Το μουσείο της Kawasaki - Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

Το μουσείο της Kawasaki - Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

Επισκεφτήκαμε την KMC για να θαυμάσουμε από κοντά το αξιόλογο μουσείο που έχει στηθεί τα τελευταία χρόνια για να ταξιδέψουμε πίσω στον χρόνο και τις ρίζες της εταιρείας.

 

Κείμενο:Βασίλης Μωραΐτης

Φωτ.:www.jetskiworld.gr

 

Έκλεισα δέκα χρόνια από τότε που επισκέφτηκα την Αμερικάνικη μονάδα της Kawasaki στην Δυτική ακτή. Στην έδρα της Αμερικάνικης Kawasaki, KMC στο Irvine του Los Angeles βρέθηκα με πρωταρχικό σκοπό να οδηγήσω σε παγκόσμια αποκλειστικότητα τα δύο νέα Jet Ski των 310 ίππων και επί τη ευκαιρία επισκέφτηκα το αξιόλογο μουσείο που στήσει η εταιρεία στην είσοδο των κτηριακών της εγκαταστάσεων.

 

Για τους οπαδούς του σπορ των Jet Ski δεν χωράει καμία αμφιβολία το γεγονός ότι στο εξαιρετικό μουσείο της Kawasaki βρίσκεται ένα από τα πρώτα WSAA, το μοντέλο που κατασκεύασε αρχικά η Kawasaki το 1973 σε περιορισμένο αριθμό μόλις 500 κομματιών. Στη συνέχεια ακολούθησε το WSAB που είχε γάστρα τύπου V και αποτελούσε ένα πειραματικό μοντέλο για την εταιρεία που ήθελε την βοήθεια του καταναλωτικού κοινού για να αποφασίσει ποια γάστρα θα κρατήσει στην συνέχεια. Η δεύτερη αποκλείστηκε και έτσι το 1976 στήθηκε στο Lincoln της Nebraska η μονάδα παραγωγής της Kawasaki και από το τότε το λογότυπο Jet Ski ταυτίστηκε με το σπορ. Πάνω στο σκάφος έχει τοποθετηθεί και το πρώτο σωσίβιο που σχεδιάστηκε για αυτή τη χρήση και φέρει την σφραγίδα του USCG.

 

Πόλο έλξης αποτελεί η πρώτη αγωνιστική μοτοσυκλέτα της εταιρείας του Akashi που σχεδιάστηκε για να συμμετάσχει στο Ιαπωνικό πρωτάθλημα Motocross. Ο λόγος γίνεται για την φημισμένη Β8Μ που εξελίχθηκε το 1962 και ένα χρόνο αργότερα έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα ΜΧ μιας ήταν μόνιμα είτε στο βάθρο είτε στην πρώτη εξάδα. Επιπλέον ήταν η πρώτη αγωνιστική μοτοσικλέτα παραγωγής που πούλησε η εταιρεία αργότερα στην κατηγορία των 125κ.εκ. με ισχύ 12 ίππων και τετρατάχυτο κιβώτιο.

 

Εντυπωσιακή ήταν επίσης η F11M που αποτελούσε τον πρόγονο των μεταγενέστερων ΚΧ του ‘74. Ήταν η πρώτη αγωνιστική μοτοσικλέτα της Kawasaki που ομολογκαρίστηκε με τους κανονισμούς της ΑΜΑ που απαιτούσαν τουλάχιστον 200 κομμάτια παραγωγής. Τα F11M των 250κ.εκ. και τα F12MX των 450κ.εκ. μπήκαν επίσημα στους αγώνες του Αμερικάνικου Πρωταθλήματος. Το F11M είχε απόδοση 30 ίππων στις 7.500σ.α.λ. Μεγάλη εντύπωση μας έκανε και το ΚΧ 80 Α1 του 1978 που αποτελούσε ένα μοντέλο προπαραγωγής.

 

Βέβαια η σπουδαιότερη μοτοσικλέτα στο χώρο του μουσείου για τους λάτρες των MotoGP δεν ήταν άλλη από την τετρακύλινδρη KR500 του Eddie Lawson, μια μοτοσικλέτα με ξεχωριστή ιστορία στην εποχή των GP500. Δίχρονη με σύστημα δισκοβαλβίδων στην εισαγωγή, ρυθμιζόμενη γεωμετρία και με εκκεντρικό σύστημα αξόνων στους τροχούς. Ανατριχιαστική ήταν η εικόνα της χειροποίητης πλάκας του πιρουνιού που σε έκανε να αναρωτιέσαι την αξιοπιστία της κατά την επιβράδυνση από τα 280+χλμ./ώρα.

 

Από το μουσείο δεν έλειπε η θρυλική ΚΖ650 που το 1977 είχε κατατρίψει πολλά παγκόσμια ρεκόρ που την καθιστούσαν ως την ταχύτερη μοτοσικλέτα παραγωγής. Αερόψυκτος μεν ο τετρακύλινδρος κινητήρας της αλλά εφοδιασμένος με μεγάλο έξτρα ψυγείο λαδιού. Μεταξύ άλλων είχε καταρρίψει τα εξής: 100χλμ. με ταχύτητα 133.736μίλια/ώρα και 1000χλμ. με ταχύτητα 127.969μίλια/ώρα.

 

Δίπλα στην ιστορική ΚΖ ήταν τοποθετημένη η θρυλική ZX-7R του Scott Russell που έγραψε την δική της ιστορία τόσο στο Αμερικάνικο Πρωτάθλημα όσο και στον περίφημο αγώνα των 200 μιλίων της Daytona. Ήταν η μοτοσικλέτα που έθεσε τις βάσεις για τις μεταγενέστερες επιτυχίες της Kawasaki στους αγώνες Superbike. Στην είσοδο της εταιρείας πριν μπει κανείς στο μουσείο ήταν τοποθετημένη η νικηφόρα Superbike του Eric Bostrom, αδερφό του Ben Bostrom. Η συγκεκριμένη ZX-7R είχε κλέψει την παράσταση στο ΑΜΑ Superbike το 2003.

 

Στο μουσείο είχαν πολλά αναμνηστικά όπως παλιά αυτοκόλλητα, μικρά ραφτά σήματα, μινιατούρες μοτοσικλέτες και jet ski, και άλλες σημαντικές μοτοσικλέτες παραγωγής όπως η Ζ900 και η Ninja 900. Η θρυλική Ζ1 900 του 1972 ξύπνησε πολλές αναμνήσεις από τον καιρό που η Kawasaki έθεσε νέα μέτρα και σταθμά στην κατηγορία των Superbike. Η συγκεκριμένη μοτοσικλέτα ήταν η πρώτη τετράχρονη, τετρακύλινδρη μοτοσικλέτα της Kawasaki που ανέβηκε στο υψηλότερο σκαλί των επιδόσεων της κατηγορίας και δικαίως ονομάστηκε “King of the Road”.

 

Εξαίρεση από το μουσείο δεν αποτελούσε το εκπληκτικό αλουμινένιο ποδήλατο MBX. Το τελευταίο κέρδισε της εντυπώσεις μιας και μας ταξίδεψε σε άλλη εποχή όπου τα ποδήλατα έμοιαζαν με ποδήλατα και όχι high tech enduro μοτοσικλέτες που έχασαν το μοτέρ τους. Πολλά αναμνηστικά ενθύμια, αφίσες και εργοστασιακά πουκάμισα είχαν δωρίσει αθλητές όπως ο James Stewart, o Jeff Ward και άλλοι. Φανταστικό ήταν το παλιό ψυγείο εποχής sixties με τα εκατοντάδες αυτοκόλλητα που είχε πάνω του.