Team Champions Kawasaki Ultra 300/310X Akropolis Jet Raid 2014 spec – Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

Team Champions Kawasaki Ultra 300/310X Akropolis Jet Raid 2014 spec – Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

Αξιόπιστη βολίδα

Προετοιμασμένο με απλές λύσεις και bolt on parts το Ultra 300/310X του πολυπρωταθλητή Άκη Μαλούχου ανέβηκε για δεύτερη φορά στο βάθρο του διεθνή αγώνα Akropolis Jet Raid. Ρεκόρ μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα.

 

Κείμενο: Βασίλης Μωραϊτης

Test rider: Βασίλης Μωραϊτης

Φωτ.:www.jetskiworld.gr

 

H Kawasaki έκανε ένα μεγάλο βήμα με την σχεδίαση του Ultra 310 ωστόσο, κατάφερε με πονηρό τρόπο να κλειδώσει τις επιδόσεις του και πάνω απ’όλα την πηγή ενέργειας (δηλαδή την ECU) του ώστε να μην μπορούν οι επιτήδειοι να εισβάλουν σε αυτή και να κάνουν αλλαγές που θα βλάψουν την αξιοπιστία του συνόλου. Φέτος η ECU του Ultra είναι πιο πολύπλοκη από ποτέ άλλοτε και από έγκυρες πηγές πληροφορηθήκαμε ότι πολλοί που πήγαν να την “φτιάξουν” κυρίως στην Ευρώπη στο τέλος κατέληξαν με σπασμένο κινητήρα. 

 

Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που ο Άκης Μαλούχος κινήθηκε άμεσα από το χειμώνα για το στήσιμο του σκάφους που προετοίμαζε σιωπηλά για το Akropolis Jet Raid. Η συνταγή λοιπόν και η άμεση λύση του προβλήματος (ECU) ήρθε από την R&D. Κατά συνέπεια στήθηκε ένας Ultra που είχε ως βάση ένα εντελώς νορμάλ μοτέρ από 310Χ πάνω σε μία γάστρα ένας κινητήρας Ultra 310X χρησιμοποιώντας την πλεξούδα των ηλεκτρικών του 300X (που δεν έχει knock sensor και έχει αποσυνδεθεί ο κόφτης της τελικής ταχύτητας του κατασκευαστή) και φυσικά διαφορετικό σετάρισμα στην εξάτμιση. Αυτή είναι η πιο ασφαλής μέθοδος για να ανοίξει κανείς το νέο μοτέρ του 310.

 

Στο σύνολο ο Μαλούχος τοποθέτησε επιπλέον τα εξής: Ρυθμιστή πίεσης καυσίμου της R&D, υποδοχή στο ρεζερβουάρ της R&D για να ρουφάει η τρόμπα καυσίμου από πιο χαμηλά, φίλτρο αέρος της R&D, πλακάκι στο διάφραγμα της εξάτμισης της R&D και όσον αφορά την γάστρα scoop και plate της R&D, aftermarket sponsons, τιμονιέρα πρώτης γενιάς της UMI Racing, κώνο και φλάντζα 1 μοίρας στην τουρμπίνα της R&D, ελαφρύτερο σελάκι της CPI ltd και τροποποιημένη σέλα με ταπετσαρία της Jettrim, και πατάκια της Jettrim.

 

Στην πράξη

Το πρώτο πράγμα που σε κερδίζει πάνω στο σκάφος του πολυπρωταθλητή Μαλούχου είναι η θέση οδήγησης. Το σύστημα της τιμονιέρας, η παλιά UMI Racing, σε συνδυασμό με την υπερυψωμένη σέλα και τα νέα απίστευτα πατάκια της Jettrim σου δίνουν ότι χρειάζεσαι για να μπορείς να οδηγήσεις το συγκεκριμένο σκάφος κάτω από τις πιο αντίξοες συνθήκες με την καλύτερη εργονομία έχοντας πολύ καλή αίσθηση και πρόσφυση.

 

Δύναμη το μοτέρ του έχει παντού, σε όλη την κλίμακα των στροφών και γεμίζει άμεσα χωρίς κανένα δισταγμό, σε βαθμό που νομίζεις ότι είναι στημένο για close course και όχι για Offshore/Endurance. Στοιχείο που άλλωστε απόδειξε κι ο Άκης Μαλούχος σε κάθε σκέλος Close Course του Akropolis Jet Raid. Η τελική ταχύτητα του σκάφους έφθασε τα 114χλμ./ώρα νούμερο πολύ καλό για τα δεδομένα του όλου στησίματος και μάλιστα αν το συγκρίνει κάποιος δίπλα-δίπλα με του Pastorello όπως κάναμε εμείς την συγκεκριμένη δοκιμή. Κι όλα αυτά με απλά aftermarket parts που τοποθετήθηκαν στο σκάφος χωρίς καμία άλλη μηχανουργική επεξεργασία στην κεφαλή, τα κάρτερ, τον στρόφαλο ή ακόμη και την τουρμπίνα.

 

Το μοτέρ στο σύνολο είναι πιο γραμμικό από την περσινή του συνταγή και πιο ξεκούραστο στην οδήγηση. Βέβαια λόγω των καταστάσεων δεν υπήρχαν οι υποδομές για να χτιστεί περισσότερο ο κινητήρας και το σημαντικότερο όλων, η νέα ECU, που προετοιμάστηκε ειδικά για το συγκεκριμένο εγχείρημα δούλεψε άριστα. Κι αυτό ήταν το μεγάλο μυστικό γεγονός που συζητήθηκε εκτενέστερα και με την κορυφαία Γαλλική ομάδα.

 

Ποιά ήταν η διαφορά του με το σκάφος του νικητή Pastorello; Το μυστικό δεν είναι μόνο στις διαφορές που είχαν στην προετοιμασία του κινητήρα αλλά επιπλέον στην μετάδοση. Όλα αυτά παίζουν ρόλο στο πώς φθάνει η ισχύς στην τουρμπίνα και στο πως μετατρέπεται η ώθηση. Αυτός είναι ο τομέας που δεν πείραξε σχεδόν καθόλου ο Άκης Μαλούχος μιας και ο κινητήρας του ήρθε σχεδόν 10 ημέρες πριν τον αγώνα στα χέρια του. Παρόλα αυτά έμεινε ικανοποιημένος από τις επιδόσεις του και στο γεγονός ότι βρισκόταν πάντα κοντά σε απόσταση αναπνοής στα πιο γρήγορα σκάφη του αγώνα. Άλλωστε στην χρονομετρημένη διαδρομή Γύθειο-Καλαμάτα είχε τον ταχύτερο χρόνο και βγήκε δεύτερος όταν την τελευταία στιγμή τον πέρασε λίγο πριν την είσοδο το Λιμάνι ο Paulo Dias όταν εκείνος έμεινε από βενζίνη.

 

Να λοιπόν με μία απλή συνταγή μπορεί κανείς να κάνει θαύματα χωρίς να ταραχθεί η ηρεμία της αξιοπιστίας και πάνω απ’όλα να έχει ότι χρειάζεται για να ανέβει στο βάθρο ενός Διεθνούς Αγώνα πόσο μάλιστα όταν μιλάμε για το Akropolis Jet Raid που συχνά ταυτίζεται ως το “Dakar της θάλασσας”. Τελικά είναι πολύ δύσκολο να διατηρήσει την απλότητα της κατασκευής σε τέτοιο βαθμό αλλά ταυτόχρονα να κατορθώσει να βγάλει περισσότερη δύναμη και επιδόσεις χωρίς να χαλάσει την αξιοπιστία του συνόλου. Ήδη γνωρίζουμε ότι ο Μαλούχος εργάζεται πυρετωδώς σε συνεργασία με την R&D στο επόμενο στάδιο βελτίωσης του συγκεκριμένου σκάφους και γενικά της πλατφόρμας των 300/310.


Team Champions Kawasaki Ultra 300/310X Akropolis Jet Raid 2014 spec

Engine

Stock Kawasaki Ultra 310X

R&D adjustable boost pressure valve

R&D air filter

R&D deep fuel pick up
R&D Reprogrammed ECU
Διαφορετική ψύξη στο
Intercooler
Pump and driveline
Στοκ
Kawasaki Ultra 310X pump
Στοκ Kawasaki Ultra 310 Impeller

Hull and handling

Στοκ Kawasaki Ultra 300X γάστρα

R&D ride plate

R&D Aquavein Intake grate
Aftermarket sponsons
CPI ltd lightweight rear seat unit
Jettrim seat cover
Jettrim mats
Steering system

UMI Racing billet aluminum steering system

Hot Products USA handlebars

PJS trigger throttle
Performance

114km/h at 7.920rpm

Team sponsors: Champions (www.championsjetski.com), Halaris Bikes Center και www.jetskiworld.gr

 


Malouchos, Vincendeau, και Pastorello (εσωτερική).

Pastorello, Chassier, και Malouchos.