J-B Pastorello's #8X: Kawasaki Ultra 300X - Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

Team Pastorello’s #8X: Kawasaki Ultra 300X Akropolis Jet Raid spec

Απόλυτο αγωνιστικό όπλο

Τρεις μήνες μετά την νίκη του στον αγώνα ντεμπούτο του Mark Hahn 300, το

Kawasaki Jet Ski Ultra 300X της ομάδας Team Pastorello έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο και στο Akropolis Jet Raid. Το οδηγήσαμε κατά αποκλειστικότητα και σας μεταφέρουμε τις επιδόσεις μας.  

 

Words:Vasilis Moraitis

Photos:www.jetskiworld.gr

 

“Πραγματικά φοβήθηκα” αυτές ήταν οι πρώτες λέξεις που είπα σε όσους με ρώτησαν “πως σου φάνηκε;” μόλις κατέβηκα από τη σέλα του νικηφόρου σκάφους του Akropolis Jet Raid που οδηγούσε ο Γάλλος πιλότος, Jean-Bruno Pastorello. Και αυτό γιατί σε καμία περίπτωση δεν περίμενα τέτοιου είδους επιδόσεις και απόλυτη συμπεριφορά από ένα σκάφος που είναι προετοιμασμένο για αγώνες τύπου Off-Shore Endurance, όπου ο οδηγός αναζητεί κάτι πιο φιλικό και ομαλό με διάρκεια και γραμμική απόδοση. Αυτό το σκάφος θα μπορούσε κάλλιστα να παίξει εξίσου πρωταγωνιστικό ρόλο σε οποιοδήποτε Εθνικό Πρωτάθλημα. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά τους και να δούμε τι είναι αυτό που κατάφερε η Γαλλική ομάδα μέσα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα.

 

Κινητήρας

Σε ένα μεγάλο βαθμό ο κινητήρας του αγωνιστικού Ultra 300X του Team Pastorello χαρακτηρίζεται ως νορμάλ και αυτό γιατί το τεχνικό επιτελείο της ομάδας δεν αντικατάστησε κάποια πράγματα να βρει περισσότερη ισχύ αλλά δούλεψε πάνω στις λεπτομέρειες. Αρχικά δούλεψαν πάνω στην κεφαλή περνώντας την από πλήρη εξέλιξη και αναβάθμιση της ροής των καυσαερίων στους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής. Επιπλέον, έγινε κατεργασία στις έδρες των βαλβίδων και τις ίδιες τις βαλβίδες για πιο σωστή ροή καυσίμου και φυσικά καλύτερη στεγανοποίηση. Τρεις ημέρες πριν τον αγώνα τοποθετήθηκαν νέα Kawasaki έμβολα και ελατήρια ενώ ήδη η ομάδα έχει σχεδιάσει και δοκιμάσει σφυρήλατα πιστόνια ίδιας συμπίεσης αλλά καλύτερα από πλευράς αξιοπιστίας. Αναβαθμίστηκε η ψύξη του μοτέρ και η ψύξη του κυκλώματος λαδιού και από τουμπίνα του κατασκευαστή έχουν τραβηχτεί τρεις γραμμές ψύξης, ωστόσο το Intercooler ήταν stock με μία μικρή επέμβαση μόνο από πλευράς αξιοπιστίας. Ο Pastorello χρησιμοποιούσε την τουρμπίνα, το impeller και τα nozzle του κατασκευαστή. Βέβαια η ομάδα έχει κάνει αρκετή δουλειά στην τουρμπίνα που δεν ήθελε να αποκαλύψει για ευνόητους λόγους.  

 

Το σύστημα τροφοδοσίας διατηρεί τα μπεκ του κατασκευαστή αλλά διαθέτη ρυθμιζόμενο ρυθμιστή καυσίμου και μεγαλύτερη τρόμπα. Επιπλέον, η ομάδα έχει δουλέψει επιμελώς πάνω στο AFR (αναλογία καυσίμου αέρα) με στόχο να φέρει την λειτουργία του κινητήρα στις ιδανικές συνθήκες αφήνοντας στο περιθώριο τα όρια ασφάλειας του κατασκευαστή. Το σκάφος του Pastorello φορούσε την ECU του κατασκευαστή αλλά είχε απομονωθεί ηλεκτρονικά το speed limiter.   

 

Η δοκιμή

Μόλις ανέβηκα στη σέλα του σκάφος διαπίστωσα ότι η εργονομία του συνόλου είναι σχεδιασμένη για να το οδηγείς μόνο σε όρθια θέση και είχε κανείς την ευκαιρία να δει από κοντά τον Γάλλο πιλότο θα είχε διαπιστώσει ότι δεν καθόταν σχεδόν ποτέ. Έχοντας την ανάλογη πείρα από τον διάπλου του Αιγαίου Πελάγους που είχα πραγματοποιήσει στο παρελθόν βρήκα τη θέση μου πάνω στο 300Χ του Jean-Bruno και αμέσως χούφτωσα το γκάζι για να δω την άμεση σύγκριση με τα δύο 300Χ που είχα οδηγήσει στις ΗΠΑ πριν από τρεις μήνες.

 

Δεν μπορούσα να πιστέψω αυτό που ένιωθα. Αυτό το σκάφος απέχει έτη φωτός από τα δύο Ultra που οδήγησα στο παρελθόν. Η δύναμη και η επιτάχυνση του κινητήρα ήταν τρομακτική από το ρελαντί μέχρι τις μεσαίες στροφές και γινόταν ακόμη ισχυρότερο μέχρι το άνω άκρων της κλίμακας του στροφόμετρου. Οι επιδόσεις του ήταν εφάμιλλες με πολύ καλών Limited Runabout που είχα οδηγήσει πρόσφατα στη Havasu και πιστεύω ότι θα μπορούσε να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο ακόμη και σε αγώνα close-course. Πραγματικά με εξέπληξαν οι Γάλλοι με την δουλειά που έχουν κάνει πάνω στο νέο μοτέρ.

 

Το δε αξιοπερίεργο ήταν το στήσιμο της γάστρας του Pastorello. Η τιμονιέρα ήταν απόλυτη, ακραία θα έλεγα για συνθήκες οδήγησης Off-Shore Endurance. Ένα κλικ στην αλουμινένια ήταν αρκετό για να αλλάξεις κατεύθυνση πριν καλά-καλά ανοιγοκλείσεις τα μάτια σου. Είναι να απορεί κανείς πως ο Γάλλος άσσος χαλιναγώγησε τις αντίξοες συνθήκες της πρώτης ημέρας. Η τελική του ταχύτητα άγγιζε τα 118χλμ./ώρα (πριν τον αγώνα με γεμάτο ρεζερβουάρ) γεγονός σημαντικό κάτω από αυτές τις συνθήκες και ιδίως όταν μπορεί κανείς να εκμεταλλευτεί τα αβαντάζ της ανανεωμένης γάστρας του Ultra. Βέβαια την στιγμή που ήμουνα στη σέλα του ήταν σχεδόν με μισό ρεζερβουάρ… Η δε τελική ταχύτητα ερχόταν σε χρόνο dt χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ήταν κοντή η κλιμάκωση της ισχύος.

 

Συγχαρητήρια αξίζουν στην ομάδα Team Pastorello για την εκπληκτική δουλειά που έχουν κάνει πάνω στον νέο κινητήρα και την μετάδοση του Kawasaki. Με χειρουργικές επεμβάσεις μετέγραψαν την γραμμική απόδοση του μοτέρ σε πραγματικά απόλυτο όπλο. Και σύμφωνα με τον αρχιμηχανικό της ομάδας –που δεν ήταν παρόν στον αγώνα- αυτό είναι το πρώτο στάδιο. Το στάδιο EVO αναμένεται να κόβει την ανάσα…

 

Team Pastorello’s #8X: Kawasaki Ultra 300X Akropolis Jet Raid spec

Engine

OEM pistons

Reshaped IN and EX ports, and flow bench tested heavily

Reshaped valve seats and OEM valves (stock valve springs)
Bigger fuel pump

Aftermarket fuel pressure regulator
OEM stock injectors

Enhanced Cooling kit
Team Pastorello inox support Intercooler brackets

Team Pastorello inox pump tunnel brace

Modified OEM oil catch can

Stock air filter without hoses
Riva exhaust hull flange

Fuel: 95 octane pump gas
Electrical
OEM ECU with European OEM Spec mapping
Team Pastorello reinforced battery case
Pump and Driveline
OEM pump with additional cooling line

OEM nozzles
OEM impeller
OEM cable for steering
Hull and Handling components
ATL quick refuel system with 2” probes

OEM intake grate

OEM ride plate

TBM sponsons

Stock seat

Aftermarket tail seat with air ducts for blow off valves

Steering system

Idiartec Racing steering system

One-off metal plate for GPS mounting case

Twin cables on steering system

TAG bars

ODi grips

Performance

Top speed:118+km/h with full tank

 

Team Pastorello personnel: Jean-Bruno Pastorello, Amaury Carlier, Laurent Lagarde, Galy Gilles, Nicolas Puig.

 

Team sponsors: Kawasaki. Isuzu, BUD Racing, Rock Star, PJS (Performance Jet Ski – Carlier Brothers), Bouducon.fr, MECADRIVE, JetPilot, SHOT, Aracles Gym.

 


Με δυο παγκόσμιους τίτλους στην πλάτη του.

Προσεγμένη στα σημεία η βελτίωσή του.

Με νορμάλ ECU και 95άρα βενζίνη.

Σπέσιαλ τάπες για άμεσο ανεφοδιασμό.

Skat-Trak πριν τον αγώνα...

και όλα έγιναν νορμάλ για τον αγώνα.





Υπο την προστασία του Ποσειδώνα.

Βαδίζοντας για τον τίτλο του Akropolis Jet Raid.

Το επιτελείο του Team Pastorello.

Χίλια ευχαριστώ Jean-Bruno.