RRP XFS:Pro use only Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

RRP’s Freestyle crafts on test

Δοκιμάζουμε τα δύο βασικά σκάφη της εταιρείας RRP, το XF-S και FS-2, και συζητάμε με τον Rick Roy για τις καινοτομίες της κατασκευής τους.

 

Κείμενο: Βασίλης Μωραΐτης
Test rider: Βασίλης Μωραΐτης
Φωτ.www.jetskiworld.gr       

 

Τα προϊόντα της εταιρείας RickRoyProducts έκαναν την πρώτη τους εμφάνιση στους Τελικούς του Παγκοσμίου του 2005, με το περιβόητο ρυθμιζόμενο τιμόνι που έφερε την επανάσταση στον χώρο των αξεσουάρ των ορθίων Jet Ski. Όσοι το αμφισβήτησαν τότε δεν το αποχωρίζονται τώρα… Αλλά ο Rick Roy δεν σταμάτησε εκεί, μιας και το ανήσυχο πνεύμα του συνέχισε να σχεδιάζει και να φτιάχνει νέα αξεσουάρ μέχρι που έφτασε στην κατασκευή της πρώτης του γάστρας την FS-1 (για μοτέρ Yamaha). Στη συνέχεια ακολούθησε η FS-2 (με set back εισαγωγή και τουρμπίνα) κι έπειτα ήρθε η FS-3 (κατάλληλη για να φιλοξενήσει  μοτέρ Polaris) χωρίς βέβαια να εξαιρείται το εκπληκτικό RC-1. Φέτος αποκαλύψαμε πρώτοι την νέα του γάστρα XF-S η οποία στοχεύει στην κατηγορία των Pro αναβατών που θέλουν να βελτιωθούν ακόμη περισσότερο. Οι σχεδιαστικές καινοτομίες των σκαφών του δεν αποκαλύπτονται πλήρως μιας και ο ανταγωνισμός της αντιγραφής είναι σκληρός. Το σπουδαιότερο όλων όμως είναι ότι ο Rick Roy κατασκευάζει τα προϊόντα του με μοναδικό μεράκι και διατηρεί την ποιότητα κατασκευής σε πολύ υψηλό επίπεδο ακριβώς όπως θα τα ήθελε αν τα χρησιμοποιούσε ο ίδιος. Πέρυσι είχα την αποκλειστικότητα στο να οδηγήσω το μοναδικό RC-1, ενώ φέτος οδήγησα back to back το FS-2 και το XF-S.

 

Στο νερό της Havasu

Αρχικά θα πρέπει να αναφέρω ότι ένα σκάφος δεν το κρίνει κανείς από το πόσο καλά θα κάνει κάποια τρυκ ή φιγούρες. Δοκιμάζοντας το βλέπει κανείς την κατανομή των μαζών, την αίσθηση, την πλεύση, το βάρος και φυσικά την ευστάθεια. Η εμπειρία μου στο Freestyle είναι μικρή και έχω ασχοληθεί σε μικρό βαθμό μιας και πάντα με συγκινούσε η ταχύτητα παρόλα πιστεύω ότι καλή αίσθηση στο να καταλαβαίνω τι κάνει αυτό που οδηγώ και θεωρώ ότι έχω μεγάλη εμπειρία στην οδήγηση κάτω από κυματώδεις συνθήκες. Όλα αυτά τα αναφέρω για αυτούς που θα βιαστούν να βγάλουν τα συμπεράσματά τους για την συγκεκριμένη δοκιμή.

 

FS-2

Ο λόγος γίνεται για το Freeride σκάφος δεύτερης γενιάς της RRP που η ουσιαστική του διαφορά από το FS-1 δεν είναι άλλη από την set back θέση της τουρμπίνας στη γάστρα. Αυτό το στοιχείο το θέτει ιδανικό στις συνθήκες του Freeride και γενικά στην χρήση του στα μεγάλα κύματα του ωκεανού. Είναι εφοδιασμένο με κινητήρα SJ που διατίθεται με εξάτμιση Wet Pipe της Factory, κεφαλή DASA (επιλεκτικά και κύλινδρο DASA με power valve), μονό ή διπλά καρμπιρατέρ και ECU της MSD.

 

Μόλις ξεκίνησα αντιλήφθηκα άμεσα τις συμπαγείς διαστάσεις του. Είναι τόσο μικρό που το στιβαρό SX-R δείχνει σαν τριθέσιο μπροστά του. Η εργονομία του συνόλου είναι εκπληκτική και κατάφερα να προσαρμοστώ σε αυτό χωρίς σκέψη παρόλο ότι ελαφρώς αγχωμένος στην αρχή. Το ζύγισμά του είναι εκπληκτικό και το νιώθεις πραγματικά πολύ ελαφρύ σε σύγκριση με ένα SJ. Η γάστρα υπακούει πειθήνια στις εντολές που τις δίνεις μέσω της μπάρας του τιμονιού και φυσικά του κινητήρα.

 

Το συγκεκριμένο σκάφος φορούσε τον νέο κινητήρα της RPP που έχει μεν καλή απόκριση σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού αλλά δεν είναι ακαριαίως και νευρικός για να κουράσει τον άπειρο αναβάτη. Άλλωστε η χρήση ενός τέτοιου κινητήρα στις συνθήκες του Freeride είναι σχεδόν άχρηστη. Ακούει στο γκάζι αλλά η ισχύς μεταφράζεται σε ώθηση με ομαλό τρόπο χωρίς να σε κουράζει και να γίνεται δύσκολο στον χειρισμό του.

 

Μπορείς να αλλάζεις κατεύθυνση με την σκέψη χωρίς όμως να χάνεις την ισορροπία σου. Η ευστάθειά του και το ζύγισμα του συνόλου είναι εκπληκτικό χωρίς να νιώθεις το βάρος του κινητήρα. Η θέση του βραχίονα δεν σε κουράζει εφόσον μπάρες του έχουν διατηρηθεί σε λογικό μήκος. Κατά αυτό τον τρόπο μπορείς να παίζεις πιο άνετα χωρίς να είσαι σκυφτός προς τα εμπρός. Στο σύνολο αποτελεί ένα καλοστημένο σύνολο που θα ανεβάζει τον πήχη στην ευστάθεια και την αίσθηση βοηθώντας παράλληλα τον οδηγό να ανέβει σκαλοπάτι και να γίνει καλύτερος. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι η γάστρα έχει γευτεί Παγκόσμιες επιτυχίες στα χέρια ικανών αναβατών και φυσικά του ίδιου του Rick Roy.

 

XF-S

Το συγκεκριμένο σκάφος είναι ο ορισμός του απόλυτου όπλου μιας και είναι εξολοκλήρου σχεδιασμένο για τον οδηγό που θα κυνηγήσει το Παγκόσμιο τίτλο. Μόλις ανέβηκα πάνω του μου κόπηκε η ανάσα γιατί το ένιωσα εξωπραγματικά κοντό, ελαφρύ και ισχυρό λες και οδηγούσα μία τουρμπίνα με ένα τιμόνι. Ένιωθα πως όλο το υπόλοιπο ότι είχε χαθεί. Η θέση οδήγησης είναι κυριολεκτικά χτισμένη στις απαιτήσεις ενός αναβάτης κλάσης Pro που δεν δέχεται συμβιβασμούς. Σίγουρα δεν αποτελεί ένα σκάφος για κάποιον πρωτάρη που με το ζόρι μπορεί να κάνει τα μισά τρυκ που βλέπαμε στις αρχές της δεκαετίας του ’90. Το πανίσχυρο μοτέρ των 1000cc προέρχεται από την Xscream διαθέτει power valve, εξάτμιση Power Factor και κάρτερ από Polaris.

 

Η κάθε κίνηση στην μπάρα του τιμονιού μεταφράζεται σε ακαριαία και απόλυτη αλλαγή κατεύθυνσης. Το βάρος του είναι σχεδόν αμελητέο μιας και με το ζόρι το νιώθεις κάπου εκεί, μερικές ίντσες μπροστά από τα πόδια σου. Ο ισχυρός κινητήρας που προέρχεται από τον Mark Baxter της Power Factor κυριολεκτικά απογειώνει το σκάφος. Αφού, κατάφερα να πετάξω πριν καλά-καλά το καταλάβω σε βαθμό που κι ο φωτογράφος δεν περίμενε για να πιάσει την όλη φάση. Το πλάτος του παίζει σημαντικό ρόλο στην εκπληκτική ευστάθεια του συνόλου ενώ η θέση του τιμονιού κραυγάζει για extreme εναέρια κόλπα.

 

Την ημέρα των δοκιμών μαζί μας είχαν βρεθεί και κάποιοι διάσημοι αναβάτες του Freestyle όπως ο JeffKamikazeKatz και ο LarryThe RipperRippenkroeger ενώ το παρόν έδωσε και ο Πρωταθλητής της Pro Ski Open, Jean Paptiste Botti.

 

Όταν ρώτησα τον Rippenkroeger πως του φάνηκε το XF-S που είπε τα εξής “Μόλις ξεκίνησα ξαφνιάστηκα γιατί δεν μπορούσα να βάλω το ένα πόδι εμπρός και το άλο πίσω όπως συνήθιζα στο δικό μου σκάφος (JS 550). Αφού στην αρχή πήγα να πέσω κι έβγαλα από συνήθεια αμέσως το πόδι μου στο πλάι. Αντιθέτως έπρεπε να ήμουν σκυφτός προς τα εμπρός για να διατηρήσω την ισορροπία μου έχοντας τα πόδια μου στα foot holder. Είναι περίεργη αίσθηση για κάποιον σαν εμένα που έχω συνηθίσει σε άλλες καταστάσεις αλλά σίγουρα το Freestyle έχει αλλάξει πολύ από τις μέρες μου και πλέον βρίσκεται σε άλλο επίπεδο που απαιτεί νέες συνθήκες και στυλ οδήγησης.”

 

Παρόμοια ήταν και τα σχόλια του Katz που ο ίδιος είχε περισσότερη ώρα πάνω στο συγκεκριμένο σκάφος “Μόλις ανέβηκα πάνω του τα έχασα. Ήταν τόσο περίεργο, ελαφρύ και κοντό και ο κινητήρας του πολύ ισχυρός. Αυτός ήταν και ο λόγος που δεν τόλμησα να επιχειρήσω κανένα από τα γνώριμα κόλπα μου. Αν μου το αφήσεις για καμιά εβδομάδα είμαι σίγουρος ότι θα μπορέσω να κάνω αρκετά πράγματα πάνω σ’αυτό, ήταν πραγματικά μία μοναδική εμπειρία.”

 

Τα ξημερώματα της ίδιας ημέρα το δοκίμασε και ο πρωταθλητής Ιαπωνίας Hiroshi Watanabe προφανώς για να ζυγίσει τις επιλογές του για την επόμενη σεζόν. Βέβαια τα γιαπωνέζικά μου… δεν είναι άπταιστα μιας και δεν μπόρεσα να καταλάβω τι είπε στους συναδέλφους μου από την χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου. Πάντως δεν φάνηκε δυσαρεστημένος από την δοκιμή.

 

Η κατακλείδα

Αυτό που πρέπει να γνωρίζει κανείς είναι ότι για τον αναβάτη που θέλει να ασχοληθεί με το Freestyle η επιλογή μιας γάστρας FS-1 ή FS-2 είναι μία αληθινή επένδυση, ιδίως αν δεν θέλει αρχίσει να πετσοκόβει το SJ του. Από την άλλη πλευρά αν στοχεύει να κυνηγήσει το βάθρο του Παγκοσμίου τότε το XF-S αποτελεί το ιδανικό όπλο.

 

RickRoyProducts
65 Venise Coteau du Lac

Quebec Canada JOp 1bO

Web:www.rickroy.com

E-mail:rickroy@rickroy.com

 














Hiroshi Watanabe

Jeff Katz

Jean Baptiste Botti

Larry "The Ripper"

Κινητήρας FS-2

Διαφορετική έκδοση.

FS-2:Κατάλληλο για κάθε είδους παιγνίδια.

Rick Roy: Πρωταθλητής και κατασκευαστής.