Jettrim SX-R Ergo kit – Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

Jettrim SX-R Ergo kit – Παγκόσμια Αποκλειστικότητα  

Αναβαθμίζοντας την εργονομία

Θέλετε να οδηγείτε το SX-R σας με λιγότερη προσπάθεια; Τότε θα πρέπει να βάλετε ένα σετ από τα εργονομικά πατάκια της Jettrim. Κάνει την διαφορά.

 

Κείμενο:Βασίλης Μωραϊτης

Test rider: Βασίλης Μωραϊτης

Photos:www.jetskiworld.gr

 

Από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 οι αναβάτες και οι ομάδες άρχισαν να ασχολούνται πιο μεθοδευμένα με την μεταποίηση στο πατάκι του σκάφους των Ορθίων. Η πιο δημοφιλής μετατροπή ήταν το σκαλοπάτι υπό γωνία που τοποθετούσαν στο πίσω μέρος του deck για να δίνει καλύτερο πάτημα στον οδηγό και να μειώνει την πιθανότητα ολίσθησης του πίσω ποδιού. Κι αυτή ήταν η βελτίωση που υιοθέτησαν οι περισσότεροι αναβάτες για περισσότερα από δέκα χρόνια. Βέβαια το 2005 η Αυστριακή εταιρεία Hydrospace παρουσίασε το S4 που είχε ένα διαφορετικό πάτωμα με ενσωματωμένες προσθήκες που ενίσχυε την εργονομία του συνόλου σε αντίθεση με τα πολύ κοντά ρέλια του σκάφους. Έκτοτε οι αναβάτες άρχισαν να ψάχνονται όλο και περισσότερο με την εργονομία στο deck του Όρθιου.

 

Στις αρχές του 2013 η Jettrim παρουσίασε το νέο SX-R Ergo kit το οποίο στην ουσία δεν ήταν τίποτε άλλο από την σχεδίαση μερικών ελαστικών επιθεμάτων που τοποθετούνται κάτω από το πατάκι του deck για να διαμορφωθεί κατάλληλα η επιφάνεια του στο πίσω μέρος καθώς και  μπροστά για να ενισχύσει την πρόσφυση του οδηγού.

 

Η τοποθέτησή του δεν απαιτεί γνώσεις αστροφυσικής που σημαίνει ότι ακολουθεί κανείς την τυπική διαδικασία απλά πριν κολλήσει το πατάκι σημαδεύει και κολλάει αρχικά τα επιθέματα που θέλει στην κατάλληλη θέση. Στο τέλος περνάει από πάνω το πατάκι της Jettrim και τέλος εφάπτεται το πλαστικό του κατασκευαστή με τις τρύπες που κρατάει το πατάκι στη θέση του στο πίσω μέρος της φλάντζας του σκάφους. Οι άκρες της ταπετσαρίας δεν θα περάσουν κάτω από τις πλαστικές γωνίες του bond flange.

 

Η αλήθεια είναι ότι πριν δοκιμάσω το εικονιζόμενο πατάκι είχα ήδη πάρει γεύση από την κατασκευή του όταν δοκίμασα το τετράχρονο SX-R της SE Speedmagic που ήταν εφοδιασμένο με το ίδιο σετ. Τα είδα και ξετρελάθηκα και ζήτησα από τον Gary Hart, ιδιοκτήτη της Jettrim να μου ετοιμάσει ένα όμοιο σετ. Η αίσθηση είναι μοναδική και νιώθεις μοναδική σιγουριά και απίστευτα καλό πάτημα στην έξοδο της στροφής. Παρόλο ότι δεν αλλάζω πόδια στην εναλλαγή κατεύθυνσης από το ένα μπαλόνι στο άλλο, την όλη σχεδίαση βρήκα εξαιρετικά εργονομική. Σημειωτέων δε ότι λόγω ότι τοποθετήθηκε σε Pro Stock SX-R δεν τοποθετήθηκε το εμπρόσθιο επίθεμα γιατί δεν ασκούνται τόσο μεγάλες δυνάμεις. Βολικά είναι επίσης και στην ευθεία όταν σκύβεις για να ενισχύσεις την τελική ταχύτητα. Τελικά παίζουν μεγάλο στο σύνολο της εργονομίας και συντελούν στο να ασκείς λιγότερη δύναμη στο πλαίσιο της σπορ οδήγησης που σημαίνει ότι κουράζεσαι λιγότερο εφόσον καταβάλεις μικρότερη δύναμη στο σύνολο των γύρων που γράφεις στην πίστα.

 

Αν αξίζουν τα λεφτά τους; Με κλειστά τα μάτια. Στις ΗΠΑ το κιτ κοστίζει 225-250 δολάρια (που άμεσα αντιλαμβάνεται κανείς ότι το κόστος του είναι μεγαλύτερο στην Ελλάδα) ανάλογα με το είδος της ταπετσαρίας και περιλαμβάνει το πατάκι, τα επιθέματα, τα πλαϊνά και το κάλυμμα του μπροστινού panel. Εμείς το δοκιμάσαμε σε δύο διαφορετικά σκάφη και δεν το αποχωριζόμαστε. 

 

Jettrim, Inc.

1600W Acoma #12

Lake Havasu City, AZ 86403.

Web:www.jettrim.com

Phone:(928) 855-1919

Facebook:Jettrim