R&D ECU Offshore spec για Ultra 300X – Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

R&D ECU Offshore spec για Ultra 300X – Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

Δοκιμάζουμε την νέα επαναπρογραμματιζόμενη ECU της R&D εφοδιασμένη με τον Offshore/Endurance χάρτη για το Ultra 300X, που είναι ήδη εξοπλισμένο με το intake grate, ride plate και speed up module της ίδιας εταιρείας. Είναι άραγε το καλύτερο κιτ για τους ιδιώτες και αγωνιζόμενους;

 

Κείμενο: Βασίλης Μωραΐτης

Test rider: Βασίλης Μωραΐτης

Φωτ.:www.jetskiworld.gr

 

Στο παρελθόν, είχαμε  την αποκλειστική ευκαιρία να δοκιμάσουμε τρία διαφορετικά προϊόντα (Aquavein Intake Grate, Ride Plate και Speed-up module) της Αμερικάνικης εταιρείας R&D, που σχεδιάστηκαν ειδικά για τον Kawasaki Ultra 300X. Επιπλέον, μέσω του αρχιμηχανικού της εταιρείας Bill Chapin, δοκιμάσαμε δύο διαφορετικά aftermarket impeller για το συγκεκριμένο σκάφος. Γυρίζουμε λοιπόν πίσω στο παρελθόν και δημοσιεύσουμε ξανά τα συγκεκριμένα αποτελέσματα της δοκιμής πριν επεκταθούμε στην δοκιμή της νέας ECU:

 

Craft condition           Impeller          Top Speed      rpm

300X stock                  OEM 15/22     67.8mph           7.750

R&D trio                      OEM 15/22     72.7mph           8.280

R&D trio+Skat-Trak    14/21               68.5mph           8.090

R&D trio+Skat-trak     15/20               69.4mph           8.190

 

R&D’s product statement

Η χαρτογράφηση Offshore/Endurance έχει επιτευχθεί έπειτα από την συνεργασία της R&D με γνωστή και επιτυχημένη ομάδα του παγκοσμίου πρωταθλήματος και έχει δοκιμαστεί κάτω από συνθήκες αγώνα. Χωρίς να θέλει να επεκταθεί σε τεχνικές λεπτομέρειες και εξειδικευμένες πληροφορίες, ο Bill Chapin αναφέρει ότι έχει τροποποιηθεί η προπορεία της ανάφλεξης καθώς επίσης και ο ανώτατο όριο του ηλεκτρονικού κόφτη. Επιπλέον, έχει γίνει προσεγμένη μελέτη και εργασία πάνω στον χάρτη της τροφοδοσίας και αλλαγή των τιμών του με σωστή εφαρμογή των τιμών AFR. Οι τιμές στην παροχή του καυσίμου και του AFR πρέπει πάντα να ελέγχονται και να επαναπροσδιορίζονται ελαφρώς ανάλογα με τις αλλαγές που γίνονται στον κινητήρα.

 

Το πραγματικό τεστ
Οι συνθήκες της πρώτης δοκιμής δεν θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως ιδανικές μιας και η θερμοκρασία του περιβάλλοντος ήταν περίπου στους 28ο Κελσίου και ελαφριά υγρασία και μικρό κοφτό κύμα και αέρα γύρω στα 2 μποφόρ, ενώ στο ρεζερβουάρ του σκάφους υπήρχαν 5 μπάρες καυσίμου. Αρχικά δοκιμάσαμε το σκάφος με την προπέλα του κατασκευαστή έχοντας ήδη τοποθετήσει Aquavein Intake Grate, Ride Plate και Speed-up module της R&D και στη συνέχεια αλλάξαμε μόνο το impeller με ένα aftermarket 15/22 της Solas. Το σκάφος συγκρίθηκε άμεσα και δίπλα-δίπλα με ένα άλλο Ultra 300X που φορούσε ακριβώς τα ίδια αξεσουάρ. Ιδού τι έδειξαν οι πρώτες μετρήσεις:  

 

Craft condition           Impeller          Top Speed      rpm

300X stock                  OEM 15/22     67.8mph           7.750
R&D trio                      OEM 15/22     72.7mph           8.280

R&D trio + ECU          OEM 15/22     74.9mph           8.370

R&D trio+ ECU           Solas 15/22      75.1mph           8.270

 

Αρχικά πιστεύαμε και περιμέναμε ότι η κλιμάκωση της ισχύος θα ήταν πιο γραμμική και ομαλή με την χρήση της νέας επαναπρογραμματιζόμενης ECU λόγω ότι η αρχικές τιμές στην προπορεία της ανάφλεξης είναι πιο χαμηλές από του κατασκευαστή, ωστόσο ο Bill Chapin της R&D έχει κάνει τόσο καλή δουλειά μιας και το συγκεκριμένο σκάφος κατά την επιτάχυνση ήταν δίπλα-δίπλα με το συγγενικό σκάφος που φορούσε μόνο το trio των αξεσουάρ. Από τις μεσαίες σ.α.λ. το Ultra με την R&D ECU τραβούσε πολύ πιο ισχυρά και επιτάχυνε με ξεκάθαρη διαφορά. Εξίσου σημαντική ήταν και η διαφορά στην τελική ταχύτητα  μιας και το σκάφος βρισκόταν μπροστά από το άλλο με διαφορά μήκους 4-5 σκαφών.

 

Αγωνιστικές επιδόσεις

Το συγκεκριμένο σκάφος δοκιμάστηκε κάτω από τις πιο σκληρές συνθήκες αγώνα επί πέντε συνεχόμενες ημέρες στον διεθνή αγώνα του Akropolis Jet Raid 2013 διανύοντας περισσότερα από 900χλμ. Με γεμάτο ρεζερβουάρ και το impeller του κατασκευαστή το σκάφος άγγιξε την τελική ταχύτητα των 119χλμ./ώρα (74.3mph) κάτω από υψηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος και μεγαλύτερης ξηρασίας του αέρα. Σημειωτέων δε ότι η τελική του ταχύτητα ήταν όμοια με του φημισμένου σκάφους του Jean-Bruno Pastorello, που έχει αποδείξει τις επιδόσεις και την αξιοπιστία του σε όλη την διεθνή αγωνιστική σκηνή. Κατά συνέπεια είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς την σπουδαιότητα και την αποτελεσματικότητα αυτών των απλών αξεσουάρ της R&D που ξεκλειδώνουν με ασφάλεια τις αληθινές δυνατότητες του μοτέρ και του σκάφους. Ακριβώς το ίδιο πιστοποιεί και ο Bill Chapin αναφέροντας το πόσο σημαντικές είναι αυτές οι αλλαγές με πολύ απλές μετατροπές μιας και για να λέμε τα πράγματα με τις αλήθειες τους, για να προετοιμαστεί ένα Ultra από την ομάδα του Pastorello απαιτείται δουλειά ενός μήνα και το κόστος φθάνει μεταξύ των 8000-10000ευρώ.   

 

Η επαναπρογραμματιζόμενη ECU της R&D αποδείχτηκε ως ένα πραγματικά αξιόλογο για τα λεφτά του προϊόν μιας και είναι ιδιαίτερα καλό τόσο για τους αναβάτες που ψάχνουν κάτι παραπάνω από τις επιδόσεις του συνόλου όσο και για τους απαιτητικούς αγωνιζόμενους. Ανεπιφύλακτα την συνιστούμε σε αυτούς που θέλουν καλύτερες επιδόσεις χωρίς να ξοδέψουν άσκοπα μια περιουσία στο σκάφος τους. Ολοκληρώνοντας αξίζει να σημειωθεί το γεγονός ότι όλες οι δοκιμές έγιναν με την χρήση αμόλυβδης βενζίνης 100 οκτανίων.

 

Η δοκιμή του συγκεκριμένου προϊόντος επιτεύχθηκε χάρη στην πολύτιμη συμβολή του καταστήματος Champions και του Άκη Μαλούχου και την βοήθεια της R&D.

 

Champions

Άκης Μαλούχος

Λ.Αμφιθέας 19

Ν.Σμύρνη

Τηλ.:210-9405623

Web:www.championsjetski.com

e-mail:malouchos@yahoo.com

 

R&D Racing Products USA Inc.

12983 Los Nietos Rd.

Santa Fe Springs. CA. 90670

Web:www.rd-products.com

Phone:562-906-1190

Fax:562-941-563

 


H ECU του κατασκευαστή.

H επαναπρογραμματιζόμενη της R&D.



Πλέον η νύχτα ήταν κοντά.

Mε προορισμό το Jet Raid.

Το μεσημέρι του Σαββάτου στο Jet Raid.

O Άκης Μαλούχος έγραψε περισσότερα από 900χλμ.