2012 Sea-Doo RXP-X R&D Performer kit tested - Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

2012 Sea-Doo RXP-X R&D Performer kit tested
Αθόρυβος εκτελεστής

Αυξάνοντας την ισχύ κατά 30-35ίππους και την τελική ταχύτητα έως και 8mph απλά με την χρήση κανονικής βενζίνης και το πλήρες πακέτο βελτίωσης της R&D.


Κείμενο:Βασίλης Μωραΐτης
Test
rider: Βασίλης Μωραΐτης
Φωτ.:
www
.jetskiworld.gr, Glenn Dickinson
 

Πραγματικά είχα προβληματιστεί όταν δοκίμασα το νέο Sea-Doo RXP-X T3 2012 στα τέλη Οκτωβρίου στην Havasu και αυτό γιατί δεν μπορούσα να το διανοηθώ ότι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής των personal watercraft στον κόσμο δεν είχε καταφέρει να κάνει μία σημαντική πρόοδο σε σύγκριση με την προηγούμενη γάστρα του την S3. Βέβαια όπως ήδη έχει δημοσιευτεί το σκάφος ήταν πρωτότυπο που σημαίνει ότι μπορεί να έχει πολλές διαφορές από το τελικό μοντέλο χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα αλλάξουν τα καλούπια της γάστρας. Και φυσικά όλα αυτά τα σκάφη παραγωγής προορίζονται για χρήση βόλτας και αναψυχής και δεν στοχεύουν στις απόλυτες ή αγωνιστικές επιδόσεις όσο σπορ και αν είναι ο χαρακτήρας τους.

 

“Σιωπηλός εκτελεστή” θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς την Αμερικάνικη εταιρεία R&D που χωρίς να ανακοινώσει τίποτα (το κάναμε εμείς και μάλιστα... την ακούσαμε) έβγαλε σε χρόνο dt δύο αξιοσημείωτα. Kit βελτίωσης του νέου Sea-Doo που διορθώνουν τις ατέλειες του κατασκευαστή στον τομέα της πλεύσης και επιπλέον ξεκλειδώνουν τις φιμωμένες επιδόσεις του κινητήρα. Είχα την αποκλειστική ευκαιρία όχι μόνο να δοκιμάσω το νέο kit της R&D αλλά επιπλέον να συμμετάσχω με το συγκεκριμένο σκάφος στο δυσκολότερο αγώνα αντοχής Mark Hahn 300 μαζί με τον Steve Lawler (BRP Regional Sales Manager) που ήταν και ο άνθρωπος που εφοδίασε την R&D με αυτό το σκάφος για να το εξελίξει.

 

Έχουμε δημοσιεύσει αποκλειστικά κάποια από τα σοφιστικέ χαρακτηριστικά της ECU της BRP και δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι ο βελτιωτής που γνωρίζει τις βλέπει σε αυτά τα χαρακτηριστικά ξέρει και πως να επέμβει για να δώσει αέρα στις επιδόσεις του συνόλου. Ο GPS-κόφτης που διαθέτει περιορίζει τις επιδόσεις και την τελική ταχύτητα στα 67-68mph ενεργοποιώντας κατάλληλα την πεταλούδα του γκαζιού, περιορίζοντας την ροή του αέρα και κρατώντας την πίεση boost στα 6-7lbs.

 

Η νέα R&D R3 ECU (επαναπρογραμματιζόμενη Rotax ECU) ενισχύει την ιπποδύναμη του μοτέρ και αναβαθμίζει τις επιδόσεις του σκάφους εφόσον διαφέρει νέα χαρτογράφηση στον χρονισμό της ανάφλεξης, καινούργιο set-up στον χάρτη διαχείρισης του καυσίμου, αυξάνει το όριο στροφών στις 8.250σ.α.λ. και αποσυνδέει τον κόφτη τελικής του GPS, επιτρέποντας την αύξηση της πίεσης boost. Η νέα χαρτογράφηση επιτρέπει την χρήση βενζίνης έως 91 οκτανίων, βελτιώνει αισθητά την επιτάχυνση του σκάφους, ενισχύει το τράβηγμα στις μεσαίες στροφές και προσθέτει 8mph στην τελική ταχύτητα του σκάφους. Βασιζόμενη στους μαθηματικούς τύπους, γενικά αυξάνεται η ισχύς 9-10 ίππους για κάθε 1 pound (lbs) πίεσης boost, που σημαίνει ότι σε συνδυασμό με τον χάρτη της ανάφλεξης και του καυσίμου έχει επιτευχθεί μία συνολική αύξηση της ισχύος 30-35 ίππων. Για αυτό το λόγο η R&D συνιστά ανεπιφύλακτα την επιλογή και χρήση της.

 

Όσον αφορά τις επιδόσεις του συνόλου και την βελτίωση της πλεύσης η R&D εργάστηκε επιμελώς πάνω στην σχεδίαση του intake grate, του scoop, των sponsons και των trim tabs. Οι τέσσερις αυτοί παράγοντες έχουν παίξει βασικό ρόλο στην μεταμόρφωση της πλεύσης και της συμπεριφοράς του σκάφους. Μεγάλη προσοχή δόθηκε στην σχεδίαση των trim tabs που δεν είναι πιο μεγάλα σε μήκος όπως κανείς θα υπέθετε. Αντιθέτως έχουν ασύμμετρο σχήμα και αυτό είναι που σε μεγάλο βαθμό έχει εξαλείψει την αριστερά-δεξιά αστάθεια του σκάφους στις υψηλές ταχύτητες. Εξίσου όμως μεγάλο ρόλο έχουν παίξει και τα sponsons που πλέον είναι τοποθετημένα υπό γωνία και φέρουν διαφορετική λεπίδα. Το δε scoop είναι εφοδιασμένο με το σπέσιαλ πτερύγιο της R&D που τοποθετημένο σε κατάλληλη θέση και γωνία ώστε να βοηθάει στο πάτημα του σκάφους αλλά να μην “κόβει” καθόλου από την ταχύτητά του.

 

Πάνω στο impeller του κατασκευαστή έδωσε εξίσου μεγάλη έμφαση η εταιρεία μιας και στην stock μορφή του η αίσθηση του φαινόμενου της σπηλαίωσης (cavitation) είναι έντονη. Με το Performer kit η R&D συνιστά την σπέσιαλ Solas 15/22 Pro Pitch που συνδυάζει την καλή επιτάχυνση με την επιθυμητή τελική ταχύτητα και «δένει» σωστά με την R3 ECU. Η R&D διαθέτει στο stock της αρκετά impeller που ορισμένες φορές βελτιώνονται κατάλληλα ανάλογα με το εξειδικευμένο set-up του κάθε πελάτη.

 

Η ώρα της δοκιμής

Δεν χρειάστηκε να ξοδέψω πολύ χρόνο για να αντιληφθώ το πόσο καλό είναι το βελτιωμένο σκάφος της R&D σε σύγκριση με το νορμάλ του κατασκευαστή. Μάλιστα την πρώτη ημέρα φυσούσε δυνατά και το κύμα ήταν έντονο στην λίμνη Havasu. Ε, λοιπόν με τέρμα γκάζι ταξίδευες με μοναδή ευκολία χωρίς να νιώθεις την γάστρα να τραβάει και παρόλο ότι το αισθανόσουν σαν πούπουλο κάτω από τα πόδια σου η γάστρα παρέμεινε σταθερή και προβλέψιμη στην συμπεριφορά της. Κανένα σημάδι ότι θα... σε στείλει από στιγμή σε στιγμή. Η διαφορά ήταν τόσο έντονη που αρχικά δυσκολευόμουν να το πιστέψω. Τόσο που όταν το βγάλαμε στο τρέϊλερ σκέφτηκα “για να δω μήπως φοράει καμία γάστρα του Lee”. Και όμως είχα άδικο γιατί πραγματικά η εταιρεία είχε δουλέψει πολύ σωστά πάνω σε όλο το πακέτο. Την μεγάλη αλλαγή έφεραν τα σπέσιαλ trim tabs και φυσικά το scoop χωρίς να εξαιρούνται τα sponsons και η μυστική τους γωνία.

 

Πράγματι το σκάφος κυριολεκτικά πετούσε και ήταν πρόθυμο να επιταχύνει από κάθε σημείο της κλίμακας του στροφόμετρου. Που σημαίνει ότι επιτάχυνε άμεσα από ρελαντί και τραβούσε έντονα στις μεσαίες στροφές χωρίς όμως να σου ξηλώνει τα χέρια. Η δε επιδόσεις του στο θέμα της τελικής ταχύτητας ήταν κάτι παραπάνω από αξιοσημείωτες.  Με το Performer kit της R&D το σκάφος κερδίζει 8 μίλια, που σημαίνει ότι αν νορμάλ αγγίζει τα 67-68mph στις 7.850σ.α.λ. με 7lbs πίεση boost, τότε φθάνει τα 75-76mph στις 8.250σ.α.λ. με 10lbs πίεσης boost. Μαζί με τα fast goodies του Stage 1 kit οι επιδόσεις αυξάνονται ακόμη περισσότερο και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 76-77mph στις 8.450σ.α.λ. με την ίδια πίεση boost και όλα αυτά χρησιμοποιώντας κανονική βενζίνη 91οκτανίων από το πρατήριο και όχι κάποιο εξειδικευμένο καύσιμο.

 

Σημειωτέων δε ότι το σκάφος δοκιμάστηκε επιπλέον στον αγώνα Mark Hahn και άντεξε σε συνθήκες τέρμα γκαζιού για 80 συνεχόμενα μίλια πριν μείνει το σκάφος από ρουλεμάν τουμπίνας. Κάτι που ήταν απρόβλεπτο στο προπαραγωγής μοντέλο που είχε η εταιρεία στα χέρια της.

 

R&D RXP-X 260 Performer kit parts list;

Top Speed 76mph @ 8250rpm / 10 lbs. Boost

Part#              Description                              

803-01503---R&D R3 ECU Reprogram

133-01522---R&D Pro Pitch Impeller

113-95008---R&D Aquavein Intake Grate

123-95111---R&D Sponson kit

203-00260---R&D Power Plenum Air Filter

 

R&D RXP-X 260 T3 Stage 1 kit parts list;

Top Speed 77mph @ 8300rpm / 10 lbs. Boost

 

Part#              Description                             

803-01503---R&D R3 ECU Reprogram

133-01522---R&D Pro Pitch Impeller

113-95008---R&D Aquavein Intake Grate

163-95002---R&D Billet Adj. Pump Cone

203-00260---R&D Power Plenum Air Filter

333-80258---R&D High Flow Exhaust kit

613-95253---R&D High Flow Intake kit

123-95111---R&D Sponson kit
123-80622---R&D Pro Trim Tab kit

 

Αποτέλεσμα

Φθάνοντας στην κατακλείδα της δοκιμής που δεν είναι άλλη από το “Να το πάρω το kit?” η απάντηση έρχεται από μόνη της. Αξίζει τα λεφτά του για αυτά που παρέχει, τις επιδόσεις και φυσικά το γεγονός ότι η αξιοπιστία του συνόλου παραμένει σε υψηλό επίπεδο. Η τιμή είναι λογική και για τα δύο kit (R&D Performer kit:$1769.98) και (R&D Stage 1 kit:$2634.88) και σίγουρα θα ικανοποιήσουν τον κάθε ενδιαφερόμενο είτε τα χρησιμοποιήσει για την προσωπική του ευχαρίστηση στην βόλτα του Σαββατοκύριακου είτε για αγωνιστική χρήση. Αν λοιπόν θέλει κανείς να είναι ο κυρίαρχος του νερού σαν αθόρυβος εκτελεστής πλέον γνωρίζει την κατάλληλη και προσιτή επιλογή βελτίωσης του RXP-X T3.

 

Η αποστολή του Jetskiworld.gr στην Lake Havasu City, για τον αγώνα Mark Hahn 300 και τις δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν στηρίχθηκε αποκλειστικά από:

 

R&D Racing Products USA Inc.

12983 Los Nietos Rd.

Santa Fe Springs. CA. 90670

Web:www.rd-products.com

Phone:562-906-1190

Fax:562-941-563

 

Hot Products USA

Rehco Road #F

San Diego, CA 92121

Sales:858 453 4454

Fax:858-453-2046

 

Champions: Ιδιοκτήτης Άκης Μαλούχος

Λ.Αμφιθέας 17, Π.Φάληρο

Web:www.championsjetski.com

Τηλ.:210-940 5623

 

Halaris Bikes Center: Ιδιοκτήτης Γιώργος Χάλαρης

Δωδεκανήσου 67 και 61, Πειραιάς

Web:www.halarisbikescenter.gr

Web:www.track-day.gr

Τηλ.:210-422 0333, 210-421 0002-3

 


Τα νέα sponsons της R&D.

Προσέξτε την γωνία των λεπίδων.

Μυστικές οι διαστάσεις των trim tabs.

Σπέσιαλ pump cone από την R&D.

Μοτέρ και νέο χάρτης στην ECU.

Το πρωτότυπο φίλτρο αέρα.

Η νέα ρουτίνα...

της εξάτμισης από την R&D.