“On any Thursday” - Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

“On any Thursday” - Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

Ο αγέρωχος Καλιφορνέζος Eddie Lawson πρόσφατα έλαβε μέρος και κέρδισε σε ένα αγώνα vintage car racing που διεξήχθη στην πίστα της Laguna Seca. Μερικές μέρες μετά απολάμβανε την συλλογή των special MX bike στην πίστα Milestone με τους φίλους του Bill Chapin και Glenn Dickinson από την R&D.

 

Κείμενο:Βασίλης Μωραΐτης

Φωτ.:www.jetskiworld.gr     

 

Οι Τελικοί του Παγκοσμίου είχαν μεγάλο ενδιαφέρον φέτος τουλάχιστον όσον αφορά τις κατηγορίες Pro Ski και Pro Runabout ωστόσο πέρα από αυτό το γεγονός μείναμε έκπληκτοι όταν φιλοξενηθήκαμε από το επιτελείο της R&D και τον πρώην αστέρα των GP500, Eddie Lawson για μία βόλτα σε πραγματική πίστα ΜΧ. Είναι γνωστό –σε λίγους τουλάχιστον- ότι ο Glenn Dickinson και ο Bill Chapin είχαν ασχοληθεί με επαγγελματικό βαθμό με τους αγώνες ΜΧ στο βαθύ παρελθόν αλλά ότι διατηρούν το ταλέντο και την ταχύτητά τους είναι κάτι που πολλοί λίγοι το γνωρίζουν. Όσο για τον Eddie Lawson οι συστάσεις είναι περιττές. Μαζί μας ήταν και ο Steve Lawler (Διευθυντής Πωλήσεων Δυτικής Ακτής Sea-Doo) που κι αυτός έχει μεγάλο πάθος με τις μοτοσικλέτες και ιδίως του ΜΧ.

 

Την δεκαετία του το σκηνικό των GP500 ήταν εντελώς διαφορετικό από το μαρκετίστικο σόου που λανσάρει την τελευταία δεκαετία η Dorna. Οι αγώνες ήταν αγώνες και οι αναβάτες είχαν ως βασική υποχρέωση να τα πάνε καλά στην πίστα έχοντας πολύ λιγότερες υποχρεώσεις στα paddock. Ο νεαρός τότε Eddie Lawson έφθασε στην Ευρώπη έπειτα από μία πλούσια καριέρα στις πίστες του Αμερικάνικου flat track και τα Superbike. Μπορεί να μην ήταν θεαματικός ή χιουμορίστας ωστόσο κατάφερε μέσα σε μία δεκαετία να κερδίσει τέσσερις παγκόσμιους τίτλους στην κατηγορία GP500 (τρεις με την Yamaha και ένα με την Honda) και στη συνέχεια να δώσει την πρώτη νίκη σε αγώνα στην Cagiva.

 

Πλέον έχει αποσυρθεί από την αγωνιστική σκηνή των μοτοσικλετών συχνά όμως συμμετέχει σε αγωνιστικές εκδηλώσεις με αυτοκίνητα ή SuperKart. Φανατικός του ΜΧ δεν ήταν στο παρελθόν αλλά πλέον το βρίσκει διασκεδαστικό και συχνά εμφανίζεται στις πίστες της Καλιφόρνιας όπως του Milestone για να παίξει με τα εργοστασιακά του παιγνίδια. Και λέμε εργοστασιακά μιας και τα δίχρονα ή τετράχρονα ΜΧ του προέρχονται από πρώην εργοστασιακές αγωνιστικές των αστέρων του AMA SX, που παίρνεις ως δώρο από την Yamaha για τις υπηρεσίες του.  Παρόλα αυτά συνεχίζει και θέλει να μένει μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.

 

Στις συζητήσεις του είναι απλός μεν στοχαστικός και πολύ μορφωμένος από την άλλη πλευρά. Σπάνια θα μιλήσει για τα δρώμενα της Yamaha στα MotoGP μιας και αποτελεί ακόμη υπάλληλος της εταιρείας και δεν θέλει να διαρρέουν πληροφορίες προς λάθος κατεύθυνση. Στην συζήτησή μας για την φετινή επιτυχία του Lorenzo έθεσε δύο σοβαρά θέματα. “Η Yamaha είναι μία εταιρεία που φτιάχνει πολύ καλά πλαίσια και αυτό γιατί γνωρίζει πως να χειρίζεται τις μηχανικές ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά του αλουμινίου με χειρουργική ακρίβεια. Από την άλλη η Honda είναι ένα εργοστάσιο κινητήρων. Η Honda γνωρίζει τι ακριβώς χρειάζεται να έχει περισσότερη ισχύ από οποιονδήποτε άλλο κατασκευαστή.”

 

Το γεγονός ότι η Honda χρησιμοποιεί ένα κινητήρα τύπου Screamer είναι σίγουρο μιας και γνωρίζει πως να βγάλει περισσότερη ισχύ από αυτόν με τον καλύτερο τρόπο. Άλλωστε δεν η πρώτη φορά που η Honda επανέρχεται στον Screamer. Το έχουμε δει στο παρελθόν στην εποχή των δίχρονων V4 που ο αειθαλής Αυστραλός Mick Doohan δεν ήθελε την χρήση των τότε ηλεκτρονικών συστημάτων της Honda. Πλέον η Honda έχει το μεγάλο αβαντάζ με τον on-board σύστημα (δυναμόμετρο) που μετράει την ροπή κατά την κίνηση της μοτοσικλέτας. Μέσω αυτού και των λοιπών ηλεκτρονικών συστημάτων η Honda χαλιναγωγεί την άγρια ισχύ του Screamer και την μετατρέπει σε ωφέλιμη ελκτική πρόσφυση στο πίσω ελαστικό.

 

Στην πίστα του Milestone η εμπειρία ήταν μοναδική. Τέσσερις πίστες στον ίδιο χώρο, μία τύπου SX, μία για τους Pro, μία για τους Veteran και μία για τους Junior οδηγούς. Είπες κανείς τίποτα; Και το χώμα αρίστης ποιότητας, ειδικών προδιαγραφών όπως ανάφερε ένας παλαίμαχος της παρέας. Η πίστα Veteran είχε λιγότερη κίνηση και εκεί μπήκε όλη η παρέα. Φύγαμε χαράματα, στις 4 το πρωί από την Havasu με φορτηγό του Bill φορτωμένο με ένα YZF250, το mountain bike και τον σκύλο του Captain. Ο Bill ξεκουραζόταν στη θέση του συνοδηγού καθώς είχα αναλάβει χρέη οδηγού μιας και ήμουν ξεκούραστος από το βραδινό γράψιμο.

 

Η εμπειρία είναι μεγάλη να οδηγείς με ένα θρύλο των GP500, πόσο μάλιστα όταν έχει την θέληση να σε ροντάρει για μερικούς γύρους μαζί του για να νιώθεις πιο άνετα στο μοναδικό τερέν που δεν μπορείς να γευτείς στην Ελλάδα. Η οδήγησή του είναι στρωτή και ομαλή παρόλα αυτά παραμένει γρήγορος και δεν τον ακολουθείς μονομιάς ιδίως όταν κινείσαι σε μία άγνωστη πίστα. Καθαρίζει τα διπλά άλματα με το... καλημέρα και βουτάει στα μπερμ ομαλά χωρίς να θέλει να βιάσει την μοτοσικλέτα και στην συνέχεια επιταχύνει σαν σίφουνας είτε βρίσκεται πάνω στη σέλα του εργοστασιακούς δίχρονου YZ250 είτε του τετράχρονου YZF450.

 

Στην πίστα ΜΧ πάει για να περάσει καλά με τους φίλους του και όχι για να κοντραριστεί. Αυτό δεν συμβαίνει σε καμία περίπτωση. Αντιθέτως, κάνει το κέφι του και περνάει απαρατήρητος από τους νεαρούς επιδειξίες που συνήθως δεν τον αναγνωρίζουν καν. Άλλωστε αυτό είναι που θέλει κι εκείνος, να μένει ήσυχος με τους ανθρώπους που θεωρεί πραγματικούς φίλους του. Όταν σήκωσα την φωτογραφική μηχανή για να αποθανατίσω τις μοναδικές αυτές στιγμές γνώριζε ήδη ποιες ήταν οι προθέσεις μου διαφορετικά θα τα είχε μαζέψει και θα είχε γυρίσει την μεγάλη του έπαυλη.

 

Το πρόγραμμα έλεγε να πάμε για mountain bike την επόμενη μέρα, ωστόσο δεν μπορούσα να ακολουθήσω τα σχέδια της παρέας μιας και έπρεπε να επιστρέψω στα πάτρια εδάφη. Είχα όμως την ευκαιρία να δω την τελευταία ευρεσιτεχνία της R&D, το επαναστατικό throttle body που φέρει συρταρωτή πεταλούδα (και όχι με άξονα) και έχει κάνει πάταγο στις ΗΠΑ. Όλα τα εργοστασιακά Honda και Kawasaki θα είναι εξοπλισμένα φέτος στο ΑΜΑ SX με αυτό το καλούδι. Μάλιστα σύμφωνα με τις δηλώσεις της εταιρείας υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να εξαγοραστεί η πατέντα από γνωστή Ιαπωνική εταιρεία.

 

Πάντως ακόμη και στο βουνό ο Eddie παραμένει γρήγορος μιας και είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε πολλές φορές μαζί του πριν από οχτώ μήνες. Μπορεί μεν να είναι στα πενήντα κάτι, ωστόσο μπορεί να κουράσει ακόμη και τριαντάριδες. Είναι να απορεί κανείς πως του βγήκε το παρατσούκλι Steady Eddie από του Βρετανούς δημοσιογράφους... Για μένα είναι αληθινή τιμή που ο μονόχνοτος και αγέρωχος Καλιφορνέζος με κατατάσσει στους στενούς φίλους του και με προσκαλεί σε κάθε είδους περιπέτεια. Μακάρι να ήξερα ποια θα είναι η επόμενη.

 

R&D Racing Products USA Inc.

12983 Los Nietos Rd.

Santa Fe Springs. CA. 90670

Web:www.rd-products.com

Phone:562-906-1190

Fax:562-941-563