Yamaha WaveRunner VXR

Yamaha WaveRunner VXR

Απλοποιώντας τα πράγματα

Εφοδιασμένο με ατμοσφαιρικό τετράχρονο κινητήρα, σπορτίφ ελαφριά γάστρα και μοντέρνα λιτή αισθητική το νέο VXR της Yamaha ανοίγει μία νέα σελίδα στα σπορ τριθέσια οικονομικά personal watercraft.

 

Κείμενο:Βασίλης Μωραΐτης

Test rider:Βασίλης Μωραΐτης

Φωτ.:www.jetskiworld.gr

 

Την στιγμή που η Kawasaki δίνει έδωσε έμφαση στην παραγωγή του ισχυρότερου muscle craft παραγωγής η Yamaha δίνει ένεση ισχύος στην κατηγορία Entry Level των WaveRunner παρουσιάζοντας ένα ισχυρό ατμοσφαιρικό τετράχρονο αφήνοντας στην ουσία στάσιμη, για το 2011 την Bombardier. Ποιος είναι ο λόγος που η Yamaha έβγαλε τον υπερσυμπιεστή από την σειρά FZR/FZS και τοποθέτησε τον μεγάλο σε κυβισμό κινητήρα της στην γάστρα του ταπεινού VX; Στην ουσία στόχευε στο να δώσει στο ευρύ κοινό ένα ισχυρό και παιγνιδιάρικο σκάφος χωρίς να έχει το υψηλό κόστος συντήρησης και περιοδικού σέρβις που έχει η σειρά FZR/FZS. Κοινώς εφάρμοσε το γνωστό 

 

Κινητήρας, ατμοσφαιρικός 1812cc

Στην ιστορία των τετράχρονων κινητήρων της Yamaha, ο κινητήρας του VXR αποτελεί στην ουσία τον τρίτο κατά σειρά τετράχρονο, τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα που σχεδιάζει η εταιρεία των τριών διαπασών. Αρχικά ξεκίνησε με τον Marine R-1 ή (ΜR-1) που τοποθετήθηκε στο FX-140 και στη συνέχεια στο FX-160, ενώ έπειτα ακολούθησε ο τετράχρονος του VX-110 που ήταν μεν ατμοσφαιρικός ΜR-1 αλλά δεν είχε τον βαρύ μειωτήρα. Το νέο μοτέρ αποτελεί την απλουστευμένη έκδοση του ήδη γνωστού κινητήρα των 1812cc Supercharged που φορούν τα FZR/FZS.

 

Βέβαια με την απουσία του Supercharger και του Intercooler έχει αποκτήσει διαφορετική σχέση συμπίεσης και νέο χάρτη στην ECU για να εναρμονιστεί η λειτουργία του στα νέα δεδομένα. Μεγάλο του αβαντάζ δεν είναι άλλο από την χωρητικότητα των 1812cc που τον καθιστούν ως τον μεγαλύτερο σε κυβισμό τετράχρονο κινητήρα που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε personal watercraft παραγωγής. Η κτηνώδης ροπή του σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό θέτει ψηλά τον πήχη στις μοναδικές επιδόσεις του.

 

Στα ατού το μοτέρ συγκαταλέγονται η εύκολη πρόσβαση στο φίλτρο λαδιού για την αλλαγή του καθώς επίσης και ο έλεγχος λαδιού. Είναι ελαφρύς και συμπαγείς στις διαστάσεις του έχει χαμηλό κέντρο βάρους και διαθέτει νέα όπισθεν που ελέγχονται επιπλέον οι στροφές του μοτέρ για να γίνεται πιο σωστά ο χειρισμός του σκάφους. Στο σύνολο ο νέος κινητήρας παρέχει περισσότερο ελεύθερο χώρο στο μηχανοστάσιο του σκάφους.

 

High Tech γάστρα

Η γάστρα του VXR (και VXS) προέρχεται αυτούσια από την σειρά VX. Που σημαίνει ότι διαθέτει τις ίδιες διαστάσεις (μήκος και πλάτος) καθώς επίσης και την ίδια εισαγωγή στην τουρμπίνα. Που σημαίνει ότι η συγκεκριμένη γάστρα κατασκευάζεται με την μέθοδο NanoXcel χρησιμοποιώντας διπλό καλούπι φθάνοντας την όλη επεξεργασία σε μοριακό επίπεδο που συντελεί σε μία ανθεκτικότερη και ελαφρύτερη γάστρα σε σύγκριση με τις μεθόδους κατασκευής του ανταγωνισμού.

 

Επανασχεδιασμένο είναι το deck που διαφοροποιεί και καθιστά ξεχωριστή την αισθητική του σκάφους σε σύγκριση με το VX. Στο σύνολο έχει ενισχυθεί η σπορ αισθητική του συνόλου παρέχοντας απλές λιτές γραμμές με επιθετικό look. Το ολικό βάρος του σκάφους είναι ελαφρύτερο περίπου κατά 4κιλά από τον πρόγονό του.

 

Πίνακας συγκριτικών χαρακτηριστικών

Τεχνικ.Χαρ.               FZR      VXR     FX HO    VX

Μήκος (mm)                (3.370)   (3.260)   (3.370)    3.220

Πλάτος (mm)               (1.230)    (1.170)   (1.230)    1.170

Ύψος (mm)                 (1.160)    (1.160)   (1.170)    1.160

Βάρος (kg)                  (366)        (327)      (360)       334

 

Ιδού η Ρόδος…

Μόλις επιβιβαστείς πάνω στο σκάφος αντιλαμβάνεσαι την καλή πρόσφυση που παρέχουν τα ελαστικά πατάκια. Ο οπίσθιος βραχίονας εξυπηρετεί στην εύκολη επιβίβαση καθώς επίσης και το πτυσσόμενο σκαλοπάτι όταν βρίσκεσαι στα βαθιά νερά. Όταν καθίσεις στη σέλα του διαπιστώνεις πόσο απλά είναι τα χειριστήρια. Τα μπουτόν εκκίνησης on/off και το γκάζι αρκούν καθώς επίσης και η θέση του kill switch. Απλά πράγματα χωρίς τα ηλεκτρονικά μπλιμπλίκια που σε αναγκάζουν να ξοδέψεις μία ημέρα διαβάζοντας το owners manual. Το ίδιο ισχύει και για τον πίνακα οργάνων που διαθέτει τα άκρως απαραίτητα (ταχύτητα, στάθμη καυσίμου) που συνοδεύονται από τις ενδεικτικές λυχνίες του L-Mode και του Warning. Οι καθρέφτες του είναι μεν καλοί όσον αφορά το μέγεθός τους αλλά δεν είναι ρυθμίζονται με αποτέλεσμα να προσπαθείς να βρεις την κατάλληλη θέση για να δεις τι γίνεται πίσω. Στις φωτογραφίες θα παρατηρήσει κανείς ότι οι καθρέφτες είχαν αφαιρεθεί μιας και το σκάφος είχε προετοιμαστεί για την συμμετοχή του στον αγώνα Mark Hahn 300.

 

Η σέλα κερδίζει τις εντυπώσεις με την εργονομική της σχεδίαση καθώς επίσης το πρόσθετο υπερυψωμένο τμήμα που φέρει για τον οδηγό. Γεγονός που τον βολεύει όταν οδηγεί με καθαρά σπορ διαθέσεις εφόσον εφαρμόζει μικρότερη δύναμη στο τιμόνι. Είναι ιδιαίτερη προσεγμένη η κατασκευή της όσον αφορά την ποιότητα των διαφορετικών ειδών ταπετσαρίας που έχουν χρησιμοποιηθεί και επιπλέον η ποιοτική συρραφή των κομματιών μεταξύ τους.

 

Η γάστρα του προσφέρει σε γενικές γραμμές καλή ευστάθεια και μόνο να είσαι άπειρος οδηγός και το προσπαθήσεις ιδιαίτερα θα καταφέρεις να την φέρεις εκτός πορείας ή ελέγχου. Ακόμη και με συνεπιβάτη αντιλαμβάνεσαι ότι μπορείς να αναπτύξεις μία σεβαστή ταχύτητα χωρίς να κουράζεσαι. Το βασικότερο αβαντάζ της γάστρας είναι ότι δεν σηκώνει ιδιαίτερο σπρέι με αποτέλεσμα να κάνει ξεκούραστη την οδήγηση χωρίς να χρειάζεσαι απαραίτητα γυαλιά ή μάσκα.

 

Η τελική ταχύτητα του VXR αγγίζει σύμφωνα με τις δηλώσεις του κατασκευαστή τα 66mph όσο ακριβώς ορίζει η νομοθεσία των ΗΠΑ. Παρόλα αυτά τόσο στην συγκεκριμένη δοκιμή όσο και κάποιες άλλες αναφορές προσθέτουν επιπλέον 2mph στο επίσημο νούμερο της Yamaha. Βέβαια όπως και η ίδια εταιρεία δήλωσε υπάρχουν πολλοί παράμετροι που επηρεάζουν μία μέτρηση… Στην λίμνη της Havasu, (στην Arizona) όπου πραγματοποιήθηκε η συγκεκριμένη δοκιμή είδαμε σταθερά στην οθόνη του GPS 66-67mph παρόλο ότι οι συνθήκες τις δοκιμές δεν θα τις χαρακτήριζε κανείς ως ιδανικές.

 

Αναμφισβήτητα το συγκεκριμένο σκάφος το νιώθεις ελαφρύ κάτω από τα πόδια σου και το αισθάνεσαι ακόμη ελαφρύτερο όσο αυξάνεις την ταχύτητά του ιδίως όταν οι συνθήκες είναι κυματώδεις. Το πάτημα της γάστρας είναι εντελώς διαφορετικό από του FX ή του FZR/S. Αν το οδηγήσεις σε μία κλειστή πίστα θα διαπιστώσεις άμεσα τα όρια της γάστρας που σου υποδεικνύουν ότι αρχικά η γάστρα σχεδιάστηκε με άλλο σκεπτικό και όχι την αγωνιστική χρήση. Παρόλα αυτά για τους λάτρες της σπορ οδήγησης που απλά επιθυμούν να παίξουν στα κύματα αποτελεί μία ενδιαφέρουσα και προσιτή επιλογή. Η εργονομία του συνόλου παραμένει καλή και ο οδηγός βρίσκει άμεσα τη θέση του πάνω στην όμορφη σέλα σε όποια στάση και αν καθίσει.

 

Συνοψίζοντας με απλά λόγια

Αναμφισβήτητα το νέο VXR αποτελεί μία ενδιαφέρουσα πρόταση που ταιριάζει απόλυτα στην παρούσα κατάσταση της οικονομικής κρίσης χωρίς να στερεί από τον ενδιαφερόμενο τις επιδόσεις, την ταχύτητα και την επιτάχυνση από τα αρκετά ακριβότερα Supercharged personal watercraft. Η χαμηλή κατανάλωση και το μικρό κόστος της περιοδικής συντήρησης καθιστούν το νέο WaveRunner της Yamaha ως την πιο ιδανική επιλογή για τους λάτρες του σπορ στη χώρα μας. Δικαίως λοιπόν, η Yamaha κατατάσσει το νέο VXR (και το VXS) στην σπορ σειρά των WaveRunner μαζί με την οικογένεια FZ. Η τιμή του VXR ορίστηκε από την Μοτοδυναμική Α.Ε.Ε. (επίσημη αντιπροσωπεία των προϊόντων Yamaha στη χώρα μας) στα 14.700ευρώ (στις 21-2-2011) που κρίνεται ελαφρώς υψηλή για τα δεδομένα του νέου ατμοσφαιρικού μοντέλου την στιγμή που το VX Sport κοστίζει μόλις 10.970ευρώ. Βέβαια, ο λόγος γίνεται για ένα καινούργιο σκάφος και αναμφισβήτητα υπάρχουν αλλαγές που δεν φαίνονται στα χαρτιά αλλά μόνο στην πράξη. Η ουσία είναι ότι αποτελεί μία ιδιαίτερα ελκυστική πρόταση που αναμένεται να δώσει άλλο αέρα και ενδιαφέρον στο κοινό και τους βελτιωτές (διαβάστε σε παγκόσμια αποκλειστικότητα το πρώτο τεστ του VXR με το kit της R&D, την εταιρεία που συνεργάζεται επίσημα με την Yamaha USA).

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Yamaha WaveRunner VXR

Κινητήρας

Τύπος: 4T, εν σειρά, τετρακύλινδρος, DOHC, 4-βάλβιδος

Χωρητικότητα (cc): 1.812

Διάμετρος x διαδρομή (mm): 86x78

Ισχύς (bhp/rpm): Ν.Α.

Ροπή (kgm/rpm): N.A.

Σχέση συμπίεσης: 11.0:1

Τροφοδοσία: Mikuni EFI

Σύστημα εισαγωγής: Ατμοσφαιρικό

Σύστημα εξαγωγής: Χυτή εξάτμιση, υγρού τύπου, με πολλαπλή 4-1.

Σύστημα ψύξης: Ανοιχτό κύκλωμα ψύξης κινητήρα και εξάτμισης

Hull

Type: Semi V, NanoXcel High-Compression Molded Compound

Dead Rise: N/A

Υλικό γάστρας: Compression molded nanofiber composite

Υλικό deck: Compression molded nanofiber composite

Ολικό μήκος (mm): 3.270

Ολικό πλάτος (mm): 1.179

Ολικό ύψος (mm): 1.160

Αριθμός αναβατών: 1-3, 529 lbs

Βάρος (kg): 330

Αποθηκευτικός χώρος (l): 160

Cooler (l): N/A

Glove box (l): N.A.

Αναρρόφηση νερού: Τζιφάρι υποπίεσης

Πτυσσόμενος βραχίονας επιβίβασης: Ναι

Χειρολαβή: Ναι

Δέστρα σέλας: Όχι

Τύπος μανέτα γκαζιού: Σκανδάλη δείκτη

Καθρέφτες: Ναι

Αντιολισθητικά: Νέα ελαστικά πατάκια.

Σύστημα πρόωσης

Τουρμπίνα: Μονού σταδίου, Αξονικής ροής, 6πτερυγίων.

Διάμετρος τουρμπίνας (mm): 155mm

Διάμετρος κώνου συμπίεσης (mm): 84mm

Διάμετρος κώνου στρέψης (mm): 86mm

Impeller: Ανοξείδωτο, τριών πτερυγίων, βήματος 15,6 μοιρών

Μετάδοση: 1:1 Direct drive

Trim: Όχι

Ηλεκτρικό σύστημα

Μπαταρία: 12volt, 19amp

Ανάφλεξη: Transistor-Controlled Ignition (TCI)

Χρονισμός ανάφλεξης: 25 μοίρες BTDC

Μπουζί: NGK LFR6A

Εκκίνηση: Ναι

Σύστημα ασφαλείας: Όχι

Ταμπλό οργάνων

Ένδειξη καυσίμου: Ναι

Ένδειξη λιπαντικού: Low oil pressure

Ταχύμετρο: Ναι

Στροφόμετρο: Όχι

Ένδειξη trim: Όχι

Επιπλέον ενδείξεις: L-Mode, Warning

Fuel/lubrication

Συνιστώμενο καύσιμο: Απλή αμόλυβδη βενζίνη, 87+octane rating

Ρεζερβουάρ (l): 60

Ρεζέρβα (l): N.A.

Σύστημα λίπανσης: Υγρό κάρτερ

Ρεζερβουάρ λιπαντικού: 4,3

Τιμή (ευρώ): 14.700

 

Η αποστολή στις ΗΠΑ για την συγκεκριμένη δοκιμή δεν θα ήταν δυνατή χωρίς την συμβολή των παρακάτω εταιρειών και φίλων που εργάζονται σε αυτές:
R&D Performance Products

Hot Products USA

Μοτοδυναμική Α.Ε.Ε. (Επίσημη αντιπροσωπεία Yamaha)

Teomoto A.E. (Επίσημη αντιπροσωπεία Kawasaki)

Champions Jet Ski

Halaris Bikes Center

Monster World

 


Ο κινητήρας παράγει περίπου 160 ίππους.

Απλή κατασκευή χωρίς Supercharger.

Πιο εύκολη η αλλαγή του φίλτρου λαδιού.

Τα μπεκ του ανανεωμένου μοτέρ.

Το ταμπλό των οργάνων είναι απλό και ευανάγνωστο.

Πρακτικό το μικρό ντουλαπάκι.

Απλά και λιτά τα χειριστήρια.

Βολική η πίσω χειρολαβή.

Σέλα σχεδιασμένη για σπορ οδήγηση.

Πρακτικό το πτυσσόμενο σκαλοπάτι.

Βήμα 15,6 δηλώνει η Yamaha, εμείς την μετρήσαμ με συμβατικό τρόπο.

Αλλάζουν οι επιδόσεις με άλλο κώνο; Απ'ότι είδαμε, ναι.

Σπέσιαλ εισαγωγή αέρα.

Απαραίτητες οι τάπες στην γάστρα.