Team Pastorello’s #8: Kawasaki Ultra 300X Akropolis Jet Raid 2012 spec - Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

Team Pastorello’s #8: Kawasaki Ultra 300X Akropolis Jet Raid 2012 spec - Παγκόσμια Αποκλειστικότητα
Αξιόπιστο ή γρήγορο

Μέσα σε δύο χρόνια η ομάδα Team Pastorello έχει σαρώσει τις νίκες σχεδόν σε κάθε αγώνα που συμμετάσχει. Φέτος, οδηγήσαμε το τρίτο διαφορετικό set up που έχει κάνει στο 300Χ. Τελικά πόσο καλό είναι;

 

Κείμενο: Βασίλης Μωραΐτης

Test rider: Βασίλης Μωραΐτης

Photos:www.jetskiworld.gr, Γ.Βασιλάκης

 

Είναι μοναδική η ευκαιρία που είχα σε διάστημα ενός χρόνου να οδηγήσω το νικηφόρο σκάφος του Team Pastorello έπειτα από τέλος τριών επιτυχημένων αγώνων, του Akropolis Jet Raid 201, του Mark Hahn 300 2012 και του Akropolis Jet Raid 2012. Πόσο μεγάλη ήταν η διαφορά μεταξύ των τριών σκαφών. Σημαντική με βάση τα αγωνιστικά δεδομένα. Ωστόσο αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι η Γαλλική ομάδα έχει ανεβάσει κατακόρυφα τον δείκτη της αξιοπιστίας του συνόλου στο νέο μοτέρ της Kawasaki σε σημείο που τους συμβουλεύονται από την KHI.

 

Σε ότι αφορά το μοτέρ η ομάδα ακολούθησε μία δοκιμασμένη συνταγή. Άλλαξε τα έμβολα του κατασκευαστή με νέα σφυρήλατα πιστόνια ίδιας συμπίεσης. Ωστόσο σε συνδυασμό με τα νέα ελατήρα επιτυγχάνεται καλύτερη στεγανοποίηση και περιορίζεται σε αξιοσημείωτο βαθμό η κατανάλωση λιπαντικού. Στα 300μίλια του αγώνα καταναλώθηκαν λιγότερα από 400ml λιπαντικού, ενώ στο Λουτράκι δεν παρατηρήθηκε κατανάλωση λαδιού παρόλο ότι το μοτέρ είναι πάνω από 30 αγωνιστικές ώρες στην πλάτη του. Επιπλέον, έχουν κατεργαστεί οι έδρες των βαλβίδων και της κεφαλής καθώς επίσης έχει επιτευχθεί κατάλληλο θυρίδωμα των αυλών εισαγωγής και εξαγωγής για να επιτευχθεί η καλύτερη ροή του καυσίμου και των καυσαερίων. Επιπλέον, αντικαταστάθηκε η τρόμπα καυσίμου του κατασκευαστή με μία μεγαλύτερη αλλά διατηρήθηκαν τα ίδια μπεκ ψεκασμού. Το μοτέρ εξοπλίστηκε με νέο ρυθμιζόμενο ρυθμιστή πίεσης καυσίμου και οι εξαγωγές των σωλήνων από τις βαλβίδες ανακούφισης τοποθετήθηκαν κάτω από το τροποποιημένο σελάκι. Νέο ψυγείο λαδιού τοποθετήθηκε στον κινητήρα που συνέβαλε σημαντικά στην μείωση της θερμοκρασίας του λιπαντικού κατά 35ο C και επιπλέον αναβαθμίστηκε το κύκλωμα της υγρόψυξης. Ο κινητήρας διατηρούσε το στοκ  Supercharger Wheel καθώς επίσης και την ECU του κατασκευαστή. Βέβαια από την ECU της Mitsubishi είχε αποσυνδεθεί ο ηλεκτρονικός κόφτης της τελικής ταχύτητας (που δίνει επιπλέον εντολές στην πεταλούδα του σώματος ψεκασμού).Επιπλέον οι εκκεντροφόροι έχουν παραμείνει στο set up του κατασκευαστή.

 

Το σκάφος του Pastorllo διατηρούσε το intake grate, το ride plate και την τουρμπίνα του κατασκευαστή. Μικρές βελτιώσεις είχε δεχθεί το ride plate ενώ impeller είχε τροποποιηθεί το βήμα του. Επιπλέον, η ομάδα είχε τοποθετήσει διπλή ντίζα στο σύστημα διεύθυνσης και μικρές αλλαγές είχαν γίνει στο deck για την καλύτερη ροή του αέρα προς το μηχανοστάσιο.

 

Νέο κιτ επιδόσεων

Πριν από 3 περίπου μήνες όταν οδήγησα το σκάφος του Γάλλου πιλότου αμέσως μετά την λήξη του Mark Hahn 300 πραγματικά έμεινα έκπληκτος από το πόσο ήρεμος και ομαλός ήταν ο κινητήρας του. Ωστόσο, το νέο set up ήταν εντελώς διαφορετικό και μετέτρεψε το μοτέρ σε ένα πιο αξιόπιστο και ελαφρώς πιο γρήγορο --σε σύγκριση με ένα νορμάλ Ultra- σκάφος.

 

Η κλίμακα της ισχύος ήταν σχεδόν όμοια με ενός νορμάλ ή μάλλον για την ακρίβεια ελαφρώς βελτιωμένου Ultra σε όλο το φάσμα των στροφών. Σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσε να κρίνει κανείς το νέο set up ως απόλυτο ή καθαρόαιμο. Απλά είχε μεγαλύτερη διάρκεια στο άνω άκρων των στροφών γεγονός που το έκανε να ξεχωρίζει κάπως περισσότερο στο θέμα της τελικής ταχύτητας. Άγγιξε τα 119χλμ./ώρα την πρωί του Σαββάτου (πέρυσι έφθανε τα 118χλμ./ώρα) ενώ ο μηχανικός του Pastorello, Laurent μου εκμυστηρεύτηκε ότι στη Γαλλία το σκάφος έφθανε μόλις τα 108χλμ./ώρα λόγω της θερμοκρασίας και της πυκνότητας του νερού. Η χρήση του OEM trim ήταν απαραίτητη κατά την επιτάχυνση μιας και το βελτιωμένο ride plate σήκωνε αρκετά την μύτη του σκάφους. Για να πιάσεις την τελική του ήθελε διαφορετικό πάτημα από τον οδηγό και αυτό λόγω του set up του σκάφους.

 

Το αξιοσημείωτο δε είναι ότι μπορεί να αποδίδει αυτή την ταχύτητα και ισχύ σε όλη την διάρκεια του αγώνα και αυτό είναι κάτι που λίγος κόσμος καταλαβαίνει. Είναι τέτοια η ψύξη του κυκλώματος λαδιού και νερού που ο κινητήρας μπορεί να δουλεύει στο όριό του και να αποδίδει την ονομαστική ισχύ του κατασκευαστή χωρίς να πέφτει με το πέρασμα του χρόνου.

 

Τις επιδόσεις του συγκρίναμε δίπλα-δίπλα με το ελαφρώς βελτιωμένο σκάφος του Άκη Μαλούχου που ήταν το ταχύτερο ελληνικό Ultra του αγώνα. Επιταχύνοντας από το ρελαντί το σκάφος του Pastorello έμπαινε μπροστά άμεσα με μικρή διαφορά και στη συνέχεια έπειτα από κάποιο όριο ξεμάκρυνε όταν η τελική του περνούσε πλέον του Μαλούχου. Οι διαφορά ήταν μικρή αλλά ουσιαστική και είδαμε την διαφορά της στο πενθήμερο αγώνα.   

 

Το σύστημα διεύθυνσης παρέμεινε καλό και άμεσο χωρίς όμως να είναι επιθετικό και απόλυτο όπως όταν χρησιμοποιεί διπλή ντίζα. Το υψηλότερο σύστημα διεύθυνσης εξυπηρετεί περισσότερο στην όρθια και σκυφτή θέση οδήγησης που προτιμά ο Jean-Bruno. Στο σύνολο η Γαλλική ομάδα εστίασε την προσοχή της σε ένα πιο συντηρητικό και αξιόπιστο set up για αυτό τον αγώνα και απ’ότι φαίνεται θα συνεχίσει αυτή την χρονιά με αυτό το μοτίβο.

 

Αναμφισβήτητα η ομάδα του Pastorello έχει μεγάλη εμπειρία σε αυτού του είδους των αγώνων και πέρυσι απέδειξε ότι ψάχτηκε περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη ομάδα στην αξιόπιστη βελτίωση του Ultra 300X. Έχω δει τον Pastorello πολλές φορές σε αγώνα έχω βρεθεί και δίπλα του εν ώρα αγώνα αυτό που σε μαγεύει είναι όταν τον βλέπεις από το ελικόπτερο. Είναι τόσο απλός, ομαλός και δεμένος με το σκάφος του και πάνω απ’όλα οι κινήσεις του είναι αρμονικές. Το γεγονός και μόνο ότι έριξε γύρο σε όλους τους αναβάτες στους αγώνες τύπου close course ή οβάλ πίστας που έγιναν αποδεικνύει την κλάση του. Συγχαρητήρια αξίζουν λοιπόν στην Γαλλική ομάδα που ξεκινάει την φετινή σεζόν με νίκη.

 

Team Pastorello’s #8: Kawasaki Ultra 300X Akropolis Jet Raid 2012 spec

Engine

Aftermarket forged pistons of 8.4:1

Reshaped IN and EX ports, and flow bench tested heavily

Reshaped valve seats and OEM valves (stock valve springs)
Aftermarket Fuel pressure regulator
Bigger fuel pump
OEM stock injectors

Enhanced Cooling kit
Team Pastorello inox Intercooler brackets
Team Pastorello inox pump tunnel brace

Modified OEM oil catch can
R&D Intercooler blow off valve

Stock air filter without hoses
Riva exhaust hull flange

Fuel: 95 octane pump gas
Electrical
Specifically mapped OEM ECU with speed governor disconnected
Team Pastorello reinforced battery case
Pump and Driveline
OEM pump with additional cooling line
OEM reduction and steering nozzles
OEM impeller repitched
Hull and Handling components

OEM intake grate modified

OEM ride plate modified

Aftermarket sponsons

Stock seat

Aftermarket tail seat with air ducts underneath for blow off valves

Steering system

IDIARTEC Racing steering system

One-off metal plate for GPS mounting case

Twin cable on steering system

Star Bars handlebars

ODi grips

Performance

Top speed:119+km/h on Saturday morning on GPS.

 

Team Pastorello personnel: Jean-Bruno Pastorello, Sylvain Ente, Laurent Lagarde, Galy Gilles, Nicolas Puig.

 

Team sponsors: Kawasaki, Isuzu, Mecadrive, BUD Racing, PJS (Performance Jet Ski – Carlier Brothers), Bouducon, Dragon, JetPilot, Star Bars, Sunway trailer,CrossCall, Silkolene.