Performance Jet Ski: VHP-7000, 1993

Performance Jet Ski: VHP-7000, 1993 - Αποκλειστικό

Σχεδιασμένο για αγωνιστική χρήση

Κατασκευασμένο από την θρυλική Performance Jet Ski, το VHP-7000 έγραψε ιστορία όταν παρουσιάστηκε στις αρχές του 1993.

 

Words: Vasilis Moraitis

Photos:www.jetskiworld.gr, PJS

 

Όταν το σπορ των jet ski ήταν σχεδόν στο αποκορύφωμά του κάπου το 1993, η εταιρεία Performance Jet Ski (PJS) είχε σχεδιάσει ένα εξωτικό μονοθέσιο Όρθιο σκάφος, το VHP-7000 που ήταν πραγματικά πολύ μπροστά για την εποχή του. Η PJS ήταν μία εταιρεία που κατασκεύαζε κυρίως αξεσουάρ βελτιώσεων για τα θρυλικά JS400, 440 και 550 τον καιρό εκείνο και τα αγωνιστικά της σκάφη κυριολεκτικά σάρωναν τους εθνικούς και παγκόσμιους τίτλους. Βασικός της πιλότος ήταν ο θρυλικός JeffThe JammerJacobs που κέρδισε National και IJSBA World title κάθε χρονιά από το 1987 μέχρι το 1992. Για το περισσότερο κόσμο αυτό είναι μία μοναδική επιτυχία, ωστόσο δεν ήταν αρκετό για τον Ed Miller τον ιδιοκτήτη της εταιρείας. Όνειρο του Miller ήταν να φτιάξει το δικό του σκάφος που θα ξεχώριζε από τον ανταγωνισμό.

 

Τον Αύγουστο του 1992 άρχισε να εργάζεται πυρετωδώς πάνω σε αυτό το εγχείρημα και μερικούς μήνες μετά η εταιρεία παρουσίασε το θρυλικό VHP-7000. Το συγκεκριμένο σκάφος ήταν βασικά ένα ετοιμοπόλεμο αγωνιστικό σκάφος που ξεχώριζε μακράν από τα παραγωγής Kawasaki και Yamaha. Μπορεί μεν η εταιρεία να μην πρόλαβε να το βάλει άμεσα στους αγώνες παρόλα αυτά οι επιδόσεις του ήταν μοναδικές για τα δεδομένα της εποχής.

 

Ανάμεσα στα ξεχωριστά καλούδια του ξεχώρισαν το αμορτισέρ αερίου που έφερε στο βραχίονα του τιμονιού, η σπορτίφ αισθητική του συνόλου, το εκπληκτικό καπάκι και η εργοστασιακή εξάτμιση.

 

Πόλο έλξης αποτελούσε η γάστρα με την καινοτόμο κατασκευή της. Δεν ήταν σχεδιασμένη μόνο για να βγάζει υψηλή τελική ταχύτητα αλλά επιπλέον για να στρίβει απότομα και με ακρίβεια με τέρμα γκάζι. Αυτός ήταν άλλωστε ο τρόπος που οδηγούσε και ο θρυλικός Jeff Jacobs που ήταν για πολλά χρόνια εργοστασιακός οδηγός της εταιρείας. Η γάστρα κατασκευάζονταν με μια μέθοδο ρητίνης που ονομαζόταν Modar, τρόπος και τεχνολογία που χρησιμοποιούσε τα χρόνια εκείνα η Chrysler στο όχημα Viper. Η τεχνολογία αυτή υποσχόταν πολύ καλή προστασία στα χτυπήματα και τις κρούσεις γεγονός σημαντικό για τον καταναλωτή σε σύγκριση με την τεχνολογία SMC και Metton που χρησιμοποιούσε τότε ο ανταγωνισμός. Το καπάκι του μηχανοστασίου έφερε σπέσιαλ αεραγωγούς παρόμοιους με αυτούς που χρησιμοποιούνταν στα αγωνιστικά σκάφη.

 

Ο Viper κινητήρας των 530cc με διαστάσεις 75 x 60mm και σχέση συμπίεσης 7.6:1 απέδιδε 70 ίππους νούμερο εκπληκτικό για την εποχή εκείνη αν σκεφτεί κανείς ότι πλησίαζε κατά πολύ τις επιδόσεις των σκαφών παραγωγής μεγαλύτερου κυβισμού. Ο τροφοδοσία του γινόταν μέσω των δύο καρμπιρατέρ των 38mm από το ρεζερβουάρ των 18 λίτρων. Τις εντυπώσεις το αγωνιστικό φίλτρο αέρα και η εργοστασιακή εξάτμιση της PJS που κατέληγε στο πίσω μέρος της γάστρας μέσω ενός αθόρυβου σιγαστήρα.

 

Η εταιρεία σκόπευε να έχει τα σκάφη έτοιμα προς πώληση τον Μάρτιο του 1993 αλλά τελικά πολύ λίγα από αυτά έφθασαν στις βιτρίνες των dealership και πολυ λιγότερα πουλήθηκαν μέχρι τα μέσα της σεζόν. Στη συνέχεια επήρθε το κλείσιμο της εταιρείας.

 

Specifications

PJS VHP-7000

Engine

Engine type: twin-cylinder, 2T

Displacement:520cc

Bore x stroke: 75 x 60 mm

Horsepower: 70/7.600

Compression ratio: 7.6:1

Lubrication system: Pre-mixed oil and gas

Cooling system: water cooled

Drive line

Jet pump type: Axial flow, single stage

Impeller: 3 blade, stainless steel

Electrical

Ignition: CDI

Starter: Electric

Battery: 12V

Features:RTM Modar hull, RPS gas operated handlepole dampener, dual carburetors, sedond muffler concealed beneath rider tray, trigger throttle, fully padded race tray with non-slip traction pad, flush kit. 

Dimensions
Length:86

Width:24

Height:25

Weight:225lbs

Fuel Capacity: 5 gallons

SRP(USD):6.395, 1993