Οι πονηρές γάστρες – Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

Οι πονηρές γάστρες  – Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

Κανείς δεν θα δώσει σημασία στο τι υπάρχει κολλημένο κάτω από το deck αρκεί πάνω σ’αυτό να βρίσκεται το σωστό αυτοκόλλητο. Εντοπίσαμε τις πιο αξιοπερίεργες γάστρες διάσημων αθλητών της Pro Runabout Open και παρουσιάζουμε αποκλειστικές φωτογραφίες τους και χαρακτηριστικά τους.

 

Κείμενο:Βασίλης Μωραΐτης

Φωτ.:www.jetskiworld.gr

 

Όταν η εργοστασιακή ομάδα της Kawasaki αποφάσισε να παρατήσει το εγχείρημα της γάστρας του Ultra 150 για να στήσει το αγωνιστικό σκάφος της πάνω στο μοντέλο STX-1100, ο περισσότερος κόσμος πίστευε ότι απλά αποτελούσε ένα στείο.

Ωστόσο, ο τότε Team manager της ομάδας Preston αποδείχτηκε ιδιαίτερα έξυπνος ενώ η ίδια η Kawasaki δεν είχε φανταστεί τότε τις τρομακτικές ιδιότητες αυτής της γάστρας που ενώ είχε σχεδιαστεί για απλές βόλτες τελικά αποδείχτηκε ένα πανίσχυρο όπλο στους αγώνες για τουλάχιστον 12 χρόνια. Δεν ήταν μόνο η Kawasaki που κέρδισε πάμπολλους τίτλους με το εργοστασιακό STX-1100 αλλά και οι βελτιωτές που πήραν παγκόσμιους τίτλους με το 15F Supercharged. Πολλοί βελτιωτές γαστρών αντέγραψαν και βελτίωσαν σε σημεία “κλειδί” την συγκεκριμένη γάστρα σε πολλές χώρες όπως τις ΗΠΑ, την Γαλλία, την Ιαπωνία και την Αυστραλία.

 

Φέτος είδαμε από πρώτο χέρι αρκετούς αναβάτες που χρησιμοποιούσαν την γάστρα της Kawasaki στην κατηγορία Pro Runabout Open ανεξάρτητα με πιο deck χρησιμοποιούσαν. Κοινώς για λογαριασμό ποιανού κατασκευαστή συμμετείχαν στους αγώνες. Άλλωστε όπως έλεγε η Harley Davidson στους αγώνες flat track “Είναι το όνομα του κατασκευαστή στο ντεπόζιτο που μετράει και όχι τι βρίσκεται κάτω από αυτό...” αφού η εταιρεία χρησιμοποιούσε μονοκύλινδρο μοτέρ της Rotax. Ιδού τα αποτελέσματα της έρευνάς που κάναμε:

 

H τύπου Kawasaki γάστρα του James Masterton

Στην ουσία πρόκειται για μία γάστρα της Kawasaki που έχει δεχθεί πολλές βελτιώσεις. Όπως ο ίδιος αναφέρει, η εισαγωγή της τουρμπίνας και το ride plate είναι από 300Χ. Το τμήμα του ρύγχους αποτελεί σχέδιο δικό του που τελειοποιήθηκε έπειτα από πολλά καλούπια και δοκιμές. Ο ίδος έχει στην ιδιοκτησία του μία από τις τελευταίες γάστρες που είχε φτιάξει ο φημισμένος Lee Manvell με deck Yamaha, όμοια με αυτές του Rius. “Η γάστρα μου έχει εκπληκτικό κράτημα αλλά η τελική της ταχύτητα είναι μικρή για τα δεδομένα του Παγκοσμίου. Αλλάζω το πίσω μέρος της αυτές τις ημέρες και πάω πάλι για δοκιμές. Ελπίζω να έχω θετικά αποτελέσματα. Φίλος μου που φτιάχνει body parts για αγωνιστικά αυτοκίνητα φτιάχνει το τελικό προϊόν ωστόσο, η αρχική σχεδίαση γίνεται από μένα στο μαγαζί μου και φτιάχνω τα μικρά καλούπια.”

.

Η ελαφριά γάστρα 300Χ του Hajime Isahai

Πρόσφατα ο δημοφιλής Γιαπωνέζος οδηγός εξομολογήθηκε “Η γάστρα μου είναι όμοια με του Kawasaki 300X κατασκευασμένη από τον Imazaki της Marine Mechanic. Ζυγίζει περίπου 308 κιλά το σκάφος μου και φοράει μοτέρ 1.800cc της Yamaha με Supercharger της HKS. Αρχικά αναγνωρίσαμε την γάστρα του από το ride plate και την σχεδίαση των sponsons. Ωστόσο στο deck παραμένει το αυτοκόλλητο της Yamaha.

 

Η ελαφριά γάστρα 300Χ του Dustin Farthing

Πέρυσι στους Τελικούς του Παγκοσμίου ο Dustin Farthing είχε εμφανιστεί με μία πρωτότυπη ελαφριά γάστρα στο 300Χ που είχε χαμηλό κέντρο βάρους. Ωστόσο ήταν πολύ λεπτή και έκανε ταλαντώσεις γεγονός που ανάγκασε τον Dustin να την βάλει στο ράφι. Φέτος, ο Farthing φορούσε μία γάστρα από 300Χ κολλημένη στο deck του FZR. Η διαφορά στην γάστρα ήταν εμφανής και αναγνωριζόταν εύκολα από το ride plate, τα sponsons και το εμπρόσθιο τμήμα της. Από την άλλη πλευρά ο Farthing δεν ήθελε να επιβεβαιώσει γραπτώς τις παρατηρήσεις μας.

 

Η σπέσιαλ γάστρα του James Bushell

Ο Βρετανός James Bushell ήταν ο μόνος αναβάτης που αποδείχτηκε εκπληκτικά γρήγορος με την βελτιωμένη γάστρα του σκάφους του που ήταν μεν εντελώς διαφορετική από του κοινού RXP-X T-3 αλλά δεν έφερε κανένα στοιχείo από την σχεδίαση μιας γάστρας Kawasaki. Στην ουσία η γάστρα του αποτελεί μία βαριά βελτιωμένη έκδοση αυτής του κατασκευαστή που είναι σχεδιασμένη και φτιαγμένη από τον Kylie Almor στην Μ.Βρετανία. Έχει επανασχεδιασμένη την εισαγωγή της τουρμπίνας, διαφορετικά πλευρικά τοιχώματα για να πλαγιάζει ομαλά, και ζυγίζει 305κιλά όλο το σκάφος με μισό δοχείο καυσίμου. Επίσης έχει αφαιρεθεί το εμπρόσθιο πλευρικό step. Χρησιμοποιούνται διαφορετικά, πιο επιθετικά sponsons αλλά το ίδιο ride plate σε βελτιωμένη έκδοση για περισσότερη ευστάθεια στην ευθεία.

 

Κατακλείδα

Η Βρετανική ομάδα του Bushell ήταν η μοναδική που χρησιμοποιούσε μία βελτιωμένη γάστρα που δεν είχε κανένα στοιχείο από τις aftermarket γάστρες που έχουν σχεδιαστεί για Kawasaki. Οι υπόλοιποι top αθλητές βασίστηκαν στις άπιαστα χαρακτηριστικά της γάστρας της Kawasaki για άλλη μία χρονιά.