout Open το 2006 με το εξωπραγματικό για τα δεδομένα της εποχής STX-15F Supercharged χαρίζοντας αυτό τον τίτλο στην Kawasaki.
Συνεργάστηκε με πολλές ομάδες και αναβάτες στις ΗΠΑ (Jeff Jacobs, Larry Rippenkroeger, Rob Flores, Victor Sheldon, Christy Carlson, Mike Follmer, κ.λ.π.) καθώς επίσης στην Ευρώπη και την Ασία. Οι συμβουλές του στην κορυφαία ομάδα του Kuwait ήταν αξιοσημείωτες μιας και κατάφεραν οι αναβάτες της να κερδίσουν πολλούς τίτλους. Επίσης, συνεργάστηκε και μεμονωμένα με αναβάτες όπως τον Minoru Kanamori από την Ιαπωνία, τον Mike Klippenstein από τον Καναδά, την ομάδα Team Pastorello από τη Γαλλία καθώς και τον Raphael Maurin, τον BJ Ang επό τις Φιλιππίνες, τον Nicolas Rius στα αρχικά του χρόνια, τους αδερφούς Aswar από την Ινδονησία και πάρα πολλούς άλλους.
Οι ντόπιοι στην Havasu ακόμη πιστεύουν πως ο Bill ήταν απόμακρος από το κοινό των jet ski πράγμα που τον καθιστούσε δύσκολο στο να τον πλησιάσει κανείς και να συνεργαστεί μαζί του. Εν μέρει κάπου αυτό είναι αληθές από την άλλη ο Bill ήθελε να κρατήσει μακριά του όλους αυτούς του “έξυπνους” που πλαγίως ήθελαν να αποσπάσουν πολύτιμες πληροφορίες ή κι ακόμη να αντιγράψουν τις ιδέες του που είχε εργαστεί σκληρά γι’αυτές.
Γνωρίστηκα με τον Bill το 2006 στο πλαίσιο των δοκιμών του αγωνιστικού 800 SX-R και του STX-15F Supercharged που είχε προετοιμάσει για τον Chris MacClugage. Η γνώμη που είχα για τα δύο αυτά σκάφη τράβηξε την προσοχή του Bill και έκτοτε γίναμε αχώριστοι φίλοι και συνεργάτες. Όταν δούλευε πάνω σε κάτι ποτέ δεν το διέκοπτα ή δεν τον ρωτούσα τι κάνει. Αργότερα με φώναζε στον πάγκο εργασίας και με ρωτούσε τι το διαφορετικό έβλεπα και μου εξηγούσε τι είχε κάνει και για πιο λόγο. Γνώριζε πράγματα και δοκίμαζε διάφορες ιδέες που άλλοι δεν θα τους περνούσε καν από το μυαλό τι αλλαγές θα μπορούσαν να προκύψουν. Πηγαίναμε χαράματα στο νερό για δοκιμές και πολλές φορές φεύγαμε όταν πλέον άρχιζε να νυχτώνει. Πολλές φορές εργαζόμασταν μέχρι αργά το βράδυ στο συνεργείο του και το πρωί ήμασταν πάλι από νωρίς στο πόδι. Ο Bill δεν φοβόταν την εργασία ούτε την κούραση και εργαζόταν σκληρά από τις 6 το πρωί μέχρι τις 10 το βράδυ επτά ημέρες την εβδομάδα.
Τελευταία εργαζόταν σε ένα ξεχωριστό project για την Kawasaki (KMC) μαζί με τον Jeremy McGrath και το Kawasaki KRX 1000 Teryx. Ο Jeremy είχε τερματίσει δεύτερος στον αγώνα Kings of Hammers γεγονός μοναδικό για την Kawasaki που συμμετείχε πρώτη φορά σε ένα αγώνα που κυριαρχούσαν άλλοι κατασκευαστές μέχρι τότε. Ο Bill μου ανέφερε ότι στις πρόσφατες βελτιώσεις που δούλευε μεταξύ αυτών κι ένα set up με turbo θα έδινε την δυνατότητα στον Jeremy να κερδίσει στον φετινό αγώνα. Έπειτα από αυτό σκόπευε να βγει στη σύνταξη.
Αναμφισβήτητα θα μας λείψει πολύ ωστόσο δεν ξεχαστεί. Καλό ταξίδι Bill Chapin.