Eddie’s World part 1 - Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

Eddie’s World part 1 - Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

Στην Havasu με τον Eddie Lawson 

Ανακαλύπτουμε την φυσική ομορφιά της λίμνης Havasu με τον τέσσερις φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή των GP500, Eddie Lawson, οδηγώντας τρία διαφορετικά WaveRunner της Yamaha.

 

Κείμενο:Βασίλης Μωραΐτης

Φωτ.:www.jetskiworld.gr

 

Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 ο τέσσερις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής των GP500, ο Καλιφορνέζος Eddie Lawson έβαλε τέλος στην αγωνιστική του καριέρα τουλάχιστον ως αναβάτης των GP500. Βέβαια αν και αποχώρισε από την εταιρεία της Cagiva ο ίδιος παραμένει υπάλληλος της Yamaha και εκτελεί χρέη δημοσίων σχέσεων καθώς επίσης παραβρίσκεται σε πολλές σημαντικές εκδηλώσεις για λογαριασμό της Ιαπωνικής εταιρείας. Αν νομίζει κανείς ότι έχει εγκαταλείψει την αγωνιστική σκηνή είναι γελασμένος μιας και συμμετάσχει σε αγώνες Super Kart και μάλιστα με πολύ καλές εμφανίσεις και πολλές νίκες.

 

Εύλογα θα σκεφτεί κανείς τί κοινό μπορεί να έχουν όλα αυτά και η ζωή του Παγκόσμιου Πρωταθλητή σε ένα άρθρο που δημοσιεύεται στο Jetskiworld.gr. Αρχικά το πρώτο θέμα είναι ότι ο Eddie Lawson είναι στενός φίλος με τον γκουρού βελτιωτή της R&D, Bill Chapin. Έπειτα, είναι ο ίδιος φανατικός λάτρης των personal watercraft και στο γκαράζ του διαθέτει τρία WaveRunner της Yamaha. Δύο τετράχρονα Runabout και ένα sport. Πιο συγκεκριμένα διαθέτει ένα FZR βελτιωμένο από τον Bill Chapin και ένα FX SHO Cruiser, ενώ το αγαπημένο του παιγνίδι είναι ένα παλιό WaveBlaster που διαθέτει μπόλικα καλούδια.

 

Έχοντας ήδη συναντήσει τον Eddie στα paddock του Παγκοσμίου στη συνέχεια η αρχική εκδρομή συντονίστηκε μεταξύ εκείνου και του Chapin. Νωρίς λοιπόν το πρωί συναντηθήκαμε στην μαρίνα Winsdor Beach για να αφήσουμε τα οχήματά μας και να καθελκύσουμε τα σκάφη για να πορευτούμε προς την βόρεια πλευρά της λίμνης και να ανέβουμε ελαφρώς τον ποταμό Colorado που χύνεται σε αυτή.

 

Εμείς –ο υπογράφων και ο Άκης Μαλούχος- οδηγούσαμε ένα WaveRunner VXR που φορούσε το πρώτο Στάδιο βελτίωσης της R&D (βλέπε αντίστοιχη δοκιμή στην ενότητα Race Tests) αλλά επιπλέον εκτελούσαμε χρέη δοκιμαστή για το νέο scoop και sponsons της R&D καθώς επίσης και την καινούργια R4 ECU. Ο Eddie ήταν πάνω στη σέλα του ισχυρού FZR του ενώ ο Chapin είχε δανειστεί το FX SHO του Eddie. Ο καιρός ήταν θερμός, με λιακάδα και ελαφρύ κυματισμό αλλά με πολλά απόνερα και περίεργα κύματα που άφηναν τα κάθε είδους πλεούμενα που περνούσαν. Βλέπετε τα σκάφη της λίμνης που δεν έχουν βαθιά καρίνα για να βγαίνουν στις ακτές ή που χρησιμοποιούνται για ψάρεμα και περιηγήσεις αφήνουν πολύ βαθειά απόνερα. 

 

Το τοπίο ήταν μαγευτικό μιας και οι μικρές αμμουδερές παραλίες σε συνδυασμό με τα καταπράσινα καλάμια και τους κόκκινους βράχους έπαιζαν έντονα με τις ακτίνες του ήλιου και την φρεσκάδα του πρωινού. Τα χρώματα του νερού άλλαζαν ολοένα από βαθύ μπλε σε ανοιχτό θαλασσί ή γαλαζοπράσινο. Αρκετές στιγμές σταματήσαμε σε αμμουδερές ξέρες για να γευτούμε περισσότερο την μοναδική ομορφιά της φύσης που έχει η Αριζόνα και χαρακτηριστικά η λίμνη Havasu. Ήταν μάλιστα η κατάλληλη στιγμή για να ανταλλάξουμε σκάφη και να κάνουμε τις αντίστοιχες συγκρίσεις ή να πούμε τις απόψεις μας για την σκηνή των personal watercraft, τους κατασκευαστές και τις επιδόσεις των kit βελτίωσης. Ο Eddie ήταν περισσότερος διαβασμένος και έμπειρος απ’ότι θα περίμενε κανείς και συχνά φιλοξενεί αρκετούς από τους αστέρες των MotoGP στο μαγευτικό σπίτι του που έχει στην ανατολική πλευρά της πόλης.

 

Ανεβαίνοντας μέσα στη λίμνη μπήκαμε σε ένα σφιχτό κανάλι, το Devils Elbow αφού το σχήμα του έμοιαζε με ανθρώπινο αγκώνα, παρόμοιο με του Grand Canyon απλά είχε χαμηλότερα βουνά τριγύρω μας. Η ομορφιά του ήταν απίστευτη και την απολαύσαμε βγάζοντας πολλές φωτογραφίες μιας και προχωρήσουμε με ρελαντί ακολουθώντας την τοπική νομοθεσία. Βγαίνοντας από το Devils Elbow περάσαμε κάτω από την γέφυρα του Topoc από την οποία περνάει ο αυτοκινητόδρομος Interstate 40 για να εισέρθουμε στην μαρίνα Mohabi Regional Park. Στόχος μας το ξύλινο καταφύγιο και εστιατόριο Pirate Cove για να γευτούμε την ξεχωριστή του κουζίνα και να απολαύσουμε ένα δροσερό χυμό.

 

Η μαρίνα είναι ξεχωριστή από πλευράς διαμόρφωσης, σχεδίασης και αισθητικής και δεν έχει καμία σχέση απολύτως σχέση με τις μαρίνες που έχουμε στην Ελλάδα. Τα ξύλινα σπιτάκια της είναι κατάλληλα διαμορφωμένα για να φιλοξενήσουν 6 10 άτομα που θέλουν να κάνουν διακοπές στην περιοχή. Η κατάξανθη άμμο έλουζε τις ακτές του όρμου δίνοντας μία εξωτική λάμψη. Δεν έλειπε φυσικά το κατάλληλο parking σκαφών και jet ski που ήταν κατάλληλα διαμορφωμένο ώστε να μπορεί να φιλοξενεί κάθε είδους σκαφών.

 

Στο τραπέζι έπεσε κάθε είδους θέμα από την παγκόσμια οικονομική κρίση και τις επιδόσεις των WaveRunner της Yamaha μέχρι τις μοναδικές δυνατότητες που έχει κανείς να ανακαλύψει ακόμη περισσότερα μέρη στον ποταμό του Colorado. Ο Eddie πρόθυμα μας αποκάλυψε τις βελτιώσεις που έχει κάνει ο στενός του φίλος Bill Chapin στο προσωπικό του FZR που όσο ταπεινό και αν έδειχνε άγγιζε την τελική ταχύτητα των 80mph... για πλάκα. Ωστόσο, έριχνε τις σπόντες του στον Chapin για την βελτίωση του παλιού του WaveBlaster που τελικά τον έπεισε και την επόμενη ημέρα έπειτα από την πλοήγησή μας στην νότια άκρη της λίμνης ασχοληθήκαμε με την βελτίωση και το σετάρισμα του Blaster. Ποιος θα το πίστευε ότι ο Eddie ακουμπάει σχεδόν τον αγκώνα του στο νερό πλαγιάζοντας ένα watercraft.

 

Στην επιστροφή ο Eddie πήρε το βελτιωμένο VXR και εμείς οδηγήσαμε το προσωπικό του FX SHO. Ήρθαμε δίπλα-δίπλα και επιταχύναμε μαζί. Το αποτέλεσμα; Δικάβαλο το FX SHO πήγαινε δίπλα -με κολλημένο το ταχύμετρο στα 70mph- στο βελτιωμένο από την R&D, VXR γεγονός που εξέπληξε τον Eddie. Μπορεί μεν το βελτιωμένο VXR να εντυπωσίασε τον Eddie, ωστόσο ο ίδιος δεν αποχωρίζεται το ισχυρό του FZR και σύντομα ανέβηκε στην σέλα του δίνοντας το VXR πίσω στον Chapin. Παρόλα τα συγκριτικά τεστ που κάναμε ο Eddie δεν είναι λάτρης της επίδειξης ή της ταχύτητας όπως κανείς θα νόμιζε. Του αρέσει να χαλαρώνει με τους φίλους του και την παρέα του κάνοντας σε ήπιο ρυθμό την βόλτα και την περιήγηση στην λίμνη Havasu απολαμβάνοντας το τοπίο και μόνο όταν έρθει η στιγμή της δοκιμής ή η κουβέντας αυτής τότε θα χουφτώσει το γκάζι. Η φυσική του κατάσταση είναι άριστη και μάλιστα ο ίδιος ο Chapin δήλωσε ότι θα μπορούσε κάλλιστα να κερδίσει σε αγώνα τύπου Endurance Offshore όπως του Mark Hahn 300.

 

Η επόμενη ημέρα ήταν πιο δραστήρια μιας και κατευθυνθήκαμε προς την νότια πλευρά της λίμνης, για πρωινό αλλά και να μετρήσουμε το νέο Limited FZR της R&D με το σκάφος του Eddie. Μαντέψτε πιο ήθελε να βάλει στο τέλος της ημέρας ο Eddie πάνω στο trailer του.

Ευχαριστούμε θερμά για την πρόσκλησή τους: Eddie Lawson και Bill Chapin.

 

Η αποστολή στις ΗΠΑ και τους Τελικούς του Παγκοσμίου δεν θα ήταν δυνατή χωρίς την συμβολή των παρακάτω εταιρειών και φίλων:

 

Champions: Ιδιοκτήτης Άκης Μαλούχος

Λ.Αμφιθέας 17, Π.Φάληρο

Web:www.championsjetski.com

Τηλ.:210-940 5623

 

Halaris Bikes Center: Ιδιοκτήτης Γιώργος Χάλαρης

Δωδεκανήσου 67 και 61, Πειραιάς

Web:www.halarisbikescenter.gr

Web:www.track-day.gr

Τηλ.:210-422 0333, 210-421 0002-3

 

Ιχθυοπωλείο Δουράμπεης από το 1932

Ράλλης Δουράμπεης

Τατοΐου 112, Νέα Κηφισιά

Τηλ.:210-620 1007

 

ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΕΕ (Επίσημη αντιπροσωπεία Yamaha)

Μαριλένα Δογάνη Communication & PR Manager/Yamaha

Κύριλλος 19300, Ασπρόπυργος

Web:www.yamaha-motor.gr

Τηλ.:801-11-926242