Kawasaki JS400, 1976 - Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

Kawasaki JS400, 1976

Γράφοντας ιστορία

Οδηγούμε το πρώτο Jet Ski μαζικής παραγωγής της Kawasaki, το θρυλικό JS400, το σκάφος που στην ουσία θεμελίωσε το σπορ του jet skiing.

 

Κείμενο:Βασίλης Μωραΐτης

Test rider: Βασίλης Μωραΐτης

Φωτ.:www.jetskiworld.gr, Gary Hart

 

Όταν η Kawasaki έβγαλε από την γραμμή παραγωγής το θρυλικό JS400 το 1976, στην ουσία δεν έγραψε μόνο ιστορία αλλά έβαλε τα θεμέλια σε ένα καινούργιο σπορ, το σπορ του jet skiing. Το λογότυπο του jet ski ταυτίστηκε με το σπορ αυτό μέσα σε λίγα χρόνια γεγονός που έχει κρατήσει μέχρι στις μέρες μας ακόμη και έπειτα από το πέρας του όρθιου από την γκάμα της έπειτα από 37 χρόνια.

 

O Gary Hart, ιδιοκτήτης της Jettrim, είναι παθιασμένος με το σπορ του jet ski και φυσικά αναβάτης των Όρθιων από την αρχή του σπορ. Επιπλέον, είναι συλλέκτης των παλιών σκαφών και ο ιδρυτής του μουσείου Vintage Jet Ski. Έχοντας συζητήσει μαζί του αμέτρητες φορές για την ιστορία του σπορ αποφασίσαμε να πάμε στην παραλία για να οδηγήσω το πρώτο Jet Ski παραγωγής, το μοναδικό JS400 το οποίο είχε διατηρήσει σε άριστη κατάσταση τόσο στην εμφάνισή του όσο και στην λειτουργία του. Έχοντας κάνει τα πρώτα μου βήματα με ένα JS440 στα μέσα του ’85, η εμπειρία ήταν μοναδική έπειτα από το πέρας τόσων ετών.

 

Επιστροφή στις ρίζες

Το γεγονός ότι τα μπουτόν της μίζας (start/stop) είναι τοποθετημένα στο ταμπλό μπροστά από τα πόδια του οδηγού κάνει ελαφρώς δύσκολη τη ζωή του οδηγού ιδίως στο σβήσιμο του κινητήρα κυρίως όταν πλησιάζεις πίσω στην ακτή. Η κλιμάκωση της ισχύος του μικρού σε κυβισμό δίχρονου κινητήρα είναι ομαλή, σχεδόν γραμμική και τραβάει κάπως περισσότερο στο άνω άκρο των στροφών του. Αρχικά μου φάνηκε αργό αλλά ήταν αναμενόμενο μιας και λίγο πιο πριν είχα οδηγήσει το τρικύλινδρο SX-R του Gary. Παρόλα αυτά ήταν διασκεδαστικό και το μόνο που αρκούσε ήταν να το οδηγώ με ροή και όχι σε ρυθμό on/off. Όσο πιο ομαλός ήμουν στο γκάζι και τις κινήσεις μου τόσο πιο στρωτή ήταν η πλεύση του. Βέβαια όταν το έβαλα στην μικρή πίστα του Body Beach τότε έπρεπε να στρίβω με τέρμα γκάζι για να διατηρήσω την ταχύτητα σε σεβαστό επίπεδο. Οι 27 ίπποι του μπορεί μεν να ακούγονται πενιχροί στις μέρες μας, ωστόσο επαρκούν για τις επιδόσεις του συνόλου και το ελαφρύ σκαρί του μιας και συντελούν στην διόλου ευκαταφρόνητη τελική ταχύτητα των 31mph. Νούμερο εκπληκτικό για τα δεδομένα της εποχής. Άλλωστε αν βάλει κανείς κάτω τα νούμερα της ισχύος, του βάρους και της τελικής ταχύτητας θα δει κανείς ότι στην ιστορία των 37 ετών της Kawasaki από το 1976 μέχρι το 2012 η ισχύς αυξήθηκε από 27 στους 80 ίππους και η τελική ταχύτητα από τα 28mph στα 49mph.

 

Η λειτουργία του κινητήρα είναι ομαλή χωρίς κραδασμούς και με ένα χαρακτηριστικό δίχρονο ήχο που δραπετεύει από το μικρό waterbox και την αριστερή έξοδο της εξάτμισης από το εμπρός μέρος του deck. Είχαν περάσει σχεδόν πάνω από 15 χρόνια που είχα να ακούσω αυτόν τον ήχο και ειλικρινά έφερε πολλές γλυκές αναμνήσεις στο μυαλό μου.

 

Η μπάρα του τιμονιού είναι στενή ή μάλλον η γωνία που σχηματίζει είναι πολύ σφιχτή γεγονός που φέρνει τους αγκώνες σχεδόν κολλημένους στον κορμό του σώματος χωρίς να σ’αφήνει να ασκήσεις τους κατάλληλους μοχλούς. Προσπαθούσα συνεχώς να κρατήσω τα χέρια μου ανοιχτά για να οδηγήσω το σκάφος όπως θα ήθελα και να διατηρήσω τις γραμμές και την ευστάθειά του. Το δε deck γυμνό την εποχή εκείνη γεγονός που στάθηκε αφορμή στην σχεδίαση των πρώτων αντιολισθητικών υλικών από την Jettrim, δουλειά που έγινε αρχικά για το προσωπικό jet ski του Gary Hart και στη συνέχεια για κάποιων φίλων του όπως του Glenn Dickinson της R&D. Το πόσο στενό το αισθάνεσαι το συγκεκριμένο deck είναι ένα στοιχείο που δύσκολα περιγράφεται. Απλά θα αναφέρω ότι σωστά έλεγαν οι “παλιοί” για το ότι όποιος μάθαινε να οδηγεί ένα JS400 ή μεταγενέστερο JS550 μπορούσε να οδηγήσει οποιοδήποτε Όρθιο.

 

Η δοκιμή πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο μιας ήρεμης ημέρας και πραγματικά αποδείχτηκε μία μοναδική εμπειρία, ένα αληθινό ταξίδι στο χρόνο μιας και παίρνει κανείς μία ξεχωριστή γεύση για το πώς άρχισε το σπορ αυτό. Θερμά συγχαρητήρια αξίζουν στον Gary Hart που διατηρεί ένα τέτοιο κόσμημα στην συλλογή του.

 

Specifications
Kawasaki Jet Ski JS400 1976

Engine

Type: 2T, vertical twin, water-cooled

Displacement (cc): 400cc

Bore x stroke (mm): 65 x 60

Power (hp/rpm): 27/6.000

Torque (ft lbs/rpm): 27/4,500

Compression ratio:7.0 :1

Fuel induction system: 1 x Mikuni BN38 diaphragm type

Exhaust system: Cast exhaust wet pipe with a 2-1 header

Cooling system: Engine-Exhaust-Open loop system

Fuel consumption (L/h): 5.7 l/hr @ 32kph (1.5gal/hr U.S.)

Hull

Type:

Hull material: Fiberglass reinforced SMC

Deck Material: Fiberglass reinforced SMC

Overall length (mm): 2133 (84in)

Overall width (mm): 610 (24 in)

Overall height (mm):635 (25 in)

Weight (kg): 111 (244 lbs)

Pump and drive line

Pump: Axial flow, single stage, 6-vane stator.

Pump diameter (mm): 121
Reduction nozzle diameter (mm):
Δ.Α.

Steering nozzle diameter (mm): Δ.Α.

Impeller: Aluminum, three blade

Thrust (kg):100 (220 lb)

Fuel/lubrication

Recommend fuel: Regular Unleaded gas, 87+octane rating

Fuel capacity (l): 13 (3.5 gal U.S.)

Lubrication: Gas/Oil Pre-Mix 32:1 ratio