James Bushell’s #158: Sea-Doo Centre Sea Doo RXP-X 2012 - Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

James Bushell’s #158: Sea-Doo Centre Sea Doo RXP-X 2012

Διπλός πρωταθλητής δύο χρονιές

Παρουσιάζουμε αποκλειστικά τον πύραυλο του βρετανού James Bushell, το RXP-X που διάλυσε τον ανταγωνισμό δύο συνεχόμενες χρονιές. Πόσο σπέσιαλ είναι το RXP-X του;

 

Words:Vasilis Moraitis

Photos:www.jetskworld.gr, James Bushell (engine)

 

Το ότι ο βρετανός James Bushell στέφθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής σε δύο κατηγορίες, δύο χρονιές απανωτά αποδεικνύει πρώτον ότι η συνταγή του σκάφους του είναι άριστη και δεύτερον ότι ο ίδιος είναι σε τέλεια φυσική κατάσταση για να μπορεί να το πιέσει στο 110% σε όλη την διάρκεια του αγώνα. Πίσω από την επιτυχημένη εμφάνισή του κρύβεται ο Αυστραλός βελτιωτής Les Cook που έχει τελειοποιήσει το στήσιμο και τις επιδόσεις του turbocharged μοτέρ της Rotax καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο βελτιωτή του είδους.

 

Αρχικά σκόπευα να δοκιμάσω το σκάφος του James αμέσως μετά το δεύτερο νικηφόρο σκέλος της Pro Runabout Open, βρισκόμουν μάλιστα ήδη πάνω στη σέλα του και ήμουν έτοιμος να ξεκινήσω όταν ο Les και ο πατέρας του James αποφάσισαν τελικά να δώσουν τέλος στην παράσταση σε περίπτωση που η IJSBA έριχνε κάποια ποινή στον βρετανό οδηγό επειδή βρισκόμασταν δίπλα στην πίστα του αγώνα. Απογοητευμένος βγήκα έξω και ζήτησα το λόγο και στη συνέχεια αρκέστηκα στο να συλλέξω κάποιες λεπτομέρειες και να τραβήξω ορισμένες φωτογραφίες μιας και απαγορευόταν να φωτογραφήσω το μηχανοστάσιο. Τελικά ο Les και ο James μου είπαν αυτά που ήθελαν να παρουσιάσουν και τίποτα παραπάνω.

 

Βασικά η συνταγή δεν διέφερε πολύ από το περσινό set up παρά μόνο στο γεγονός ότι το turbocharger ήταν πλήρως υδρόψυκτο και στο ότι η τουρμπίνα ήταν κατασκευασμένη από μασίφ ανοξείδωτο ατσάλι. Η πίεση boost είχε εκτοξευτεί στα 35psi και ο μασίφ σπέσιαλ στρόφαλος είχε βαρύ χρέος στην εργασία και την αξιοπιστία του συνόλου. Ειδικά σχεδιασμένη είναι επίσης η πολλαπλή της εισαγωγής και το Intercooler που φέρει έντονες ομοιότητες με τα αντίστοιχα που κατασκευάζονται στον Καναδά. Ο Les Cook είναι πλήρως υπεύθυνος για την προετοιμασία και στο στήσιμο του μοτέρ καθώς επίσης της προγραμματιζόμενης ECU της Autronic που συνοδεύεται από το Launch Control. Αποδίδει περίπου 500hp και απαιτείται πλήρως το άνοιγμα και η συντήρηση (και αντικατάσταση τμημάτων) του έπειτα από 30 ώρες.

 

Η γάστρα του James είναι κατασκευασμένη από carbon, δεν φέρει κόχες στις άκρες της, έχει επανασχεδιασμένο το τούνελ της τουρμπίνας και φέρει διαφορετικά sponsons. Κατασκευαστής της είναι ο Kylie Almor και το βάρος του σκάφους κομπλέ με μισό ρεζερβουάρ γεμάτο αγγίζει τα 305kg. Φέτος ο James φορούσε ένα νορμάλ βελτιωμένο ride plate και όχι το σπέσιαλ αλουμινένιο που φορούσε πέρυσι και αυτό για να ενισχύσει περισσότερο την ευστάθεια στην ευθεία θυσιάζοντας το κοφτερό στρίψιμο.

 

Οι επιδόσεις του συνόλου είναι εξωπραγματικές για τα ελληνικά δεδομένα μιας και η ρουκέτα του Bushell έχει 0-60mph σε δύο δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 88mph σύμφωνα με το στήσιμο και τις ρυθμίσεις που είχε για την πίστα της Havasu. Βλέποντας τον James να πιέζει το σκάφος του στο όριο τα τελευταία δύο χρόνια διαπιστώσαμε ότι παρέμεινε κολλημένο στο νερό και επιτάχυνε από το ένα μπαλόνι στο άλλο εν ριπή οφθαλμού. Αν οποιοσδήποτε επιθυμεί να αποκτήσει ένα τέτοιο σκάφος δεν έχει παρά να επικοινωνήσει με τον Bushell στο 158performance.co.uk και να έχει ζεστά 60Κ. Οι επιδόσεις δεν αποκτιούνται τζάμπα όπως νομίζουν μερικοί και αυτό που πληρώνει κανείς είναι οι αμέτρητες ώρες έρευνας και εξέλιξης καθώς και η επιτυχία που δεν ήρθε τυχαία.

 

James Bushell’s #158: Sea-Doo Centre Sea Doo RXP-X 2012

Engine

OEM Rotax three cylinder engine
Sea-Doo Centre lightweight crankshaft with Carillo rods
Forged Pistons

Reworked valve train and ports

Sea-Doo Centre Camshafts with modified ignition timing

Modified exhaust system

Sea-Doo Centre Intercooler

Sea-Doo Centre intake manifold

Garret Turbocharger – GT45

Boost pressure:35psi

Larger fuel injectors

Electrical

Autronic programmable ECU with Launch Control system

NGK Spark Plugs

OEM coils

Pump and driveline

Sea-Doo Centre pump, 16 vane

Three blade, stainless-steel Impeller

Sea-Doo Centre adjustable pump cone

Sea-Doo Centre reduction and steering nozzle

Sea-Doo Centre auto trim system

Reduction nozzle diameter: N.A.

Steering Nozzle diameter: N.A.

Hull and Handling components

Kylie Almor carbon hull

OEM deck
OEM ride plate modified

Sea-Doo Centre intake grate

Aftermarket sponsons

Kalie Almor Hood

Kalie Almor seat unit

Steering assembly

Aftermarket steering system

Renthal handlebars

Rental grips

Trigger throttle lever

Dyno engine output: 500bhp

Estimated torque: N.A.

Top speed: 88mph Havasu spec. spec

 

Team sponsors

158performance, Sea-Doo Centre, Jettrim, Quakysence, SB components, Mardon Marine, BRP, Ski Pimp, LC Engineering

 








Μα που είναι οι υπόλοιποι...

Να, μόλις έρχονται...