Team Pastorello’s #815: Kawasaki Ultra 300X Mark Hahn 2012 spec Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

Team Pastorello’s #815: Kawasaki Ultra 300X Mark Hahn 2012 spec World Exclusive

Smooth operation από το Team Pastorello

Η ομάδα της Kawasaki επανέλαβε την περσινή της επιτυχία και την μοναδική νίκη για δεύτερη συνεχή χρονιά στη λίμνη Havasu χρησιμοποιώντας για άλλη μία φορά το Ultra 300X αλλά με διαφορετικό set up.

 

Κείμενο: Βασίλης Μωραΐτης

Test rider: Βασίλης Μωραΐτης

Photos:Glenn Dickinson, www.jetskiworld.gr

 

Είναι μοναδική η ευκαιρία που είχα σε διάστημα μικρότερο του ενός χρόνου να οδηγήσω το νικηφόρο σκάφος του Team Pastorello έπειτα από τέλος δύο επιτυχημένων αγώνων, του Akropolis Jet Raid 2011 και του Mark Hahn 300 2012. Δεν θα μπορούσα να φανταστώ ότι τα δύο σκάφη θα είχαν τόσο μεγάλη διαφορά μεταξύ τους. Μιλάμε για μία διαφορά της τάξης... νύχτα-ημέρα. Βέβαια ο ένας ήταν αγώνας Off-Shore και ο δεύτερος ένας αγώνας Endurance.

 

Σε ότι αφορά το μοτέρ η ομάδα ακολούθησε μία δοκιμασμένη συνταγή. Άλλαξε τα έμβολα του κατασκευαστή με νέα σφυρήλατα πιστόνια ίδιας συμπίεσης. Ωστόσο σε συνδυασμό με τα νέα ελατήρα επιτυγχάνεται καλύτερη στεγανοποίηση και περιορίζεται σε αξιοσημείωτο βαθμό η κατανάλωση λιπαντικού. Στα 300μίλια του αγώνα καταναλώθηκαν λιγότερα από 400ml λιπαντικού. Επιπλέον, έχουν κατεργαστεί οι έδρες των βαλβίδων και της κεφαλής καθώς επίσης έχει επιτευχθεί κατάλληλο θυρίδωμα των αυλών εισαγωγής και εξαγωγής για να ενισχυθεί η καλύτερη ροή του καυσίμου και των καυσαερίων. Επιπλέον, αντικαταστάθηκε η τρόμπα καυσίμου του κατασκευαστή με μία μεγαλύτερη αλλά διατηρήθηκαν τα ίδια μπεκ ψεκασμού. Το μοτέρ εξοπλίστηκε με νέο ρυθμιζόμενο ρυθμιστή πίεσης καυσίμου και οι εξαγωγές των σωλήνων από τις βαλβίδες ανακούφισης τοποθετήθηκαν κάτω από το τροποποιημένο σελάκι. Νέο ψυγείο λαδιού τοποθετήθηκε στον κινητήρα που συνέβαλε σημαντικά στην μείωση της θερμοκρασίας του λιπαντικού κατά 35ο C και επιπλέον αναβαθμίστηκε το κύκλωμα της υγρόψυξης. Ο κινητήρας φορούσε ένα Supercharger Wheel μικρότερης διαμέτρου και για αυτό το λόγο είχε χρησιμοποιηθεί μία νέα ECU της Mitsubishi με διαφορετική χαρτογράφηση ειδικά για αυτό το set up.

 

Στο καπάκι της κεφαλής είχε τοποθετηθεί η σπέσιαλ βαλβίδα πλήρωσης λιπαντικού που γίνεται φιάλης με πεπιεσμένο αέρα. Ένα σύστημα που χρησιμοποιηθεί η ομάδα από την ομάδα Endurance Racing των Superbike της Kawasaki. Παρόλο ότι ο αρχιμηχανικός της ομάδας Francis Chabauty μου εκμυστηρεύτηκε ότι οι εκκεντροφόροι δεν είχαν χρονιστεί σε άλλες μοίρες από έγκυρη πηγή πληροφορήθηκα ότι είχαν τοποθετηθεί ροδέλες στις βαλβίδες γεγονός που αποδεικνύει το αντίθετο.

 

Το σκάφος της ομάδας διατηρούσε το intake grate, το ride plate και την τουρμπίνα του κατασκευαστή. Η τουρμπίνα φορούσε το impeller του κατασκευαστή που είχε δεχθεί το ανάλογο re-pitch. Ειπλέον, η ομάδα δεν είχε τοποθετήσει διπλή ντίζα στο σύστημα διεύθυνσης.

 

Νέο κιτ επιδόσεων

Πριν από 8 περίπου μήνες όταν οδήγησα το σκάφος του Γάλλου πιλότου αμέσως μετά την λήξη του Akropolis Jet Raid πραγματικά έμεινα έκπληκτος από το πόσο επιθετικός ήταν ο κινητήρας και πόσο άμεσα επιτάχυνε από οποιαδήποτε ένδειξη του ταχυμέτρου. Ωστόσο, το νέο set up ήταν εντελώς διαφορετικό και μετέτρεψε την “στρίγγλα σε αρνάκι”.

 

Η κλίμακα της ισχύος ήταν σχεδόν γραμμική σε όλο το φάσμα των στροφών και ο κινητήρας απέδιδε την ισχύ σχεδόν με ηλεκτρικό τρόπο από το ρελαντί. Σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσε να κρίνει κανείς το νέο set up ως απόλυτο ή καθαρόαιμο. Η νέα χαρτογράφηση της ECU σε συνδυασμό με το φρεσκορυθμισμένο impeller έκαναν το επιθετικό –ακόμη και σε stock μορφή- Ultra να είναι πιο ήρεμο από ποτέ άλλοτε και να επιταχύνει ήρεμα και ομαλά σε όλο το φάσμα των στροφών. Η τελική ταχύτητα του σκάφους δεν ξεπερνούσε τα 108χλμ./ώρα, ένδειξη που είδα στο ταχύμετρο του κατασκευαστή σε αντίθεση με τα 74mph (118χλμ./ώρα) που άγγιζε το παλιό του σκάφος στην Ελλάδα. Το Kawasaki του Pastorello παρέμεινε εκπληκτικά σταθερό ακόμη και στην τελική του ταχύτητα.

 

Το σύστημα διεύθυνσης παρέμεινε καλό και άμεσο χωρίς όμως να είναι επιθετικό και απόλυτο όπως όταν χρησιμοποιεί διπλή ντίζα. Το υψηλότερο σύστημα διεύθυνσης εξυπηρετεί περισσότερο στην όρθια και σκυφτή θέση οδήγησης που προτιμά ο Jean-Bruno. Στο σύνολο η Γαλλική ομάδα εστίασε την προσοχή της σε ένα πιο συντηρητικό και αξιόπιστο set up για αυτό τον αγώνα και απ’ότι φαίνεται θα συνεχίσει αυτή την χρονιά με αυτό το μοτίβο.

 

Χωρίς αμφιβολία η ομάδα του Pastorello έχει μεγάλη εμπειρία σε αυτού του είδους των αγώνων και πέρυσι απέδειξε ότι ψάχτηκε περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη ομάδα στην αξιόπιστη βελτίωση του Ultra 300X. Μπορεί μεν αρχικά η γραμμική του απόδοση και το χαμηλό του προφίλ του σκάφους να μην κερδίζουν τις εντυπώσεις, ωστόσο κέρδισε για άλλη μία φορά τον πιο απαιτητικό μονοήμερο αγώνα Endurance του κόσμου για δεύτερη συνεχή χρονιά. Συγχαρητήρια αξίζουν λοιπόν στην Γαλλική ομάδα που ξεκινάει την φετινή σεζόν με νίκη.

 

Team Pastorello’s #815X: Kawasaki Ultra 300X Akropolis Jet Raid spec

Engine

Afteramrket forged pistons of 8.4:1

Reshaped IN and EX ports, and flow bench tested heavily

Reshaped valve seats and OEM valves (stock valve springs)
Aftermarket Fuel pressure regulator
Bigger fuel pump
OEM stock injectors

Enhanced Cooling kit
Team Pastorello inox Intercooler brackets
Team Pastorello inox pump tunnel brace

Modified OEM oil catch can

Stock air filter without hoses
Riva exhaust hull flange

Fuel: 95 octane pump gas
Electrical
Specifically mapped ECU Spec mapping for 106mm SC wheel
Team Pastorello reinforced battery case
Pump and Driveline
OEM pump with additional cooling line
OEM reduction and steering nozzles
OEM impeller
OEM steering cable
Hull and Handling components
ATL quick refuel system with 2” probes

OEM intake grate

OEM ride plate

Aftermarket sponsons

Stock seat

Modified tail seat with air ducts for blow off valves

Steering system

IDIARTEC Racing steering system

One-off metal plate for GPS mounting case

Single cable on steering system

TAG bars

ODi grips

Performance

Top speed:108+km/h after Mark Hahn race

 

Team Pastorello personnel: Jean-Bruno Pastorello, Sylvain Ente, Laurent Lagarde, Galy Gilles, Nicolas Puig.

 

Team sponsors: Kawasaki, Isuzu, Mecadrive, BUD Racing, PJS (Performance Jet Ski – Carlier Brothers), Dragon, JetPilot, Sunway trailer.

Η αποστολή του Jetskiworld.gr στην Lake Havasu City, για τον αγώνα Mark Hahn 300 και τις δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν στηρίχθηκε αποκλειστικά από:

 

R&D Racing Products USA Inc.

12983 Los Nietos Rd.

Santa Fe Springs. CA. 90670

Web:www.rd-products.com

Phone:562-906-1190

Fax:562-941-563

 

Hot Products USA

Rehco Road #F

San Diego, CA 92121

Sales:858 453 4454

Fax:858-453-2046

 

Champions: Ιδιοκτήτης Άκης Μαλούχος

Λ.Αμφιθέας 17, Π.Φάληρο

Web:www.championsjetski.com

Τηλ.:210-940 5623

 

Halaris Bikes Center: Ιδιοκτήτης Γιώργος Χάλαρης

Δωδεκανήσου 67 και 61, Πειραιάς

Web:www.halarisbikescenter.gr

Web:www.track-day.gr

Τηλ.:210-422 0333, 210-421 0002-3