Team Pastorello’s #8X: Kawasaki Ultra 300X Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

Team Pastorello’s #8X: Kawasaki Ultra 300X Mark Hahn 2011 spec

Νικητές με την πρώτη

Η ομάδα του Pastorello συμμετείχε με το νέο Kawasaki Ultra 300X στον μεγαλύτερο σε διάρκεια αγώνα Endurance του κόσμου και κέρδισε με μοναδικό τρόπο. Τι κρύβεται κάτω από τη σέλα αυτού του 300X;

 

Κείμενο:Βασίλης Μωραΐτης

Photos:www.jetskiworld.gr

 

Λένε ότι όταν βρίσκεσαι στην κορυφή ότι νιώθεις μοναξιά. Ίσως τελικά να αληθεύει. Τουλάχιστον αυτό αντιληφθήκαμε όταν είδαμε την ομάδα του Jean Bruno Pastorello να κερδίζει τον αγώνα του Mark Hahn 300 στη Havasu και εκτός από τον τζέντλεμαν Mark Follmer σχεδόν κανείς άλλος δεν πήγε να τον συγχαρεί. Άσε δε που από την στιγμή που πάτησα το πόδι μου στην Havasu κυκλοφορούσαν ένα σωρό φήμες για το σκάφος του. Τι φοράει, που το έχει, τι συνέβη και όλα να παρεμφερή. Το θέμα είναι ότι σε αυτές τις περιπτώσεις πρέπει να είσαι ρεαλιστής και να παίρνεις την πληροφόρηση από την πηγή, την ίδια την ομάδα χωρίς να λαμβάνεις υπ’όψιν τα κουτσομπολιά που ακούγονται τριγύρω. Είχα την ευκαιρία να μιλήσω με τον ίδιο, τον Jean Bruno Pastorello και τον Francis Chabauty της Kawasaki France που του προετοίμασε το σκάφος, με στόχο να δώσω στους αναγνώστες του www.jetskiworld.gr την αληθινή πληροφόρηση για το νικηφόρο σκάφος του.

 

Αρχικά, ανακάλυψα ότι η Γαλλική ομάδα είχε το σκάφος στη διάθεσή της από τα μέσα Ιανουαρίου και εργάστηκε εκτενώς για το βρει τόσο τις αντοχές όσο και τα όρια του νέου κινητήρα. Όπως αντιλαμβάνεται κανείς όταν ένα σκάφος αναψυχής αναλαμβάνει αγωνιστικά καθήκοντα τότε το όλο σκηνικό αλλάζει. Ωστόσο, η ομάδα δεν είχε στη διάθεσή της αρκετό χρόνο για να κάνει μεγάλες αλλαγές και αρχικά τοποθέτησε τον ρυθμιστή καυσίμου από το περσινό αγωνιστικό της σκάφος και βρήκε πόσο λιπαντικό καταναλώνει ο κινητήρας όταν εργάζεται συνεχώς με τέρμα γκάζι. Ανακάλυψαν ότι ο κινητήρας “τρώει” περίπου 0.15-0.20L λαδιού ανά ώρα κάτω από αυτές τις συνθήκες ενώ κατά όλη την διάρκεια του αγώνα χρειάστηκε περίπου 0.6L λαδιού. Η ομάδα του Pastorello εγκατέστησε μία τάπα πίεσης για άμεση πλήρωση λαδιού που γινόταν από φιάλες πεπιεσμένου αέρα (και λαδιού). Μία τεχνική που χρησιμοποιείται στους αγώνες Endurance μοτοσικλετών.

 

Παρόλο ότι η ομάδα του Pastorello δοκίμαζε ένα νέο σύστημα ψύξης για το νέο κινητήρα τελικά διατήρησε την συνδεσμολογία του κατασκευαστή. Με λίγα λόγια τρεις γραμμές έφευγαν από την τουρμπίνα, δύο για τον κινητήρα (μία μέσω του ψυγείου λαδιού και μία μέσω του Supercharger) και μία για το Intercooler. Επιπλέον, η ομάδα διατήρησε το φίλτρο του κατασκευαστή και αφαίρεσε τις σωληνώσεις από αυτό και την βαλβίδα ανακούφισης. Χρησιμοποιήθηκε η stock ECU που φορούσε χάρτη από την stock ECU Ευρωπαϊκών Προδιαγραφών. Οι δύο κεντρικές ασφάλειες μετακόμισαν και βρήκαν θέση με εύκολη πρόσβαση μέσα στο glove box.

 

Η τουρμπίνα του κατασκευαστή αντικαταστάθηκε με μία Skat-Trak 12 πτερυγίων που φιλοξενούσε σπέσιαλ impeller και κώνους της Skat-Trak. O Pastorello διατήρησε το scoop και το ride plate της Kawasaki και άλλαξε τα sponsons του κατασκευαστή για να ενισχύσει την ευστάθεια. Επιπλέον, αλλάχθηκε η τιμονιέρα με μία αλουμινένια και το σύστημα διεύθυνσης εξοπλίστηκε με δύο ντίζες και διαφορετική μπάρα τιμονιού. Τέλος, το ρεζερβουάρ καυσίμου εφοδιάστηκε με ένα σύστημα ταχείας πλήρωσης καυσίμου για να επιτυγχάνονται ταχύτερα pit spot ανεφοδιασμού.

 

Η ομάδα του Pastorello μας πληροφόρησε ότι ήδη εργάζεται σκληρά για την σχεδίαση κάποιων νέων parts (έμβολα, σύστημα ψύξης, ECU, κ.λ.π.) που θα μας ενημερώσει εκτενώς για αυτά στο μέλλον. Σύντομα η ομάδα θα βρεθεί στον επόμενο αγώνα της που είναι στο Karu Jet της Guadeloupe.

 

Team Pastorello’s #8X: Kawasaki Ultra 300X Mark Hahn 2011 spec

Engine

OEM pistons
Quick refill oil tap

Aftermarket Fuel pressure regulator
OEM stock injectors

Enhanced Cooling kit

Modified OEM oil catch can

Stock air filter without hoses
Riva exhaust hull flange

Fuel: VP Racing MS 109
Electrical

OEM ECU with European OEM Spec mapping

Pump and Driveline

Skat-Trak pump, 12 vane, 160mm with medium pump cone

Skat-Trak reduction and steering nozzle

Skat-Trak impeller

Modified OEM trim cable for Skat-Trak nozzle

Hull and Handling components
ATL quick refuel system with 2” probes

OEM intake grate

OEM ride plate

TBM sponsons

Stock seat

Aftermarket tail seat with air ducts

Steering system

Idiartec Racing steering system

Twin cables on steering system

TAG bars

ODi grips

Performance

Top speed:113km/h with full tank.

 

Team sponsors: Kawasaki. Isuzu, BUD Racing, Rock Star, PJS (Performance Jet Ski – Carlier Brothers), Bouducon.fr, MECADRIVE, JetPilot, SHOT, Aracles Gym.

 


Ο αναβαθμισμένος κινητήρας του 300Χ.

Σπέσιαλ τάπα λαδιού και καζανάκι λαδιού.

Ο ρυθμιστής πίεσης καυσίμου.

Οι πονηρές φιάλες λαδιού.

Γαι ταχεία πλήρωση καυσίμου.

Η νέα θέση των ασφαλειών.

Η ενισχυμένη τιμονιέρα.

Το σπέσιαλ σελάκι.

Νέα τουρμπίνα και διπλή ντίζα.

Συγχαρητήρια στη Γαλλική ομάδα.