Mark Hahn 300 2011: Τα παρασκήνια

Mark Hahn 300 2011: Παραλειπόμενα

Παρουσιάζουμε αποκλειστικά τα γεγονότα ή τις φωτογραφίες που σπάνια θα δεις κανείς δημοσιευμένα για ένα αγώνα. Γευτείτε τα γεγονότα των παρασκηνίων του Mark Hahn Memorial 300 2011.

 

Κείμενο: Βασίλης Μωραΐτης

Φωτ.:www.jetskiworld.gr

 

Ήταν η πρώτη φορά που είχαμε την ευκαιρία να παραβρεθούμε στον αγώνα Off-Shore Endurance του Mark Hahn Memorial 300 που διεξάγεται στην Havasu της Arizona, ωστόσο η κεντρική ιδέα του event είναι ότι οι περισσότεροι έβαλαν τα δυνατά τους ώστε να επιτευχθεί η άριστη διεξαγωγή του αγώνα. Η RPM Enterprises σε συνεργασία με την DSM και τους δημοτικούς παράγοντες έφεραν εις πέρας την αποστολή που ήταν δύσκολη αν αναλογιστεί κανείς πόσα σκάφη κόβουν βόλτες στην λίμνη την στιγμή που θα γινόταν ο αγώνας από την μία άκρη στην άλλη. Βέβαια δεν έλειψαν οι κακές γλώσσες, ευτυχώς στο πέρας του αγώνα κι αυτό γιατί η ομάδα τους ή οι αθλητές τους δεν έφεραν τα επιθυμητά αποτελέσματα.

 

Πολλοί καλές εντυπώσεις άφησε ο Nicolas Rius όχι μόνο με τις αρχικές επιδόσεις του σκάφους αλλά περισσότερο με την επιμονή του και την προσπάθεια μέχρι τελικής πτώσεως. Αναμφισβήτητα δικαιολόγησε πλήρως το παρατσούκλι του “Fighter” τόσο στην πίστα όσο και έξω από αυτή... Κι αυτό το αναφέρουμε για τον καβγά που άναψε ο ίδιος προς το πρώην συνεργάτη του Christophe Girello. Βλέπετε ο Girello τερμάτισε 4ος γενικής...

 

Απών από τον αγώνα που γινόταν μέσα στην έδρα του ήταν ο Chris MacClugage, ωστόσο συνεργάστηκε στενά με τον Βέλγο Peter de Schmitt και τον Βρετανό Russell Marmon. Δεν έλειψε να βοηθήσει τον κάθε ένα στην παραλία ακόμη και τον Rius όταν ο Γάλλος αντιμετώπισε κάποια μηχανικά προβλήματα. Ο de Schmitt είναι γνωστός όχι μόνο από την επιχείρησή του στην Ευρώπη Jet Shed Unlimited αλλά και από την συμμετοχή του ως τεχνικός έφορος στους Τελικούς του Παγκοσμίου. Με την βοήθεια του MacClugage είχε στα χέρια του δύο νέα Ultra 300X με τα οποία αγωνίστηκαν οι αναβάτες του.

 

Οι εγκαταλείψεις άρχισαν πολύ σύντομα αλλά ευτυχώς οι διοργανωτές είχαν προνοήσει και υπήρχαν αρκετά μέσα για την ρυμούλκηση των σκαφών. Στην τοποθέτηση των σκαφών πάνω στα τρέϊλερ ή tote βοηθούσαν όλοι μέλη και μη της ομάδας. Κι αυτό δείχνει το αθλητικό πνεύμα που χαρακτήριζε την πλειοψηφία των αθλητών.

 

Στην παραλία είχαν τοποθετηθεί κατάλληλα συρμάτινα πλέγματα για να γίνεται ευκολότερα η οδήγηση και άνοδος των atv και side by side οχημάτων κατά την ρυμούλκηση των τρέϊλερ. Βέβαια ακόμη και κάτω από αυτές τις συνθήκες τα πλέγματα άρχισαν προοδευτικά να υποχωρούν και να μάλιστα οι σύρματα που προεξείχαν τρυπούσαν τα λάστιχα των οχημάτων. Μόνο το πλέγμα του Mike Follmer τδεν είχε ξεχειλώσει και αυτό γιατί είχε προνοήσει την κατασκευή ενός μεταλλικού πλαισίου για αυτό.

 

Τον ταχύτερο ανεφοδιασμό πραγματοποιούσαν μόνο οι ομάδες του Follmer και του Pastorello γιατί είχαν το κατάλληλο προσωπικό αλλά είχαν επιπλέον την εμπειρία για να κάνουν μεθοδικά και όχι βιαστικά την εκτέλεση των απαραίτητων κινήσεων. Πιο δύσκολος ήταν ο ανεφοδιασμός των Ορθίων και αυτό γιατί εκ των πραγμάτων τα σκάφη έχουν μικρό στόμιο και ο ανεφοδιασμός τους γινόταν με συμβατικό μπιντόνι και όχι τα αντίστοιχα ταχείας πλήρωσης.

 

Ο νεαρός αναβάτης από την Ινδονησία Aero Sutan Aswar που έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατηγορία Runabout Natural Aspirated προσπαθούσε με κάθε τρόπο να καταπολεμήσει το κρύο στην διάρκεια του αγώνα και των pit stop. Πέρα από τις κάλτσες από neoprene είχε τυλίξει επιπλέον τα πόδια του με νάιλον σακούλα. Όσο για γάντια, είχε επιλέξει γάντια του ski τα οποία κρατούσαν μεν ζεστά τα χέρια του αλλά όταν πλέον βράχηκαν πλήρως τότε κράτησαν μέσα το νερό με αποτέλεσμα να ασπρίσουν τα χέρια του νεαρού αναβάτη και οδηγούσε κάτω από ιδιαίτερο πόνο τους τελευταίους γύρους του αγώνα. Πραγματική ψυχή ο 16άχρονος από την Ινδονησία.  

 

Ομάδες και αθλητές είχαν χρησιμοποιήσει διαφόρων ειδών πλαστικά ή μεταλλικά μπιντόνια για τον ανεφοδιασμό των σκαφών τους. Μεγάλος αριθμός αυτών χρησιμοποιούσε ρεζερβουάρ ταχείας πλήρωσης καυσίμου με αναπνοή για να πέφτει άμεσα το καύσιμο. Ο χρόνος που κερδίζει κανείς στον ανεφοδιασμό είναι αρκετός για να τον φέρει σε καλύτερη θέση στην Γενική Κατάταξη του αγώνα. Γι’αυτό το λόγο όσοι είχαν πραγματοποιήσει τις δυο τελευταίες ημέρες αρκετές μετρήσεις στην κατανάλωση με βάση τις συνθήκες που επικρατούσαν στην λίμνη γνώριζαν με ακρίβεια πόσους ανεφοδιασμούς θα κάνουν.

 

Ακούραστος ήταν ο Γάλλος Jean Bruno Pastorello που όταν δεν οδηγούσε έκανε οτιδήποτε άλλο για να κρατάει τον εαυτό του σε κίνηση. Ο φωτογραφικός φακός του JetSkiWorld.gr τον έπιασε ακόμη και στον χειρισμό της χειροκίνητης αντλίας καυσίμου, την στιγμή που αντλούσε βενζίνη από το βαρέλι της VP Racing για να γεμίσει τα μπιντόνια της ομάδας του. Άξιος σε όλα του και υπέρ-επαγγελματίας.

 

Στο σύνολο ο αγώνας του Mark Hahn 300 άφησε πολύ καλές εντυπώσεις σε όλους του αγωνιζόμενους και στους θεατές που ήταν αρκετοί αν αναλογιστεί κανείς τις παρούσες καιρικές συνθήκες. Ευελπιστούμε του χρόνου ο αγώνας να είναι ακόμη πιο ισχυρός και δυνατός από πλευράς συμμετοχών και συναγωνισμού.

 

Σημειωτέων δε ότι το www.jetskiworld.gr ήταν χορηγός επικοινωνίας του αγώνα και υπήρχε επίσημα στην αφίσα του αγώνα καθώς επίσης στις εκφωνήσεις των διοργανωτών. Πέρα από τα ρεπορτάζ που έγιναν τις ημέρες του αγώνα δόθηκαν άρθρα και φωτογραφίες στην Hot Products USA, R&D Performance, στο Ιαπωνικό Περιοδικό Hot Water Sports Magazine, στο Βρετανικό περιοδικό Jet Skier και στον συνδρομητικό έντυπο της APBA. Επιπλέον, αθλητές όπως ο Mike Follmer και ο νεαρός Aero Sutan Aswar φιλοξένησαν τα αυτοκόλλητα της ιστοσελίδας πάνω στα σκάφη τους, που θεωρώ ότι ήταν μεγάλη μας τιμή και του ευχαριστώ θερμά για το σκεπτικό τους και μόνο.