Craig Warner’s #7: Team Kawasaki Factory GP Ultra Turbocharged 2011 Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

Craig Warner’s #7: Team Kawasaki Factory GP Ultra Turbocharged 2011 - Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

Το νέο πράσινο όπλο

Εξοπλισμένο με νέα γάστρα, με εξαιρετικά χαμηλό κέντρο βάρους και νέα διάταξη στον Turbocharged κινητήρα η Kawasaki θέτει νέα μέτρα και σταθμά στις αγωνιστικές επιδόσεις.

 

Κείμενο:Βασίλης Μωραΐτης

Test rider:Βασίλης Μωραΐτης

Φωτ:www.jetskiworld.gr

 

Η εργοστασιακή ομάδα της Kawasaki είναι πάντα γεμάτη με εκπλήξεις. Όσο περισσότερο έβλεπα φέτος το νέο της Εργοστασιακό Ultra GP τόσο περισσότερα σπέσιαλ καλούδια ανακάλυπτα που είχαν φτιάξει. Παρόλο ότι η ομάδα μου εκμυστηρεύτηκε ότι το όλο εγχείρημα είχε ολοκληρωθεί μόλις μία εβδομάδα πριν τους Τελικούς του Παγκοσμίου οφείλω να ομολογήσω ότι είχαν κάνει πολύ προσεγμένη δουλειά.

 

Το πρώτο νέο και περίεργο αξεσουάρ ήταν ο αλουμινένιος διαχωριστής αέρα/λαδιού που είχε τοποθετηθεί πάνω στο ρεζερβουάρ του κατασκευαστή. Επιπλέον, η διάταξη του turbo ήταν διαφορετική και η τουρμπίνα ήταν πλέον τοποθετημένη πολύ κοντά στην 4-1 εξαγωγή της εξάτμισης. Η συγκεκριμένη διάταξη είχε επηρεάσει σε αξιοσημείωτο βαθμό το ρολάρισμα του turbo σύμφωνα με την πληροφόρηση που μας έδωσε ο Team manager Joe Heim. Στην καρδιά του μοτέρ είχε τοποθετηθεί ένας νορμάλ στρόφαλος από 300Χ, που φορούσε τις νορμάλ μπιέλες με σφυρήλατα έμβολα της JE. Η κεφαλή του 300Χ διατηρούσε τις ίδιες βαλβίδες, ελατήρια και πιατάκια που όμως έπαιρναν εντολές από τους επανασχεδιασμένους εκκεντροφόρους που επιπλέον διέθεταν ρυθμιζόμενα γρανάζια. Επιπλέον, ο κινητήρας διατηρούσε τα μπεκ του κατασκευαστή. Ο νέος κινητήρας  απέδιδε περίπου 390ίππους στις 9.000σ.α.λ. γεγονός που τον έκανε ελαφρώς πιο ισχυρό από τον περσινό turbo-κινητήρα που φορούσε το STX-R της ομάδας.

 

Η νέα G Force γάστρα

Το παλιό σπέσιαλ εγχείρημα της εργοστασιακής ομάδας, το STX-R, είχε κατασκευαστεί εντός εταιρείας, στην έδρα του Green Team. Φέτος η εργοστασιακή Kawasaki εμφανίστηκε με μία νέα γάστρα, ένα νέο σκάφος που έλκυσε την περιέργεια του ανταγωνισμού. Η νέα γάστρα κατασκευάστηκε σε συνεργασία με τον Craig Warner και τον παλιό του μηχανικό και κατασκευαστή γαστρών Jerri Marques. Η νέα γάστρα είναι κατασκευασμένη με βάση την γάστρα του 300Χ, βέβαια έχει βελτιωθεί με χειρουργική ακρίβεια σε νευραλγικά σημεία για να κολλάει καλύτερα στο νερό, να μειωθεί το Κέντρο Βάρους του συνόλου και φυσικά να αυξηθεί η ταχύτητά της γύρω από το μπαλόνι. Με λίγα λόγια κατασκευάστηκε μία γάστρα που έχει την συμπεριφορά ενός αγωνιστικού kart και στρίβει με αυξημένες δυνάμεις G.

 

Αρχικά πίστευα ότι αυτό αποτελούσε ένα μυστικό εγχείρημα αποκλειστικά και μόνο για την ομάδα της Kawasaki, ωστόσο ο Craig και ο Jerri μου ανακοίνωσαν ότι η συγκεκριμένη γάστρα θα είναι διαθέσιμη για το ευρύ κοινό και τον κάθε ενδιαφερόμενο. Μόνο η γάστρα κάνει πιο ελαφρύ το όλο σκάφος κατά 200 λίμπρες (περίπου 100κιλά) ενώ αν συνδυαστεί με ένα ελαφρύτερο deck τότε γλυτώνει κανείς άλλες 100 λίμπρες (περίπου 50κιλά). Η γάστρα κατασκευάζεται από fiberglass και το κόστος της αγγίζει τα 8.500δολάρια ενώ μία αντίστοιχη κατασκευασμένη από carbon ανεβάζει το κόστος στα 10.500δολάρια. Επιπλέον, ο Jerri κατασκευάζει το νέο εμπρόσθιο καπάκι και την ελαφριά, πιο εργονομική σέλα. Η γάστρα είναι ενισχυμένη σε κατάλληλα σημεία ώστε να μην στρεβλώνει κάτω από μεγάλα φορτία όπως την απότομη αλλαγή κατεύθυνσης σε συνάρτηση με άνοιγμα του γκαζιού μέσα στα κλειστά σημεία της πίστας ή τις παρατεταμένες στροφές.

 

Η ώρα της αλήθειας

Κατάφερα να οδηγήσω αποκλειστικά το εργοστασιακό σκάφος της Kawasaki αμέσως μετά την λήξη του αγώνα της Pro Runabout Open. Πριν ανέβω πάνω στο ATV της Kawasaki για να πάμε με τον Craig και τον μηχανικό του προς το σημείο της δοκιμής ο Team manager Joe Heim που είπε για άλλη μία φορά “Πρόσεχε γιατί αυτό το σκάφος είναι πολύ βίαιο”. Αρχικά πήγα εκτός πίστας, κάπως πιο βαθειά για να ανοίξω το γκάζι στην ευθεία και να δω πως συμπεριφέρεται το σκάφος σε σύγκριση με το εκρηκτικό Supercharged που είχα οδηγήσει στο παρελθόν. Έπειτα από μερικά roll on acceleration tests διαπίστωσα έκπληκτος το πόσο δυνατή και άμεση ήταν η απόκριση του Turbocharged κινητήρα. Βέβαια στις χαμηλές στροφές το turbo lug ήταν αισθητό παρόλα αυτά η ισχύς (και η ώθηση) επανερχόταν γρήγορα στο άνοιγμα του γκαζιού και δεν έχανες ιδιαίτερο χρόνο στην έξοδο της στροφής. Από τις μεσαίες στροφές το μοτέρ επιτάχυνε βίαια σε βαθμό που δεν το περίμενες.

 

Το καλό στην υπόθεση ήταν ότι η γάστρα μπορούσε να εκμεταλλευτεί πλήρως τις ισχύ των 390ίππων του κινητήρα και να την βάλει σωστά στο νερό. Αισθανόμουν μεν ελαφρύ στο σκάφος αλλά η γάστρα δεν αναπηδούσε στην ευθεία σε καμία περίπτωση παρόλο ότι στην δοκιμή υπήρχε έντονος κυματισμός στα βαθειά. Όταν έστριβα η γάστρα έμεινε κολλημένη στην επιφάνεια του νερού σε τέτοιο βαθμό που έβαζα περισσότερη δύναμη στο σώμα μου, στην αρχή, για να κρατηθώ on board. Θα έλεγα ότι ένιωθα σχεδόν όμοια χαρακτηριστικά με το πανάλαφρο εργοστασιακό, δίχρονο STX-R που είχα οδηγήσει το 2003. Στο στρίψιμο ήταν ελεγχόμενο, προβλέψιμο και πολύ ακριβές σαν να οδηγούσα ένα απόλυτο εργοστασιακό Runabout σχεδιασμένο μόνο για αγωνιστική χρήση (μιας και όλα τα σκάφη είναι σκάφη παραγωγής σχεδιασμένα για βόλτα). Η αλλαγή κατεύθυνσης ήταν πραγματικό παιγνίδι και μπορούσα να πάω από το ένα μπαλόνι στο άλλο με μοναδική ακρίβεια. Βέβαια έπρεπε να κρατώ τις στροφές του μοτέρ στην ωφέλιμη κλίμακα και αυτό ήταν το δύσκολο στην υπόθεση. Πλησιάζοντας στο μπαλόνι χρησιμοποίησα το πνευματικό trim που ήταν απίστευτα απόλυτο, γρήγορο και αποτελεσματικό εφόσον κολλούσε την γάστρα στο νερό και πραγματικά φρενάριζα πιο βαθιά στην στροφή. Κι αυτό το έκανα αφού είχα παρατηρήσει πολλούς γύρους τον Warner να το εφαρμόζει με χειρουργικό τρόπο στις φουρκέτες για να διατηρήσει το μοτέρ στις υψηλές στροφές και να επιταχύνει ακαριαία στην έξοδο. Άλλωστε πιστεύω ότι έχασε την νίκη στην GP Runabout καθαρά από το λάθος του οδηγού που έτρωγε γύρο (μιας και ο Warner δεν είναι από τους οδηγούς που θα χτυπήσει συναθλητή του) και οι σχεδόν δύο πρώτες θέσεις αποδεικνύουν το πόσο καλό ήταν το όλο εγχείρημα.

 

Η κατακλείδα

Στο σύνολο η Εργοστασιακή ομάδα της Kawasaki έφτιαξε ένα νέο όπλο για τους αγώνες που όπως μάθαμε θα εξελίξει κατά την διάρκεια του χειμώνα. Στο σύνολο η νέα γάστρα είναι μακράν καλύτερη από του νορμάλ Ultra για αγωνιστική χρήση και με λίγο περισσότερο ψάξιμο στην διάταξη του Turbo η ομάδα πιστεύει ότι θα βελτιώσει τις επιδόσεις του και θα εξαλείψει το turbo lug. Βέβαια το ερώτημα που έθεσαν κάποιοι είναι για το αν η Kawasaki προετοιμάζει μία νέα γάστρα για το μελλοντικό Ultra του χρόνου που θα κλείσει τα 40 χρόνια της στο χώρο των Jet Ski.

 

Craig Warner’s #7: Team Kawasaki Factory Jet Ski GP Ultra Turbocharged 2011

Engine

Kawasaki OEM crankshaft

Kawasaki stock cylinder head, with a cleaned up intake

Standard camshaft with adjustable sprockets

JE Forged Pistons 9.5:1

Kawasaki exhaust system-stock

Modified water box (hollow)

Garrett Supercharger Type

Vortech Bypass Valve

Riva Intercooler

Stock Ultra 300 injectors

Kawasaki OEM fuel pick up with after market Walbro fuel pump

Riva  flame arrestor

Electrical

Mitsubishi Factory programmable ECU

Ultra 300X wiring harness

Ultra inlet temp sensor

Ultra boost pressure sensor

NGK  Spark Plugs PMR9B

OEM coils

Pump and driveline

Skat-Trak 160mm, 14 vane Magnum One-offset Pumpw/30mm Setback

Skat-Trak (13/17) three blade, stainless-steel Impeller

Skat-Trak Extended-length drive shaft (30mm longer)

Aftermarket (Riva) drop nozzle system

Farthing Racing billet aluminum drive shaft housing

Reduction nozzle diameter: 84mm

Steering Nozzle diameter: 90mm

Hull and Handling components

Wattosee lightweight hull

Ultra deck

Wattosee fiber cowl

3DR carbon Block off for glove box

3DR Carbon fiber seat with Jettrim seat cover

Riva billet aluminum by-pass fittings

Riva sponsons

Team Kawasaki Ultra 250X prototype ride plate

R&D racing intake grate heavily modified

Single trim tab with pneumatic actuator

Steering assembly

Farthing Racing steering system modified

Farthing Racing handlebars

Renthal grips

UMI Racing trigger throttle lever modified

Button for trim tab

Pneumatic trim system

Dyno engine output: 390hp/9000 rpm

Estimated torque: N.A.

Top speed:80mph Havasu spec

 

Team sponsors

Kawasaki, Monster Energy, HT Moto, Skat-Trak, SE, Troy Lee Designs, Slippery.

 

Η αποστολή στις ΗΠΑ και τους Τελικούς του Παγκοσμίου δεν θα ήταν δυνατή χωρίς την συμβολή των παρακάτω εταιρειών και φίλων:

 

Champions: Ιδιοκτήτης Άκης Μαλούχος

Λ.Αμφιθέας 17, Π.Φάληρο

Web:www.championsjetski.com

Τηλ.:210-940 5623

 

Halaris Bikes Center: Ιδιοκτήτης Γιώργος Χάλαρης

Δωδεκανήσου 67 και 61, Πειραιάς

Web:www.halarisbikescenter.gr

Web:www.track-day.gr

Τηλ.:210-422 0333, 210-421 0002-3

 

Ιχθυοπωλείο Δουράμπεης από το 1932

Ράλλης Δουράμπεης

Τατοΐου 112, Νέα Κηφισιά

Τηλ.:210-620 1007

 

ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΕΕ (Επίσημη αντιπροσωπεία Yamaha)

Μαριλένα Δογάνη Communication & PR Manager/Yamaha

Κύριλλος 19300, Ασπρόπυργος

Web:www.yamaha-motor.gr

Τηλ.:801-11-926242