<

R&D's 92+mph Open FZR Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

R&D’s Yamaha FZR anti-Monster weapon

Μία ημέρα μετά τους Τελικούς του Παγκοσμίου οδηγήσαμε το ταχύτερο Runabout που έχει πέσει στα χέρια μας, το οποίο βελτιώθηκε από την R&D, έσπασε το φράγμα των 90+mph και ετοιμάστηκε για να σταλεί στο Dubai.

 

Κείμενο:Βασίλης Μωραϊτης

Test rider: Βασίλης Μωραϊτης

Φωτ.:www.jetskiworld.gr

 

Πέρυσι στην επίσκεψή μου στους Τελικούς του Παγκοσμίου είχα την ευκαιρία να οδηγήσω όλα (κάθε κατηγορίας, Pro Stock, Limited και Open) Yamaha FZR που είχαν προετοιμαστεί από την Αμερικάνικη εταιρεία R&D. Κι αν δεν απατώμαι είναι η μοναδική εταιρεία που έχει επενδύσει πάνω σε αυτό το σκάφος και το SHO μοτέρ της Yamaha και αυτό γιατί έχει αποκλειστική συνεργασία με την Yamaha.

 

Φέτος, δεν εθεάθησαν πολλοί αναβάτες μετά τους αγώνες στα καθιερωμένα test ride της Δευτέρας ωστόσο, ανάμεσα στα πολλά Ski που οδήγησα είχα την ευκαιρία να οδηγήσω ένα καλοφτιαγμένο FZR σε μορφή Pro Stock. Αυτό ήταν αρκετό για να έχω ένα μέτρο σύγκρισης για την απογευματινή δοκιμή με το επιτελείο της R&D. Ο λόγος γίνεται για το νέο Open FZR που προετοίμασε η εταιρεία για κάποιο πελάτη της στο Dubai και η συνταγή περιλαμβάνει νέα carbon γάστρα του Lee Manvell και ένα ακόμη πιο εξωτικό μοτέρ από το περσινό που είχε ετοιμάσει ο Bill Chapin.

 

Τα περισσότερα συστατικά της συνταγής είναι γνωστά και αναγράφονται πλήρως στον πίνακα των τεχνικών χαρακτηριστικών για αυτό εστιάζω την προσοχή σας στο ζουμί της υπόθεσης. Που δεν είναι άλλο από τον νέο Supercharger C23X της R&D και τα μεγαλύτερα, 1000άρια μπεκ. Επιπλέον, ο Chapin σε συνεργασία με τον Lee Manvell έκαναν αξιοσημείωτη δουλειά στην κεφαλή (θυρίδωμα 5 γωνιών, γυάλισμα και μέτρημά της στο Flow Bench). Επιπλέον, ο Chapin έστησε νέα διάταξη στις σωληνώσεις του Intercooler και τοποθέτησε σε άλλο σημείο την βαλβίδα ανακούφισης. Με μία πρόχειρη εκτίμηση των στοιχείων και των δεδομένων ο Chapin ανάφερε ότι ο κινητήρας υπολογίζεται ότι αποδίδει 450 ίππους και μην νομίζει κανείς ότι είναι στο τέλος του εφόσον δούλευε με μόλις 18 μοίρες στο αβάνς και με χρήση AvGas. Φαντάσου πόσο καλύτερα θα αποδώσει με την χρήση αγωνιστικού καυσίμου...

 

Αρχικά όταν δει κανείς την νέα γάστρα του Lee Manvell πιστεύει ότι προέρχεται από Ultra ωστόσο, έχει βελτιωθεί εκτενώς στο εμπρός μέρος της τόσο στην γωνία του ρύγχους όσο και τα splash deflectors. Ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει η δουλειά που έχει γίνει στην εισαγωγή της τουρμπίνας μιας και παίζει καθοριστικό ρόλο στο “πάτημα” του σκάφους. Θα έλεγε κανείς ότι στο σύνολό της η γάστρα του Ultra έχει μεταποιηθεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε να φιλοξενήσει κατάλληλα το μοτέρ και το deck του Yamaha.

 

Επιπλέον, ο Chapin έδωσε έμφαση στο στήσιμο της μετάδοσης και της συμπεριφοράς της γάστρας για να μπορέσει να επωφεληθεί με τον καλύτερο τρόπο την εκρηκτική ισχύ του βελτιωμένου κινητήρα. Από πλευράς αισθητικής μπορεί μεν να δείχνει Σπαρτιάτικο αλλά όπως και να έχει όλα τα αγωνιστικά σκάφη κάπως έτσι δείχνουν πριν ντυθούν πλήρως για να στηθούν στην εκκίνηση του αγώνα.

 

 

Η πραγματική αλήθεια

Πέρυσι όταν οδήγησα το Open FZR της R&D πίστεψα ότι ήταν ένα πραγματικό Monster αλλά είναι πιθανό να είχα υπερεκτιμήσει τις επιδόσεις του λόγω της Monster βαφής του... Αυτό, το συγκεκριμένο σκάφος, το Άσπρο Σκάφος, όπως συχνά αποκαλούσε ο Chapin είναι ένα πραγματικό Anti-Monster όπλο. Ένα πανίσχυρο, απόλυτο, εκρηκτικό και ακριβέστατο στην οδήγηση σκάφος με ένα κινητήρα έτοιμο να καταπιεί όποιο άλλο σκάφος καθίσει δίπλα του.

 

Το πρώτο πράγμα που με εντυπωσίασε ήταν η εξωπραγματική και ακαριαία επιτάχυνσή του. Ειλικρινά δεν έχω αισθανθεί ποτέ άλλοτε τέτοια ακαριαία, κτηνώδη επιτάχυνση από οποιοδήποτε άλλο τετράχρονο Runabout που έχω οδηγήσει στην Havasu ή οπουδήποτε αλλού. Εκκίνηση από σταματημένο στο νερό σου κόβει την ανάσα χωρίς να καθυστερεί, να πατινάρει, ή να αδυνατεί για οποιοδήποτε λόγο. Απλά επιταχύνει άψογα από τα 0mph ως την τελική του ταχύτητα (92mph) χωρίς κανένα δισταγμό.

 

Το δεύτερο στοιχείο που με κέρδισε σε αυτή την δοκιμή ήταν η πλεύση του σκάφους και γενικότερα το πλήρως αγωνιστικό κράτημά του. Δεν έπαιζε κανένα ρόλο το πόσο δυνατά τραβούσε το μοτέρ εφόσον ένιωθες τη γάστρα να παραμένει κολλημένη στην επιφάνεια του νερού και το σκάφος σαν να είναι βιδωμένο πάνω σε ράγες. Καθώς επιτάχυνα ένιωθα μια δύναμη να τραβάει το σκάφος ακριβώς κάτω από το σώμα μου και να κρατάει εκεί κολλημένο χωρίς να τολμάει να ξεκολλήσει. Κι αυτό είναι το πραγματικό όφελος που έχει κανείς από την νέα γάστρα του Lee Manvell. Αυτό είναι το στοιχείο που διατηρεί σχεδόν μόνιμα την τουρμπίνα με το σωστό φορτίο. Αξίζει δε να σημειωθεί το γεγονός ότι ο Chapin χρησιμοποιεί ένα συμβατικό impeller της Skat-Trak και όχι το διπλό που δοκιμάσαμε την επομένη ημέρα σε άλλο σκάφος της R&D.

 

Η ευστάθεια στην πλεύση του στην ευθεία ήταν άψογη και δεν σε τρόμαζε σε καμία περίπτωση. Μεγάλο ρόλο σε αυτή έπαιζαν τα sponsons της R&D που ήταν τοποθετημένα σε νέα θέση. Σημειωτέων δε ότι είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε σε τροποποιημένη γάστρας της Kawasaki του Manvell να τοποθετούνται τα εικονιζόμενα sponsons αφού στο παρελθόν χρησιμοποιούνταν μόνο τα STX-15F sponsons της R&D. Επίσης, τροποποιήθηκε σε μεγάλο βαθμό το intake grate της R&D για να επωφελείται από τα χαρακτηριστικά του χωρίς όμως να φέρει μεγάλη αντίσταση στην επιφάνεια του νερού. Όλα αυτά καθώς επίσης και πολλές άλλες μικρές λεπτομέρειες συντελούν στο χειρουργικής ακρίβειας, απόλυτο και προβλέψιμο κράτημα αυτού του απίστευτου σκάφους. Από την άλλη πλευρά για να οδηγήσεις τέρμα γκάζι για 10-12 γύρους θα πρέπει να έχεις άριστη φυσική κατάσταση. Κι όμως αυτές τις απαιτήσεις έχουν τα καθαρόαιμα αγωνιστικά σκάφη γι’αυτό και υπάρχουν μόνο μία χούφτα άξιων οδηγών που μπορούν να πιέσουν τα όριά τους.

 

Γνωρίζουμε ήδη ότι η R&D εργάζεται πυρετωδώς για την βελτίωση κάποιων άλλων tricky parts που θα ενισχύσουν ακόμη περισσότερο τις ήδη καυτές επιδόσεις του συγκεκριμένου πακέτου. Αν λοιπόν εμείς γευτήκαμε τα 92+mph με την χρήση AvGas να είστε σίγουροι ότι σύντομα το επόμενο μοντέλο θα σπάσει το φράγμα των 100mph ιδίως με την χρήση ενός νέου καυσίμου που είδαμε. Χρειάζεται να πούμε κάτι παραπάνω...

 

R&D’s Yamaha FZR Open race craft

Engine

Yamaha OEM crankshaft with R&D/Carillo T1 con rods
R&D/CP 9.5:1 SPC pistons custom made for R&D          

Cylinder block 3 step plateau honing                        

Yamaha stock cylinder head re-ported with R&D/ModShop/Bill Chapin 5 angle ported, polished and floe bench tested.

R&D high rev. dual chrome vanadium high performance spring kit with titanium retainers and high performance guides

RC4 R&D Racing cam                

Stock exhaust system modified by Lee Manvell since the motor was moved backwards

Exhaust manifold has been Extrude Honed

C23X Supercharger with 20-23 pounds boost pressure

R&D special shaft kit 

R&D Intercooler

R&D spec 1000cc high impendence racing fuel injectors
R&D fuel pressure regulator

Stock fuel pump           

R&D Racing custom filter kit

Modified engine mounts

Fuel: AvGas

Electrical

MoTec programmable ECU with Launch LC2

NGK Laser Iridium ILFR6T11 spark plugs
Yamaha SuperJet On/Off switch

Pump and driveline

Skat-Trak 160mm, 14 vein Magnum One-offset Pumpw/25,4mm setback, with 83mm hub

Skat-Trak stainless-steel impeller, 14/23

Skat-Trak Extended-length drive shaft

R&D Billet aluminum bearing housing

R&D 2010 billet aluminum couplers

R&D drop nozzle system with auto trim

R&D 2.5 degree nozzle FZR casting modified to fit the Skat-Trak pump 
Skat-Trak pump cone

Reduction nozzle diameter: 83,5mm

Steering Nozzle diameter: 90mm

Hull and Handling components

Lee Manvel hull 3d generation with modified intake

Carbon Hull & Deck of total weight:125 lbs

Stock seat

R&D sponsons with deep blades

R&D STX-15F ride plate

R&D STX-15F intake grate modified                  

R&D billet aluminum trim tabs

Steering assembly

R&D steering system

ProTaper handlebars

Renthal grips

OEM trigger throttle lever

UMI Racing trim lever

Skat-Trak trim cable

Estimated engine output: 450 hp

Estimated torque: N.A.

Top speed: 92+mph

R&D Racing Products USA Inc.

12983 Los Nietos Rd.

Santa Fe Springs. CA. 90670

Web:www.rd-products.com

Phone:562-906-1190

Fax:562-941-563

 


Αληθινή ρουκέτα...


Εργοστάσιο παραγωγής 450 ίππων.

Νέα διάταξη στο Intercooler.

Σε νέα θέση και η βαλβίδα ανακούφισης.

Το πίσω μέρος του μηχανοστασίου.

Γάστρα με νέες καινοτομίες.

Με προσεγμένες αλλαγές.

Βελτιωμένο το scoop της R&D.

Πολλές οι αλλαγές στην εισαγωγή.

Αλλαγή και στα sponsons.

Που φέρουν μεγάλες λεπίδες.

Γνωστό plate και νέο drop nozzle.

Προσέξτε τον πονηρό κώνο.

Πιο βαριά αλλά καλύτερα σε απόδοση.

Προσεγμένη η βελτίωση της κεφαλής.