Kommander Industries #10: Kawasaki Triple cylinder SX-R 2011 - Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

Kommander Industries  #10: Kawasaki Triple cylinder SX-R 2011 - Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

Η κλασσική συνταγή

Στην stock γάστρας της Kawasaki ο Steve Webster έστησε ένα τρικύλινδρο μοτέρ με συμβατή εισαγωγή που αποδείχτηκε μία πολύ καλή συνταγή που μπορείς να την πιέσεις εύκολα στο όριό της.

 

Κείμενο:Βασίλης Μωραΐτης

Test rider: Βασίλης Μωραΐτης

Φωτ.:www.jetskiworld.gr

 

Αυτό ήταν το πρώτο τρικύλινδρο SX-R που δοκίμασε φέτος έπειτα από τους Τελικούς του Παγκοσμίου, και το πρώτο από τα τρία αγωνιστικά σκάφη που έφερε η εταιρεία Kommander Industries για να δοκιμάσουμε αποκλειστικά στο Jetskiworld.gr. Το εικονιζόμενο σκάφος ήταν εφοδιασμένο με τα ίδια πλαϊνά sponsons (εμπρός και πίσω), το ίδιο scoop και ride plate με τα υπόλοιπα σκάφη που είχε προετοιμάσει ο Steve Webster. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για το σύστημα διεύθυνσης.

 

Η κυριότερη διαφορά του όσων αφορά τον κινητήρα είναι η συμβατική εισαγωγή. Με άλλα λόγια έχει τοποθετηθεί ένα τριπλό manifold της R&D (αυτό που έκοβε η εργοστασιακή Kawasaki για να το βάλει στα δικύλινδρα...) με τα καρμπιρατέρ της Mikuni. Βέβαια ο Webster που έχει περάσει πολλές ώρες στο δυναμόμετρο της Kawasaki με τα τρικύλινδρα μοτέρ μας εξομολογήθηκε ότι οι διαφορές μεταξύ των καλοστημένων Mikuni και των Novi (δεύτερης γενιάς) είναι απειροελάχιστες. Και επιπλέον τα καθαρόαιμα Mikuni είναι πιο εύκολα στη ρύθμισή τους.

 

Επιπλέον, έκανε πολύ δουλειά πάνω στην μετάδοση πριν καταλήξει στην μεγαλύτερης διαμέτρου τουρμπίνα της Skat-Trak για να μπορέσει να επωφεληθεί την μεγαλύτερη –από του δικύλινδρου- ισχύ του τρικύλινδρου μοτέρ. Κατά αυτό τον τρόπο έδωσε μεγαλύτερη διάρκεια στην κλίμακα της ισχύος και έκανε πιο γραμμικό το άπλωμα το κινητήρα χωρίς να εμφανίζει πατινάρισμα στην επιτάχυνση.

 

Στην πίστα

Από τον πρώτο γύρο που έγραψα στην πίστα αισθανόμουν τόσο οικείος και δεμένος με το καλοστημένο σύνολο αυτού του σκάφους. Βλέπεις αν έχεις περάσει αρκετές ώρες πάνω σε ένα SX-R ή πολλά βελτιωμένα SX-R μπορείς άμεσα να βρεις το “κουμπί” τους και να καταλάβεις πως συμπεριφέροντε από πλευράς πλεύσης και κρατήματος. Αυτό το σκάφος ήταν πραγματικά εύκολο και προβλέψιμο στην οδήγησή του. Το ελαφρώς πιο βαρύ μοτέρ έκανε την γάστρα να πατάει καλύτερα στο απότομο άνοιγμα του γκαζιού και την τουρμπίνα να “πιάνει” καλύτερα τα νερά χωρίς να πατινάρει. Το χαμηλό κέντρο βάρους σου επιτρέπει να αλλάζεις κατεύθυνση με την σκέψη και να το πλασάρεις στην στροφή, γύρω από το μπαλόνι με πλήρη εμπιστοσύνη και σιγουριά. Το καλοστημένο SX-R του Webster δεν γλιστρούσε ούτε κάτω από τις πιο απαιτητικές συνθήκες.

 

Σύμφωνα με την αναφορά του Steve Webster ο κινητήρας αποδίδει περισσότερους από 180 ίππους. Παρόλα αυτά το συγκεκριμένο σκάφος εν ώρα οδήγησης δεν σε τρόμαζε ούτε σου έδινε την εντύπωση ότι θα σου ξεκολλήσει τα χέρια. Το θέμα είναι ότι τα τρικύλινδρα έχουν πιο γραμμική απόδοση και είναι πιο στρωτά στην οδήγηση από τα ισχυρά δικύλινδρα που σου κόβουν την ανάσα. Πράγματι με αυτό το σκάφος άλλαξα ελαφρώς το προσωπικό μου στυλ οδήγησης για να μπορέσω να το οδηγήσω σε γρήγορο ρυθμό κοντά στο όριό του για να το αξιολογήσω και φυσικά να το απολαύσω. Με τέτοια κλίμακα ισχύος μπορείς να επιβραδύνεις πιο βαθιά στην στροφή και να ανοίξεις το γκάζι πιο γρήγορα γιατί δεν πρόκειται να καταλήξεις σε highside. Από τις χαμηλές στροφές επιταχύνεις ομαλά χωρίς να σου τινάζει την γάστρα ή να “δαγκώνει” η τουρμπίνα καθώς βρίσκεσαι έτοιμος να σηκώσεις το σκάφος. Όλα γίνονται πιο στρωτά, πιο ομαλά καθώς φυσικά κινείσαι σε άλλη ταχύτητα και ρυθμό σε σύγκριση με ένα δικύλινδρο.

 

Στο σύνολο

Έχοντας δοκιμάσει κάθε aftermarket γάστρα που βρέθηκε στην Havasu με τρικύλινδρο κινητήρα Kawasaki είμαι πεπεισμένος ότι η stock γάστρα της Kawasaki είναι πολύ καλή στο σύνολό της για κάποιον που θέλει να μπει στη δεκάδα. Δεν απορώ μάλιστα για το γεγονός ότι ακόμη και ο Valentin Dardillat που κέρδισε στην κατηγορία GP χρησιμοποιούσε stock Kawasaki γάστρα ελαφρώς βελτιωμένη σε σημεία “κλειδί”. Ακόμη και σε επίπεδο εθνικού πρωταθλήματος η stock γάστρα επαρκεί για αυτόν που μπορεί να πιέσεις το μοτέρ στο όριό του για 10-12 γύρους και να κάνει την διαφορά. Σύμφωνα με τις πρόσφατες πληροφορίες που είχαμε από το επιτελείο του Webster το εικονιζόμενο σκάφος είναι ήδη στο δρόμο του για την Ελλάδα μιας και κάποιος ενδιαφερόμενος θέλησε να το αποκτήσει. Πραγματικά είναι πολύ τυχερός γιατί αυτό το σκάφος αξίζει τα λεφτά του και με το παραπάνω.

 

Kommander Industries  #10: Kawasaki Triple cylinder SX-R 2011

Engine

Kawasaki STX-1100 OEM crankshaft with Wiseco pistons

84mm bore and stroke

Kawasaki OEM crankcases

Displacement: 1181cc

Wiseco 84mm pistons & rings

Kommander Ind. billet cylinder head with 24cc domes

Compression:195psi

Base gasket thickness:0.090”.

OEM exhaust system modified with extra tubing.

R&D triple intake manifold

VForce 3 reed valves

3 x Mikuni 46mm modified carburetors

Cold Fusion fuel pick up

Fuel: MS109 race gas

Kommander Industries flame arrestors

Cooling lines in: Qty 2 .500” lines into exhaust manifold

Cooling lines out: 2 from the head to hull, and 1 from the pipe to hull.

Electrical

Advent programmable ignition with OEM coils

Kawasaki stock flywheel

NGK BR9ES Spark Plugs

Kommander Industries stainless steel electric box mount

Pump and driveline

Skat-Trak 145mm, 12 vain Magnum Pump Setback

Skat-Trak originally 16/22 three blade, stainless-steel Swirl Impeller

Skat-Trak drop nozzle

Kommander Industries Billet driveline couplers

Reduction nozzle:84mm

Steering nozzle:88mm

Hull and Handling components

Bullett Racing lightweight Gen 1 hull

Bullett Racing carbon hood

Bullett Racing carbon nose piece

Kommander Ind. / Jettrim Gunwale pad covers with lifters

TBM Racing billet aluminium by-pass fittings

TBM Racing ride plate

Skat-Trak intake grate

Komander Ind. billet aluminum gas cap

Steering assembly
RRP
handlepole
Kommander Ind. chin pad with Jettrim cover

Star Bar 2 degrees handlebar

Kommander Ind. turn plate and sub plate
UMI Racing trim lever

OEM trigger throttle lever

ODi grips

Stock OEM trigger throttle lever
Estimated power:180+

Top speed: 65mph plus

 

Team Sponsors

Kommander Ind., SPY, Jettrim, Hot Products, LG1 Designs.

 

Η αποστολή στις ΗΠΑ και τους Τελικούς του Παγκοσμίου δεν θα ήταν δυνατή χωρίς την συμβολή των παρακάτω εταιρειών και φίλων:

 

Champions: Ιδιοκτήτης Άκης Μαλούχος

Λ.Αμφιθέας 17, Π.Φάληρο

Web:www.championsjetski.com

Τηλ.:210-940 5623

 

Halaris Bikes Center: Ιδιοκτήτης Γιώργος Χάλαρης

Δωδεκανήσου 67 και 61, Πειραιάς

Web:www.halarisbikescenter.gr

Web:www.track-day.gr

Τηλ.:210-422 0333, 210-421 0002-3

 

Ιχθυοπωλείο Δουράμπεης από το 1932

Ράλλης Δουράμπεης

Τατοΐου 112, Νέα Κηφισιά

Τηλ.:210-620 1007

 

ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΕΕ (Επίσημη αντιπροσωπεία Yamaha)

Μαριλένα Δογάνη Communication & PR Manager/Yamaha

Κύριλλος 19300, Ασπρόπυργος

Web:www.yamaha-motor.gr

Τηλ.:801-11-926242

 


Προβλέψιμες οι γραμμές του στο μπαλόνι.

Σταθερό σαν βράχος στην ευθεία.

Προσεγμένο από κάθε πλευράς το στήσιμό του.

Προσέξτε το κουτί των ηλεκτρικών.

Τα μπροστινά sponsons.

Νέα nozzle της Skat-Trak.

Το special πατάκι της Jettrim.

H διπλή βάση της RRP.

Και τιμόνι της RRP.

Πανέμορφο το μαξιλάρι της Kommander Ind.

Mασίφ αλουμινένια τάπα καυσίμου.

Άψογο το επιτελείο της Kommander Industries.