HSR X 2011 - Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

HSR X 2011

Η άλλη όψη του νομίσματος

Οδηγούμε αποκλειστικά το HSR X που αποτελεί την τετράχρονη έκδοση του Χ-2 που δεν έβγαλε ποτέ η Kawasaki.

 

Κείμενο: Βασίλης Μωραΐτης

Test rider: Βασίλης Μωραΐτης

Φωτ.:www.jetskiworld.gr

 

Για να είμαστε ξεκάθαροί από την αρχή θα αναφέρουμε ότι το συγκεκριμένο σκάφος δεν κατασκευάστηκε από την Hydrospace ή την HSR-Benelli ή την Benelli Group ή όπως αλλιώς ονομάζεται η πρώην Αυστριακή εταιρεία... φάντασμα. Αντιθέτως αποτελεί μία πρωτοβουλία της Ιαπωνικής εταιρείας Z Trading 12 που είναι υπεύθυνη για την εμφάνιση των logo HSR Japan στην γάστρα του σκάφους. Σημειωτέων δε ότι η Ιαπωνική εταιρεία δεν δέχεται καμία απολύτως βοήθεια ή υποστήριξη από την Benelli-Group όπως μας πληροφόρησε ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Makoto Yuuki. Μικρές διαφορές βλέπει κανείς στην μανέτα του γκαζιού, το ελαστικό σιρίτι στο bond flange, και την αισθητική της γάστρας καθώς επίσης τα πατάκια του deck.

 

Στην ουσία η εταιρεία παίρνει ένα απλό S4 και το μετατρέπει σε Χ τοποθετώντας το αντίστοιχο καπάκι, την τιμονιέρα και το σύστημα διεύθυνσης κάτω από αυτή καθώς επίσης και την μικροσκοπική σέλα. Μικρές αλλαγές γίνονται επίσης στο καθιερωμένο πάτωμα. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό από πλευράς ποιότητας κατασκευής και φινιρίσματος.

 

Στην πράξη

Το θέμα είναι ότι παρόλο ότι η Hydrospace βγήκε στη σκηνή των αγώνων το 2005 φέτος είναι η πρώτη φορά που οδήγησα ένα πραγματικά νορμάλ δικύλινδρο τετράχρονο με turbo μονοθέσιο. Αν και έχουν πέσει αρκετά στα χέρια μου όλα ήταν βελτιωμένα στο μέγιστο και ένα μόνο σε επίπεδο Limited.

 

Λοιπόν αυτό το σκάφος έχει μεγάλο ενδιαφέρον και διασκέδασα πολύ κατά την διάρκεια της δοκιμής του. Βέβαια η γάστρα του είναι ελαφριά και το κράτημά του καλό παρόλο ότι διαφορετική κατανομή των μαζών μαζί με το βάρος του αναβάτη. Η θέση του τιμονιού είναι πολύ καλή και σου επιτρέπει να ασκείς τους κατάλληλους μοχλούς. Το πλασάρισμά του στην στροφή γίνεται με σαφήνεια χωρίς να χάνεις την γραμμή σου, ωστόσο πρέπει να έχεις το νου σου στον κινητήρα.

 

Και αυτό γιατί η καθυστέρηση στην απόκριση του turbo είναι αξιοσημείωτη σε σύγκριση με την απόκριση του γκαζιού ενός δίχρονου. Που σημαίνει ότι πριν αρχίσεις να πλαγιάζεις πρέπει να σιγουρευτείς ότι έχεις ώθηση αλλιώς έρχεται η τούμπα. Και εδώ που τα λέμε κανείς δεν θέλει να έχει νερό στο μηχανοστάσιο ενός τετράχρονου μονοθέσιου. Μόλις συνηθίσεις τον κινητήρα τότε αρχίζει το παιγνίδι και πραγματικά το ευχαριστιέσαι. Η ισχύς του είναι γραμμική σε όλο το φάσμα των στροφών και δεν θα σε ξαφνιάσει σε καμία περίπτωση. Βέβαια το θέμα είναι τι κάνει αυτό το σκάφος στο κύμα και πόσο εύκολα μπορείς να ανέβεις και να ξεκινήσεις μόλις την αρπάξεις. Δεν έκανα την συγκεκριμένη δοκιμή σεβόμενος το γεγονός ότι υπήρχε μόνο ένα σκάφος για test ride και δεν θα ήθελα να στερήσω την ευκαιρία αυτή από άλλους ενδιαφερόμενους αναβάτες.

 

Στο σύνολο

Σε γενικές γραμμές το συγκεκριμένο σκάφος αποτελεί μία ενδιαφέρουσα επιλογή παρόλα αυτά λόγω της ευπάθειας του τετράχρονου κινητήρα στο νερό θα ήταν προτιμότερο να επιλέξει κανείς μία πιο συμφέρουσα πρόταση. Δεν αμφισβητούμε όμως σε καμία περίπτωση την μοναδική προσπάθεια της Ιαπωνικής εταιρείας που κανείς άλλος δεν έφερε εις πέρας. Άλλωστε ας μην ξεχνάμε ότι στην Ιαπωνία τα X-2 είναι μία από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες.

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Model: HSR X
Engine type: 4-stroke, turbo/ohc-4 valves per cylinder
Diplacement:749cc
Engine output:110hp
Fuel capacity:18 Liters
Overall Height:880mm
Overall Lenght:2.290mm
Overall Width:740mm
Thrust:175kg

Weight:166kg

Rider:1