<

R&D Ultra Turbo parts list - Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

R&D Ultra Turbo parts list

Αν θέλετε να αναβαθμίσετε τις επιδόσεις ενός 250/260X κάνοντάς τες ρυθμιζόμενες ανάλογα με τις επιθυμίες σας τότε δεν έχετε από το να τοποθετείστε ένα Turbo Kit της R&D που είναι πλήρως ρυθμιζόμενο, αξιόπιστο και πάνω απ’όλα προσιτό στην τιμή του.

 

Κείμενο:Vasilis Moraitis

Φωτ.:www.jetskiworld.gr, R&D

 

Στην ουσία αποτελεί το πιο πολυσυζητημένο Turbo Kit στο χώρο των personal watercraft παρ’όλα αυτά η εταιρεία δεν έδωσε μεγάλη έμφαση όσον αφορά το μάρκετιν αυτού. Κατά καιρούς ακούγαμε και διαβάσαμε αρκετές εκδόσεις turbo να εφαρμόζονται στους κινητήρες των Kawasaki, ωστόσο εμπορικά δεν μάθαμε ποτέ τι κατάφεραν οι περιστασιακοί βελτιωτές σε όλο τον κόσμο. Το εικονιζόμενο Turbo kit της R&D μαγνήτισε τους ενδιαφερόμενους του είδους και τράβηξε τα βλέμματα της δημοσιότητας γιατί πίσω από αυτό κρύβεται η πολυετή πείρα της Αμερικάνικης εταιρείας. Εδώ και δύο χρόνια δεν είχαμε καμία ευκαιρία να δοκιμάσουμε το συγκεκριμένο kit μιας και οι αυτοί που το απέκτησαν δεν έμεναν στην Havasu.

 

Ωστόσο, το ενδιαφέρον μας για το συγκεκριμένο Turbo kit ήταν μεγάλο γιατί γνωρίζαμε από πρώτο χέρι τα στάδια της εξέλιξής του καθώς επίσης τις αναβαθμίσεις που δέχτηκε στη συνέχεια έπειτα από το πρώτο set up. Επιπλέον το είδαμε τοποθετημένο και σε μία γάστρα (κομπλέ γάστρα και deck) του Lee Manvel και πιστεύουμε ότι ειδικά αυτό θα αποτελούσε μία μοναδική ευκαιρία για δοκιμή. Έπειτα από την επανειλημμένη πρότασή μας προς της εταιρεία πήραμε το πράσινο φως για να δημοσιεύσουμε κάποια από τα απόρρητα δεδομένα αυτού του Turbo kit καθώς επίσης την πλήρη λίστα των τμημάτων που το απαρτίζουν.

 

Το μεγάλο ατού του είναι ότι είναι πλήρως ρυθμιζόμενο γεγονός που αυξάνει το εύρος της χρήσης του καθώς επίσης και των επιλογών που έχει ο αναβάτης μιας και μπορεί να το χρησιμοποιήσει απλά για να κάνει την βόλτα του ή να τρέξει σε ένα αγώνα Off-Shore Endurance με μεγάλη οικονομία καυσίμου είτε να συμμετάσχει σε αγώνα close course. Στην βασική του έκδοση το kit της R&D αποτελεί μία συμφέρουσα επιλογή στα 5.000 δολάρια που κοστίζει. Από εκεί και πέρα μπορεί κανείς να το χτίσει περισσότερο ανάλογα με τις προτεραιότητες που θέτει.

 

Σύμφωνα με τις πρώτες μετρήσεις του Chapin όταν το δουλεύει κανείς με 10 pounds στην πίεση boost μπορεί κάλλιστα να το χρησιμοποιήσει για την βόλτα του με κανονική βενζίνη χωρίς να ανησυχεί και με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 76mph. Στη συνέχεια μπορεί να αυξήσει την πίεση boost στα 15, 16, 17 pounds ή και περισσότερο για αγωνιστική χρήση ανάλογα με τον τύπο των αγώνων. Αρχικά μπορεί να χρησιμοποιήσει με την κανονική ECU της Kawasaki ωστόσο, ο Chapin έχει φτιάξει και κατάλληλους χάρτες για την MoTeC και για χρήση καυσίμου 100 octane ή αγωνιστικού καυσίμου.

 

Για να διατηρήσει η R&D το ολικό κόστος του σε χαμηλό επίπεδο αναγκάστηκε να τα φτιάχνει κατόπιν παραγγελίας σε παρτίδες των 5. Κατά συνέπεια το συγκεκριμένο kit αποτελεί μία συμφέρουσα επιλογή για κάποιον που διαθέτει ένα 250/260Χ και αναζητεί μία αναβάθμιση χωρίς να θέλει να πληρώσει… τα μαλλιά της κεφαλής του. Πάρετε λοιπόν μία πρώτη γεύση από την λίστα των τμημάτων που αποτελούν τη βασική έκδοσή του.

 

R&D Ultra Turbo parts list

1. Garrett GT28 Turbo with Complete mounting bracket

2. Spare GT28 Turbo Kit

3. Exhaust manifold turbo adaptor

4. Special 2:1 Rising Rate Fuel Pressure Regulator

5. Adjustable Boost Pressure Waste Gate

6. Related Banjo bolts, gaskets, oil lines, and fittings

7. Water jacketed exhaust tubing to OEM water box complete

8. Extra Straight through hull exhaust kit

9. Extra stainless exhaust flex couplings (2)

10. Extra Stainless U bends

11. Extra pipe mounting brackets

12. Silicone coupling hoses

13. Custom made Turbo to OEM intercooler tube

14. Price, $5.000

 

Στην πραγματικότητα η Αμερικάνικη εταιρεία δεν έβαλε ποτέ στην άκρη τα turbάτα project της. Άλλωστε στις αρχές του Μάρτη δημοσιεύσαμε κατά αποκλειστικότητα το νέο της εγχείρημα που είναι ένα σοφιστικέ Turbo kit για τον κινητήρα των 1800cc της Yamaha. Παράλληλα η εταιρεία εργάζεται πυρετωδώς στην εξέλιξη των πρώτων parts (εκκεντροφόρους, ECU, speed limiter, κ.λ.π.) για το 300Χ. Βέβαια το εκπληκτικό δίδυμο DickinsonChapin έχει θέσει τις ανάλογες προτεραιότητες στο τι θα κυκλοφορήσει στο εμπόριο πρώτα.

 

R&D Racing Products USA Inc.

12983 Los Nietos Rd.

Santa Fe Springs. CA. 90670

Web:www.rd-products.com

Phone:562-906-1190

Fax:562-941-563