Mark Hahn Memorial 300 2012

Mark Hahn Memorial 300 2012

Team Pastorello: Copy-paste

Ο Γάλλος πιλότος Jean-Bruno Pastorello και ο ομόσταυλός του Sylvain Ente κέρδισαν τον αγώνα Mark Hahn 300 που διοργανώνεται στην λίμνη Havasu για όγδοη συνεχή χρονιά.

 

Words:Vasilis Moraitis

Photos:Dave Bush, www.jetskiworld.gr

 

Αναβάτες και ομάδες από τις ΗΠΑ και όλο τον κόσμο (9 χώρες) συγκεντρώνονται μία φορά το χρόνο στον υγρό στίβο της λίμνης Havasu για να συμμετάσχουν στον πιο σκληρό και μεγαλύτερη διάρκειας αγώνα Endurance, το Mark Hahn 300. Είναι ένας αγώνας τύπου Off-Shore/Endurance που βάζει σε μοναδική δοκιμασία άνθρωπο και μηχανή. Φέτος, παρόλο ότι η παγκόσμια και Εθνική οικονομική κρίση των ΗΠΑ έχει φέρει σε δύσκολη θέση της επιχειρήσεις των watercraft, αρκετές από αυτές συνέβαλαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ώστε να συγκεντρωθεί ένα σεβαστό ποσό επάθλων για τους νικητές.

 

Πολλοί αναρωτιούνται γιατί θεωρείται ο δυσκολότερος Off-Shore Endurance στο χώρο των personal watercraft. Πως σας φαίνεται το γεγονός ότι θα πρέπει να καλύψει κανείς την απόσταση των 300μιλίων σε μία ημέρα; Κι όλα αυτά μαζί με τις υπόλοιπες διεργασίες να γίνουν σε διάστημα λιγότερο των 4 ωρών; Αναμφισβήτητα είναι ο μεγαλύτερος σε διάρκεια αγώνας Endurance του κόσμου και αποτελεί μία μοναδική πρόκληση για τους συμμετέχοντες πόσο μάλιστα για αυτούς που συμμετέχουν σόλο, χωρίς άλλο αναβάτη στην ομάδα, ακόμη και με όρθιο σκάφος. Στην αρχή, πριν από επτά χρόνια ο αγώνας διεξήχθη για πρώτη φορά εις μνήμη του οδηγού Mark Hahn που έχασε την ζωή του εν ώρα αγώνα. Οι συμμετέχοντες στην ουσία λάβαιναν μέρος για να τιμήσουν τον συγκεκριμένο οδηγό χωρίς να νοιάζονται για την νίκη. “Καρδιά και ψυχή” του αγώνα δεν είναι άλλος από τον αγωνιζόμενο και πραγματικό τζέντλεμαν MikeChiefFollmer που όλο το χρόνο στήνει μεθοδικά την όλη οργάνωση και διεξαγωγή του αγώνα. Τα δε έπαθλα τα φτιάχνει ο ίδιος ψάχνοντας να βρει το καλύτερο που αρμόζει για την περίσταση κάθε χρονιά.

 

Ο εργοστασιακός αναβάτης της Kawasaki, Craig Warner ήταν για άλλη μία φορά το μεγάλο φαβορί του αγώνα και διεκδικητής του τίτλου Iron Man. Ήταν η πρώτη φορά που η Kawasaki συμμετείχε σε αυτό τον αγώνα με ένα turbo set up στο νέο 300Χ. Ο Warner ξεκίνησε πολύ καλά (δεύτερη θέση στον πρώτο γύρο) και πήρε τα ηνία του αγώνα στον δεύτερο γύρο. Μπορεί μεν ο Rius να τον πέρασε στον έκτο γύρο του αγώνα αλλά σύντομα είχε κάποια μηχανικά προβλήματα στο turb-άτο Ultra του και εγκατέλειψε.

 

Κατά συνέπεια ο Warner τέθηκε ξανά επικεφαλής του αγώνα και εξαφανίστηκε μπροστά έως ότου μία καμένη φλάντζα στην εξάτμιση στάθηκε αιτία στο να μειώσει τον ρυθμό του, και σταδιακά να χάνει θέσεις. Συνεπώς η Γαλλική ομάδα του Pastporello άρπαξε την ευκαιρία και πήρε τα ηνία του αγώνα ενώ στη δεύτερη θέση ανέβηκε προοδευτικά ο εκπληκτικός Βρετανός Russell Marmon που συμμετέχει για δεύτερη χρονιά με Ultra 300X. Τελικά, οι δύο πρώτοι τερμάτισαν με αυτή την σειρά ενώ ο Warner (29 γύρους) έχασε την τρίτη θέση του από τους Heidler/Cruise.

 

Τις εντυπώσεις κέρδισε ο νεαρό Aqsa Aswar από την Ινδονησία, ο νεώτερος αδερφός του Aero Awsar (περσινός νικητής των ατμοσφαιρικών και του Iron Man) που συμμετείχε με το περσινό σκάφος του αδερφού του, ένα Yamaha VXR που ήταν κατάλληλα προετοιμασμένο με το πιο πρόσφατο Stage 1 kit της R&D. Ο νεαρός αναβάτης ήταν επικεφαλής στην κατηγορία των ατμοσφαιρικών Runabout, ωστόσο έπειτα από τα 2/3 του αγώνα είχε κουραστεί και χρειαζόταν περισσότερο χρόνο στα pit stop γεγονός που τον έριξε πίσω στην δεύτερη θέση. Την νίκη στην κατηγορία πήρε το δίδυμο Kubatzki/Kelling με το νέο σκάφος της Yamaha, το FX HO που τους παραχώρησε η αθλήτρια Amy Green. Το σκάφος έφτασε στα χέρια της από την Yamaha δύο ημέρες πριν από τον αγώνα και ήταν ένα από τα πρωτότυπα της εταιρείας.

 

Νικητής του αγώνα και της κατηγορίας Pro AM Runabout Open ήταν η ομάδα του Pastorello. Οι αναβάτες Jean-Bruno Pastorello και Sylvain Ente απέδειξαν για άλλη μία φορά τον επαγγελματισμό τους και την εμπειρία τους σε αυτού του είδους των αγώνων. Ήταν μεθοδική με πολύ καλά οργανωμένα pit stop και όπως χαρακτηριστικά είπε ο Pastorello “Χρειάζεσαι μία πολύ καλή ομάδα για να φθάσεις στην νίκη”.

 

Με εργοστασιακό σκάφος συμμετείχε και ο Steve Lawler (Regional Sales Director of BRP) που ένωσε τις δυνάμεις του με την εταιρεία R&D με στόχο την δοκιμή και αξιολόγηση νέων aftermarket parts κατά την διάρκεια του αγώνα. Στην ομάδα μπήκε και ο υπογράφων που αποτελούσε και την πρώτη επίσημη Ελληνική συμμετοχή στον αγώνα. Το πρωτότυπο σκάφος της BRP βρισκόταν ήδη στην 8η θέση και είχε την δυνατότητα να τερματίσει μέσα στην δεκάδα, ωστόσο τα ρουλεμάν της τουρμπίνας παρέδωσαν το πνεύμα στον 8ο γύρο (όλα είναι πιθανά σε ένα απόλυτα πρωτότυπο σκάφος). Στοιχείο που θα αξιολογηθεί από την R&D και την BRP μιας και σε ένα πρωτότυπο σκάφος ποτέ δεν γνωρίζει κανείς τι έχει χρησιμοποιηθεί. Ήδη το σκάφος έχει επισκευαστεί και λαμβάνει μέρος στις επιπλέον δοκιμές της R&D.

 

Η επίσημη ομάδα της TechOneRacing συμμετείχε για άλλη μία φορά στον αγώνα με τους Girello και Beck και το σκάφος προετοιμάστηκε με τις χρήσιμες συμβουλές του Bill Chapin της R&D, ο οποίος παραχώρησε επιπλέον κάποια πρωτότυπα aftermarket parts. Παρόλο ότι είχαν κάποια προβλήματα κατάφεραν να τερματίσουν στην 12η θέση. Ο δε Girello πήρε ένα έξτρα βραβείο για την μεγάλη βοήθειά που παρέχει η εταιρεία του στους ξένους αναβάτες.

 

Πολύ καλή εμφάνιση έκανε ο Nicolas Rius τουλάχιστον στην αρχή του αγώνα κάνοντας αισθητή την παρουσία του πάνω στη σέλα του turb-άτου Ultra που είχε ετοιμάσει η ομάδα του. Η ομάδα του, που είχε τρεις αναβάτες, τερμάτισε την 13η θέση στην Pro-Am Four-Stroke. Ο διοργανωτής του Akropolis Jet Raid, Μάνος Πανούσης εθεάθη στην Havasu και συμμετείχε στον αγώνα με τον συναθλητή του Leon όπου τερμάτισαν στην 21η θέση της Γενικής Κατάταξης και στην 3η θέση της Veteran Masters Open.

 

Δώδεκα ομάδες έκλεισαν την κατηγορία των Ski (Ορθίων) σε αυτό τον αγώνα, που είναι ο μοναδικός αγώνα Endurance/Off-Shore στον κόσμο που επιτρέπει την συμμετοχή των Ski ταυτόχρονα με τα Runabout. Ο εκπληκτικός Peter Yuri συμπλήρωσε 17 γύρους (δηλ. 170μίλια) και τερμάτισε 5ος στην κατηγορία αλλά κέρδισε τον τίτλο Iron Man σε αυτή.

 

Οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές (ηλιοφάνεια, ήρεμη θάλασσα και ελάχιστος άνεμος) και οι αγωνιζόμενοι απόλαυσαν τον αγώνα καθώς και οι επισκέπτες του Crazy Horse. Η τελετή της απονομής πραγματοποιήθηκε στο Aquatic Center για άλλη μία χρονιά και οι επισκέπτες πήραν πολλά δώρα και έπαθλα από τους χορηγούς του αγώνα. Η νικήτρια Γαλλική ομάδα ήταν προσκεκλημένη από τον Bill Chapin της R&D στο σπίτι του Eddie Lawson (4 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής των GP500) όπου παρακολούθησαν μαζί με τον Glenn Dickinson, τον Mike Follmer και τον υπογράφων τον αγώνα του ΑΜΑ SX από την Atlanta. Ευχαριστημένος από την επιτυχία του αγώνα ήταν ο Scott Saito, ιδιοκτήτης της Hot Products USA που ήταν και ο βασικός υποστηρικτής του αγώνα.

 

2012 Mark Hahn Memorial 300: Αποτελέσματα

Overall

Pos.-Name-Laps

1.Pastorello-Sylvain  30

2.Russell Marmon  30

3.Heidler-Cruise 30

4-Stroke NA

1.Kubatzki-Kelling 26

2.Aqsa Aswar  25

3.Senko Strobl   24

4-Stroke Stoke

1.Iakoklev-Chernukla  28

2.Legendre-SF San Martin 28

3.Beck-Girello  26

MS

1.Don Higbee 25

2.Audrey-Belikov 24

PA4

1.Pastorello-Sylvain  30

2.Heidler/Cruise  27

3.Craig Warner  24

Stand Up

1.Hardenburger-Day-Fekete 21

2.Team Sims 19

3.Team Copenhaver  9

VMO

1.Russell Marmon  30

2.Team Conroy  28

3.Leon-Panousis 24

R&D Racing Products USA Inc.

12983 Los Nietos Rd.

Santa Fe Springs. CA. 90670

Web:www.rd-products.com

Phone:562-906-1190

Fax:562-941-563

 

Hot Products USA

Rehco Road #F

San Diego, CA 92121

Sales:858 453 4454

Fax:858-453-2046

 

Champions: Ιδιοκτήτης Άκης Μαλούχος

Λ.Αμφιθέας 17, Π.Φάληρο

Web:www.championsjetski.com

Τηλ.:210-940 5623

 

Halaris Bikes Center: Ιδιοκτήτης Γιώργος Χάλαρης

Δωδεκανήσου 67 και 61, Πειραιάς

Web:www.halarisbikescenter.gr

Web:www.track-day.gr

Τηλ.:210-422 0333, 210-421 0002-3

 


Λάβετε θέσεις...

Η εκκίνηση του αγώνα.



Mike Follmer και Scott Saito

Aqsa Aswar

Steve Lawler

Vasilis Moraitis

Nicolas Rius

Russell Marmon