R&D Yamaha VXR Stage 1 kit Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

R&Ds Yamaha VXR Stage 1 kit 

Αγωνιστικά αποδεδειγμένα αποτελέσματα

Δύο ημέρες πριν από τον δυσκολότερο αγώνα Endurance του κόσμου λάβαμε μέρος στο σετάρισμα και τις δοκιμές του Stage 1 kit της R&D για το VXR που τελικά κέρδισε τον αγώνα με τον εκπληκτικό Aero Sutan Aswar.

 

Κείμενο: Βασίλης Μωραΐτης

Test rider: Βασίλης Μωραΐτης

Photos:www.jetskiworld.gr

 

Η Yamaha έκανε μία πραγματικά έξυπνη κίνηση με την σχεδίαση της νέας της σειράς των WaveRunner, VXR/VXS, εφόσον συνδυάζει την απλοϊκότητα του ατμοσφαιρικού κινητήρα των 1800cc με την ελαφριά και ευέλικτη γάστρα της προηγούμενης σειράς, VX. Μάλιστα η εταιρεία έχει ήδη κατατάξει το νέο σκάφος της ανάμεσα στα μοντέλα της sport πασαρέλας του 2011. Με λίγα λόγια η εταιρεία των τριών διαπασών γνώριζε από την αρχή το σπορ DNA και τις διαθέσεις του συγκεκριμένου σκάφους.

 

Όταν ο νεαρός αναβάτης από την Ινδονησία Aero Sutan Aswar αποφάσισε να συμμετάσχει στον πιο δύσκολο και απαιτητικό αγώνα Endurance της χρονιάς, το Mark Hahn 300 ζήτησε την βοήθεια και την καθοδήγηση της εταιρείας R&D, μια εταιρεία παγκοσμίως γνωστή και φημισμένη για τις βελτιώσεις των personal watercraft και όχι μόνο. Απόφαση, λοιπόν, της ομάδας ήταν να συμμετάσχουν με το νέο Yamaha VXR, στην κατηγορία των Runabout με ατμοσφαιρικό κινητήρα. Κατά συνέπεια από τα τέλη του Ιανουαρίου άρχισε η R&D να εργάζεται εκτενώς πάνω σχεδίαση του πρώτου σταδίου βελτίωσης του συγκεκριμένου σκάφους με στόχο την βελτίωση της πλεύσης του και γενικά των επιδόσεων του.

 

Αρχικά, η R&D αφαίρεσε την ασπίδα του κατασκευαστή από την εξάτμιση και σχεδίασε ένα νέο φίλτρο αέρα. Το νέο φίλτρο διαθέτει ενσωματωμένη χοάνη που ενισχύει την ροή και την ταχύτητα του αέρα προς το σώμα της Mikuni. Στη συνέχεια επωφελήθηκε από την εισαγωγή (με περιορισμό) αέρα που υπάρχει στο εμπρός καπάκι του VXR και σχεδίασε μία κατάλληλη προσθήκη πάνω στην οποία τοποθέτησε ένα εύκαμπτο σωλήνα για να φέρει φρέσκο αέρα μέσα στο χώρο του μηχανοστασίου. Γεγονός σημαντικό για την λειτουργία του μοτέρ με φρέσκο, πιο ψυχρό (καλύτερης πυκνότητας) αέρα.

 

Ο γκουρού της R&D, Bill Chapin εργάστηκε πυρετωδώς πάνω στην χαρτογράφηση της κεντρικής ηλεκτρονικής μονάδας (ECU) με στόχο να βελτιώσει τον χρονισμό ανάφλεξης και την παροχή καυσίμου χωρίς να κινδυνεύει η αξιοπιστία του συνόλου. Αφού σχεδίασε την πρώτη ECU με χάρτη R1, στη συνέχεια εξέλιξε και το επόμενο στάδιο R2, που είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε και τα δύο. Το αξιοσημείωτο δε είναι ότι η νέα χαρτογράφηση δεν έχει επηρεάσει αρνητικά την κατανάλωση του καυσίμου. Το όριο σ.α.λ. αυξήθηκε στις 8.150σ.α.λ. που υπόσχεται καλύτερη λειτουργία της τουρμπίνας στις κυματώδεις συνθήκες. Σημειωτέων δε ότι η νέα R1 ECU δεν απαιτεί την χρήση του Power Shot της R&D και ο κινητήρας λειτουργεί κανονικά με την χρήση αμόλυβδης βενζίνης  89 και 91 οκτανίων.

 

R&D VXR/VXS Stage 1 Kit
Performance Stock: 66-67 mph/7500rpm
R&D Performer Kit: 71-72 mph/7950rpm


R&D VXR/VXS Aquavein Intake Grate                                  

Part # 112 18020

R&D VXR/VXS Grate/Shoe Seal                                       

Part # 162  00009

R&D VXR/VXS Power Plenum Filter                                

Part # 200  01805

R&D VXR/VXS Power Sleeve Intake Manifold Upgrade Kit 

Part # 232  18000

R&D VXR/VXS Cold Air Inlet Kit                                           

Part # 200  01806

R&D VXR/VXS R1 Reprogrammed ECU                                 

Part # 802  02801

R&D VXR/VXS Pro Series Ride Plate                                      

Part # 122  180014

R&D VXR/VXS Exhaust Resonator                     

Part # 332  18005

Retail Price $1523.14

Kit Price $1399.95


Απίστευτο στην πράξη

Στο σύνολο η βελτίωση των επιδόσεων αυτού του σκάφους ήταν εκπληκτική τόσο από πλευράς κινητήρα όσο και από πλευράς πλεύσης. Ωστόσο, θα εστιάσω περισσότερο την προσοχή μου στο προσεγμένο σετάρισμα της γάστρας μιας και για να οδηγήσει κανείς με τέρμα γκάζι για τέσσερις ώρες (που ήταν ο αγώνας του Mark Hahn 300) χρειάζεται πάνω απ’όλα καλό κράτημα και ασφάλεια. Ο Chapin ασχολήθηκε εκτενώς τις δύο τελευταίες ημέρες πάνω στην προσεγμένη τοποθέτηση και ρύθμιση του ride plate και του intake grate της R&D. Το ride plate τοποθετήθηκε κατά τέτοιο τρόπο ώστε να κατεβάσει μεν το ρύγχος του σκάφους αλλά χωρίς να κόβει ταχύτητα, απλά να το αποτρέπει από το να ψάχνεται στις υψηλές ταχύτητες. Με λίγα λόγια για να μην κινδυνεύεις να φύγεις πάνω από την σέλα στις κυματώδεις συνθήκες. Κατά τον ίδιο τρόπο επιμελήθηκε προσεκτικά την τοποθέτηση του intake grate ώστε να μην δημιουργηθεί υποπίεση και σπάσει όπως συνέβη σε κάποια άλλα που είδα την ημέρα του αγώνα. Κατά την οδήγηση του το βελτιωμένο VXR ήταν σαφώς πιο σταθερό και προβλέψιμο στην πλεύση του στην –τέρμα γκάζι- οδήγηση χωρίς να ψαρεύει και χωρίς να αισθάνεσαι σαν πούπουλο το ρύγχος του. Επιπλέον, ήταν πιο σταθερό και δεν γλιστρούσε στις ανοιχτές παρατεταμένες επιτρέποντας στον αναβάτη να ασκεί λιγότερη δύναμη κατά την οδήγηση.

 

Η τελική του ταχύτητα είχε αυξηθεί σε αξιοσημείωτο βαθμό σε επίπεδο που άφηνε πίσω κάθε νορμάλ τετράχρονο με υπερσυμπιεστή. Κέρδισε 5-6mph στην τελική του ταχύτητα αγγίζοντας περήφανα –για ατμοσφαιρικό- τα 72mph σταθερά. Η κατανάλωσή του διατηρήθηκε σε πολύ καλό επίπεδο αν σκεφτεί κανείς ότι ο Aero έμπαινε στα pit για ανεφοδιασμό έπειτα από 8 γύρους, δηλαδή έπειτα από κάθε 80μίλια και μιλάμε για συνθήκες οδήγησης με τέρμα γκάζι. Πέρα από τις ώρες δοκιμής το εικονιζόμενο σκάφος κέρδισε στον αγώνα Mark Hahn 300 στην κατηγορία των ατμοσφαιρικών και τερμάτισε στην 7η θέσης της Γενικής Κατάταξης. Όταν το ψάξαμε στο τέλος του αγώνα δεν έφερε κανένα σημάδι καταπόνησης ή φθοράς και την επομένη θα πήγαινε για περαιτέρω βελτιώσεις.
 

Yamaha VXR: Part two

Οχτώ μήνες πέρασαν από τότε που είχα οδηγήσει για πρώτη φορά το νέο Yamaha VXR στην κανονική του μορφή καθώς επίσης με το Stage 1 kit της R&D. Παρόλα αυτά, αυτή την φορά είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω τα πραγματικά αξεσουάρ ενώ αρχικά το είχα οδηγήσει με τα πρωτότυπα που είχε σχεδιάσει η εταιρεία ειδικά για την προετοιμασία του σκάφους για τον αγώνα του Mark Hahn 300. Επιπλέον, το σκάφος ήταν εφοδιασμένο με κάποια καινούργια αξεσουάρ της R&D.

 

Αρχίζοντας αναφέρουμε ότι το VXR ήταν εφοδιασμένο με το νέο πακέτο της γάστρας (R&D aquavein, R&D ride plate και το νέο σετ των sponsons) όπου μάλιστα τα sponsons διέθεταν πιο φαρδύ backing plate και μία επιπλέον μίνι λεπίδα τοποθετημένη μπροστά από την κανονική. Επιπλέον, ο κινητήρας πέρα των βελτιώσεων που διαθέτει το Stage 1 kit φορούσε το καινούργιο free flow exhaust kit, το νέο δαχτυλίδι στην εισαγωγή της τροφοδοσίας και την καινούργια R4 χαρτογράφηση στην ECU.

 

Οι επιδόσεις του βελτιωμένου σκάφους αξιοσημείωτες και πιο σαφώς αισθητές από την πρώτη έκδοση που είχαμε οδηγήσει τον Φεβρουάριο. Είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε περισσότερα από 100μίλια πάνω στη σέλα του ταξιδεύοντας προς Βορά και Νότο στην λίμνη Havasu μαζί με άλλα σκάφη της Yamaha και μάλιστα δεν διστάσαμε να το φέρουμε σε αναμέτρηση με ένα FX SHO. Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό εφόσον το VXR πήγαινε πλάι-πλάι, με ταχύτητα 70-71mph, με το δικάβαλο FX χωρίς να ιδρώνει. Η ευστάθεια ήταν το πρώτο στοιχείο που μας εντυπωσίασε εφόσον είχε βελτιωθεί σε αξιοσημείωτο βαθμό. Κάτω από όλες τις συνθήκες (σε απόνερα σκαφών, σε ελαφρύ κυματισμό ή mild chop) με δύο αναβάτες (που οδηγούσαν σε όρθια στάση...) ή σόλο, το ατμοσφαιρικό Yamaha τα κατάφερνε άριστα έχοντας τονισμένη την ευστάθειά του. Μπορούσα να επιταχύνω ανά πάσα στιγμή χωρίς να δελφινάρει είτε από τις χαμηλές στροφές του μοτέρ είτε από τα τρία τέταρτα του γκαζιού.

 

Παρόλο ότι ήταν εφοδιασμένο με το νέο Free Flow Exhaust kit της R&D δεν παρατηρήσαμε κάποια αύξηση στον θόρυβο του κινητήρα, τουλάχιστον νιώσαμε ενοχλητική την λειτουργία του στο διήμερο που το οδηγήσαμε. Το σημαντικό γεγονός στην πρόσφατη και ανανεωμένη βελτίωσή του VXR ήταν ότι η κατανάλωση κυμάνθηκε στα νούμερα του κατασκευαστή αφού διανύσαμε 100 μίλια χωρίς να χρειαστούμε επιπλέον πλήρωση στο ρεζερβουάρ καυσίμου. Που σημαίνει ότι είτε αν το χρησιμοποιείστε ως απλώς αναβάτης για διασκέδαση είτε για να συμμετάσχετε σε ένα αγώνα Endurance το αναβαθμισμένο kit της R&D θα σας αφήσει πλήρως ικανοποιημένο από κάθε πλευρά.

 

Η κατακλείδα

Αναμφισβήτητα το συγκεκριμένο kit της R&D αποτελεί πραγματικά ένα αξεσουάρ “Value for Money” αφού βελτιώνει στο σύνολο τις επιδόσεις του κινητήρας και της γάστρας ενισχύοντας την αξιοπιστία του συνόλου. Τα αποτελέσματα μιλούν από μόνα τους. Αν οι επιδόσεις του ήταν τόσο καλές έπειτα από ένα τόσο εξαντλητικό αγώνα δεν βρίσκω το λόγο να μην το αποκτήσει κανείς και να δώσει άλλο αέρα στις επιδόσεις του VXR/VXS του. Τι παραπάνω ζητάει κανείς για να πειστεί;

 

Η αποστολή στις ΗΠΑ τον Φεβρουάριο για την συγκεκριμένη δοκιμή δεν θα ήταν δυνατή χωρίς την συμβολή των παρακάτω εταιρειών και φίλων που εργάζονται σε αυτές:

R&D Racing Products USA Inc.

12983 Los Nietos Rd.

Santa Fe Springs. CA. 90670

Web:www.rd-products.com

Phone:562-906-1190

Fax:562-941-563

Hot Products USA

Μοτοδυναμική Α.Ε.Ε. (Επίσημη αντιπροσωπεία Yamaha)

Teomoto A.E. (Επίσημη αντιπροσωπεία Kawasaki)

Champions Jet Ski

Halaris Bikes Center

Monster World

 

Η αποστολή στις ΗΠΑ τον Οκτώβριο και τους Τελικούς του Παγκοσμίου δεν θα ήταν δυνατή χωρίς την συμβολή των παρακάτω εταιρειών και φίλων:

 

Champions: Ιδιοκτήτης Άκης Μαλούχος

Λ.Αμφιθέας 17, Π.Φάληρο

Web:www.championsjetski.com

Τηλ.:210-940 5623

 

Halaris Bikes Center: Ιδιοκτήτης Γιώργος Χάλαρης

Δωδεκανήσου 67 και 61, Πειραιάς

Web:www.halarisbikescenter.gr

Web:www.track-day.gr

Τηλ.:210-422 0333, 210-421 0002-3

 

Ιχθυοπωλείο Δουράμπεης από το 1932

Ράλλης Δουράμπεης

Τατοΐου 112, Νέα Κηφισιά

Τηλ.:210-620 1007

 

ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΕΕ (Επίσημη αντιπροσωπεία Yamaha)

Μαριλένα Δογάνη Communication & PR Manager/Yamaha

Κύριλλος 19300, Ασπρόπυργος

Web:www.yamaha-motor.gr

Τηλ.:801-11-926242

 


Ο συμπαγής κινητήρας των 1800cc.

Η R1 ECU της R&D.

Η θέση του νέου οβάλ φίλτρου.

Προσέξτε την ενσωματωμένη χοάνη.

Η αλουμινένια τάπα της εξάτμισης.

Το σώμα της Mikuni.

Η αλουμινένια υποδοχή του αεραγωγού.

Η ολοκληρωμένη κατασκευή.

Τα νέα sponsons της R&D.

Η προσεγμένη τοποθέτηση του scoop.

Με επιμέλεια και γνώσεις ρυθμίστηκε...

και το ride plate της R&D.

Η ομάδα έκανε επιτυχημένο ντεμπούτο.

Ο Glenn Dickinson συγχαίρει τον Aero Sutan Aswar.

Part 2: Nέα R&D sponsons.

Part 2: Νέα R&D sponsons

Part 2: Nέο R&D ride plate.

Part 2: Νέο R&D Aquavein.

Bill Chapin και Eddie Lawson.

Aκης Μαλούχος και Βασίλης Μωραϊτης.