Jean Baptiste Botti’s #85: Hydrospace S4 Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

Jean Baptiste Botti’s #85: Hydrospace S4

Εκ του ασφαλούς

Ο Γάλλος αναβάτης εμφανίστηκε ισχυρός περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά και στο τιμόνι ενός μέτριου S4 κέρδισε τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο στην Havasu.

 

Κείμενο:Βασίλης Μωραΐτης

Test rider: Βασίλης Μωραΐτης

Φωτ.: www.jetskiworld.gr

 

Έχουν πέσει αρκετά S4 στα χέρια μου από εργοστασιακά μέχρι άριστα βελτιωμένα από ανθρώπους που γνωρίζουν τι κάνουν. Είναι όμως να απορεί κανείς τι παίζεται και πως μπορεί κάποιος να κερδίζει ένα Παγκόσμιο τίτλο με ένα σκάφος που δεν θα το χαρακτήριζε ως απόλυτο αγωνιστικό. Τέτοια περίπτωση ήταν το σκάφος του Brice Lopez το 2007 και του Jean Baptiste Botti φέτος. Και εδώ που τα λέμε ο Γάλλος οδηγός άξιζε τον τίτλο εδώ και δύο χρόνια απλά κάποιες ατυχίες του στέρησαν την χαρά να τον γευτεί πιο χωρίς. Αν μη τι άλλο έχει αποδείξει τις ικανότητές του στο παρελθόν και φέτος όλα του ήρθαν… κουτί.

 

Το σκάφος του δεν θα το χαρακτήριζε κανείς το κάτι εξαιρετικό. Στον κινητήρα απλά φορούσε ένα κιτ 180 της HSR και επιπλέον είχε τοποθετήσει ένα χειροκίνητο ρυθμιστή της πίεσης boost. Επίσης, είχε μονώσει πιο σωστά όλη την πλεξούδα των ηλεκτρικών. Από πλευράς γάστρας φέτος είδα τον Jean Baprtiste να φοράει για πρώτη φορά εμπρόσθια sponsons προφανώς για να ενισχύσει την πρόσφυση του βαρύτερου S4 (είχε δοκιμάσει εμπρόσθια sponsons και στο SX-R αλλά όπως μου είχε πει δεν ήθελε να τα χρησιμοποιεί) και να αποτρέψει την βύθιση του ρύγχους του στις απότομες στροφές και την επιθετική οδήγηση. Επιπλέον είχε τοποθετήσει κάτι τριγωνικές προεκτάσεις στο πίσω μέρος της γάστρας παρόμοιες με αυτές που τοποθετούσε στο βαθύ παρελθόν ο Rius στο SJ. Βέβαια για να ενισχύσει την επιθετική συμπεριφορά της γάστρας η ομάδα του Botti έφτιαξε ένα σπέσιαλ ride plate που του διαφοροποίησε ριζικά στην συμπεριφορά του στις στροφές. Ήταν ένα από τα πράγματα που δεν θα ήθελε να δείξουμε στον ανταγωνισμό.

 

Την εργονομία του συνόλου είχε αλλάξει ο Botti ριζικά. Αρχικά άλλαξε το σύστημα διεύθυνσης τοποθετώντας ένα ρυθμιζόμενο τιμόνι της RRP, με ταχύτερο turn plate και μπάρα της Neken. Επίσης, άλλαξε την μανέτα του γκαζιού με μία της PJS για να φέρει το όλο σύστημα στα μέτρα του. Το ελαστικά πατάκια του S4 αντικαταστάθηκαν με ένα πλήρες σετ της Jettrim ενώ επιπλέον τοποθετήθηκε ένας τάκος αντίστασης στο εμπρός κεντρικό μέρος του πατώματος.

 

Τι κάνει στο νερό

Στην πρώτη μου επαφή με το συγκεκριμένο S4 διαπίστωσα ότι στις χαμηλές στροφές ο κινητήρας ήταν… άδειος χωρίς να έχει να δείξει κάτι το ενδιαφέρον. Η δύναμη έκανε την εμφάνισή της στις μεσαίες στροφές με δυναμικό τρόπο που πράγματι ένιωθα ότι τραβάει με ένταση και δύναμη. Ωστόσο απαιτείται αρκετή εξοικείωση με την λειτουργία του για τον οδηγήσεις χωρίς να πέσεις στην μη ωφέλιμη κλίμακα λειτουργίας του. Δεν ήταν όμως τόσο περίεργο όσο το υποτιθέμενο εργοστασιακό του Lopez. Στο σύνολο το σκάφος ήταν ισχυρό και μόνο αν μπορούσες να κρατήσεις την λειτουργία του μεσαία-υψηλά κινιόσουν πραγματικά γρήγορα.

 

Η συμπεριφορά του στις στροφές ήταν εκπληκτική, απόλυτη, επιθετική και απότομη όπως ακριβώς την επιθυμεί ο Jean Baptiste. Έχοντας οδηγήσει κάποια από τα SX-R του και μάλιστα το υπερ-απόλυτο όπλο του 2008 που είχε ετοιμάσει ο Pascal Barriac μπορεί να καταλάβει ο καθένας τι εννοώ. Το σύστημα διεύθυνσης υπάκουε πλήρως στην παραμικρή εντολή που του έδινα χωρίς να έχει την τάση να σε στείλει από την άλλη πλευρά αν ήξερες τι σε περίμενε. Μπορούσα να το στρίψω απότομα χωρίς να έχει την τάση να βουτήξει το ρύγχος του. Τα μπροστινά sponsons έκαναν πράγματι καλή δουλειά. Στην ευθεία ήταν σταθερό ακόμη και στην μέγιστη τελική του ταχύτητα που άγγιζε τα 71mph σύμφωνα με τις πρόσφατες δοκιμές που είχε κάνει ο Jean Baptiste.

 

Το αποτέλεσμα

Στην πρώτη εμφάνισή της η αυτόνομη ομάδα του Jean Baptiste Botti κέρδισε τον τίτλο στην Pro Ski Open στους Τελικούς του Παγκοσμίου της IJSBA. Όπως και να ‘χει δεν το αποκαλεί κανείς αποτυχία ή μέτρια επίδοση. Το γεγονός ότι ο Botti πήρε τον τίτλο οδηγώντας ένα μέτριο S4 αποδεικνύει για άλλη μία φορά πόσο καλός οδηγός είναι και τι περιμένουμε να δούμε από εκείνον στο μέλλον. Ευελπιστούμε ότι θα τον δούμε πάνω σε ένα πραγματικό αγωνιστικό γιατί τότε θα κλείσει πολλά στόματα μιας και φέτος κάποιοι είχαν το θράσος να πούνε “Του χαρίσαμε τον τίτλο”. Ένας Παγκόσμιος Τίτλος δεν χαρίζεται ποτέ αλλά κερδίζεται με πολύ προπόνηση και τύχη.

 

Brice Lopez #85: Hydrospace S4

Engine

OEM S4 engine with 180 kit

TurboSmart Boost pressure regulator

Electrical

180 kit Walbro ignition

Stock charging system

Stock spark plugs

Pump and driveline

OEM Solas 142 pump, 12 vain pump, full set back

180 kit stainless-steel three blade Solas impeller

OEM drop nozzle system  

Reduction nozzle diameter: 81mm

Steering nozzle diameter: 85mm

Hull and Handling components

Stock hood

Jettrim mats and side rails

JB Botti’s ride plate

Stock intake grate

JB Botti’s rear side hull extensions

WAVE S.R.L. front sponsons

Steering assembly

RRP handlepole

RRP handlepole pad

Neken 3 degrees handlebar

Blowsion turn plate

Renthal  grips

PJS trigger throttle lever

Power: 180hp/rpm

Torque: N.A.

Top Speed: 71mph

 

Team Sponsors

Botti & Fils, Ive Cap, Jet Import, Thor, Mecamarine, Quakysense, S2i, Red Sea Group, Drop-Zone.fr, Japan Rags, Castrol

 


Σταθερό στις υψηλές ταχύτητες.

Ακαριαίο στο στίψιμό του.

Eνα απλό kit 180


Ο ρυθμιστής της πίεσης boost.






Σε υψηλή θέση...

τα μπροστινά sponsons.


Χίλια ευχαριστώ Jean Baptiste.