Ένεση ισχύος για SX, SXi και SXi Pro

Ένεση ισχύος για SX, Sxi και SXi Pro
Αναβαθμίστε το παλιό σας όρθιο
Kawasaki ενισχύοντας σε αξιοσημείωτο βαθμό την γάστρας του και την πλεύση του μετατρέποντας το από ένα βαρετό jet ski σε ένα απόλυτο αγωνιστικό όπλο.

 

Κείμενο: Βασίλης Μωραΐτης

Φωτ.:www.jetskiworld.gr

 

Είτε αυτό λέγεται παγκόσμια οικονομική είτε λιτότητα είτε απλά η καλή σχέση με ένα προϊόν, είναι γεγονός ότι κάνει κάποιους κατόχους σκαφών να παραμένουν πιστοί σ’αυτό που έχουν αρχικά αποκτήσει ή κατασταλάξει σε αυτό. Δεν είναι λίγοι λοιπόν οι κάτοχοι των παλαιότερων Jet Ski της Kawasaki όπως των θρυλικών SX και SXi και των μεταγενέστερων βελτιωμένων SXi Pro. Βέβαια είτε τα έχουν διατηρήσει νορμάλ όπως ακριβώς το πήραν από την κούτα του κατασκευαστή είτε αν έχουν βελτιώσει ελαφρώς τον κινητήρα του ή τον περιφερειακό εξοπλισμό δεν παύουν να είναι πιο απαιτητικά και κουραστικά στην πλεύση τους. Όποιος δεν θέλει να αντικαταστήσει το αγαπημένο του SX, SXi ή SXi Pro μπορεί κάλλιστα με μικρές αλλά ουσιαστικές αλλαγές να βελτιώσει σε αξιοσημείωτο βαθμό την πλεύση του και συνεπώς τις επιδόσεις του όπως ακριβώς έκανε και η εργοστασιακή ομάδα της Kawasaki το 2001 (και κατά συνέχεια το 2002) στα αγωνιστικά της σκάφη.

 

Τα SXi Pro έχουν σαφώς πιο γρήγορη γεωμετρία από τα σταθερότερα SX-R 800 γι’αυτό και απαιτούν άλλο στυλ οδήγησης. Η γρήγορη γεωμετρία τους τα καθιστούσε πιο ασταθή στην ευθεία στις υψηλές ταχύτητες ενώ στις πιο χαμηλές η γάστρα τους εμφάνιζε το φαινόμενο του “δελφιναρίσματος”. Επιπλέον αν κάποιος γινόταν πιο επιθετικός στην οδήγησης είχαν την τάση να βουτήξουν το ρύγχος τους και να οδηγήσουν τον οδηγό σε ένα απρόσμενο “sub” (ελληνιστί βούτα). Η εργοστασιακή ομάδα της Kawasaki έβαλε ένα τέλος σε όλα αυτά εφαρμόζοντας μία θαυματουργή συνταγή που τα μετέτρεψε σε νικηφόρα όπλα κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.

 

Η συνταγή της γάστρας

Το βασικότερο όλων είναι τοποθέτηση των εμπρόσθιων sponsons της 3DR, μία βελτίωση που συντελεί στην αύξηση του πλάτους του εμπρόσθιου τμήματος της γάστρας. Κατά συνέπεια ενισχύεται το πάτημα του σκάφους στις μεσαίες και υψηλές ταχύτητες και ακόμη περισσότερο στην σπορ οδήγησή του ή το στρίψιμό του στο μπαλόνι. Που σημαίνει ότι όταν συνδυαστεί με το αντίστοιχο ride plate τότε το κράτημα του σκάφους γίνεται εκπληκτικό και ακριβέστατο.

 

Στη συνέχεια τοποθετούνται τα αντίστοιχα hull extensions (προεκτάσεις γάστρας) που αυξάνουν το μήκος της γάστρας βελτιώνοντας σημαντικά την συμπεριφορά της στο άμεσο πλανάρισμα στην εκκίνηση καθώς επίσης την μείωση του “δελφιναρίσματος” σε αξιοσημείωτο βαθμό. Ο αναβάτης μπορεί να ενισχύσει την ολική συμπεριφορά της πλεύσης επιλέγοντας αντίστοιχα κάποιο ride plate της R&D για όλες τις συνθήκες, της R-POT για την λαδιά ή της MaccRacing για ελαφρώς κυματώδεις συνθήκες. Όσον αφορά την χρήση των intake grate συνιστάμε την χρήση των αντίστοιχων της R&D και το διπλό της Solas ή της Skat-Trak (μόνο σε πολύ βελτιωμένα σκάφη).

 

Αναβάθμιση του deck

Η καλύτερη επένδυση για το deck είναι σαφώς η αντικατάσταση του καπακιού του μηχανοστασίου με ενός ελαφρύτερου κι αυτό γιατί όχι μόνο θα αφαιρεθεί ένα μεγάλο βάρος από το άνω μέρος του σκάφους αλλά ταυτόχρονα θα υπάρχει μεγαλύτερη παροχή φρέσκου, δροσερού αέρα στο μηχανοστάσιο. Το καπάκι ζυγίζει περίπου 10,5kg ενώ ένα aftermarket δεν ζυγίζει περισσότερο από 4kg. Αξίζει δε να σημειωθεί το γεγονός ότι κατά αυτό τον τρόπο χαμηλώνει το κέντρο βάρους του σκάφους.

 

Το σημείο του deck όπου πατάει ο αναβάτης, το tray, είναι σίγουρα ο τομέας που θα πρέπει να επενδύσει κανείς. Τα πλαϊνά, πλαστικά rail cups κόβονται με χειρουργικό τρόπο για να αυξηθεί το πλάτος του κατά συνέπεια ο αναβάτης πατάει καλύτερα και μπορεί να διορθώσει άμεσα την πορεία του ακόμη και κάτω από τις πιο extreme καταστάσεις. Αντίστοιχα, τοποθετούνται με προσοχή οι aftermarket ταπετσαρίες με τα ενσωματωμένα lifter και φυσικά ανανεώνεται το πατάκι του κατασκευαστή ένα ανώτερης πρόσφυσης όπως της Jettrim.  

 

Το βαρύ και ευαίσθητο στο σπάσιμο τιμόνι (βραχίονας) του κατασκευαστή αποτελούν άλλο ένα σημείο που αξίζει να εστιάσει κανείς την προσοχή του αν έχει ήδη φτιάξει όλα τα προηγούμενα. Αρχικά συνιστάται η αντικατάσταση της μπάρα με μία aftermarket (βλέπε Hot Products USA)  0 μοιρών για να αποκτήσει καλύτερη λαβή και καλύτερη θέση οδήγησης πάνω στο σκάφος. Στη συνέχεια μπορεί να προφορτίσει το ελατήριο του κατασκευαστή με μία ανάλογη προσθήκη του εμπορίου για να ελαφρύνει το τιμόνι. Βέβαια οι αναβάτες που προσδοκούν σε πιο αυστηρές συνθήκες οδήγησης θα είναι σωστό να προβούν στην αντικατάσταση του βραχίονα με ενός αλουμινένιου (AC Racing, UMI Racing, RRP, κ.λ.π.) καθώς και της πλάκας στήριξης του συστήματος διεύθυνσης με μιας ανθεκτικότερης.

 

Όλα τα παραπάνω συντελούν το καθένα με τον δικό του τρόπο στην βελτίωσης της πλεύσης και γενικά της θαλάσσιας συμπεριφοράς του σκάφους κάτω από συνθήκες διασκέδασης ή αγώνα. Πραγματικά μεταλλάσσεται το σκάφος και νομίζει κανείς ότι οδηγεί κάτι εντελώς νέο. Τα αγωνιστικά σκάφη του πολυπρωταθλητή Άκη Μαλούχου και του υπογράφοντα είχαν δεχθεί αυτές τις βελτιώσεις κάτω από τις υποδείξεις της εργοστασιακής ομάδας της Kawasaki (και των σκαφών του Chris MaccClugage και Dustin Motzouris) και έπαιξαν και οι δύο το 1-2 στους αγώνες Jet Ski στη χώρα μας. Η συνταγή είναι μία και έχει γνωρίσει παγκοσμίως μεγάλη επιτυχία, γιατί να μην την γευτείτε κι εσείς; Συμβουλευτείτε τον Άκη Μαλούχο, ιδιοκτήτη του καταστήματος Champions για τις παραπάνω βελτιώσεις και αυτό που ταιριάζει καλύτερα στο δικό σας στυλ οδήγησης.

 

Champions

Άκης Μαλούχος

Λ.Αμφιθέας 17

Π.Φάληρο

Τηλ.:210-9405623

Web:www.championsjetski.com

e-mail:malouchos@yahoo.com

 


Γάστρα νικηφόρα πλήρως βελτιωμένη.

Τα εμπρόσθια sponsons έχουν στοκαριστεί.

Οι προεκτάσεις με το plate του κατασκευαστή.

Οι προεκτάσεις με το plate της MaccRacing.

Οι εισαγωγές αέρα στο aftermarket καπάκι.

Το ενισχυμένο turn plate.

Πολύ δουλειά έχει γίνει στα πλαϊνά ρέλια.

Τροποποιημένο και το μπροστινό τμήμα.

To διπλό scoop της Solas.

Ο ευαίσθητος βραχίονας της Kawasaki.