Team Champions #21: Kawasaki Ultra 300X Akropolis Jet Raid 2012 spec Αποκλειστικότητα

Team Champions #21: Kawasaki Ultra 300X Akropolis Jet Raid 2012 spec - Αποκλειστικότητα

Η ελληνική υπεροχή

Μελετημένη και αξιόπιστη συνταγή για να κερδίζει σε διεθνής αγώνες και να παραμένει αξιόπιστη κάτω από οποιαδήποτε χρήση.

 

Κείμενο:Βασίλης Μωραϊτης

Test rider: Βασίλης Μωραϊτης

Φωτ.:www.jetskiworld.gr

 

Στο δεύτερο Akropolis Jet Raid ο πολυπρωταθλητής Άκης Μαλούχος βρέθηκε αντιμέτωπος με δύο μεγάλες προκλήσεις, την επιτυχημένη πραγματοποίηση του διεθνή αγώνα καθώς επίσης και με το τι σκάφος θα χρησιμοποιούσε. Και οι δύο ήταν μεγάλες σε δυσκολία και απαιτήσεις πόσο μάλιστα η δεύτερη από την στιγμή που δεν είχε δικό του αγωνιστικό σκάφος. Η απάντηση ήρθε από έναν καλό του πελάτη, που του παραχώρησε το νορμάλ σκάφος του για το προετοιμάσει το κατάστημα Champions και στην συνέχεια να το κρατήσει ο ίδιος με όλα τα καλούδια. Ευγενική μεν παραχώρηση αλλά και απαιτητική από την άλλη πλευρά, εφόσον θα έπρεπε να προετοιμαστεί σε χρόνο ρεκόρ και με χειρουργική επέμβαση από το μηδέν ένα σκάφος για χρήση Off-Shore Endurance Racing.

 

Στο θέμα των περιφερειακών και της γάστρας ο Μαλούχος άλλαξε το intake grate, το ride plate και τα sponsons του κατασκευαστή με κάποια aftermarket. Επίσης, αντικαταστάθηκε η ΟΕΜ τιμονιέρα με μία πιο ανθεκτική, μασίφ αλουμινένια (καθώς και η μπάρα του τιμονιού) για να ενισχυθεί η εργονομία του συνόλου και η αξιοπιστία της τιμονιέρας. Η σέλα του κατασκευαστή τροποποιήθηκε ελαφρώς και επιπλέον εφοδιάστηκε με αντιολισθητική ταπετσαρία της Jettrim. Αφαιρέθηκαν οι καθρέφτες και προστέθηκε ένα λάστιχο ασφαλείας στο εμπρόσθιο καπάκι. Στα πλαϊνά τμήματα του deck προστέθηκε επιπλέον αντιολισθητικό πατάκι για καλύτερη πρόσφυση. Το aftermarket σελάκι της CRP Ltd μείωσε σε αξιοσημείωτο βαθμό το ολικό βάρος της σέλας και επιπλέον συνέβαλε σημαντικά στην μείωση της θερμοκρασίας στο μηχανοστάσιο. “Το σπέσιαλ σελάκι ήταν ότι ακριβώς χρειαζόμουν σε αυτόν τον αγώνα για να διατηρήσω το μηχανοστάσιο σε χαμηλή θερμοκρασία και να λειτουργεί πιο αξιόπιστα ο κινητήρας.”

 

Μικρές αλλά μεγάλης σημασίας ήταν οι επεμβάσεις που πραγματοποιήθηκαν στον κινητήρα. Προστέθηκε ο αξιόπιστος ηλεκτρονικός αντικόφτης της R&D, καθώς επίσης και το φίλτρο αέρος στο deck και άλλαξε το δρομολόγιο των σωληνώσεων των βαλβίδων ανακούφισης του Intercooler και του Supercharger. Τροποποιήθηκε το σύστημα ψύξης για να μειωθεί η θερμοκρασία λειτουργίας του μοτέρ και βελτιώθηκε εσωτερικά το σύστημα ανακούφισης των αναθυμιάσεων για να μην βράζει το λιπαντικό. Πραγματοποιήθηκε εξονυχιστική ρύθμιση των βαλβίδων και ενισχύθηκε η στήριξη του Intercooler. Αν και είχαν δοκιμαστεί κάποια aftermarket impeller ο Μαλούχος διατήρησε το impeller του κατασκευαστή αλλά με διαφορετικό βήμα για να μην κουράζει τον κινητήρα και να κερδίσει σε τελική ταχύτητα.

 

Στην πράξη

Το σκάφος του Άκη Μαλούχου κέρδισε τις εντυπώσεις από την πρώτη επαφή που είχα μαζί του. Και μιας και είχε χρησιμοποιηθεί σε κάποιες άλλες δοκιμές είχα την αποκλειστική ευκαιρία να συγκρίνω άμεσα την αναβάθμισή του από την μία βελτίωση στην άλλη. Η ευστάθεια του συνόλου ήταν υποδειγματική στην ευθεία που κάτω από ιδανικές συνθήκες το αισθανόσουν σαν καλοστημένη Formula One στην πίστα της Sepang (αν μπει κανείς στην πίστα της Sepang με μοτοσικλέτα τότε θα καταλάβει την διαφορά). Το ride plate της R&D συνέβαλε σε αξιοσημείωτο βαθμό σε αυτό τον παράγοντα καθώς και το εκπληκτικό scoop της ίδιας εταιρείας. Στο στρίψιμό του ήταν υπάκουο και ακριβές ακόμη και όταν το οδήγησα σε ρυθμό πίστας. Δεν αναπηδούσε στην έξοδο των στροφών και πλανάριζε σε χρόνο ρεκόρ χωρίς να γίνεται χρήση του ηλεκτρικού trim.

 

Ο κινητήρας ανέβαζε στροφές αχόρταγα και χωρίς δισταγμό σε κάθε μικρομετρικό κλικ του δεξιού δείκτη. Ήταν σαφές ότι οι επεμβάσεις που είχαν γίνει στον κινητήρα απέφεραν θετικά αποτελέσματα και ξύπνησαν τον γραμμικό κινητήρα των 1500cc. Ακόμη και στο στρίψιμο σε μορφή φουρκέτας το σκάφος επιτάχυνε δυναμικά χωρίς να “κολλάει” ή να καθυστερεί. Στην επιτάχυνση δυνατό από τις χαμηλές στροφές ενώ υψηλότερα γινόταν πιο ομαλό και γραμμικό. Θα μπορούσε κάλλιστα να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στο Εθνικό Πρωτάθλημα Close Course χωρίς δεύτερη σκέψη.

 

Το βασικότερο όλων είναι το συγκεκριμένο σκάφος άγγιξε την τελική ταχύτητα των 113χλμ./ώρα κάτω από τις ζεστές συνθήκες των δύο τελευταίων ημερών του Akropolis Jet Raid χωρίς να εμφανίσει κανένα απολύτως πρόβλημα και το τελευταίο απόγευμα ο Μαλούχος κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον έμπειρο και πολυπρωταθλητή Jean-Bruno Pastorello στον αγώνα κλειστής πίστας για τέσσερις γύρους, παρόλο ότι το σκάφος του ήταν πιο αργό κατά 6χλμ./ώρα. Αξίζει δε να σημειωθεί το γεγονός ότι οι συγκεκριμένες βελτιώσεις μπορεί μεν να βελτίωσαν τις επιδόσεις του συνόλου αλλά δεν επηρέασαν αρνητικά την κατανάλωση εφόσον σε καμία από τις πέντε ημέρες του αγώνα δεν κινδύνεψε να μείνει από καύσιμο. Ολοκληρώνοντας αξίζει να σημειωθεί το γεγονός ότι ο Μαλούχος τις δύο πρώτες ημέρες ήταν διστακτικός με το συγκεκριμένο σκάφος μέχρι να εξοικειωθεί μιας και δεν είχε χρόνο να προπονηθεί με αυτό. Ήδη η ομάδα του έχει αρχίσει να δουλεύει σε κάποιους άλλους τομείς πάνω στον κινητήρα για να απελευθερώσει ακόμη περισσότερη ισχύ με στόχο μια καλύτερη θέση στο επόμενο Akropolis Jet Raid.    

 

Team Champions #21: Kawasaki Ultra 300X Akropolis Jet Raid 2012 spec

Engine

Kawasaki OEM pistons of 8.4:1

OEM stock injectors

Enhanced Cooling kit
Team Champions Intercooler support system
Modified OEM oil catch can
R&D air filter on the hull

Oil breathing system inside the crankcases

Fuel: 95 octane pump gas
Electrical
OEM ECU
R&D Speed Module
Pump and Driveline
OEM pump with additional cooling line
OEM reduction and steering nozzles
OEM impeller
Hull and Handling components

R&D intake grate

R&D ride plate

APDesigns gunwale mats

Aftermarket sponsons

Stock seat modified with Jettrim seat cover

CRP Ltd tail seat with air ducts underneath for blow off valves

Steering system

UMI Racing steering system

One-off metal plate for GPS mounting case

Hot Products handlebars
UMI Racing trigger throttle

ODi grips

Performance

Top speed:113+km/h on Saturday morning on GPS.

 

Team Champions personnel: Πένυ Μαλούχου, Θέμης, Στέφανος, Κώστας Χατζηδάκης,  

Team sponsors: www.Championsjetski.com, www.Halarossi.gr www.jetskiworld.gr