Sea-Doo RXP-X Pro Stock από την R&D - Παγκόσμια Απολειστικότητα

Sea-Doo RXP-X Pro Stock από την R&D - Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

To kit των 78mph

Δοκιμάζουμε αποκλειστικά και εκτενώς το νέο R&D Performer kit της R&D που μεταμορφώνει το νωχελικό RXP-X 2012 σε ένα δυναμικό musclecraft.  

 

Κείμενο: Βασίλης Μωραΐτης

Test rider: Βασίλης Μωραΐτης

Φωτ.:www.jetskiworld.gr, Glenn Dickinson

 

Είναι γνωστό το γεγονός ότι οι κατασκευαστές των personal watercraft περιορίζουν τις επιδόσεις του κινητήρα και της μετάδοσης προκειμένου να καταφέρουν να βγάλουν Έγκριση Τύπου για την νόμιμη πώληση και χρήση των σκαφών τους. Υπάρχουν πολλοί τρόποι να περιορίσει κανείς τις επιδόσεις ενός watercraft ωστόσο ο πιο απλός στα μοντέρνα σκάφη είναι μέσω της ECU και της παροχής καυσίμου.

 

Από τον περασμένο χειμώνα η R&D εργαζόταν πάνω στο συγκεκριμένο σκάφος και πρόσφατα παρουσίασε ένα ολοκληρωμένο kit που κυριολεκτικά μεταμορφώνει το Καναδέζικο διθέσιο σε ένα πολλά υποσχόμενο αγωνιστικό όπλο νομοταγές για την κατηγορία Pro Stock. Ένα σκάφος που έχει ισχυρή επιτάχυνση από το ρελαντί, που τραβάει ισχυρά στις μεσαίες στροφές και σε τρελαίνει στα ψηλά, όταν βλέπεις το νούμερο των 78mph της τελικής ταχύτητας στο GPS, χρησιμοποιώντας απλό set-up και βενζίνη 91 οκτανίων με το μοτέρ να δουλεύει ασφαλές στις 8.450-8500σ.α.λ.

 

Πίσω από αυτό το μοναδικό project δεν κρύβεται άλλος από τον Bill Chapin, τον μηχανολογικό γκουρού και τον πραγματικό εγκέφαλο της εταιρείας στον τομέα της εξέλιξης των personal watercraft (και όχι μόνο). Εργάστηκε πυρετωδώς αμέτρητες ώρες πάνω στον κινητήρα της Rotax για να ξεκλειδώσει με ασφάλεια τις πραγματικές του δυνατότητες. Αρχικά δούλεψε πάνω στην χαρτογράφηση της ECU, διορθώνοντας την παροχή καυσίμου σε συνάρτηση με την κατάλληλη προπορεία της ανάφλεξης αυξάνοντας την πίεση boost από τα 8 lbs στα 10 lbs, παραβλέποντας τον χρονισμό μέσω του GPS, και φτιάχνοντας το φτωχό χάρτη της παροχής καυσίμου και τέλος αυξάνοντας το όριο των σ.α.λ. Ο κινητήρας της Rotax στην μορφή του κατασκευαστή δουλεύει φτωχός με το AFR να παίζει στα 14.9 γεγονός που επιβεβαιώνει και ο περίεργος θόρυβος του μοτέρ. Μόλις κουμπώσεις την επαναπρογραμματιζόμενη ECU της R&D ο κινητήρας λειτουργεί υγιέστατα με το AFR στα 12.5 και το ανώτατο όριο των σ.α.λ. σεταρισμένο στα 8.650σ.α.λ. Η συγκεκριμένη R3 ECU συνοδεύεται από το νέο φίλτρο της R&D που επιτρέπει στην εισαγωγή να εισπνέει καθαρό και πιο δροσερό αέρα από το εμπρός μέρος του μηχανοστασίου.

 

Αρχικά δοκιμάσαμε το σκάφος στο νερό και στην πίστα του Body Beach με τις βελτιώσεις που ήδη αναφέραμε και επιπλέον το σκάφος φορούσε Intake Grate,  Sponsons και μία repitched Solas προπέλα της R&D. Το αποτέλεσμα ήταν εκπληκτικό μιας και το σκάφος επιτάχυνε δυνατά από τις χαμηλές σ.α.λ. χωρίς να εμφανίζει κανένα σημάδι σπηλαίωσης και κανένα δισταγμό. Η τελική του ταχύτητα άγγιξε θριαμβευτικά τα 76.3mph με την πρώτη μέτρηση.

 

Στη συνέχεια ο Chapin ασχολήθηκε επί τόπου με το σύστημα ψύξης, το κλειστό κύκλωμα της BRP με στόχο να ρίξει την θερμοκρασία στο Intercooler. Η θερμοκρασία μειώθηκε από τους 190F στους 155-160F γεγονός που μεταμόρφωσε σε μεγάλο βαθμό τις επιδόσεις του σκάφους. Μπήκαμε άμεσα ξανά στο νερό και την πίστα ανακαλύπτοντας ότι το σκάφος επιτάχυνε ακόμη πιο γρήγορα και πιο δυναμικά από το ένα μπαλόνι στο άλλο και γέμιζε πιο ισχυρά στις μεσαίες στροφές. Όσο για την τελική του ταχύτητα; Είδαμε επανειλημμένα στην οθόνη του GPS 78mph με στις στροφές να παίζουν σταθερά στις 8.400σ.α.λ. Νούμερο σημαντικό για ένα σκάφος τύπου Pro Stock.

 

Η τελευταία δοκιμή πραγματοποιήθηκε την ίδια μέρα το απόγευμα στην πίστα του Body Beach όπου τα νερά ήταν ήρεμα με ελαφρό γρέζι στην πίστα ενώ βαθιά είχε καλό κυματισμό. Το RXP-X των 78mph έστριβε από μπαλόνι σε μπαλόνι με χειρουργική ακρίβεια επιταχύνοντας ισχυρά με γερό τράβηγμα και απολύτως κανένα δισταγμό από το ένα μπαλόνι στο άλλο. Ωστόσο, μόλις βγήκα στο ανοιχτό τμήμα της πίστας που ήταν εκτεθειμένο στον πιο άγριο καιρό τότε η αστάθεια του σκάφους λόγω των stock trim tabs (τα πλαστικά του κατασκευαστή) ήταν εμφανή και γινόταν επικίνδυνη στην οδήγηση γεγονός που έχανες πολύτιμο χρόνος το γυρολόγιο. Το σκάφος αναπηδούσε έντονα ενώ το ρύγχος του ψαχνόταν αριστερά-δεξιά τόσο στον εγκάρσιο κυματισμό όσο και όταν οδηγούσε αντίθετα σε αυτόν σε πορεία 45 μοιρών.

 

Τότε βγήκα πίσω στην ακτή και ο Chapin αντικατάστησε τα OEM trim tabs με ένα ολοκαίνουργιο set των αλουμινένιων της R&D που έχουν διαφορετικό σχήμα και γωνίες. Η ευστάθεια του σκάφους μεταμορφώθηκε σε τέτοιο βαθμό που την μεγάλη διαφορά την καταλαβαίνει κανείς μόνο όταν εκτελέσει την δοκιμή με αυτή την σειρά των γεγονότων. Πλέον οδηγούσες το σκάφος με μεγαλύτερη σιγουριά και άνεση καταβάλλοντας λιγότερη φυσική δύναμη για να μείνεις πάνω στη σέλα του. Βέβαια μέσα στην πίστα αναγκαζόμουν να πάρω ελαφρώς διαφορετικές γραμμές μιας και η γεωμετρία του ήταν ένα κλικ πιο αργή αλλά από την άλλη πλευρά κέρδιζες πολύ χρόνο στο ανοιχτό κυματώδες κομμάτι της πίστας. Δεν χωράει καμία αμφιβολία το γεγονός ότι τα trim tabs της R&D είναι ίσως το πιο σημαντικό αξεσουάρ που αξίζει ν βάλει κανείς πάνω στο RXP-X μαζί με τα sponsons και το scoop.

 

R&D Performer kit parts list

R&D R3 Reprogrammed ECU

R&D Air Filter Plenum

R&D Water Pressure Valve

R&D Cooling System

R&D Intake Grate

R&D Sponsons

R&D Aluminum Trim Tabs

R&D Solas Pro-pitched Impeller

 

Προχωρώντας στην ολοκλήρωση της δοκιμής ο Chapin πρότεινε απλά να κουμπώσει πίσω την ECU του κατασκευαστή για μία τελευταία δοκιμή, για να οδηγήσω το σκάφος μόνο με τα υπόλοιπα καλούδια. Μόλις μπήκα στην πίστα διαπίστωσα από τον πρώτο κιόλας γύρο πόσο πιο αργό και πιο νωχελικό είχε γίνει και πάλι στο σκάφος σε σύγκριση με τον πύραυλο που είχα οδηγήσει στην προτελευταία δοκιμή. Το σκάφος ήθελε τουλάχιστον 4000σ.α.λ. για να αρχίσει να επιταχύνει και το ένιωθα αργό και βαρύ. Μόνο στα ανοιχτά κομμάτια της πίστας σε ξεγελούσε κι αυτό γιατί είχε ήδη αναπτύξει κάποια ταχύτητα. Συνοψίζοντας λοιπόν αξίζει να αναφέρουμε ότι αρχικά χρειάζεται κάποιος την επαναπρογραμματίζομενη ECU της R&D, το cooling kit της R&D και τα trim tabs ωστόσο κι όλα τα υπόλοιπα πράγματα του kit συντελούν σημαντικά στην άριστη μεταμόρφωση του συνόλου.

 

Για ποιον είναι αυτό το κιτ;

Αρχικά προορίζεται για τους χομπίστες του είδους που το Σαββατοκύριακο θέλουν αν ξεσκίσουν κάποιον φίλο ή γνωστό που καβαλάει άλλο σκάφος. Έπειτα ενδιαφέρει στα σίγουρα τους αγωνιζόμενους της κατηγορίας Pro Stock ή ακόμη και την Open για τα Ελληνικά δεδομένα. Με ένα λογικό ποσό που δεν ξεπερνάει τα $2.000δολάρια στις ΗΠΑ εφοδιάζεται κανείς με όλα τα απαραίτητα που θα αυξήσουν τις επιδόσεις του σκάφους του με ασφάλεια χωρίς να διακυβεύεται η αξιοπιστία του συνόλου. Στην Ελλάδα τα προϊόντα της R&D εισάγονται και τοποθετούνται υπεύθυνα από το κατάστημα Champions (210-9405623). 

 

R&D Racing Products USA Inc.

12983 Los Nietos Rd.

Santa Fe Springs. CA. 90670

Web:www.rd-products.com

Phone:562-906-1190

Fax:562-941-563