<

Sea-Doo RXP-X 2012 Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

Sea-Doo RXP-X 2012  Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

Από την S3 στην Τ3

Τελικά πόσο μεγάλο είναι το επίτευγμα της αλλαγής από την πολυσυζητημένη S3 γάστρα στη νέα T3;

 

Κείμενο: Βασίλης Μωραΐτης

Φωτ.:www.jetskiworld.gr, DG Exposure

 

Μέσα σε δύο περίπου χρόνια η Καναδική εταιρεία έκανε το μεγάλο άλμα βάζοντας στο περιθώριο την πολυδιαφημισμένη S3 γάστρα και κατά συνέπεια αφήνοντας άπραγους τους προμηθευτές των aftermarket parts παρουσιάζοντας μία γάστρα αλλά διατηρώντας τον ίδιο κινητήρα χωρίς να αλλάξει καν ούτε τον κυβισμό. Τελικά πόσο καλύτερη φαντάζει η νέα πρόταση;

 

Στην ουσία το γεγονός είναι ότι η Sea-Doo ξεφεύγει από το τριθέσιο μοντέλο και δίνει έμφαση στο διθέσιο σε ότι αφορά τις σπορ επιδόσεις παρουσιάζοντας ένα νέο μοντέλο που είναι ελαφρύτερο κατά 10 κιλά από το S3 RXT-X , πιο κοντό κατά 219mm και πιο φαρδύ κατά 3mm. Ο κινητήρας παρέμεινε αυτούσιος ενώ άλλαξε σε σημαντικό βαθμό η αισθητική και η εργονομία του συνόλου. Η εταιρεία ενίσχυσε τις επιθετικές και επιβλητικές γωνίες για να κόψει τα φτερά στο Benelli Group που παρουσίασε παρόμοια σχέδια σκαφών Runabout... Στο σύνολο το νέο RXP-X διαθέτει όλα τα i-Καλούδια που διαθέτουν και τα υπόλοιπα σκάφη της σειράς Musclecraft. Στην συγκεκριμένη δοκιμή εστίασα την προσοχή μου στη νέα γάστρα που αυτό είναι άλλωστε το ζητούμενο.

 

Εν κινήσει

Όταν πριν από ενάμιση χρόνο οδήγησα το νέο RTX-X S3 πίστευα ότι έπειτα από 20 χρόνια η Καναδική εταιρεία είχε κάνει ένα μεγάλο άλμα σε ότι αφορά την πλεύση και την σπορ συμπεριφορά των personal watercraft της. Ωστόσο, είχα αφήσει ένα παράθυρο ανοιχτό αναφέροντας ότι το σκάφος είχε οδηγηθεί σε flat water conditions ή ελληνιστί «λαδιά» που σημαίνει ότι δεν είναι ο καλύτερος τρόπος για να κρίνει κανείς ένα σκάφος που προορίζεται για σπορ αν όχι και για αγωνιστική χρήση. Και οι υποψίες μου βγήκαν αληθινές εφόσον γνωστοί και μη εξαιρετέοι αναβάτες υποστηριζόμενοι από την Bombardier δεν χρησιμοποίησαν ουδέποτε την συγκεκριμένη γάστρα σε αγώνες Endurance, Off-Shore ή ακόμη και Close Course στις μεγάλες διεθνείς συναντήσεις. Βέβαια στο σύνολο το σκάφος ήταν ολοκληρωμένο και εντυπωσιακό για επίπεδο «μικρών» εθνικών  πρωταθλημάτων ή ακόμη περισσότερο για την κατηγορία Stock Runabout που εκεί ίσως στόχευε αρχικά η εταιρία τουλάχιστον στο επίπεδο των αγώνων. Φέτος όπως στην Havasu η Yamaha πήρε τον πολυπόθητο τίτλο στην Pro Stock κατηγορία αφήνοντας πολλά ερωτηματικά για το RXT-X S3.

 

Η οδήγηση πραγματοποιήθηκε το Σάββατο (Pro Weekend) την στιγμή που γινόταν το ζέσταμα και τα προκριματικά των κατηγοριών Pro. Οι συνθήκες περιλάμβαναν έντονο κυματισμό (μεγάλα βαθιά κύματα με ενδιάμεσο chop) και ισχυρό άνεμο έντασης άνω των 5bf. Το πρώτο πράγμα που με εντυπωσίασε ήταν η γραμμική απόδοση του κινητήρα. Η ECU (που πιθανότατα φέρει τροποποιημένο χάρτη) προφανώς είχε το πρώτο λόγο, εφόσον έκανε σχεδόν απόλυτα γραμμική την κλίμακα της ισχύος γεγονός που σε κάνει να αναρωτιέσαι “πού είναι τα 265 άλογα;” Ωστόσο το σκάφος είναι ελαφρύ σαν πούπουλο και επιταχύνει γραμμικά ομαλά χωρίς διχασμό. Βέβαια κάτω από τις συγκεκριμένες συνθήκες δοκιμής η γάστρα... ήταν στον αέρα και η ευστάθεια του συνόλου περιορισμένη μιας και πραγματικά προσπαθούσα πολύ για να βρω την σωστή γραμμή και να το στρίψω στο μπαλόνι. Στη στροφή και μετά τα “φρένα”, πρέπει να ανοίξεις πρόωρα το γκάζι για να βρεις την τροχιά που θέλεις και για να καθορίσεις το “πάτημα” στην είσοδο διαφορετικά νιώθεις τη γάστρα να “ψάχνεται” θέλοντας να ανοίξει τη γραμμή της. Στο τέρμα γκάζι στην ευθεία μένεις πιο σφιγμένος πάνω του μιας και δεν έχει την υποδειγματική ευστάθεια ενός Ultra ούτε ενός FZR. Η γάστρα "παίζει" αριστερά-δεξιά γεγονός που σε αναγκάζει να μένεις σφιχτός σαν μάρμαρο. Ευτυχώς που τα νέα ελαστικά πατάκια παρέχουν πολύ καλή πρόσφυση και μπορείς να ασκείς καλύτερα τους αναγκαίους μοχλούς.

 

Η Καναδική εταιρεία διατυμπανίζει ότι η νέα γάστρα θέτει νέο (για τα δεδομένα των Sea-Doo) στυλ οδήγησης εφόσον επιτρέπει στο σκάφος να πλαγιάσει στο εσωτερικό της στροφής. Ωστόσο, θέλει κλειδωμένο τον οδηγό σε συγκεκριμένη θέση (Ergo Lock System) πάνω στη σέλα με τα κάτω άκρα στα νέα πρόσθετα πατάκια και τα γόνατα σφηνωμένα ή για την ακρίβεια να πιάνουν κάτω από εμπρόσθια καπάκια (όπως στο ρεζερβουάρ μίας μοτοσικλέτας Street). Η γάστρα σχεδιαστικά χωρίζεται σε δύο τμήματα: Την επιφάνεια υψηλής ταχύτητας (που είναι το κάτω τμήμα με την νέα σχεδίαση V) και την δυναμική επιφάνεια χαμηλότερης ταχύτητας (το τμήμα μεταξύ της πρώτης και του ορίου των πλαϊνών τμημάτων). Στο κύμα διαπίστωσα ότι το σκάφος είναι πραγματικά ελαφρύ γεγονός στο οποίο παίζει ρόλο η καινοτόμος κατασκευή της γάστρας. Από την άλλη η V-γάστρα δεν σκίζει το κύμα αλλά επιτρέπει την εύκολη απογείωσή του γεγονός που στις συνθήκες δοκιμής έκανε δύσκολη τη ζωή του οδηγού και στην επιλογή των κατάλληλων, γρήγορων γραμμών για να κινηθείς όπως πρέπει στην πίστα (και την μικρή πίστα δοκιμής όπου έγινε το τεστ). Επιπλέον, όταν είσαι σταματημένος με τον κινητήρα στο ρελαντί και χουφτώσεις το γκάζι τότε το φαινόμενο της σπηλαίωσης (cavitation) κάνει αισθητή την παρουσία του, γεγονός που αποδεικνύει ότι χρειάζεται απαιτείται άλλο impeller.

 

Την επόμενη ημέρα είχα την ευκαιρία να οδηγήσω την turb-άτη έκδοση του ίδιου σκάφους που είχε προετοιμαστεί από την Riva και μιας που ο καιρός είχε καλμάρει μία διαφορετική γεύση από τα χαρακτηριστικά της νέας γάστρας. Πράγματι το πλασάρεις στην στροφή με εντελώς διαφορετικό τρόπο από ότι μία S3 αλλά πρέπει να επιστρέψεις στο γκάζι πιο σύντομα για να κάνει οδηγό η γάστρα και να στρίψει. Είναι μία διαφορετική αίσθηση από ότι έχει δοκιμάσει κανείς σε μία γάστρα Ultra ή FZR. Και το σημαντικό ήταν το βελτιωμένος σκάφος φορούσε ride plate του κατασκευαστή και sponsons σχεδόν όμοια με της Sea-Doo. Το δε σημαντικό είναι ότι όταν επιταχύνεις νιώθεις την γάστρα ότι ανασηκώνεται και να πατάει στην μικρή επιφάνειά της, την επιφάνεια υψηλής ταχύτητας που ορίζει η Bombardier γεγονός που αποδεικνύουν και οι φωτογραφίες της δοκιμής. Όταν η θάλασσα είναι ήρεμη τότε επωφελείσαι τη νέα εργονομία του συνόλου που θέλει κλειδωμένο τον οδηγό σε συγκεκριμένη θέση.

 

Οι λάτρες της τελικής ταχύτητας θα αναρωτιούνται “πόσο πάει” και εδώ η απάντηση είναι θεωρητική μιας και κάτω από τις κυματώδεις συνθήκες θα ήταν άστοχη και ανακριβείς οποιαδήποτε μέτρηση. Θα βασιστώ όμως τα λόγια γνωστού εργοστασιακού οδηγού που μας δήλωσε εμπιστευτικά ότι η τελική του ταχύτητα είναι όμοια με τους προηγούμενου μοντέλου. Αν λοιπόν η S3 άγγιζε περίπου τα 69mph στις συνθήκες που την μετρήσαμε στην Ελλάδα στο ίδιο νούμερο θα βρίσκεται και η Τ3 με μόνη διαφορά ότι νέα γάστρα έχει πιο επιθετική συμπεριφορά στο στρίψιμο. Ωστόσο, οι μετρήσεις που πραγματοποίησε η εταιρεία R&D κατά επανάληψη έδειξαν ότι το νέο RXP-X T3 αγγίζει την τελική ταχύτητα των 67-68mph στις 7.850σ.α.λ.με 7lbs πίεσης boost. Δεν θα αμφισβητήσω τις μετρήσεις της εταιρείας μιας και στο παρελθόν έχει αποδειχθεί ότι στοιχεία μας έχει παραχωρήσει ήταν αληθή όταν τα επιβεβαιώσαμε ξανά κάνοντας δοκιμές στην Ελλάδα.

 

Κάνοντας τη σούμα

Τελικά αξίζει κανείς να αλλάξει το S3 του για να πάρει το νέο T3; Η απάντηση είναι πολύπλοκη εφόσον αρχικά μεταπηδάει από τριθέσιο σε διθέσιο αλλάζοντας στην ουσία μόνο γάστρα που στην νορμάλ μορφή της δεν αλλάζει την πλεύση από νύχτα σε μέρα. Σίγουρα από πλευράς αισθητικής αποτελεί ένα πανέμορφο σκάφος ενώ το χαμηλό βάρος του αποτελεί μεγάλο ατού. Επιπλέον, είναι το μόνο στην κατηγορία του που διαθέτει τόσα high tech ηλεκτρονικά καλούδια και αξεσουάρ. Αν όμως πρόκειται κάποιος να το χρησιμοποιήσει για αγωνιστική χρήση καλό θα είναι να κάνει υπομονή (έως τέλος του Φλεβάρη) μιας και θα δοκιμάσουμε το νέο kit της R&D που υπόσχεται μοναδική αναβάθμιση στην πλεύση χωρίς να εξαιρούνται φυσικά και οι επιδόσεις του συνόλου. Τότε θα γνωρίζει πραγματικά αν απαιτείται νέα επένδυση για τους αγώνες. Αν πάλι κανείς θέλει να παραμείνει στην Stock κατηγορία τότε ίσως να το ξανασκεφτεί μιας και οι καιροί είναι δύσκολοι. Η τιμή του σύμφωνα με την επίσημη αναφορά της επίσημης αντιπροσωπείας (Πετρόπουλος Α.Ε.Β.Ε.) έχει οριστεί στα 19.000ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Μοντέλο: Sea Doo RXP-X T3

Κινητήρας

Τύπος: 4T, Εν σειρά, τρικύλινδρος, 1503 ΧΗΟ Rotax

Χωρητικότητα (cc): 1.494

Διάμετρος x διαδρομή (mm):100x63,4

 Ισχύς (bhp/σ.α.λ.): 260/-

Ροπή (kgm/σ.α.λ.): Δ.Α.

Σχέση συμπίεσης: 8,4:1

Τροφοδοσία: EFI Rotax. με σώμα 52mm και ηλεκτρονικό γκάζι.

Σύστημα εισαγωγής: Supercharged με intercooler

Σύστημα εξαγωγής: Εξάτμιση 3-1

Σύστημα ψύξης: Μοτέρ: Κλειστό κύκλωμα, Εξάτμιση: Ανοιχτό κύκλωμα

Γάστρα

Τύπος: Βαθύ V

Dead Rise: -

Υλικό γάστρα: Fiberglass Reinforced Composite

Υλικό Deck: Fiberglass Reinforced Composite

Ολικό μήκος (mm): 3.316

Ολικό πλάτος (mm): 1.227

Ολικό ύψος (mm): 1147

Αριθμός αναβατών:2

Βάρος (kg): 368,3

Αποθηκευτικός χώρος (l): 116.6

Cooler (l): -

Glove box (l):-

Αναρρόφηση νερού: Τζιφάρι υποπίεσης

Βραχίονας επιβίβασης: Ναι

Χειρολαβή: Ναι

Δέστρα σέλας: Ναι

Τύπος γκαζιού: Σκανδάλη δείκτη

Καθρέφτες: Ναι

Αντιολισθητικά πατάκια: Ελαστικά

Σύστημα πρόωσης

Τουρμπίνα: Διαμήκης ροής, μονού σταδίου, με 10 πτερύγια.

Διάμετρος τουρμπίνας (mm): 155,5

Διάμετρος κώνου συμπίεσης (mm): Δ.Α.

Διάμετρος κώνου στρέψης (mm): Δ.Α.

Impeller: Ανοξείδωτο.

Μετάδοση:1:1

Trim: Ναι

Ηλεκτρικό σύστημα

Μπαταρία: 12volt, 19amp, κλειστού τύπου

Ανάφλεξη: Ψηφιακή

Χρονισμός: Δ.Α.

Τύπος μπουζί: NGK DCPR8ES

Εκκίνηση: Μίζα

Σύστημα ασφαλείας: DESS

Ταμπλό οργάνων

Ένδειξη καυσίμου: Ναι

Ένδειξη λιπαντικού: Ναι

Ταχύμετρο: Ναι

Στροφόμετρο: Ναι

Ένδειξη trim: Όχι

Επιπλέον ενδείξεις: Στάθμη καυσίμου, στροφόμετρο, ταχύμετρο, ωρόμετρο, πίεση boost (νέα ένδειξη), πυξίδα, ώρα, μετρητή κατανάλωσης καυσίμου, ώρα/απόσταση που θα αδειάσει το ρεζερβουάρ, touring/sport mode, ECO mode, VTS preset, μέγιστη/μέση ταχύτητα/σ.α.λ., χρονομετρητής γύρου, F-N-R ένδειξη, χαμηλή στάθμη καυσίμου, χαμηλή στάθμη λαδιού, χαμηλή πίεση λαδιού, χαμηλό Voltage, Check κινητήρα, Check αισθητήρων, προστασία μπαταρίας, Ηλεκτρονικό κλειδί (λάθος κλειδί), κλειδί Learning, πληροφορίες επισκευής, κωδικοί Error.

(Προαιρετικός εξοπλισμός: Cruise control, Slow mode, βαθύμετρο, κουκούλα, άγκυρα/σακούλα άμμου, στεγανή τσάντα για τον αποθηκευτικό χώρο, πτυσσόμενο σκαλοπάτι επιβίβασης, κιτ ασφαλείας, πυροσβεστήρας, Sea-Doo Move τρέϊλερ)

Καύσιμο/Λιπαντικό

Συνιστώμενο καύσιμο: Αμόλυβδη βενζίνη 91οκτ, (μίνιμουμ 87+οκτανίων)

Ρεζερβουάρ (l): 60

Ρεζέρβα (l): Δ.Α.

Σύστημα λίπανσης : Ξυρό κάρτερ, σύστημα λίπανσης με πίεση

Ρεζερβουάρ λιπαντικού (l): 5

Τιμή (ευρώ): 19.000

 

Η αποστολή στις ΗΠΑ και τους Τελικούς του Παγκοσμίου δεν θα ήταν δυνατή χωρίς την συμβολή των παρακάτω εταιρειών και φίλων:

 

Champions: Ιδιοκτήτης Άκης Μαλούχος

Λ.Αμφιθέας 17, Π.Φάληρο

Web:www.championsjetski.com

Τηλ.: 210-940 5623 

 

Halaris Bikes Center: Ιδιοκτήτης Γιώργος Χάλαρης

Δωδεκανήσου 67 και 61, Πειραιάς

Web:www.halarisbikescenter.gr

Web:www.track-day.gr

Τηλ.: , 210-422 0333  

 

Ιχθυοπωλείο Δουράμπεης από το 1932

Ράλλης Δουράμπεης

Τατοΐου 112, Νέα Κηφισιά

Τηλ.: 

 

ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΕΕ (Επίσημη αντιπροσωπεία Yamaha)

Μαριλένα Δογάνη Communication & PR Manager/Yamaha

Κύριλλος 19300, Ασπρόπυργος

Web:www.yamaha-motor.gr

Τηλ.:801-11-926242

210-620 1007 

210-421 0002-3