Hot Products IJSBA World Finals 2012

Hot Products IJSBA World Finals 2012

Ταχύτερος ρυθμός

Στις κατηγορίες Pro αναβάτες και σκάφοι εμφανίστηκαν ταχύτεροι από ποτέ άλλοτε ωστόσο, Dauliach και Bushell διατήρησαν τον περσινό τους άσο ενώ ο Florjancic πήρε τον πρώτο Pro τίτλο για την Rickter.

 

Κείμενο:Βασίλης Μωραΐτης

Φωτ.:www.jetskiworld.gr

 

Οι Τελικοί του Παγκοσμίου έκαναν την είσοδό τους στην τέταρτη δεκαετία τους στην ιστορία του σπορ. Ότι και αν έγινε τα περασμένα, τα πολιτικά δρώμενα των λεσχών και των ανθρώπων που συνεχώς βάζουν τρικλοποδιές στο σπορ δεν έπιασαν και η Μέκκα του σπορ, η Lake Havasu City φιλοξένησε για άλλη μία φορά το πιο σημαντικό αγώνα της σεζόν. Τον αγώνα που θεωρούν όλοι οι αναβάτες του κόσμου ως το πιο μεγάλο και σημαντικό για να ονομαστεί κανείς Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Ο συναγωνισμός στις κατηγορίες Pro είχε ανέβει ακόμη πιο ψιλά και τα σκάφη ήταν ταχύτερα από οποιαδήποτε άλλη χρονιά. Η πίστα ήταν πολύ τεχνική με σφιχτά κομμάτια και μικρή πίσω ευθεία γεγονός που έκανε δύσκολη την ζωή των αναβατών στις προσπεράσεις.

 

Pro Ski Open

Φέτος η συγκεκριμένη κατηγορία είχε τρία σκέλη στοιχείο που έκανε πιο απαιτητικό και δύσκολο το έργο των οδηγών. Το πρώτο πλήγμα στην κατηγορία συνέβη στον πρώτο γύρο όταν περίπου δέκα αναβάτες πήραν λάθος μπαλόνι. Κάποιοι το μάζεψαν μέσω του μαύρου και κάποιοι όχι. Η μεγάλη κόντρα διεξήχθη μεταξύ του MacClugage και του νεαρού Γιαπωνέζου Hide Yuki όπου ο δεύτερος πίεσε πολύ τον πολυπρωταθλητή με αποτέλεσμα να χάσει το δρόμο του στην πίστα. Βέβαια ο πιτσιρικάς κατάφερε να τον περάσει με το σπαθί του προς το τέλος του αγώνα ενώ πίσω του τερμάτισαν, Motzouris, Sousa, Dauliach και Botti με αυτή την σειρά.

 

Το δεύτερο σκέλος ήταν εξίσου δύσκολο και σημαντικό για την τελική βαθμολογία των αθλητών. Ο Dauliach τέθηκε επικεφαλής ενώ ο Πορτογάλος Sousa έκανε τα πάντα για να τον φθάσει χωρίς όμως να μπορεί να μειώσει την απόσταση που τους χώριζε. Ο Motzouris παρέμεινε στενός παρατηρητής χωρίς να μπορεί να τους απειλήσει ή να τους περάσει όσο σκληρά και αν προσπάθησε. Όπως μας είπε ο κινητήρας του δεν απέδιδε στο μέγιστο δυνατό γιατί ήθελε να σιγουρευτεί ότι θα βγάλει και τα τρία σκέλη. Στα μέσα του αγώνα ο Botti τραυματίστηκε και αποσύρθηκε από ένα έντονο τίναγμα του σκάφους που συντέλεσε στο σπάσιμο και αποκοπή τένοντα στον δεξί του αστράγαλο. Ο Klippenstein είχε μία πτώση με «πολλά» και αποχώρισε με έντονους πόνους στο λαιμό. Ο δε Rob Flores που έδειχνε ισχυρός στο πρώτο σκέλος έπαθε θερμοπληξία και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο. Ο Γάλλος Valentin Dardillat συμμετείχε και πάλι τρικύλινδρο Kawasaki που είχε stock γάστρα (αλλά τροποποιημένη) και ήταν ξεκάθαρο ότι δεν μπορούσε να πιάσει τον ανταγωνισμό που ήταν ταχύτερος κατά 5mph λόγω των aftermarket γαστρών.

 

Στο τρίτο σκέλος ο Brice Lopez τέθηκε επικεφαλής και οδήγησε αποφασιστικά μέχρι την καρό σημαία χωρίς να κοιτάξει πίσω του. Η μεγάλη μάχη παίχτηκε μεταξύ του Motzouris και του Dauliach. Ο Motz ήταν δεύτερος έχοντας πίσω του τον Rius και τον Dauliach. Ο Rius άφησε τον Dauliach να περάσει μιας και ο ίδιος δεν κυνηγούσε τίποτα. Ο Dauliach έφθασε άμεσα τον Motzouris και στον τελευταίο γύρο τον πέρασε πάνω στο πρώτο log jump, μια σκηνή που έγραψε ιστορία. Κατά αυτό τον τρόπο ο Dauliach τερμάτισε δεύτερος αλλά κέρδισε τον τέταρτο τίτλο του στην κατηγορία Pro Ski στους Τελικούς της IJSBA. Ο Motzouris τερμάτισε δεύτερος στην γενική κατάταξη έχοντας ήδη κερδίσει την GP Ski οπότε είχε ένα καλό αποτέλεσμα στο σύνολο της επανεμφάνισής του στο προσκήνιο έπειτα από δύο χρόνια απουσίας. Εντυπωσιακός ήταν ο Trend Brown από την Νέα Ζηλανδία που κέρδισε τα εύσημα στο πέρασμά του από το log jump.

 

Pro Runabout Open

Για τον Βρετανό James Bushell ο φετινός αγώνας ήταν μία απλή υπόθεση copy-paste της περασμένης χρονιάς. Είχε την καλύτερη φυσική κατάσταση και το πιο καλοστημένο σκάφος (διαφορετική γάστρα από πέρυσι και άλλο set up αυτής). Ο Bushell ήταν εκρηκτικός από το πρώτο σκέλος και κανείς δεν μπορούσε να ακολουθήσει τον ρυθμό του. Πολύ καλή εκκίνηση έκανε και ο Farthing αλλά το Supercharger του μοτέρ του πέταξε τον έναν ιμάντα οπότε αναγκάστηκε να ελαττώσει τον ρυθμό του. Πολύ γρήγορος ήταν επίσης ο Jered Moore από την Ν.Αφρική καθώς και ο Molee από την Ταϊλάνδη. Δύσκολα τα βρήκε η Εργοστασιακή ομάδα της Kawasaki που λόγω μηδενικού budget (όλο πάει στο ΑΜΑ SX και Road Racing) συμμετείχε με τα παλιά της σκάφη με ελάχιστες ανανεώσεις.

 

Στο δεύτερο σκέλος η απάντηση του Bushell ήταν ακόμη πιο σκληρή και ο ρυθμός του καταιγιστικός. Πήρε μία άξια νίκη μπροστά από τον Moore και τον Farthing σε ένα ρυθμό που μας θύμισε τον Zapata πριν από μερικά χρόνια που είχε «ρίξει» μισή πίστα στον Farthing. Ο Bushell δεν κέρδισε απλά τον αγώνα και τον τίτλο αλλά είναι ο πρώτο αναβάτης που κέρδισε ποτέ δύο κατηγορίες -Pro Runabout Open και GP Runabout- back to back σε δύο χρόνια. Ρεκόρ μοναδικό που δύσκολα απ’ότι φαίνεται θα καταρρίψει κανείς στο μέλλον.

 

Pro Freestyle

Αναμφισβήτητα οι συμμετοχές στην κατηγορία του Freestyle ήταν πολλές για άλλη μία χρονιά όπως και η παρουσία των Ιαπώνων αναβατών που έχουν βελτιωθεί σε όλους τους τομείς. Οι top οδηγοί έκαναν λιγότερες φιγούρες από τους δευτεροκλασάτους αλλά με πιο άρτια εκτέλεση. Από την άλλη πλευρά τα κοινά τρυκ ήταν το back flip και το helicopter και ο τρόπος ή ο αριθμός της εκτέλεσής τους. Ο Σλοβένος αθλητής Rok Florjancic έκανε την πιο επιτυχημένη ρουτίνα χρησιμοποιώντας ο προσωπικό σκάφος του Rick Roy και κέρδισε τον πρώτο του Παγκόσμιο τίτλο στο Freestyle και για λογαριασμό της Rickter. Πολύ καλή ήταν και η ρουτίνα του Βρετανού Lee Stone που είχε συμμετάσχει ως Αυστραλός μιας και η Βρετανική λέσχη, για την ακρίβεια μέλος του προεδρείου της ήθελε να τον καταγγείλει στην IJSBA (μήπως το έχουμε ξαναδεί το σκηνικό ελληνιστί και μάλιστα εις διπλούν;), αλλά φυσικά ο ίδιος είχε καταφέρει να διαφυλάξει τα νώτα του. Εντυπωσιακοί ήταν οι Ιάπωνες αναβάτες ενώ το καλό στην κατηγορία ήταν ότι εμφανίστηκαν πολλοί νέοι και νεαροί οδηγοί.

 

Pro-AM Women Ski Limited

Σημαντική πτώση από πλευράς συμμετοχών παρουσίασε η συγκεκριμένη κατηγορία που στο παρελθόν είχε σχεδόν τρία heat στα προκριματικά. Φέτος η κατηγορία των γυναικών είχε τις λιγότερες συμμετοχές από οποιαδήποτε άλλη χρονιά τα τελευταία δέκα χρόνια. Μόλις δέκα αναβάτες (11 για την ακρίβεια) είχαν στηθεί στη σχάρα της εκκίνησης του πρώτου σκέλους.

 Στο πρώτο σκέλος η Emi Kanamori έδειξε ότι δεν μασάει και πως οι τίτλοι που έχει πάρει δεν ήταν τυχαίοι. Αν και είχε μείνει πίσω κάπως στην εκκίνηση, σκαρφάλωσε γρήγορα στην πρώτη θέση και στη συνέχεια απομακρύνθηκε με άνεση προς την νίκη. Βέβαια στο δεύτερο σκέλος τα πράγματα αγρίεψαν και οι μάχες ήταν πιο έντονες με αποτέλεσμα ο τίτλος να πάει σε άλλη Γιαπωνέζα πιλότο την Yuki Kurahashi που το πάλευε εδώ και πολλά χρόνια. Ο συναγωνισμός ήταν έντονος και στα δύο σκέλη ωστόσο η απουσία των συμμετοχών παρέμεινε έντονη.

 

Στις αρχές της τρίτης δεκαετίας των Τελικών του Παγκοσμίου οι συμμετοχές ήταν περισσότερες από 2000 ενώ πλέον τώρα έχουν μειωθεί σε μεγάλο βαθμό. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της IJSBA 440 αναβάτες δήλωσαν συμμετοχή στους φετινούς Τελικούς σε σύγκριση με τους 414 που είχαν δηλώσει πέρυσι. Μικρή αύξηση που είναι αξιοσημείωτη με βάση τα δεδομένα της οικονομίας στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Από την άλλη πλευρά η παρουσία των θεατών είχε πέσει κατακόρυφα γεγονός που ήταν εμφανές τόσο στο Performance Alley όσο και στις κερκίδες. Ολοκληρώνοντας αξίζει να σημειωθεί το γεγονός ότι η παρουσία του νέου κεντρικού χορηγού –Hot Products- στους Τελικούς του Παγκοσμίου έδωσε μεγαλύτερη δημοσιότητα και άλλο prestige στην όλη οργάνωση.

 

Αποτελέσματα

 

Pro Ski

1.Dauliach-France

2.Motzouris-S.Africa

3.Sousa-Portugal

4.Lopez-France

5.Brown-New Zealand

 

Pro Runabout

1.Bushell-U.K.

2.Jared Moore-S.Africa

3.Molee-Thailand

4.Warner-USA

5.Farthing-USA

 

Pro Freestyle

1.Florjancic-Slovenia

2.Stone-Australia

3.Kazuaki-Japan

4.Burgess-U.K.

5.Stoyer-USA

 

Pro-AM Women Ski Limited

1.Kurahashi-Belgium

2.Colley-U.K.

3.Kanamori-USA

4.Klippenstein-Canada

5.Bulteau-France

 

Pro-Am Women Runabout

1.Ellmers-New Zealand

2.Dawna-Canada

3.Vacchino-Canada

4.Bachelder-USA

5.Moore-USA

 

GP Ski

1.Motzouris-S.Africa

2.Reiterer-Austria

3.Sherker-USA

4.Roberts-USA

5.Dardillat-France

 

GP Runabout

1.Bushell-U.K.

2.Molee-Thailand

3.Warner-USA

4.Moore-S.Africa

5.Abdulrazzaq-Kuwait