Δοκιμή του κράνους X-Lite X-501

Δοκιμή:X-Lite X-501

Απλά εκπληκτικό

Ελαφρύ, προσεγμένο στο φινίρισμα του, με μοντέρνα γραφικά και χρώματα, άριστο αερισμό και πολύ καλή εσωτερική επένδυση το νέο Χ-501 της X-Lite πατάει πόδι στην κατηγορία των κρανών ΜΧ, με την 100% Made in Italy κατασκευή του.

 

Κείμενο: Βασίλης Μωραΐτης

Φωτ.:www.jetskiworld.gr

 

Κατασκευασμένο από συνθετικές ίνες, με την τεχνογνωσία και τις απαιτήσεις των MotoGP, το νέο Χ-501 της X-Lite κερδίζει τις εντυπώσεις με το άψογο φινίρισμά του και γενικά με την ποιότητα κατασκευής του. Το προμηθευτήκαμε από την επίσημη εταιρεία εισαγωγής του στην Ελλάδα –Μπαξεβάνης- με στόχο να το δοκιμάσουμε εκτενώς στο δρόμο, το χώμα και τη θάλασσα. Ιδού τι βρήκαμε…

 

Η δομή του

Το μυστικό πίσω από την ελαφριά και ανθεκτική κατασκευή του που πληροί τις πιο πρόσφατες προδιαγραφές ασφαλείας δεν είναι άλλο από τα μοντέρνα συνθετικά υλικά του. Για την ακρίβεια, ο Κος Γιώργος Τριανταφυλίδης που αποτελεί ένας από τους λιγοστούς ανθρώπους στην Ευρώπη που συνεργάζεται και επικοινωνεί σε πρώτο βαθμό με την Ιταλική για λογαριασμό του επίσημου εισαγωγέα (Μπαξεβάνης) μας πληροφόρησε ότι το X-501 διαθέτει ακριβώς τα ίδια συνθετικά υλικά αλλά και την δομή αυτών με του περίφημου κράνους X-802 που έχει κατασκευαστεί για τους αγωνιζόμενους των MotoGP και όχι μόνο. Μάλιστα αρχικά η σύνθεση των υλικών αυτών χρησιμοποιήθηκε πρώτα στο X-501 και στη συνέχεια στο Χ-802. Αντιλαμβάνεται κανείς άμεσα, λοιπόν, το πόσο καλή και προσεγμένη και συνάμα ελαφριά είναι η κατασκευή του συγκεκριμένου κράνους, διατηρώντας την ανθεκτικότητα και την ασφάλεια σε πολύ υψηλό επίπεδο. Από την Ιταλία πληροφορηθήκαμε ότι το κέλυφος του κράνους είναι κατασκευασμένο από ίνες carbon, Kevlar και fiberglass και χρησιμοποιούνται 12 ή και περισσότερες στρώσεις ανάλογα με το μέγεθος του κελύφους. Η δε πολυστερίνη (το φελιζόλ κάτω από την αφαιρούμενη επένδυση) διαθέτει διαφορετική πυκνότητα και κατάλληλη σχεδίαση ώστε να απορροφάει με άριστο τρόπο την κρούση.

 

Στην πράξη

Το πρώτο στοιχείο που σου προξενεί μεγάλη εντύπωση μόλις φορέσεις το νέο κράνος της X-Lite είναι η εκπληκτική αίσθηση που σου δίνει η εσωτερική, αφαιρούμενη επένδυση. Είναι πραγματικά βελούδινη και ανάλαφρη η αίσθησή της γεγονός που τονίζει την άνεση αλλά και σε γενικές γραμμές την αίσθησή του. Η επένδυση έχει αρκετό πάχος και το κρανίο κουμπώνει σωστά σε αυτή χωρίς να νιώθεις άβολα. Στην περιοχή των μάγουλων είναι πιθανό να αναζητήσει κανείς περισσότερη πίεση για είναι πιο σταθερό το κράνος στις υψηλές ταχύτητες ιδίως τον χρησιμοποιεί στις εξορμήσεις του εκτός πόλης οδηγώντας κάποια μοτοσικλέτα τύπου Street ή σε χρήση ΜΧ. Ωστόσο, κατά την χρήση του στην θάλασσα πάνω σε Jet Ski, μονοθέσιο ή τριθέσιο και σε ταχύτητες μέχρι τα 70+mph που το χρησιμοποιήσαμε δεν παρατηρήσαμε κάτι το αρνητικό στην εφαρμογή του. Η εφαρμογή του παραμένει καλή ακόμη και αν βραχεί πλήρως έπειτα από πτώση στο νερό. Και όπως ήδη αναφέραμε είναι ελαφρύ, αφού ζυγίζει μόλις 1.000gr στο Medium μέγεθος. Τα μαξιλάρια στα μάγουλα έχουν πολύ καλή στήριξη αφού ασφαλίζουν με 4 πλαστικές κόπιτσες και επιπλέον φέρουν και μία προέκταση που ασφαλίζει μεταξύ κελύφους και επένδυσης. Το κούμπωμα με τον διπλό κρίκο είναι το καλύτερο και το μόνο που επιτρέπεται για αγωνιστική χρήση, οπότε κάθε σχόλιο είναι περιττό.

 

Πολύ καλός είναι ο αερισμός που παρέχει στην κεφαλή του αναβάτη και αυτό οφείλεται κυρίως στην σχεδίαση της εσωτερικής προστατευτικής ύλης, της πολυστερίνη (αυτή που μοιάζει με φελιζόλ). Η συγκεκριμένη διαθέτει κατάλληλους αυλούς που καθοδηγούν με στρατηγικό τρόπο την ροή του αέρα που εισέρχεται από εμπρός ή τους αεραγωγούς φροντίζοντας την σωστή απαγωγή της θερμότητας από το κεφάλι του οδηγού. Γι’αυτό πρέπει να το φροντίζει ο ιδιοκτήτης του κράνους με λίγα λόγια να μην το τραυματίζει τοποθετώντας αντικείμενα μέσα στο κράνος ή αφήνοντας το πάνω στο τιμόνι ή τον καθρέφτη, ή πάνω από την τάπα του ρεζερβουάρ κ.λ.π. Το λάστιχο της μάσκας πιάνει οριακά ελαφρώς κάτω από τους πίσω αεραγωγούς και όχι πάνω σε αυτούς.

 

Πολύ καλή είναι επίσης η σχεδίαση του γείσου που λόγω των νεύρων που διαθέτει δεν στρεβλώνει και δεν ταλαντώνεται ούτε μετακινείται κατά την διάρκεια της οδήγησης αλλά ούτε εμποδίζει το ορατό πεδίο του οδηγού. Στο σημείο του κράνους όπου εφαρμόζει η μάσκα του οδηγού η σχεδίαση του X-Lite είναι πιθανό να προβληματίσει την θέση της μάσκας ανάλογα με την μάρκα (δηλαδή και την σχεδίαση) της τελευταίας. Για παράδειγμα χρησιμοποιήσαμε διαφορετικές μάσκες συγκεκριμένης εταιρείας που ήταν για χρήση ΜΧ ή Jet Ski και σημειώσαμε την διαφορετική εφαρμογή που είχαν και στο πως καθόταν στο πρόσωπο του οδηγού. Σε αυτό παίζει ρόλο το πρόσθετο, διπλό στην ουσία, σπόϊλερ που διαθέτει πάνω στο υποσιάγωνο το X-501. Είναι πιθανό σε κάποιες από αυτές που διαθέτουν μυτάκι να χρειαστεί η αφαίρεση του πρόσθετου προστατευτικού σπόϊλερ που διαθέτει η X-Lite πάνω στο υποσιάγωνο ή το μυτάκι από την μάσκα. Βέβαια το πρόσθετο σπόϊλερ παρέχει ουσιαστική προστασία από την βροχή ή λάσπη ή τις “βελόνες” νερού που εκτοξεύει η γάστρα του σκάφους. Στο σύνολο ο οδηγός έχει πολύ καλό οπτικό πεδίο και η μάσκα του δεν μετακινείται ακόμη και κάτω από τις πιο ακραίες συνθήκες οδήγησης.

 

Κάνοντας τη σούμα

Η ελαφριά αίσθηση, ο καλό αερισμός και η σωστή εφαρμογή του X-501 το θέτουν στο βάθρο της κατηγορίας κρανών ΜΧ που είναι πολύ καλό και για την χρήση του από τους αναβάτες των jet ski. Όσον αφορά την καθημερινή χρήση στην μοτοσικλέτα, σε αφήνει απόλυτα ικανοποιημένο με την καλή του εσωτερική επένδυση που περιορίζει αισθητά την εφίδρωση. Στα ατού του συγκαταλέγονται η προσιτή τιμή του, το χαμηλό βάρος του και η καλή αεροδυναμική του. 

 

X-Lite X-501

Μέγεθος: XS-XXL

Τιμή-μονόχρωμου: 346ευρώ

Τιμή-με γραφικά:399ευρώ

 

Κεντρική διάθεση

Μπαξεβάνης

Web:www.baxevanismoto.com

E-mail:sales@baxevanismoto.com

Διεύθυνση: Καλλιρρόης 12, Ν.Κόσμος (210-9237000)

                   Λιοσίων 117, Πλ.Αττικής, (210-82118000)

 

 










X-501 Lorenzo replica

X-501 Lorenzo replica

X-501 Lorenzo replica

X-501 Lorenzo replica

X-501 Lorenzo replica

X-501 Lorenzo replica