Eric Francis’s #991: Satellite Team Kawasaki Jet Ski Ultra 300X - Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

Eric Francis’s #991: Satellite Team Kawasaki Jet Ski Ultra 300X

Η δορυφορική νίκη

Η ομάδα της Kawasaki USA συμμετείχε στους Τελικούς του Παγκοσμίου με δύο αναβάτες. Ο Eric Francis κέρδισε την κατηγορία. Οδηγήσαμε αποκλειστικά μετά τον αγώνα του 300Χ του.

 

Κείμενο:Βασίλης Μωραΐτης
Test rider:Βασίλης Μωραΐτης

Φωτ.:www.jetskiworld.gr

 

Πολλά έχουν ειπωθεί στο παρελθόν για το 300Χ και τις επιδόσεις ιδίως όταν είναι σε stock μορφή ή Pro Stock. Το θέμα είναι ότι Kawasaki αποφάσισε να κλείσει στόματα αυτή την φορά και μάλιστα στις ΗΠΑ, στην κατηγορία Pro Stock Runabout στους Τελικούς του Παγκοσμίου εκεί όπου τα νέα RXP-X έπαιζαν ως πλειοψηφία. Κάτω από την τέντα της ήρθε ο αναβάτης Eric Francis, που πήρε τον τίτλο στο Εθνικό Πρωτάθλημα των ΗΠΑ και επιπλέον είχε τερματίσει στην 3η θέση στην κατηγορία Pro Runabout Open. Την προσπάθειά του εκτίμησε η Kawasaki και του έδωσε μία μεγαλύτερη βοήθεια στην προετοιμασία του σκάφους του.

 

Μαζί με τον Eric και τον πατέρα του Ed συζητήσαμε αρκετά σε ότι αφορά την προετοιμασία του σκάφους του μιας και γνωρίζει πολλά πάνω στα Kawasaki Runabout αφού αγωνίζεται αυτά εδώ και πολλά χρόνια. Για να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο κάτω από τις συνθήκες οδήγησης με τέρμα γκάζι χρησιμοποίησαν αγωνιστικό καύσιμο MS109 για να «κρυώσουν» την καύση.

 

Από πλευράς βελτίωσης του κρατήματος η βασική μετατροπή ήταν η βελτίωση ενός ride plate της Mountain Sports. Στην ουσία γέμισαν το λούκι του με fiberglass και του έδωσαν άλλο σχήμα. Συνταγή που ήρθε άμεσα από την KMC. Επίσης αντικαταστήθηκαν στα sponsons νεώ το scoop παρέμεινε το ίδιο. Στον μηχανοστάσιο όλα έδειχναν όμοια με ένα στοκ μοτέρ εκτός από τις συνδέσεις των σωληνώσεων των βαλβίδων ανακούφισης. Από το μάτι της ηλεκτρονικής είχε δοθεί προπορεία στο χρονισμό κατά 6 μοίρες.

 

Η δοκιμή

Μόλις ανέβηκα στη σέλα διαπίστωσα ότι η εργονομία ήταν ελαφρώς διαφορετική. Βασικά το τιμόνι ήταν σε πιο χαμηλή θέση λόγω της νέας τιμονιέρας που ήταν κομμένη και ραμμένη στις απαιτήσεις του Eric. Το κράτημα του δεν ήταν πολύ ακαριαίο ίσως ένα τικ πιο άμεσο από του Kanamori και αυτό γιατί την τελευταία στιγμή έβαλαν ροδέλες στο ride plate για αυτό ακριβώς το σκοπό. Το 300Χ του Francis επιτάχυνε δυναμικά και τραβούσε ακόμη καλύτερα στις μεσαίες στροφές και είχε διάρκεια στα ψηλά όπως του Kanamori. Απειροελάχιστες θα χαρακτήριζε κανείς τις διαφορές στις επιδόσεις μεταξύ των δύο σκαφών.

 

Σύμφωνα με το Eric η τελική ταχύτητα του σκάφους κυμαίνεται κάπου στα 73mph ωστόσο ίσως με αυτό το set up να ήταν πιο αργό.Βέβαια δεν δίστασε να αναφέρει ότι αρκετοί αθλητές της ίδιας κατηγορίας που αγωνιζόταν με το νέο RXP-X δήλωναν υψηλότερη τελική ταχύτητα (που είναι εφικτό να επιτευχθεί με το συγκεκριμένο σκάφος). “Δεν είδα όμως κανένα από τα σκάφη αυτά μπροστά μου στο πρώτο μπαλόνι μετά την εκκίνηση.” dήλωσε ο Francis.

 

“Είχαμε μία φανταστική σεζόν στο Εθνικό Πρωτάθλημα των ΗΠΑ και έμεινα ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα στην Pro Stock Runabout εδώ στην Havasu. Είναι μοναδικό συναίσθημα όταν μπορείς να επιτύχεις τόσα πολλά απλά με ένα σκάφος παραγωγής.” δήλωσε πανευτυχής ο Eric. Με αυτή την δήλωση του Francis θα γυρίσουμε πίσω στο 2008 όταν ο Jean-Baptiste Botti συμμετείχε με το OffShore Kawasaki 260X στην Pro Runabout Open και τον είδαμε να γυρίζει στην 3η θέση... Άρα οι δυνατότητες υπάρχουν και οι επιδόσεις ενός stock σκάφους είναι άριστες στα χέρια ικανών αναβατών.

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Stock Kawasaki Ultra 300X

Stock ECU

6ο degrees advance timing via the trigger plate

Rerouted blow off valve hoses

Stock cooling system with a larger fitting to the Intercooler

Stock impeller polished by Skat-Trak, with thinner blades

Mountain Motorsports modified ride plate

Mountain Motorsports sponsons

Stock intake grate

Mountain Motorsports shortened steering system

Top Speed:73mph on GPS

 

Team sponsors: Daves Auto Body, Riva Racing, Wamilton’s, Skat-Trak, Fly Racing