Eric Lagopoulos’s #11: Team Mean Riva RXP-X 2012 Turbocharged Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

Eric Lagopoulos’s #11: Team Mean Riva RXP-X 2012 Turbocharged - Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

Η επόμενη γενιά

Η Riva έκανε ένα βήμα μπροστά και έπιασε τον ανταγωνισμό στον ύπνο παρουσιάζοντας ένα ολοκληρωμένο Turbo kit για το RXP-X 2012. Οδηγούμε αποκλειστικά στο σκάφος του Eric Lagopoulos του Team Mean.

 

Κείμενο:Βασίλης Μωραΐτης

Test rider:Βασίλης Μωραΐτης

Φωτ.:DGExposure (action), www.jetskiworld.gr

 

Το περασμένο καλοκαίρι πήρα την πληροφόρηση των νέων μοντέλων της Sea-Doo από το επιτελείο της Riva Motorsports, την Αμερικάνικη εταιρεία που είναι γνωστό ότι αποτελεί το μεγαλύτερο dealership των ΗΠΑ (και ένα από τα μεγαλύτερα του κόσμου), μιας και η BRP αποτελεί είναι ο μόνος κατασκευαστής που έχουμε άμεση πρόσβαση στα κεντρικά του στον Καναδά. Μία μέρα μετά η Riva μας ενημέρωσε για το νέο Turbo Kit που είχε σχεδιάσει και πλήρως βιντεοσκοπήσει την τοποθέτησή του μέσα σε μία γάστρα ενός RXP-X 2012. Η έκπληξη ήταν μεγάλη και αμέσως αντιληφθήκαμε ότι η Riva έχει ακόμη πιο στενή συνεργασία με την Καναδική εταιρεία από ότι αρχικά πιστεύαμε. Παρουσιάσαμε μεν το συγκεκριμένο Kit από τα δελτία τύπου της Riva, ωστόσο γνωρίζαμε ότι θα υπάρχει σε μορφή μοντέλου στο περίπτερό της στους Τελικούς του Παγκοσμίου αλλά δυνατό δεν θα ήταν ένα test ride μιας και η Riva ποτέ δεν έχει διοργανώσει κάτι αντίστοιχο στην Havasu για λόγους νομοθεσίας.

 

Αφού χάζεψα για αρκετό χρόνο την κατασκευή του Turbo kit στα δύο μοντέλα του μοτέρ, εντός και εκτός γάστρας είχα την ευκαιρία να συζητήσω κάποιες λεπτομέρειές του με τον ιδιοκτήτη της εταιρείας Dave Bamdas. Δεν παρέλειψα να του εκφράσω την γνώμη μου για το γεγονός ότι δεν υπήρχε κάποιο demo μοντέλο. Αμέσως με ρώτησε αν γνωρίζω τον Eric Lagopoulos, τον Έλληνα ομογενή που συνεργάζεται στενά με την Riva. Και το όλο θέμα πήρε άμεσα την ροή του και έτσι μόλις τελείωσε το δεύτερο σκέλος του αγώνα της κατηγορίας Pro Runabout Open ο Eric ήρθε με τον μηχανικό του στο άλλο άκρο του αγωνιστικού χώρου για να πραγματοποιήσουμε την σύντομη δοκιμή. Το γεγονός ότι είχα οδηγήσει άλλο ένα Turb-άτο Runabout με βοήθησε ιδιαίτερα στην αξιολόγηση του συνόλου. Το γεγονός είναι ότι το όλο kit κερδίζει τις εντυπώσεις με την άριστη ποιότητα κατασκευής, το εκπληκτικό φινίρισμα και την προσεγμένη λεπτομέρεια κατασκευής σε κάθε παραμικρό εξάρτημα. Παραθέτουμε τα βασικότερα σημεία του turbo kit και των εξαρτημάτων του όπως έχει ήδη παρουσιάσει η Riva:

 

Riva Turbocharged kit description

Riva Turbocharger kits produce up to 500 horsepower delivering incredible acceleration & top speed. Kits feature TiAL Racing turbocharger with water jacketed stainless steel turbine housing for cool & reliable operation. Turbocharger is solidly mounted to the engine via a precision machined billet bracket system. The RIVA turbo bracket removes stress & fatigue from the exhaust manifold & tubing. Exhaust tubing is fully water jacketed and secured with heavy duty stainless steel V-band clamps for maximum durability. The kit includes a turbocharger with integrated wastegate along with all necessary tubing, bracketry and hardware for bolt-on installation. The particular Turbocharger kit really amazes the interested customer with its unique craftsmanship, superior finish and its outstanding quality.

 

Key Features:

1. TiAL Racing turbocharger with water jacketed stainless steel turbine housing.

Garrett GT30R ball bearing CHRA w/billet compressor wheel (500hp capable).

2. Sturdy CNC machined RIVA bracketry mounts turbo to engine.

3. RIVA exhaust tubing is water jacked & secured with V-band clamps.

4. Water injected exhaust suppresses sound, meeting IJSBA noise standards.

5. Mandrel ben RIVA intercooler tubing with silicone couplers & stainless steel clamps.

6. Integrated wastegate with boost control solenoid.

7. TiAL Sport or HKS SSQV Blow-off Valves.

8. RIVA rear exhaust through-hull outlet.

9. RIVA 4" Velocity stack adapter for attachment to air intake systems.

10. Braided stainless steel oil lines.

11.A/F ratio sensor mount in exhaust tubing.

 

Riva Turbocharged price list

Basic engine kit     RS18100-TEK    SDRXP-X 2012   $4.995.00

Rear exhaust kit     RS15110-TEK    SDRXP-X 2012   $   795.00

Intercooler GEN3  RS1752-PC-I                                   $   649.95

Alumin. Int.Tub.    RS17100-TIK                                     $   649.95

 

Μπαίνοντας σε τροχιά

Το γεγονός ότι την προηγούμενη ημέρα είχα οδηγήσει το RXP-X 2012 όπως βγαίνει από την κούτα του κατασκευαστή ήταν σημαντικό γιατί έτσι μπορούσα να έχω μια άμεση και καλύτερη γνώμη σε ότι αφορά τα πρόσθετα τμήματα (scoop και sponsons. Δεν είχε τοποθετηθεί ride plate) που είχα τοποθετηθεί στην γάστρα για την βελτίωση της πλεύσης και του κρατήματος. Στην ευθεία η ευστάθεια του συνόλου ήταν καλή σε γενικές γραμμές παρόλα αυτά ένιωθα ακόμη το όλο σκάφος πολύ ελαφρύ κάτω από τα πόδια μου γεγονός που στις ελαφρώς κυματώδεις συνθήκες δεν τονίζει ιδιαίτερα το ηθικό σου. Κάτω από αυτές τις συνθήκες μου ήταν αδύνατο να επαληθέψω την τελική ταχύτητα των 85mph που σημείωσε το σκάφος τις ημέρες των δοκιμών σύμφωνα με την αναφορά του Bamdas, χωρίς φυσικά να έχω οποιοδήποτε λόγο να μην τον πιστέψω. Το στρίψιμό του ήταν πιο προβλέψιμο και το κράτημά του είχε βελτιωθεί σε αξιοσημείωτο βαθμό από το νορμάλ χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ήταν άριστο.

 

Στην ευθεία δοκίμασα αρχικά και την λειτουργία του Turbo για να δω πότε έρχεται η ισχύς στην τουρμπίνα και πόσο δυνατό είναι το τράβηγμά του. Το μοτέρ λειτουργούσε σταθερά στα 20psi (boost pressure) και σε καμία περίπτωση δεν θα έλεγα ότι “σκοτώνει”. Η ισχύς εμφανιζόταν στις μεσαίες στροφές μιας και το η καθυστέρηση του turbo (το γνωστό turbo lag) ήταν ιδιαίτερα αισθητό σε αυτό το φάσμα των στροφών. Βέβαια ο κρυφός άσσος στο μανίκι του Eric ήταν η αριστερή μανέτα που δεν ενεργοποιούσε το “έξυπνο φρένο” αλλά μέσω της MoTeC έδινε την κατάλληλη εντολή και χάριζε συν 5psi πίεσης boost. Τότε το μοτέρ πραγματικά ξύπναγε και εκτινασσόταν σαν πύραυλος. Κι αυτό ήταν ότι χρειαζόσουν για να στρίψεις γύρο από το μπαλόνι.

 

Πιο συγκεκριμένα το στρίψιμο ήταν ένας χειρισμός ακριβείας το συγκεκριμένου mode και της επιβράδυνσης. Που σημαίνει ότι φθάνοντας αργά στα φρένα έπιανα την πονηρή μανέτα και στη συνέχεια κάρφωνα άμεσα το γκάζι κατά αυτό τον τρόπο είχα την δύναμη που χρειαζόταν για να επιτύχω μία γρήγορη και άμεση έξοδο. Βέβαια αυτό δεν σημαίνει ότι μπορείς να το πετυχαίνεις άμεσα κάτω από όλες τις συνθήκες του αγώνα.

 

Το αποτέλεσμα

Στο σύνολο η δουλειά της Riva είναι μοναδική και αν μη τι άλλο είναι η μόνη εταιρεία που πουλάει ένα τέτοιου είδους kit επίσημα και με την εγγύηση του. Οι επιδόσεις του είναι πολύ καλές και το αναφέρω αυτό έχοντας οδηγήσει στο παρελθόν και άλλο RXP-X πλήρως βελτιωμένο με kit της Riva. Σύμφωνα με την συζήτηση που είχα με τον Bamdas η εταιρεία δεν είχε τον απαραίτητο χρόνο για το στήσιμο του συγκεκριμένου αγωνιστικού σκάφους και ήδη αυτή την στιγμή δουλεύουν πυρετωδώς πάνω στην ECU για να βελτιώσουν την καμπύλη ισχύος και να την κάνουν χρήσιμη από τις χαμηλές σ.α.λ. Γι’αυτό το λόγο δεν είναι ήδη διαθέσιμο το turbo kit μιας και πρόκειται να εμφανιστεί στην αγορά από τον καινούργιο χρόνο. Ταυτόχρονα, ο Eric και ο μηχανικός του Louis εργάζονται πάνω στην σχεδίαση μίας νέας γάστρας. Γιατί άραγε;

 

Eric Lagopoulos’s #11:Team Mean Riva RXP-X 2012 Turbocharged

Engine

Sea-Doo OEM crankshaft

Sea-Doo stock cylinder head, with Riva valve train upgrade kit and drop-in Riva valves.

Standard camshaft with adjustable sprockets

Forged Pistons-original

Sea-Doo exhaust system extrude honed

Tile Waterjacked Turbocharger with Garrett turbo core.

TiAL Blow off valve

Riva Intercooler

Subaru fuel injectors

Riva fuel pump

K&N flame arrestor

Electrical

Motec  ECU

Sea-Doo wiring harness

Sea-Doo inlet temp sensor

Sea-Doo boost pressure sensor

Spark plugs  (stock)

Pump and driveline

Skat-Trak 162mm, 14 vane Magnum One-offset Pumpw/30mm Setback

Skat-Trak (16/21) three blade, stainless-steel Impeller

Skat-Trak Extended-length drive shaft (30mm longer)

Aftermarket (Riva) nozzle system

Reduction nozzle diameter: 83mm

Steering Nozzle diameter: 90mm

Hull and Handling components

Stock Sea-Doo T3 hull

Stock seat with Riva/Jettrim seat cover

Riva billet aluminum by-pass fittings

Riva sponsons

Sea-Doo ride plate

Riva intake grate

Riva billet trim tab system 

Dyno engine output: 400 HP at 20psi

Estimated torque: N.A.

Top speed: 85mph Havasu spec at 20psi
Team sponsrs: Sea-Doo, Riva Racing, Promarine, Scott, Relaxzen, Hydro-Turf, Team Mean, Wamiltons Customs, Jettribe, Waterfrontoo Restaurant.

 

Η αποστολή στις ΗΠΑ και τους Τελικούς του Παγκοσμίου δεν θα ήταν δυνατή χωρίς την συμβολή των παρακάτω εταιρειών και φίλων:

 

Champions: Ιδιοκτήτης Άκης Μαλούχος

Λ.Αμφιθέας 17, Π.Φάληρο

Web:www.championsjetski.com

Τηλ.:210-940 5623

 

Halaris Bikes Center: Ιδιοκτήτης Γιώργος Χάλαρης

Δωδεκανήσου 67 και 61, Πειραιάς

Web:www.halarisbikescenter.gr

Web:www.track-day.gr

Τηλ.:210-422 0333, 210-421 0002-3

 

Ιχθυοπωλείο Δουράμπεης από το 1932

Ράλλης Δουράμπεης

Τατοΐου 112, Νέα Κηφισιά

Τηλ.:210-620 1007

 

ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΕΕ (Επίσημη αντιπροσωπεία Yamaha)

Μαριλένα Δογάνη Communication & PR Manager/Yamaha

Κύριλλος 19300, Ασπρόπυργος

Web:www.yamaha-motor.gr

Τηλ.:801-11-926242

 


Σταθερό αλλά και πολύ ελαφρύ στην ευθεία.

Στο στρίψιμο θέλεις και άλλο boost για γρήγορη έξοδο.





Εστιάστε στον όγκο της εισαγωγής.

Η μασίφ εισαγωγή της Riva.

Το turbo kit τοποθετημένο μέσα στο μηχανοστάσιο.

Η άλλη όψη του νομίσματος.

Προσέξτε τα σπέσιαλ εξαρτήματα.

H βαλβίδα της TiAL.

Κόσμημα τα trim tabs.

Προσέξτε τα sponsons.

Η τουρμπίνα του Eric.

Kαι τα πρωτότυπα sponsons του.

To αγωνιστικό σκάφος του Eric και του Team Mean.

Χίλια ευχαριστώ Eric και Dave.