Chris Lawrence’s #122 : Kommander Ind.-Trinity Triple-cylinder SX-R 2011 Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

Chris Lawrence’s #122 : Kommander Ind.-Trinity Triple-cylinder SX-R 2011

Η τέλεια συνταγή

Αν βάλει κανείς τον καλοσεταρισμένο τρικύλινδρο κινητήρα της Kawasaki σε μία γάστρα Vector SX-R της Trinity τότε έχει το τέλειο πακέτο ενός αγωνιστικού τρικύλινδρου SX-R.

 

Κείμενο: Βασίλης Μωραΐτης

Test rider: Βασίλης Μωραΐτης

Photos:www.jetskiworld.gr

 

Στο σύνολο είχα την ευκαιρία να οδηγήσω τέσσερα τρικύλινδρα SX-R μετά τους Τελικούς του Πγκοσμίου, που ήταν φτιαγμένα από την Kommander Industries και όλα ήταν προετοιμασμένα από τον Steve Webster. Τα τρία από αυτά είχαν πλήρως πουσαρισμένο κινητήρα και το ένα είχε σχεδόν νορμάλ μοτέρ. Επιπλέον, τα δύο σκάφη είχαν stock γάστρα ενώ το ένα διέθετε γάστρα Bullett Racing Gen1 και το άλλο μία Vector SX-R της Trinity. Το καλό στην υπόθεση ήταν ότι όλα τα σκάφη είχαν στημένη την γάστρα τους με τα ίδια αξεσουάρ (scoop, ride plate, rear sponsons και front sponsons), γεγονός που έκανε πιο εύκολη την αξιολόγηση των τριών γαστρών.

 

Το μοτέρ του συγκεκριμένου σκάφους ήταν πουσαρισμένο στο όριο μιας και συμμετείχε στην κατηγορία Pro Ski και βασικό του χαρακτηριστικό αποτελούσε το γεγονός ότι στην εισαγωγή φορούσε μια side draft (πλάγια εισαγωγή) πολλαπλή που θέτει τα τρία καρμπιρατέρ στην αντίστοιχη θέση. Κατά συνέπεια ήταν αναγκαστική η αλλαγή της σωλήνωσης στην εξάτμιση για να μπορεί να δώσει τον απαραίτητο χώρο στην εισαγωγή. Χρησιμοποιήθηκαν καρμπιρατέρ της Bomber της Riva και όχι Mikuni ή Novi και αυτό γιατί σύμφωνα με τον Webster αυτή ήταν η επιλογή του πελάτη.

 

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά της Trinity Vector SX-R

Η συγκεκριμένη γάστρα είναι βασισμένη στην γάστρα του SX-R αλλά φέρει αρκετές ουσιαστικές αλλαγές¨

1.Η τουρμπίνα έχει τοποθετηθεί πιο πίσω.

2.Η εισαγωγή της τουρμπίνας έχει τοποθετηθεί επίσης πιο πίσω.

3.Επιπλέον έχουν γίνει πιο βαθιά τα δύο λούκια της γάστρας.

4.Έχει διαφοροποιηθεί η γωνία του άξονα της μετάδοσης.

 

Η γάστρα είναι πιο ελαφριά από του κατασκευαστή και ανάλογα με την κατασκευή το βάρος μειώνεται κατά 60-90 lbs (27-41 kg). Το καπάκι ζυγίζει περίπου 14 lbs (6.3 kg) και κερδίζει τις εντυπώσεις με την εκπληκτική σχεδίασή του και την καλή εφαρμογή του. Σημειωτέων δε ότι η εταιρεία Trinity Composites πέρα από ότι χρησιμοποιεί συνθετικά υλικά όπως carbon fiber και Kevlar επιπλέον διαθέτει εξειδικευμένες ρητίνες (Polyester, vinyl ester και epoxy) καθώς και autoclave για την άριστη επεξεργασία και των πλήρη καθορισμό των τεχνικών χαρακτηριστικών του carbon υλικού. Η εταιρεία χρησιμοποιεί ειδικής παραγγελίας αλουμίνιο για την κατασκευή των βάσεων και των φυτευτών σπειρωμάτων καθώς επίσης και των λοιπών αξεσουάρ των κυκλωμάτων ψύξης.  Άλλωστε δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι κατασκευάζει σπέσιαλ κατασκευές για την NASA. Περισσότερες πληροφορίες για την κατασκευή της γάστρας έχουν δημοσιευτεί στο αντίστοιχο άρθρο στην αγγλική ενότητα της ιστοσελίδας για ευνόητους λόγους.

 

Η τέλεια δοκιμή

Αυτό ήταν το πιο τέλειο SX-R που δοκίμασα μετά τους Τελικούς του Παγκοσμίου και ας μην διέπρεψε στα χέρια του οδηγού του στις δύο ημέρες του αγώνα. Ο συνδυασμός της άριστης κατασκευής της γάστρας με το καλοσεταρισμένο μοτέρ μου έφτιαξε την ημέρα. Άλλωστε ήταν το μόνο σκάφος που έκανα τόσο κέφι που έγραψα περισσότερους από δέκα γύρους στην πίστα και μάλιστα δεν δίστασα στο τέλος να μπω και δεύτερη φορά με αυτό. Το ζύγισμά του ήταν εκπληκτικό και η πρόσφυσή του στην επιφάνεια του νερού… ανεπανάληπτη. Όσο και αν ανέβαζα το ρυθμό μου ή την ταχύτητά μου στην είσοδο του κάθε μπαλονιού τόσο καλύτερο και πιο άγριο γινόταν το κράτημά του. Επιπλέον ήξερα ανά πάσα στιγμή τι έκανα μιας και η προβλέψιμη συμπεριφορά της γάστρας μου έδινε την ευκαιρία να γνωρίζω από την αρχή πως χαράξω τις γραμμές μου ώστε να μην καταλήξω σε πτώση. Το συγκεκριμένο σκάφος ήταν ένα πραγματικό όπλο από αυτά που σημαδεύεις, ρίχνεις και ποτέ δεν αστοχείς. Η ευστάθεια της γάστρας στην ευθεία ήταν υποδειγματική κάτω από όλες τις περιστάσεις είτε στην άμεση επιτάχυνση ή στις υψηλές ταχύτητες. Αυτό όμως που πραγματικά με εξέπληξε ήταν η άριστη συμπεριφορά του σκάφους στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης είτε στα κλειστά εσάκια είτε στις ανοιχτές στροφές με υψηλή ταχύτητα. Εκεί φαινόταν πραγματικά η καλή κατασκευή της γάστρας  (που δεν στρέβλωνε και δεν εμφάνιζε ταλαντώσεις) καθώς και η προσεγμένη κατανομή των μαζών.

 

Ο ισχυρός του κινητήρας επιτάχυνε δυνατά από τις χαμηλές στροφές χωρίς κανένα απολύτως δισταγμό και άπλωνε όμορφα μέχρι τις υψηλές στροφές. Το καλό όμως ήταν ότι η ισχύς των 185+ίππων (στο δυναμόμετρο και όχι με τα… στραγάλια που τους μετράνε ορισμένοι…) δεν σε κούραζαν με αποτέλεσμα μπορούσα να οδηγήσω το σκάφος οριακά χωρίς να φθείρομαι. Σημαντικό γεγονός για ένα αγωνιστικό σκάφος μιας και μπορείς να το πας στο όριο σε όλη την διάρκεια του αγώνα. Εξίσου σημαντικό θεώρησα το γεγονός ότι δεν χρειάστηκα χρόνο για να εξοικειωθώ μαζί του μιας και αμέσως μπόρεσα να το πιέσω χωρίς να βρεθώ προ εκπλήξεως.

 

Στο σύνολο το σκάφος που έφτιαξε ο Steve Webster για τον αναβάτη Chris Lawrence ήταν μοναδικό και άριστο και άξιζε τα λεφτά του. Δεν αναρωτιέμαι άλλωστε γιατί ο Chris δεν το πούλησε μετά τον αγώνα όπως το συνηθίζουν οι περισσότεροι αναβάτες. Πράγματι ο συνδυασμός της γάστρας Vector και του μοτέρ του διάσημου βελτιωτή Webster είναι ότι πιο τέλειο έχω δοκιμάσει στην νέα εποχή των τρικύλινδρων SX-R. Αν σας δοθεί ποτέ η ευκαιρία να το δοκιμάστε σιγουρευτείτε ότι έχετε τα λεφτά να το αποκτείστε γιατί δεν θα θέλατε να το χάσετε από τα χέρια σας. 

 

Chris Lawrence’s #122 : Kommander Ind.-Trinity Triple-cylinder SX-R

Engine

Kawasaki STX-1100 OEM crankshaft with Wiseco pistons

84mm bore and stroke

Kawasaki OEM crankcases

Displacement: 1181cc

Wiseco 84mm pistons & rings

Kommander Ind billet cylinder head with 24cc domes

Compression:195psi

Base gasket thickness:0.090”.

OEM exhaust system modified with extra tubing.

Kommander side draft intake manifold

VForce 3 reed valves

3 x Mikuni 48mm carburetors

Cold Fusion fuel pick up

Fuel: MS109 race gas

Kommander Industries flame arrestors

Cooling lines in: Qty 2 .500” lines into exhaust manifold

Cooling lines out: 2 from the head to hull, and 1 from the pipe to hull.

Electrical

Advent programmable ignition with OEM coils

Kawasaki stock flywheel

NGK BR9ES Spark Plugs

Pump and driveline

Skat-Trak 145mm, 12 vain Magnum Pump Setback

Skat-Trak originally 16/22 three blade, stainless-steel Swirl Impeller

Skat-Trak drop nozzle

Kommander Ind. Billet driveline couplers

Reduction nozzle: 84mm

Steering nozzle: 88mm

Hull and Handling components

Kommander Ind. designed Trinity Vector hull and Force race hood.

Jettrim Gunwale pad covers with lifters

TBM Racing billet aluminium by-pass fittings

Modified TBM Racing ride plate

Skat-Trak intake grate

Blowsion Front sponsons

Kommander Industries billet gas cap

Steering assembly
RRP
handlepole
Kommander Ind chin pad with Jettrim cover

TBM Racing 3.5 degrees handlebar

Kommander Ind. turn plate and sub plate

ODi grips

SE trigger throttle lever
Estimated power:180+

Top speed: 65mph plus

 

Team Sponsors

Kommander Ind., Trinity Composites, Jettrim, Hot Products,

 

Kommander Industries

4220 W. Opportunity Way

Suite 125

Phoenix, AZ 85086

Cell: 480-688-1329

Shop/fax:623-551-4402

E-mail:steve@kommanderind.com

Web:www.kommanderind.com

 

Η αποστολή στις ΗΠΑ και τους Τελικούς του Παγκοσμίου δεν θα ήταν δυνατή χωρίς την συμβολή των παρακάτω εταιρειών και φίλων:

 

Champions: Ιδιοκτήτης Άκης Μαλούχος

Λ.Αμφιθέας 17, Π.Φάληρο

Web:www.championsjetski.com

Τηλ.:210-940 5623

 

Halaris Bikes Center: Ιδιοκτήτης Γιώργος Χάλαρης

Δωδεκανήσου 67 και 61, Πειραιάς

Web:www.halarisbikescenter.gr

Web:www.track-day.gr

Τηλ.:210-422 0333, 210-421 0002-3

 

Ιχθυοπωλείο Δουράμπεης από το 1932

Ράλλης Δουράμπεης

Τατοΐου 112, Νέα Κηφισιά

Τηλ.:210-620 1007

 

ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΕΕ (Επίσημη αντιπροσωπεία Yamaha)

Μαριλένα Δογάνη Communication & PR Manager/Yamaha

Κύριλλος 19300, Ασπρόπυργος

Web:www.yamaha-motor.gr

Τηλ.:801-11-926242

 

 


Η ακρίβεια στο στρίψιμο είναι μοναδική.

Ακούραστος οδηγείς αυτό το σκάφος λόγω της άριστης πλεύσης του.

Η εκπληκτική γάστρα Vector της Trinity.

Όπως βγήκε απο το εργοστάσιο της Trinity.





Μοναδική η σχεδίαση του καπακιού.

Ο πονηρός αεραγωγός.

Προσεγμένη η διάταξη του συνόλου.

Τα μοτέρ του Webster έχουν βελτιωθεί στο δυναμόμετρο.

Βολικός ο συλλέκτης των ψύξεων.

Άμεσα γίνεται η αφαίρεση των ηλεκτρικών.

H carbon πρόσοψη.

Ξανά στο προσκήνιο.