R&D Ultra 250X/260X reprogrammed ECU Παγκόσμια αποκλειστικότητα

R&D Ultra 250X/260X reprogrammed ECU

Συμφέρουσα επιλογή

Κουμπώνοντας μία ηλεκτρονική της R&D σε ένα Ultra 250X/260X αναβαθμίζονται οι επιδόσεις του σκάφους σε όλη την κλίμακα των στροφών. Τελικά, είναι ο πιο απλός και ασφαλής τρόπος για να βελτιώσεις τις επιδόσεις του συνόλου σε ένα Kawasaki;

 

Κείμενο:Βασίλης Μωραΐτης

Test rider: Βασίλης Μωραΐτης Άκης Μαλούχος

Photo:www.jetskiworld.gr

 

Πόσο μεγάλο ρόλο μπορεί να παίξει μία διαφορετική χαρτογράφηση στην λειτουργία ενός κινητήρα; Αρκετοί θα θυμούνται τις πρώτες ECU που είχε στην παραγωγή η Husaberg με τους δύο χάρτες και το πονηρό μπουτόν στο τιμόνι που έκαναν την νύχτα-μέρα στις επιδόσεις της μοτοσυκλέτας. Άλλο τόσο τα εργοστασιακά δίχρονα των MotoGP που με την ίδια φιλοσοφία οι αναβάτες χρησιμοποιούσαν τον ομαλό χάρτη στην αρχή του αγώνα και τον άγριο όταν άρχισε να αδειάζει το ρεζερβουάρ. Πλέον, όλες σχεδόν οι Superbike παραγωγής διαθέτουν επιλογή έως και τριών διαφορετικών χαρτών στην ECU του. Βέβαια στη θάλασσα οι παράγοντες είναι διαφορετικοί, ωστόσο οι βασικές αρχές λειτουργίας παραμένουν ίδιες.

 

Το κατάστημα Champions και το www.jetskiworld.gr σε αποκλειστική συνεργασία με την Αμερικάνικη εταιρεία R&D δοκίμασαν δύο επαναπρογραμματιζόμενες ηλεκτρονικές που προορίζονται για τα Ultra 250X/260X. Η πρώτη φορούσε ένα χάρτη κατάλληλα σχεδιασμένο από τον Bill Chapin για το νορμάλ Ultra 260X. Πιο συγκεκριμένα στοχεύει στο να αναβαθμίσει τις επιδόσεις του σκάφους όπως έρχεται από τον κατασκευαστή που με την πιο απλή σκέψη θα έλεγε κανείς ότι δεν θα λειτουργεί σε τόσο πλούσια μορφή. Ωστόσο δεν σκοπεύουμε να αποκαλύψουμε τις παραμέτρους τις επαναπρογραμματιζόμενης ECU, ούτε να βάλουμε σε λίστα τα χαρακτηριστικά τους γιατί δεν είναι λίγοι οι επιτήδειοι που θα βιαστούν να τις αντιγράψουν και να τις παρουσιάσουν ως δική τους εργασία.

 

R&D ECU για stock Ultra

Τα πράγματα είναι απλά. Η νέα ECU βελτιώνει τις επιδόσεις του σκάφους σε όλους τους τομείς. Το πρώτο πράγμα που διαπιστώνει κανείς ότι το σκάφος ξυπνάει άμεσα από τις χαμηλές στροφές και επιταχύνει από “εν στάση” μακράν πιο άμεσα και πιο γρήγορα χωρίς να το αισθάνεσαι βαρύ κατά την επιτάχυνση. Εξίσου καλή είναι και η συμπεριφορά του στην αγωνιστική οδήγηση εφόσον διαπιστώνεις ότι το σκάφος πλέον σε “βγάζει” πιο γρήγορα στην έξοδο. Η όλη μαγεία μεταφράζεται απλά από το πως συμπεριφέρεται το σκάφος από τις χαμηλές μέχρι τις μεσαίες σ.α.λ. και στην συνέχεια πόσο γραμμικό γίνεται για να ενισχύσει την τελική ταχύτητα. Στο συγκεκριμένο τομέα το σκάφος κερδίζει 2.5-2.6mph νούμερα που είδαμε επανειλημμένα στην οθόνη του GPS. Στο σύνολο λοιπόν μένει κανείς ευχαριστημένος απλά κουμπώνοντας μία reflash ECU χωρίς να έχει τοποθετήσει τίποτα έξτρα στο μοτέρ του. Δεν ακούγεται άσχημη ιδέα;

 

R&D ECU για το R&D Ultra kit

Στη συγκεκριμένη περίπτωση τα πράγματα είναι ελαφρώς διαφορετικά. Στο παρελθόν έχουμε δοκιμάσει αποκλειστικά με το επιτελείο της R&D το αντίστοιχο Performance kit που έχει παρουσιάσει η εταιρεία για τα Ultra 250X/260X. Στο σκάφος του Άκη Μαλούχου έχει τοποθετηθεί ένα όμοιο kit με τροχαλία (pulley) 1.05:1, που συνιστούσε η εταιρεία για χρήση Close Course Racing. Τοποθετώντας την νέα R&D ECU που είναι προγραμματισμένη για το συγκεκριμένο kit διακρίνει κανείς άμεσα την έντονη διαφορά στις επιδόσεις.

 

Πλέον ο κινητήρας γίνεται πιο ομαλός, πιο γλυκός στην κλιμάκωση της ισχύος εφόσον αποδίδει γραμμικά, σχεδόν με ηλεκτρικό τρόπο από τις χαμηλές στροφές μέχρι τον κόφτη. Κατά αυτόν τρόπο η τουρμπίνα επιταχύνει χωρίς να εμφανίζει το φαινόμενο της σπηλαίωσης. Βέβαια στο σκάφος της δοκιμής αλλάχθηκε το impeller για να μπορέσει να σηκώσει η τουρμπίνα το κατάλληλο μιας και αρχικά οι σ.α.λ. ανέβηκαν στις 8.670.

 

Στην δοκιμή του R&D kit για το Ultra που είχαμε κάνει στην Arizona είχαμε δει 71-71.8mph στις 8.150-8.200σ.α.λ. με γεμάτο ρεζερβουάρ και “κουρασμένο” κινητήρα. Ένα καλοστρωμένο μοτέρ με αυτό το kit αναμένεται να δείξει 73mph στις 8.100-8.150σ.α.λ. Αν σκεφτεί κανείς ότι ένα νορμάλ Ultra 250X/260X αποδίδει 65.5-66mph στις 7.600-7.700σ.α.λ. αυτό άμεσα σημαίνει ότι κερδίζει από 5.7 έως 7.1mph με την τοποθέτηση του R&D kit χωρίς την σπέσιαλ ECU. Με τη χρήση της επαναπρογραμματιζόμενης ECU, το σκάφος κερδίζει επιπλέον 1.5-1.9mph στην τελική του ταχύτητα δηλαδή στο σύνολο κερδίζει περίπου 9mph περισσότερα από το νορμάλ Ultra.

 

Το αποτέλεσμα

Τελικά αξίζει να αποκτήσει κανείς κάποια από τις δύο επαναπρογραμματιζόμενες ECU; Το θέμα είναι ότι παίρνεις κάτι που αξίζει τα λεφτά του, το κουμπώνεις πάνω στο σκάφος σε χρόνο dt και κάνεις τη δουλειά σου. Αν δεν θέλεις να χάνεις το χρόνο σου και πολύ χρήμα με άλλου είδους προγραμματιζόμενες ECU που δεν μπορείς να χειριστείς το λογισμικό τους εκτός και αν είσαι πολύ εξειδικευμένος τεχνικός και γνώστης πολών πραγμάτων, τότε αντιλαμβάνεσαι ότι οι συγκεκριμένες αξίζουν πραγματικά για αυτά που προσφέρουν χωρίς να βάζουν σε κίνδυνο την λειτουργία του μοτέρ. Η reflash ECU της R&D αποτελεί μία καλή λύση για τους κατόχους των 250Χ και 260Χ. Σύντομα δε αναμένεται να δοκιμάσουμε μία νέα έκδοση που προορίζεται για το 300Χ...

 

Ευχαριστούμε θερμά το κατάστημα Champions και την τεχνική υποστήριξη του Άκη Μαλούχου για την πραγματοποίηση των συγκεκριμένων δοκιμών.

 

R&D Racing Products USA Inc.

12983 Los Nietos Rd.

Santa Fe Springs. CA. 90670

Web:www.rd-products.com

Phone:562-906-1190

Fax:562-941-563

Champions

Λ.Αμφιθέας 17

Π.Φάληρο

Τηλ.:210-9405623

Web:www.championsjetski.com

 


R&D reflash ECU for R&D Ultra Performance kit.

R&D ECU for stock Ultra 260X.