Συνέντευξη: Jean-Bruno Pastorello – Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

Συνέντευξη: Jean-Bruno Pastorello – Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

Ο μίστερ τέλειος

Ο Γάλλος αναβάτης Jean-Bruno Pastorello είναι απλά στην κλάση του εαυτού του και έχει αποδείξει επανειλημμένα ότι είναι σταθερός στο να νικάει αγώνες Offshore/Endurance καθώς επίσης στο να διοικεί μία καλοστημένη ομάδα. 

 

Words:Vasilis Moraitis

Photos:www.jetskiworld.gr

 

Τα τελευταία χρόνια ο Jean-BrunoPastoPastorello έχει ταυτίσει το όνομά του με τους αγώνες Offshore/Endurance την στιγμή μάλιστα που έχει κερδίσει τους σημαντικότερους από αυτούς στην Γαλλία, την Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο. Δεν συμμετάσχει μόνο σε αγώνες με Runabout όπως πολλοί πιστεύουν αλλά επιπλέον σε αγώνες με Όρθια και X-2. Με τα τελευταία ξεκίνησε την καριέρα του στους αγώνες το 1996 και σύντομα μετά στράφηκε στους αγώνες Offshore/Endurance ξεκινώντας από τον αγώνα του Oleron. Τα τελευταία τρία χρόνια έχει κερδίσει σερί τον αγώνα Mark Hahn 300 στις ΗΠΑ καθώς επίσης το Akropolis Jet Raid.

 

Οι άνθρωποι που δεν τον γνωρίζουν αλλά απλώς τον κοιτάνε στα pit αρχικά πιστεύουν ότι έχουν να κάνουν με ένα κατσουφιασμένο, μόνιμα θυμωμένο και επιθετικό χαρακτήρα. Ωστόσο αυτό δεν αληθεύει και ένας από τους αναβάτες που το είχε επαληθεύσει πρόσφατα αυτό ήταν ο πρώην ομόσταυλός του Sylvain Ente από το Βέλγιο. Όσο περισσότερο συζητάει κανείς με τον Γάλλο πιλότο τόσο πιο πολύ ανακαλύπτει τις ξεχωριστές πτυχές τους που τον καθιστούν μοναδικό σαν αθλητή και σαν διευθυντή μιας επιτυχημένης αγωνιστικής ομάδας.

 

Σύμφωνα με τον J-B, οι αγώνες Offshore/Endurance δεν αποτελούν εύκολη υπόθεση όπως οι περισσότεροι αναβάτες των αγώνων Κλειστής Πίστας πιστεύουν ακόμη περισσότερο όταν κανείς μιλάει για έναν αγώνα αντοχής όπως το Akropolis Jet Raid που διαρκεί 5 ημέρες. Ένας τέτοιος αγώνας είναι ιδιαίτερα απαιτητικός για τον οδηγό και φυσικά για όλη την ομάδα. Το πλήρωμα της ομάδας θα πρέπει να είναι μονίμως σε ετοιμότητα και να γνωρίζει τη θέση του πιλότου στην διαδρομή που καλύπτει κάθε ημέρα προκειμένου να μπορεί να τον βοηθήσει ανά πάσα στιγμή. “Ένας αγώνας κλειστής πίστας διαρκεί μόνο μερικά λεπτά και ότι και αν συμβεί τελειώνει επί τόπου. Αν υπάρχει κάποιο μηχανική βλάβη δεν έχεις την δυνατότητα να την επισκευάσεις επί τόπου. Απλά την διορθώνεις για να μπορέσει ο αναβάτης να συνεχίσει στο επόμενο σκέλος, εάν υπάρχει. Από την άλλη πλευρά σε έναν αγώνα Offshore/Endurance η ομάδα μένει στο πόδι όλη την ημέρα για να είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει κάθε πρόβλημα που θα παρουσιαστεί. Κάποιες φορές θα πρέπει να αυτοσχεδιάσει κανείς προκειμένου να βρει λύσει στο πρόβλημα που θα παρουσιαστεί. Επιπλέον, αναβάτης και πλήρωμα κουράζονται όλο και περισσότερο κάθε ημέρα που περνάει.”

 

Η φυσική κατάσταση και η αντοχή του οδηγού θα πρέπει να διατηρείται σε άριστη κατάσταση για αυτού του είδους των αγώνων σύμφωνα με τον J-B. Ο πιλότος πρέπει να ακολουθεί πιστά ένα πρόγραμμα καθημερινής προπόνησης που επιπλέον θα περιλαμβάνει ποδήλατο και jogging. Η κούραση κατά την διάρκεια του αγώνα είναι ένας ύπουλος κίνδυνος κι αυτό γιατί συνήθως τον αντιλαμβάνεσαι μόλις πέσεις. Ένα τέτοιο περιστατικό δεν είναι επιθυμητό κάτω από κυματώδεις συνθήκες. Σύμφωνα με τον Jean-Bruno, η καλή φυσική κατάσταση είναι ίσως το μοναδικό κλειδί της επιτυχίας για την νίκη. Ο σκληρότερος αγώνας στον οποίο έχει συμμετάσχει ποτέ είναι το Corsica Jet Tour κι αυτό γιατί έχεις να κάνεις με πολύ κυματώδεις συνθήκες για 300χλμ.

 

Πολλοί οπαδοί του και φίλαθλοι της ομάδας σε όλο τον κόσμο αναρωτιούνται γιατί χρησιμοποιεί το νούμερο 8 στο σκάφος του και όχι τον άσο εφόσον έχει κερδίσει τόσους παγκόσμιους τίτλους. Το μυστικό πίσω από αυτή την ερώτηση είναι ότι ο Jean-Bruno είναι φανατικός οπαδός του ποδοσφαίρου και συχνά παίζει μπάλα με τον μικρό του γιο και φοράει στην φανέλα του το Νο8. Επιπλέον σε έναν αγώνα όταν κρίθηκαν να δηλώσουν αριθμό συμμετοχής ένας καλός φίλος του ο Cyril Lemoine του είπε “Εγώ διάλεξα το νούμερο 9” και τότε ο J-B του είπε “Τότε εγώ θα πάρω το νούμερο 8.” Επιπλέον, δήλωσε ότι δεν φοράει τον άσο γιατί τότε θα πρέπει να έχει περισσότερες έγνοιες και υποχρεώσεις.

 

Ο Pastorello έχει μεγάλο σεβασμό στην ομάδα του ξεκινώντας από τον αρχιμηχανικό μέχρι τον τελευταίο μηχανικό. Καθένας από αυτούς έχει ένα ξεχωριστό ρόλο και δουλειά μέσα στην ομάδα πριν μετά το κάθε σκέλος κάθε αγώνα. Ο ίδιος ποτέ δεν λέει σε κάποιον τι πρέπει να κάνει και αυτό γιατί γνωρίζει ο ίδιος, ο κάθε μηχανικός, τις υποχρεώσεις του. Ο Laurent Lagarde είναι ο αρχιμηχανικός της ομάδας και επιβλέπει προσωπικά το κάθε ένα από τα σκάφη. Ο δε Pastorello επιβλέπει και αυτός και βοηθάει με κάθε τρόπο τους υπόλοιπους αναβάτες της ομάδας ιδίως σε θέματα τεχνικού ελέγχου και ποινών.

 

Ο Pastorello έχει μακρά σχέση με την Kawasaki εφόσον αγωνίζεται με τα σκάφη της σε όλη την σταδιοδρομία της καριέρας του από το 1996 μέχρι σήμερα. Παρεμπιπτόντως ανάφερε ότι ποτέ του δεν είχε κάποια άλλη δελεαστική προσφορά ή πρόταση από εισαγωγέα ή κατασκευαστή για να χρησιμοποιήσει τα σκάφη του. Κυρίως συνεργάζεται με την Kawasaki France και στη συνέχεια η εταιρεία ενημερώνει τα κεντρικά της KHI στην Ιαπωνία όσων αφορά την πρόοδο και την εξέλιξη που κάνουν στα αγωνιστικά σκάφη της ομάδας. Για την Kawasaki σημαίνουν πάρα πολλά οι νίκες του Team Pastorello στους αγώνες των Jet Ski και αυτό γιατί οι βελτιώσεις της ομάδας του συντελούν πολύ στην αξιοπιστία του συνόλου. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι το σκάφος του ήταν εφοδιασμένο με διαφορετική τροχαλία και ECU ειδικά για τον αγώνα του Mark Hahn 300 του 2012, αξεσουάρ που ήρθαν από την Ιαπωνία. 

 

Η ομάδα του Pastorello κάνει την δική της Έρευνα και Εξέλιξη στα Kawasaki με στόχο να επιτύχει: a) περισσότερη ισχύ από τον κινητήρα της Kawasaki και b) να βελτιώσει την αξιοπιστία μετατρέποντας το σχεδιασμένο για βόλτα σκάφος σε ένα αλεξίσφαιρο αγωνιστικό όπλο. Έχουν δώσει μεγάλη προσοχή σε κάθε τμήμα του κινητήρα και της μετάδοσης για να μπορέσουν να αποδώσουν στο μέγιστο. Σύμφωνα με τον Jean-Bruno ένας κινητήρας που αγγίζει αυτές τις επιδόσεις φθάνει το όριο λειτουργίας των 30 ωρών και στη συνέχεια αντικαθιστάτε με έναν καινούργιο. Αυτό σημαίνει ότι εκτός από τον κινητήρα επιπλέον αλλάζει το Supercharger και το Intercooler.  

 

H Pastorello Competition σχεδιάζει και κατασκευάζει τα δικά της “Go Fast and Reliable” αξεσουάρ που συχνά δεν βλέπει κανείς στην επίσημη ιστοσελίδα της ομάδας. Ο αρχιμηχανικός του δήλωσε ότι συχνά πελάτες τους θέλουν να εφοδιαστούν με αρκετά από αυτά τα αξεσουάρ κάνοντας τις δικές τους αλχημείες στο μοτέρ και την μετάδοση και αυτός είναι ο λόγος που δεν συμφωνεί ο Jean-Bruno που πιστεύει ότι ο πελάτης είναι καλύτερο να παίρνει ολοκληρωμένο το σκάφος φτιαγμένο από το επιτελείο του γιατί έτσι θα δει την πραγματική διαφορά. Σύντομα στ μέλλον η ομάδα θα έχει την ιστοσελίδα της διαθέσιμη και στην αγγλική γλώσσα με στόχο να βελτιώσει την επικοινωνία της με το κοινό και τους πελάτες.

 

Η εκπληκτική του δουλειά ως team manager του έχει αποφέρει μεγάλες και αξιοσημείωτες χορηγίες. Ένας από τους σημαντικότερους υποστηρικτές του είναι η εταιρεία Isuzu καθώς επίσης και μία γνωστή εταιρεία λιπαντικών. Πρόσφατα η ομάδα λανσάρισε τη νέα σειρά ένδυσης στα εργοστασιακά χρώματα της ομάδας. Ο Jean-Bruno είναι πάντα φιλικός προς τους θαυμαστές του οπότε την επόμενη φορά που θα τον συναντήσετε μην διστάστε να φωτογραφηθείτε μαζί του ή να του ζητήστε ένα αυτόγραφο.

 

Team Pastorello Competition

23, Chemin de Virebent

312000 Toulouse

FRANCE

Web: www.pastorellocompetition.com