Τα σημαντικότερα Runabout του Παγκοσμίου - Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

IJSBA World Finals 2011 – Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

Τα σημαντικότερα Runabout του Παγκοσμίου

Τα πιο αξιόλογα σκάφη που εθεάθησαν φέτος στην πίστα των Τελικών του Παγκοσμίου της IJSBA παρουσιάζουμε αποκλειστικά για τους λάτρες του είδους.

 

Κείμενο:Βασίλης Μωραΐτης

Φωτ.:www.jetskiworld.gr

 

Αναμφισβήτητα φέτος, που οι Τελικοί του Παγκοσμίου γιόρταζαν την 30η τους επέτειο υπήρχαν περισσότερα εξωτικά και γρήγορα σκάφη στις δύο κορυφαίες κατηγορίες των Runabout από οποιαδήποτε άλλη χρονιά. Είναι γεγονός ότι εμφανίστηκαν αρκετές νέες ομάδες από αρκετές χώρες και έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό οι αθλητές στην GP Runabout και Pro Runabout.

 

Sea-Doo Centre Sea-Doo RXP-X 2012 Turbocharged

Ο Βρετανός James Bushell έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο και στις δύο κατηγορίες και αφού κέρδισε την GP Runabout πάνω στην γραμμή του τερματισμού λόγω του λάθους του προπορευόμενου Craig Warner και ενός πιο αργού αναβάτη, στη συνέχεια κέρδισε και τον τίτλο στην Pro Runabout την Κυριακή. Μπορεί να μην είναι εργοστασιακός αναβάτης αλλά στο πλάι του είχε τον Αυστραλό βελτιωτή Les Cook από το Sea-Doo Centre που θεωρείται κορυφή στο είδος του. Είχε το πιο καλοστημένο σκάφος και πραγματικά ο turb-άτος κινητήρας του δούλεψε άψογα με αποτέλεσμα να κάνει δύσκολη την ζωή των συναθλητών του.  

 

Factory Team Kawasaki

Η εργοστασιακή ομάδα της Kawasaki με οδηγό τον Craig Warner είχε δύο επιλογές, να συμμετάσχει στην GP Runabout με το σπέσιαλ Turbocharged Ultra και επιπλέον να λάβει μέρος στην Pro Runabout (με Supercharged STX-R ή Turbocharged Ultra). Το νέο σκάφος που έφερε η ομάδα για την κατηγορία GP είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε αποκλειστικά και το αντίστοιχο άρθρο δημοσιεύεται στην ενότητα Race Tests.

 

Farthing Racing Kawasaki 300X

Ο αναβάτης από την Florida, Dustin Farthing είχε σκοπό να υπερασπίσει τον άσσο που κέρδισε την περασμένη χρονιά στην Pro Runabout. Είχε δύο Ultra 300X εφοδιασμένα με Supercharger εκ των οποίων το ένα φορούσε μία νέα γάστρα που ήταν πιο ελαφριά και με χαμηλότερο κέντρο βάρους. Επιπλέον η νέα γάστρα έφερε επανασχεδιασμένη εισαγωγή τουρμπίνας και πιο αιχμηρή κόχη στο κέντρο της. Τα περισσότερα aftermarket parts στο σκάφος του ήταν κατασκευασμένα από κάποιον προμηθευτή για λογαριασμό της Farthing Racing.

 

George Kasza Kawasaki 300X

Ο συγκεκριμένος αναβάτης ζήτησε την βοήθεια της R&D και η Αμερικάνικη εταιρεία πρόθυμα εξόπλισε το 300Χ του με όλα τα καλούδια της (Note the cams, dual springs, speed up module, ride plate, Aquavein, etc.). Ο Kasza κέρδισε τις εντυπώσεις στο πρώτο σκέλος της GP Runabout όπου όχι μόνο βγήκε δεύτερος αλλά ήταν και από τους λιγοστούς αναβάτες που δεν έχασε τον δρόμο του στην πίστα. Κι αν νομίζει κανείς πως απλώς ήταν τυχερός στο δεύτερο σκέλος τερμάτισε 5ος γεγονός που λέει πολλά. Καθώς επίσης το γεγονός ότι ήταν 3ος στην Τελική Κατάταξη με ένα σκάφος που δεν ήταν καν Limited...

 

Marine Mechanic race craft

Η φημισμένη Ιαπωνική εταιρεία ήρθε για πρώτη φορά στους Τελικούς του Παγκοσμίου της IJSBA με αναβάτη τον γνωστό Masaharu Takenoshita. Το σκάφος ήταν εφοδιασμένο με aftermarket γάστρα και deck (με ομοιότητες σε Sea-Doo) και αρχικά ήταν εφοδιασμένο με Supercharger και Turbocharger. Ο “Take” κατάφερε να κάνει μία πολύ καλή παρουσία στα Runabout καταφέρνοντας έπειτα από πολλά μηχανικά προβλήματα –το μοτέρ ήταν μονίμως πάνω στο τρέϊλερ της ομάδας- να τερματίσει στην 4η θέση της GP Runabout.

 

Riva Racing Team Mean Sea-Doo RXP-X Turbocharged

Ο Έλληνας στην καταγωγή Eric Lagopoulos συμμετείχε στους Τελικούς του Παγκοσμίου με την ομάδα Team Mean κάνοντας το ντεμπούτο του Riva Turbocharged kit που φορούσε το RXP-X 2012. Είχαμε την αποκλειστική ευκαιρία να δοκιμάσουμε το νέο σκάφος αμέσως μετά την λήξη του αγώνα οπότε σύντομα θα δημοσιευτεί αναλυτικά το στήσιμό του.

 

R&D Limited Yamaha FZR

Ο νεαρός αναβάτης από την Ινδονησία Aero Aswar συμμετείχε στην GP Runabout και την Pro Runabout με ένα Limited FZR προετοιμασμένο από την R&D. Το σκάφος φορούσε την τελευταία γάστρα του Lee Manvell που είχε σχεδιαστεί κατόπιν υποδείξεων του Bill Chapin της R&D. Το νέο Limited πακέτο της R&D περιλάμβανε  

R&D Racing Cams, Intercooler, ECU, pump και sponsons και άγγιζε την τελική ταχύτητα των 85+mph. Δεν αναρωτιόμαστε λοιπόν για το πως κατάφερε ο Aero να στρίψει τρίτος στην εκκίνηση. Είχαμε την μοναδική ευκαιρία να δοκιμάσουμε το νέο Limited FZR της R&D και να το βάλουμε δίπλα στην προηγούμενη έκδοσή του.

 

Fazza GP Racecraft

Πολλά λέγονται για το εξωτικό σκάφος της Fazza που οδηγεί ο γνωστός Nadir που συμμετάσχει μάλιστα και σε αγώνες F1 και Class 1 ωστόσο πολύς θόρυβος για το τίποτα φέτος μιας και δεν κατάφερε να παίξει στην τριάδα. Μπορεί μεν να φοράει μία μεγάλη σε μήκος γάστρα και εξωτικό μοτέρ φτιαγμένο από τον Franco Dettori ωστόσο το turbocharged σκάφος του αντιμετώπισε κάποια μηχανικά προβλήματα με αποτέλεσμα να τερματίσει 6ος και 8ος. Παρόλα αυτά παραμένει μία αξιοσημείωτη παρουσία στο χώρο των αγώνων.

 


Team Kawasaki Ultra GP race craft.

Team Kawasaki Factory STX-R.

Το νέο σκάφος του Farthing.

Προσέξτε τη θέση του μοτέρ.

Νέα γάστρα με νέο set up.

Τιμονιέρα από τον Farthing.

O Aero Aswar με το Limited FZR της R&D.

Η τοποθέτηση των νέων sponsons.

Το νέο Limited πακέτο της R&D.

Δοκιμασμένα στον αγώνα στα R&D sponsons.

Το σκάφος της Marine Mechanic.

Και το πολλά υποσχόμενο μοτέρ του.

Η μυστική γάστρα του Team Fazza.

Εν ώρα δοκιμών.

Eric Lagopoulos

Riva turbo kit for RXP-X 2012.