Yamaha WaveRunner FX HO 2012 - Αποκλειστικότητα

Yamaha WaveRunner FX HO 2012 - Αποκλειστικότητα

Σταθερό σαν βράχος

Το νέο FX ακολουθεί πιστά βήμα προς βήμα την φιλοσοφία του προγόνου του στο θέμα της ευστάθειας και των βασικών χαρακτηριστικών του που ενισχύουν τον τομέα της διασκέδασης στην οδήγησή του.

 

Words:Βασίλης Μωραΐτης

Test rider: Βασίλης Μωραΐτης

Photos:www.jetskiworld.gr, Glenn Dickinson

 

Η εταιρεία των τριών διαπασών παρουσίασε το πρώτο της τετράχρονο WaveRunner το 2003 και αυτό δεν ήταν άλλο από το φημισμένο FX 140 που ήταν εφοδιασμένο με το κινητήρα MR1, έναν κινητήρα που ήταν βασισμένος στο γνωστό επιτυχημένο τετράχρονο μοτέρ της Superbike YZF R1 (όπου το “Μ” σημαίνει Marine). Σχεδόν δέκα χρόνια μετά η Ιαπωνική εταιρεία επιστρέφει στις ρίζες  της ιστορίας των τετράχρονων personal watercraft εστιάζοντας την προσοχή της στο τι ζητάει το κοινό από ένα σκάφος για την βόλτα του και την διασκέδασή του. Στο σύνολο το νέο FX διαθέτει μία καινούργια, πιο μακριά γάστρα από του προγόνου του, στοιχείο που στοχεύει στην αύξηση της ευστάθειας όταν το οδηγεί κανείς σόλο ή με δύο συνεπιβάτες.

 

Ασφαλές πακέτο κινητήρα

Το νέο FX HO είναι εφοδιασμένο με την ατμοσφαιρική έκδοση του κινητήρα του 1.8 λίτρου, που αρχικά τοποθετήθηκε στη σειρά VXR/VXS, ωστόσο διαθέτει διαφορετική χαρτογράφηση στην ECU. Γεγονός που μας επιτρέπει να υποθέσουμε ότι είναι και ο λόγος που η τουρμπίνα διαθέτει διαφορετικό impeller από του VXR. Στο σύνολο ο ατμοσφαιρικός κινητήρας διαθέτει αρκετή δύναμη και πολύ ροπή για να μπορεί κανείς να διασκεδάσει με το νέο σκάφος.

 

Νέα γάστρα

Η νέα γάστρα του FX είναι κατασκευασμένη με την τεχνολογία NanoXcel που συντελεί σημαντικά στην μείωση του ολικού βάρους της εφόσον οι πρώτες ύλες δομούνται σε μοριακό επίπεδο. Στο σύνολο έχει επιτευχθεί μείωση του ολικού βάρους κατά 25% σε σύγκριση με την κατασκευή της με συμβατικό τρόπο. Η νέα γάστρα φέρει καινούργια σχεδίαση με νέες ναυπηγικές τάσεις με πλήρως επανασχεδιασμένη καρίνα για να ενισχυθεί η σταθερότητα του σκάφους στην ευθεία σε συνδυασμό με τα νέα παρατροπίδια. Νέα είναι και η εισαγωγή (του τούνελ) της τουρμπίνας που φέρει νέο scoop βάζοντας σε δουλειά της εταιρείες των aftermarket parts. Καινούργια είναι επίσης τα sponsons που είναι τύπου Step για να παρέχουν ελαφρώς καλύτερη πρόσφυση και να κάνουν πιο επιθετικό το κράτημα του. Στο ρύγχος της η γάστρα φέρει το γνωστό spray deflector για να απωθεί με τον καλύτερο τρόπο τον αφρό του κύματος.

 

Συγκριτικός πίνακας χαρακτηριστικών γαστρών

Brief Spec                   FZR       VXR      FX HO    VX        FX HO 2012

Length  (mm)                (3.370)   (3.260)   (3.370)    3.220     3.560

Width (mm)                  (1.230)    (1.170)   (1.230)    1.170     1.230

Height  (mm)                (1.160)    (1.160)   (1.170)    1.160     1.230

Weight (kg)                  (366)        (327)      (360)       334        387

 

Απολαμβάνοντας μια στεγνή βόλτα

Από το 2003 που η Yamaha παρουσίασε για πρώτη φορά τη σειρά FX μέχρι σήμερα η φιλοσοφία των FX παραμένει στα ίδια πρότυπα, με λίγα λόγια την ασφαλή και άνετη διασκέδαση με το σκάφος. Η νέα μακρύτερη γάστρα ενισχύει αυτό τον στόχο της Yamaha και κάνει ακόμη πιο σταθερό το νέο FX.

 

Είχα την μοναδική ευκαιρία να δοκιμάσω ένα σκάφος προ-παραγωγής έπειτα από το πέρας του αγώνα Mark Hahn 300, που διεξήχθη στη Lake Havasu City. Στο σύνολο η ευστάθεια του σκάφους έχει βελτιωθεί σε αξιοσημείωτο βαθμό σε όποια κατεύθυνση και να βάδιζα στον μέτριο κυματισμό της φημισμένης λίμνης. Μπορεί ο άνεμος να μην ήταν πολύ ισχυρός, ωστόσο ο κυματισμός ήταν αρκετά έντονος για να σου κάνει δύσκολη τη ζωή. Το βασικό είναι ότι μπορείς να το οδηγείς κάτω από αυτές τις συνθήκες με άνεση χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Το σημαντικότερο δε είναι ότι οδηγείς σχεδόν ολόστεγνος κάτω από αυτές τις συνθήκες ακόμη και όταν είσαι με τέρμα γκάζι στην ευθεία και μόνο αν το προσπαθήσεις θα βραχείς. Ο παράγοντας “Dry Factor” είναι πολύ σημαντικός για κάποιους αναβάτες ιδίως αυτούς που ενοικιάζουν ένα σκάφος.

 

Ο ατμοσφαιρικός είναι ροπάτος, αυτό είναι βασικά και το μεγάλο του ατού χάρη στον κυβισμό των 1800cc και παρόλο ότι είχε λάβει μέρος στον αγώνα των 300 μιλίων δεν φαινόταν κουρασμένος. Μπορεί μεν να τον αισθανόσουν κάπως βαρύ όταν επιτάχυνες άμεσα από το ρελαντί αλλά θα πρέπει να σκεφτεί κανείς ότι το συγκεκριμένο σκάφος δεν σχεδιάστηκε με γνώμονα την σπορ οδήγηση. Οι καιρικές συνθήκες δεν ήταν ιδανικές για την μέτρηση της τελικής του ταχύτητας, ωστόσο το επιτελείο της R&D καθώς επίσης η αγωνιζόμενη Amy Green μας ενημέρωσαν ότι αγγίζει μόλις τα 61mph, που κρίνεται λογική για ένα ατμοσφαιρικό τετράχρονο τριθέσιο pwc.

 

Η εργονομία του συνόλου είναι εκπληκτική και όλα βρίσκονται σε στην κατάλληλη θέση. Η νέα σέλα είναι αναπαυτική και θέτει το σώμα και τα κάτω άκρα σε βολική θέση και γωνία, γεγονός που σου επιτρέπει να ασκείς τους κατάλληλους μοχλούς χωρίς να πιέζεται ιδιαίτερα. Σε γενικές γραμμές οδηγείς το νέο FX HO ακόμη πιο ξεκούραστα από τον πρόγονό του.

 

Η κατακλείδα

Η Yamaha επανασχεδίασε την ήδη επιτυχημένη γάστρα του παλιού FX με μεγάλη επιτυχία διατηρώντας τα βασικά χαρακτηριστικά και την φιλοσοφία του συνόλου. Είναι ένα εκπληκτικό σκάφος για βόλτα και για τους οδηγούς που εισέρχονται στο σπορ των pwc. Στην Ελλάδα δεν υπάρχει επίσημα στον τιμοκατάλογο της Μοτοδυναμική Α.Ε.Ε., ωστόσο είναι πιθανό να μπορεί να το αποκτήσει κανείς κατόπιν παραγγελίας.

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Yamaha WaveRunner FX HO

Engine

Type: 4T, inline, four cylinder, DOHC, 4-valve

Displacement (cc): 1.812

Bore x stroke (mm): 86x78

Power (bhp/rpm): N.A.

Torque (kgm/rpm): N.A.

Compression ratio: 11.0:1

Fuel induction system: Mikuni EFI

Induction system: Natural aspirated

Exhaust system: Cast exhaust wet pipe with a 4-1 header

Cooling system: Engine-Exhaust-Open loop system

Hull

Type: Progressive, stepper draft V

Dead Rise: N/A

Hull material: Compression molded nanofiber composite

Deck Material: Compression molded nanofiber composite

Overall length (mm): 3.270

Overall width (mm): 1.179

Overall height (mm): 1.160

Rider number: 1-3, 529 lb

Weight (kg): 330

Storage compartment (l): 57

Cooler (l): N/A

Glove box (l): N.A.

Bilge system: Automatic siphon

Boarding step: Yes

Boarding handle: Yes

Seat strap: Yes

Throttle lever: Trigger throttle

Mirrors: Yes

Traction pads: Elastic non slip footwell mats and deck pad.

Pump and drive line

Pump: Axial flow, single stage, large hub with 6-vein stator.

Pump diameter (mm): 155mm

Reduction nozzle diameter (mm):84mm

Steering nozzle diameter (mm):86mm

Impeller: Stainless steel, three blade

Transmission: 1:1 Direct drive

Trim: No

Electrical system

Battery: 12volt, 19amp

Ignition: Transistor-Controlled Ignition (TCI)

Ignition timing: 25 degrees BTDC

Spark plug: NGK LFR6A

Starter: Yes

Security system: Yes

Control panel

Fuel gauge: Yes

Lubricant gauge: Low oil pressure

Speedometer: Yes

Tachometer: Yes

Trim gauge: Yes

Miscel. Instrumentation: speed, RPM, fuel level, low fuel warning, low oil pressure warning, battery voltage, overheat warning, hour meter and check engine light with self-diagnostic function. Temperature gauge, a riding water temperature gauge, a mileage gauge and compass are special additional feature for FX Cruiser SHO.
Fuel/lubrication

Recommend fuel: Regular Unleaded gas, 87+octane rating

Fuel capacity (l): 60

Reserve (l): N.A.

Lubrication: Wet sump

Lubricant reservoir: 4,3

Τιμή (ευρώ): Δ.Α.

 

Η συγκεκριμένη δοκιμή δεν θα ήταν εφικτή χωρίς την συμβολή των:

 

Bill Chapin  από την R&D
Glenn Dickisnon από την R&D

Amy Green από την R&D Powersports