Mike Follmer's R&D Yamaha FZR Off-Shore Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

Mike Follmer’s #1: R&D Yamaha FZR Off Shore Endurance

Αξιόπιστο πακέτο ισχύος

Τρέφοντας τον σεβασμό που αξίζει στον πολυπρωταθλητή Mike Follmer έπειτα από τόσα πρωταθλήματα που έχει κερδίσει στην κατηγορία των αγώνων Off-Shore Endurance, η R&D του προετοίμασε ένα ισχυρό, αξιόπιστο και χαμηλής κατανάλωσης FZR που αγγίζει τα 81mph.

 

Κείμενο: Βασίλης Μωραΐτης

Test Rider: Βασίλης Μωραΐτης

Photos:www.jetskiworld.gr

 

Για αρκετούς αθλητές ή αναγνώστες ο Mike Follmer μπορεί να παραμένει ένας άγνωστος αναβάτης στην Ευρώπη ή ακόμη και στις ΗΠΑ, ωστόσο έχει κερδίσει πολλούς αγώνες στην κατηγορία Off-Shore Endurance Racing και συμμετέχει στους αγώνες personal watercraft από το 1994. Η καταγωγή και η ανατροφή του έχει “αγωνιστικές” ρίζες ιδίως ο θείος του, George Follmer, που αποτελεί κορυφαίο όνομα στις ΗΠΑ στο αγωνιστική σκηνή των αυτοκινήτων. Κατά συνέπεια ο Mike Follmer με την σειρά του είχε αρκετά αγωνιστικά ερεθίσματα και εμπλοκή στην αγωνιστική σκηνή από μικρή ηλικία. Ωστόσο με τα personal watercraft καταπιάστηκε σε μεγάλη, σχετικά, ηλικία και συμμετείχε στον πρώτο του αγώνα το 1995, πάνω στη σέλα ενός Yamaha 701 Raider στο San Felipe του Mexico, αγώνα που τον κέρδισε. Τέσσερα χρόνια μετά υπόγραψε το πρώτο του συμβόλαιο με την Yamaha Motor Corporation και έγινε εργοστασιακός αναβάτης. Έκτοτε κέρδισε αναρίθμητους αγώνες στην Off-Shore Endurance racing και εξειδικεύτηκε σε αυτό τον τομέα.

 

Γνωρίζοντας τον από τα διεθνή δελτίου τύπου αλλά και τους τίτλους του κατάφερα τελικά να επικοινωνήσω μαζί του στις αρχές του έτους μέσω της R&D με στόχο να μάθω περισσότερα νέα για την νικηφόρα καριέρα του καθώς επίσης το νέο του σκάφος που προετοίμαζε η R&D για την φετινή χρονιά. Μέσω του Glenn Dickinson της R&D το ραντεβού σφραγίστηκε και ο Mike Follmer ήρθε ειδικά στην Havasu μετά τους Τελικούς του Παγκοσμίου για την πραγματοποίηση της συγκεκριμένης δοκιμής.

 

Η στιγμή ήταν μοναδική και πιο συναρπαστική απ’ότι περίμενα μιας και ο Follmer είναι ένας πραγματικός τζέντλεμαν τόσο στην συμπεριφορά του όσο και στον τρόπο που παρουσιάζει και τιμάει τους υποστηρικτές του. Σημειωτέων δε ότι όλα αυτά τα χρόνια έχει τους ίδιους χορηγούς που τους σέβεται και τον τιμούν αντίστοιχα με τον καλύτερο τρόπο. Η δοκιμή πραγματοποιήθηκε κάτω από τις πιο καλές συνθήκες εφόσον κοντά μας βρισκόταν οι δύο επικεφαλής της R&D, Glenn Dickinson και Bill Chapin, και επιπλέον ένα πρόσφατα στημένο και καλορυθμισμένο Limited FZR που το είχαμε ως μέτρο σύγκρισης. Ακόμη και ο καιρός ήταν με το μέρος μας.

 

Πιο γραμμικό και ισχυρό δεν γίνεται

Η συγκεκριμένη δοκιμή μου έδωσε την μοναδική ευκαιρία να μάθω περισσότερα πράγματα όσον αφορά το στήσιμο και τη λειτουργία ενός σκάφους που είναι προετοιμασμένο για Off-Shore Endurance racing. Το συγκεκριμένο σκάφος δεν έχει απολύτως τίποτα το κοινό με οποιοδήποτε άλλο βελτιωμένο Runabout (Pro Stock, Pro Limited and Open) που έχω οδηγήσει στο παρελθόν και ιδίως αυτά που έχουν βελτιωθεί από την R&D. Στόχος της συγκεκριμένης βελτίωσης ήταν η αύξηση της τελικής ταχύτητας και γενικά της ισχύος (+100 ίππους) χωρίς να επηρεαστεί αρνητικά η κατανάλωσης και φυσικά η αξιοπιστία του συνόλου, εφόσον η απόλυτη ισχύς δεν είναι το ζητούμενο σε αυτούς του αγώνες.  

 

Ο ήχος του κινητήρα ακουγόταν σχεδόν όπως του νορμάλ FZR όταν πάτησα το μπουτόν της μίζας στο σκάφος του Mike Follmer. Ίσως να είχε μία μικρή σπιρτάδα λόγω της φτερωτής C5 που είχε εγκαταστήσει ο Chapin στο κέλυφος του Supercharger του κατασκευαστή. Ζέστανα ελαφρώς τον κινητήρα για να εφοδιαστεί αντίστοιχα το κύκλωμα της ψύξης πριν βγω στην ευθεία με το ανεπαίσθητο κυματισμό και ανοίξω το γκάζι…

 

Το σκάφος έπλεε σταθερά με τον κινητήρα να χουρχουρίζει στο ρελαντί όταν χούφτωσα το γκάζι για να επιταχύνω. Στο σημείο μεταξύ του ρελαντί και των 3.000σ.α.λ. ένιωθες μία μικρή, ανεπαίσθητη θα έλεγα καθυστέρηση μέχρι την στιγμή που αρχίζει να επιταχύνει επιθετικά και αχόρταγα γεμίζοντας με ισχύ και γραμμική επιτάχυνση όλη την κλίμακα της ισχύος. Η συγκεκριμένη καθυστέρηση δεν παίζει κανένα ρόλο στην χρήση και τον στόχο του συγκεκριμένου σκάφους εφόσον ταξιδεύει κυρίως σε υψηλή μουαγιέν με το στροφόμετρο να εργάζεται σκληρά στην ανώτατο όριο των στροφών (φθάνει τις 8,500 me 20 pounds στην πίεση boost). Σε αυτό τον ρυθμό ο κινητήρας των 1800cc παράγει αρκετή ισχύ για να δώσει ξεκούραστα την τελική ταχύτητα των 81-82mph που αγγίζει το σκάφος του Follmer. Ωστόσο είναι τόσο γραμμική η απόδοση του μοτέρ και τόσο καλή η ευστάθεια του συνόλου που δεν σε τρομάζει καθόλου. Το νούμερο δε της τελικής ταχύτητας είναι ασύλληπτο αν αναλογιστεί κανείς ότι ένα χρόνο πριν το Ultra Off-Shore Endurance της ομάδας της Kawasaki USA έφτανε μόλις τα 76mph. Το συνολικό πακέτο –ισχύος και στησίματος της γάστρας- είναι πολύ καλό και για τον αναβάτη που είναι λάτρης των υψηλών επιδόσεων και επιθυμεί να ταξιδεύει σε άλλο ρυθμό από την μία παραλία στην άλλη και όχι απαραίτητα μόνο για κάποιον αγωνιζόμενο. Ο δε κινητήρας λειτουργεί σε ασφαλές επίπεδο με την χρήση 100άρας βενζίνης. Ο Chapin μου διασφάλισε ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας αποτελεί ένα αλεξίσφαιρο πακέτο που δεν καταπίνει το ρεζερβουάρ εφόσον η κατανάλωση είναι ελάχιστα μεγαλύτερη από του νορμάλ FZR.

 

Έχοντας ήδη δοκιμάσει το Limited FZR της R&D δεν άντεξα και οραματίστηκα την μικρή πίστα με τα μπαλόνια στην φημισμένη παραλία Body Beach και άρχισα να οδηγώ μέσα της το σκάφος του Follmer. Η μόνη ουσιαστική διαφορά εστιαζόταν στην γρήγορη επιτάχυνση στην έξοδο της στροφής μιας και το Limited είναι σαφώς πιο άγριο και πιο άμεσο βάση των νέων μετατροπών του. Ωστόσο, το κράτημά του παρέμεινε εξίσου καλό και προβλέψιμο τόσο στις κλειστές στροφές όσο και τις ανοιχτές παρατεταμένες. Στην ουσία το οδηγείς με λιγότερο σφίξιμο και με μεγαλύτερη ευκολία εφόσον η γραμμική απόδοση του μοτέρ δεν σε κουράζει. Ο αναβάτης που θα μπορεί να το οδηγήσει οριακά και με ροή θα είναι σίγουρα μπροστά από πολύ ανώτερα σκάφη ακόμη και στην κλειστή πίστα.

 

Αναμφισβήτητα η R&D έστησε ένα μοναδικό πακέτο για τον πολυπρωταθλητή Mike Follmer και πιστεύω ότι αυτό το FZR μπορεί να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στα χέρι ενός ικανού αναβάτη όπως του Follmer. Σίγουρα είναι πολύ πιο γρήγορο και ασφαλές από ένα νορμάλ FZR ή ένα Pro Stock FZR και δεν επιταχύνει επιθετικά και απότομα όσο το ισχυρό Limited FZR της R&D. Οι λεπτομέρειες όσον αφορά τα καλούδια του κινητήρα και της γάστρας αναγράφονται λεπτομερώς παρακάτω αλλά να είστε σίγουροι ότι σε όλα αυτά παίζει ρόλο η επιπλέον μαστοριά και διορατικότητα του συνολικού set up από τον Bill Chapin.

 

Mike Follmer’s #1: R&D Yamaha FZR Off-Shore Endurance

Engine

Yamaha FZR engine

R&D C5 Supercharger wheel adjustable with greddy valve set at 16-17pounds of boost.

R&D Pro Series Intercooler kit

R&D Powershot adjustable fuel tuner

R&D Fuel pressure regulator

R&D enhanced Cooling kit

R&D air filter kit

Fuel: 100 octane Leaded race gas

Electrical

R&D re-flashed stock ECU, with R3 ignition program which has a peak timing of 20degrees at 8400-8500 (8600) rpm at 16 pounds of boost

Pump and Driveline

Stock pump

R&D Pump cone

Skat-Trak  Twin Prop re-pitched impeller by Bill Chapin

R&D auto drop nozzle

R&D FZR VTS Quick shift cam system

Hull and Handling components

Yamaha stock hull, deck and hood

R&D intake grate

R&D pump seal kit

R&D adjustable ride plate

R&D sponsons with deep blades

Stock seat modified by Hyrdo-Turf

Lee Manvell’s carbon rear seat unit

Steering system

Stock steering system

Renthal grips

Additional tachometer

Boost pressure gauge

Team Sponsors

YAMAHA Motor Corporation U.S.A., R&D Products, Motul Oils, Hydro Turf, Monster Energy, Skat-Trak, NGK, Oakley, Simpson helmets, Jet Pilot, Riva, F&L Racing Fuels, Walt’s Motorsports

 


Ελάχιστη καθυστέρηση...

στην εκκίνηση από το ρελαντί.

Σταθερό και προβλέψιμο...

ακόμη και στα 81mph.

Το μοτέρ αποδίδει πανω από 300 ίππους.

Και επιτέλους σωστό οργανάκι.

Δεν απουσίαζε το Power Shot.

Εφοδιασμένο με Intercooler της R&D.

Απαραίτητα τα έξτρα όργανα.

Η μεταποιημένη σέλα.

Το set up της τουρμπίνας.

Προσέξτε το plate και τον κώνο.

Sponsons με...

μεγάλες λεπίδες.

A Champion...

in a class of his own.

Mike Follmer, himself.

Ευχαριστούμε για την δοκιμή, Mike.