Akropolis Jet Raid 2011 - Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

Akropolis Jet Raid 2011

Απόλυτος κινητής η ομάδα του Pastorello

Η Γαλλική ομάδα Team Pastorello σάρωσε τις θέσεις του βάθρου στην Γενική Κατάταξη και την F1, ωστόσο τέσσερις αχτύπητοι Έλληνες μπήκαν στην πρώτη δεκάδα και απέσπασαν τα συγχαρητήρια όλων των αθλητών.

 

Κείμενο:Βασίλης Μωραϊτης

Φωτ.:www.jetskiworld.gr

 

Ο διεθνής αγώνας του Jet Raid αποτελεί ίσως τον πιο εξαντλητικό αγώνα με personal watercraft (κοινώς jet ski) που διεξάγεται στον κόσμο για αυτό τον λόγο ονομάζεται ως το Paris-Dakar των αγώνων jet ski. Βάζει τα σκάφη, τους αθλητές, τους μηχανικούς και τους υποστηρικτές σε μία μοναδική δοκιμασία, που εφάμιλλη της δεν υπάρχει σε άλλη μορφή αγώνα.

 

Φέτος, το Jet Raid έκανε το ντεμπούτο του στην Ευρώπη και διεξήχθη για πρώτη φορά στα χρονικά στην Ελλάδα, γεγονός πολύ σημαντικό για μία χώρα που κυριολεκτικά δεν υπάρχει στον Παγκόσμιο χάρτη των αγώνων watercraft, ειδικά σε σύγκριση με άλλες χώρες της Ευρώπης. Ο λόγος που διεξήχθη στην χώρα μας ήταν ο Μάνος Παννούσης, ο Έλληνας αναβάτης που ζει στο Βέλγιο και έχει συμμετάσχει στο Jet Raid από την αρχή του θεσμού και έχει κερδίσει δύο τίτλους σε αυτό. Η ανακάλυψή του από τον υπογράφοντα ήταν αρκετή για να τεθούν τα πρώτα θεμέλια συζήτησης για την πραγματοποίηση αυτού του αγώνα. Και έτσι έγινε έπειτα από τέσσερα χρόνια συζητήσεων και προγραμματισμού.

 

Πρώτη ημέρα

Το Akropolis Jet Raid περιλάμβανε διάφορες μορφές αγώνων και όχι μόνο την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων όπως αρχικά φαντάζεται κανείς. Την πρώτη ημέρα οι αθλητές ξεκίνησαν από το Σούνιο με πλάνο να φθάσουν στο Πόρτο-Χέλι καλύπτοντας μία απόσταση 95χλμ. μέσα με από απρόβλεπτες καιρικές συνθήκες, μεγάλο κυματισμό και καταιγίδα. Ο δε γυρισμός προς το Πόρτο-Χέλι γονάτισε κυριολεκτικά ακόμη και τους πρωτοκλασάτους οδηγούς. Pastorello (Kawasaki) και Carlier (Kawasaki) έκαναν το 1-2, ωστόσο τις εντυπώσεις κέρδισε η Βελγίδα Patricia De Wispelaere (Kawasaki) που τερμάτισε 4η πίσω από τον Olivier Vidal (Kawasaki). Πραγματικός “σκύλος” αποδείχτηκε ο Χρήστος “CBI” Σταμπολτζής (Sea-Doo) που έβαλε τα γυαλιά στους ξένους και σε αρκετά νιάτα τερματίζοντας στην 5η θέση και το βράδυ έτρεχε να επισκευάσει το αμορτισέρ του ολοκαίνουργιου σκάφους του. Προβλήματα με την τροφοδοσία είχε το σκάφος (γάστρα 2008 Yamaha με μοτέρ, ηλεκτρικά και τουρμπίνα από αντίστοιχο του 2011) του Ισπανού Amador με αποτέλεσμα να μείνει 900μ. από τον τερματισμό στο Πόρτο-Χέλλι και μερικά χιλιόμετρα έξω από το Σούνιο. Ο Μαλούχος (Champions) έμεινε… από μέση μιας και έφερε το βάρος της διοργάνωσης του αγώνα για αρκετές εβδομάδες πριν την διεξαγωγή του. Πίσω του τερμάτισε ο Μαρκεζίνης (Sea-Doo) στην 13η θέση. O Χατζηιωαννίδης (Sea-Doo) δεν συμμετείχε σε αυτό το απαιτητικό σκέλος του αγώνα λόγω των επαγγελματικών του υποχρεώσεων και είχε ενημερώσει αντίστοιχα τους διοργανωτές.

 

Δεύτερη ημέρα

Την δεύτερη ημέρα το πρόγραμμα περιλάμβανε έναν τεχνικό αγώνα Endurance που είχε περισσότερη έμφαση στην χρήση του GPS και την εύρεση των κρυφών στιγμάτων που είχαν δοθεί από την διοργάνωση. Τον συγκεκριμένο αγώνα παρακολουθήσαμε από το yacht του διοργανωτή όπου είχαμε στηθεί στο κρυφό στίγμα της νήσου Αγ.Γεώργιος. Οι αναβάτες είχαν ξεκινήσει με την αντίστροφη σειρά του τερματισμού της προηγούμενης ημέρας. Οι πρωτοπόροι της βαθμολογίας Pastorello και Carlier ήταν οι μόνοι που ακολουθούσαν αγωνιστική τακτική ακόμη και σε αυτόν τον αγώνα κερδίζοντας χρόνο και απόσταση σε κάθε σημείο της διαδρομής. Ο Χατζηιωαννίδης έχασε χρόνο στην προσπάθειά του να βρει το στίγμα του Αγ.Γεωργίου μιας και δεν είδε το yacht ενώ, προβλήματα πλοήγησης είχε ο Μαρκεζίνης που έχασε το GPS του. Πολύ καλά τα πήγε ο Περικλής Λόντος (Yamaha) στην πρώτη του επαφή με την αγωνιστική σκηνή των jet ski και του Jet Raid. Προβλήματα αντιμετώπισε ο Βέλγος Ente Sylvain (2ος στο Mark Hahn 300) με το waterbox του Kawasaki του που είχε ραγίσει τα διαφράγματά του ελαφρώς στη χώρα του και του δημιούργησε περισσότερα προβλήματα με αποτέλεσμα να μην μπορέσει να τρέξει στο απογευματινό ετάπ. Ο Μαλούχος δεν έχασε θέσεις και τα πήγε καλά παρά το προβληματικό GPS του και το βράδυ επισκεύασε το waterbox του σκάφους του. Συνέχισε την καλή του πορεία ο Σταμπολτζής τόσο στο πρωί όσο και το απόγευμα στο Sprint ετάπ διατηρώντας την αρχική του θέση στην κατάταξη.

 

Τρίτη ημέρα

Την Κυριακή, που ήταν η τελευταία ημέρα του αγώνα υπήρχε ο προγραμματισμένος αγώνας Σούνιο-Αίγινα-Σούνιο με στάση στην Αίγινα και το απόγευμα ένα αγώνας αντοχής μεν αλλά τύπου κλειστής πίστας. Λόγω της αύξησης των λουομένων στην περιοχή του Σουνίου το απογευματινό ετάπ ακυρώθηκε για λόγους ασφάλειας, γεγονός που εν μέρει χαροποίησε τους οδηγούς που είχαν κουραστεί αρκετά τις δύο πρώτες ημέρες. Στην Αίγινα έφτασε πρώτος ο Pastorello σε ρυθμό φωτοβολίδας ενώ ο ομόσταυλός του παρόλο ότι τον είχε δίπλα-δίπλα αναγκάστηκε να μειώσει ρυθμό λόγω υπερθέρμανσης του μοτέρ του. Επίσης, ο αρχικά τρίτος Cohnen (Υamaha) έμεινε από ραγισμένη γάστρα επιτρέποντας σε Σταμπολτζή και Μαρκεζίνη να ανέβουν στο 2-3 αντίστοιχα. Στην επιστροφή ο Carlier πήρε την πρώτη θέση μπροστά από τον Pastorello και τον Σταμπολτζή. Τις εντυπώσεις κέρδισε ο Βαγγέλης Παπαθεοδώρου που συμμετείχε με ένα σκάφος (Yamaha) άγνωστο σε αυτόν, που το παραχώρησε ο Παννούσης και παρά το ότι ήταν πολύ αργό κατάφερε να πλασαριστεί στην 8η θέση της Γενικής με σταθερούς τερματισμούς. Αναγκάστηκε να σταματήσει στη νήσο Πάτροκλο ο Χατζηιωαννίδης έπειτα από κάποια αιτία που του έφερνε νερό μέσα στο μηχανοστάσιο και δεν απόλαυσε την τέρμα γκάζι διαδρομή μέχρι την Αίγινα και πίσω στο Σούνιο.

 

Συγχαρητήρια αξίζουν όλοι οι Έλληνες αναβάτες που έλαβαν μέρος σε αυτό τον πραγματικά δύσκολο αγώνα, που έπεσαν μονομιάς… στα βαθιά μιας και απαιτείται άλλου είδους προετοιμασίας του σκάφους και του αναβάτη για αυτό το είδος των αγώνων καθώς και την υποστήριξη που χρειάζεται στα paddock. Τα έβαλαν στα ίσια με μεγάλα ονόματα του Jet Raid και κατέλαβαν τέσσερις θέσεις στην δεκάδα γεγονός που αποτελεί αληθινό άθλο. Ελπίζουμε ότι του χρόνου θα έρθουν ξανά καλύτερα προετοιμασμένοι για να πολεμήσουν επί ίσους όρους τους ξένους οδηγούς. Σημειωτέων δε ότι τα ATV του Μαλούχου και του Σταμπολτζή εργάστηκαν full time για την βοήθεια όλων σχεδόν των οδηγών και ομάδων. Ο Cohnen και ο Μάνος Παννούσης ευχαρίστησαν θερμά το πλήρωμα του φουσκωτού σκάφους Crazy Banana που είχε περισυλλέξει τον αναβάτη του Yamaha όταν ράγισε η γάστρα του και άναψε φωτοβολίδα μέχρι να φθάσει το σκάφος της διοργάνωσης.

Η νίκη της ομάδας Team Pastorello στο Akropolis Jet Raid ήταν η δεύτερη διεθνής νίκη της Kawasaki στους αγώνες Off-Shore Endurance. Η πρώτη σημειώθηκε στον αγώνα του Mark Hahn 300 στην Havasu, την στιγμή που Γαλλική ομάδα ακόμη άψαχνε να βρει το δρόμο της προς την ασφαλή βελτίωση του νέου σκάφους της Kawasaki. Βέβαια έχει κάνει πολύ δουλειά μέχρι αυτό τον αγώνα και δουλειά που δεν φαίνεται μιας και στο μεγάλο ποσοστό του τα σκάφη των Pastorello και Carlier ήταν νορμάλ. Ο υπογράφων οδήγησε αποκλειστικά το αγωνιστικό σκάφος του Jean-Bruno Pastorello αμέσως μετά το τέλος του αγώνα ης Κυριακής και η δοκιμή του θα δημοσιευτεί την Παρασκευή στην ενότητα Race Tests.

 

Θερμό ήταν το κλίμα και ευχάριστη η διάθεση όλων των αθλητών, των ομάδων και των θεατών που είχαν συγκεντρωθεί στο χώρο της απονομής που πραγματοποιήθηκε κάτω από την δύση του ήλιου. Πραγματικός τζέντλεμαν ο Jean-Bruno Pastorello που όταν του δόθηκε το κύπελο του νικητή γύρισε και υποκλίθηκε προς όλους τους αθλητές του Akropolis Jet Raid και τους ευχαρίστησε αναφέροντας ότι χωρίς αυτούς δεν θα ήταν εκείνος νικητής του αγώνα. Μεγάλη λόγια ενός αληθινού Παγκόσμιου Πρωταθλητή. Στη συνέχεια ξεκίνησε τον χορό με συρτάκι ανάβοντας κυριολεκτικά το κέφι του κόσμου. Ο διοργανωτής του αγώνα Μάνος Παννούσης και ο Πανελλήνιος Όμιλος Τζετ Σπορτ ανανέωσαν ήδη το ραντεβού τους για την επόμενη χρονιά βάζοντας στο τραπέζι νέα πλάνα και σχέδια για έναν πιο απαιτητικό αγώνα.

 

Οι υποστηρικτές του αγώνα

Le Prestige, Bacardi, rackstore, planet video, SIMARFI, ISOD.M, Πανελλήνιος Όμιλος Τζετ Σπορτ.

 

Ο Πανελλήνιος Όμιλος Τζετ Σπορτ και ο διοργανωτής του Akropolis Jet Raid, Μάνος Παννούσης ευχαριστούν θερμά:

 

Διεύθυνση Λιμενικής Αστυνομίας Πειραιά

Πλοίαρχο: Παρασκευά Παναγιώτη

 

Λιμεναρχείο Λαυρίου

Λιμενάρχη Πλοίαρχο: Ντούνη Αθανάσιο

Διευθυντή Λιμενικής Αστυνομίας Λαυρίου, Πλωτάρχη: Μαραγκό Γεώργιο

Ανθυποπλοίαρχο:Κορωνάκη Ιωάννη

 

Λιμεναρχείο Αίγινας

Λιμενάρχη Αίγινα, Υποπλοίαρχο: Γκάρη Κυριάκο

Υπολιμενάρχης, Ανθυποπλοίαρχο: Μανολουδάκη Ιωάννη

 

Λιμεναρχείο Πόρτο-Χέλι

Λιμενάρχη, Αντιπλοίαρχο: Στρατόπουλο Κωσταντίνο

Akropolis Jet Raid Results

 

F1 Class

Position-No – Name – Manufacturer - Points

1. 8X  Jean-Bruno Pastorello  Kawasaki 300X – 291

2. 11 – Amaury Carlier – Kawasaki 300x – 250

3. 4 - Olivier Vidal – Kawasaki 260X – 188

4. 9 –Chris Stamboltzis – Sea Doo Is - 160

5. 21 – Akis Malouchos – Kawasaki 260X- 112

6. 33 – Akis Markesinis – Sea-Doo – 112

7. 3L – Reiner Cohnen –Yamaha FZR – 83

8. 10 – Ferrer Amador – Yamaha SHO – 75

9. 46 – Evangelos Papatheodorou –Yamaha SHO – 72

10. 15 – Sylvain Ente – Kawasaki 300X – 48

11. 23 – Nikos Chatzioannidis – Sea Doo RXT – 30
12. 52 – Alain Borges – Kawasaki 260X – 24

 

F2 Class

Position-No – Name – Manufacturer - Points

1. 70 – Mosselman/Dewispelaere – Kawasaki 260 - 189

2. 22 – M.Diaz/G.Diaz – Sea Doo – 133

3. 16 – Engels/Balsaux –Kawasaki 250X – 122

4. 46 – Papatheodorou/Vanhoof – Yamaha SHO – 45

5. 65D – Tottenwic/Pazler – Sea Doo RXT – 43

6. 17 – Vincenzo.Lontos – Yamaha SHO – 24

7. 50 – Chabai/Vanhoof – 4

 

General Standings

Position-No – Name – Manufacturer - Points

1. 8X - Jean-Bruno Pastorello  Kawasaki 300X – 291

2. 11 – Amaury Carlier – Kawasaki 300x – 250

3. 70 – Mosselman/Dewispelaere – Kawasaki 260 – 189

4. 4 - Olivier Vidal – Kawasaki 260X – 188

5. 9 –Chris Stamboltzis – Sea Doo Is – 160

6. 22 – M.Diaz/G.Diaz – Sea Doo GTX – 133

7. 16 – Engels/Balsaux –Kawasaki 250X –  122

8. 46 – Evangelos Papatheodorou –Yamaha SHO – 117

9. 21 – Akis Malouchos – Kawasaki 260X- 112

10. 33 – Akis Markesinis – Sea-Doo RXT – 112

11. 3L – Reiner Cohnen –Yamaha FZR – 83

12. 10 – Ferrer Amador – Yamaha SHO – 75

13. 15 – Sylvain Ente – Kawasaki 300X – 48           

14. 65D – Tottenwic/Pazler – Sea Doo RXT - 43

15. 23 – Nikos Chatzioannidis – Sea Doo RXT –  30

16. 17 – Vincenzo.Lontos – Yamaha SHO –  24

17. 52 – Alain Borges – Kawasaki 260X – 24

18. 50 – Chabai/Vanhoof – Kawasaki 260X - 4

 


Περικλής Λόντος

Βαγγέλης Παπαθεοδώρου

Άκης Μαλούχος


CBI, Μαλούχος και Μαρκεζίνης.


Jean-Bruno Pastorello

Casa, Μαλούχος και Παννούσης.