R&D's Yamaha FZR Limited - Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

R&D’s Limited FZR 2010

Δυνατό όσο ένα καλοστημένο Open το νέο Limited FZR της R&D κόβει την κυριολεκτικά την ανάσα με τις εκπληκτικές του επιδόσεις και μπορεί να διεκδικήσει τίτλο στην Open στα Εθνικά πρωταθλήματα.

 

Κείμενο: Βασίλης Μωραΐτης
Test rider: Βασίλης Μωραΐτης
Φωτ.:www.jetskiworld.gr

 

Πέρυσι είχα την αποκλειστική ευκαιρία να δοκιμάσω όλα τα kit βελτιώσεων της R&D για το Yamaha FZR και πραγματικά στάθηκα τυχερός γιατί όχι μόνο οδήγησα τρία διαφορετικά σκάφη αλλά δίπλα μου είχε τον άνθρωπο που τα είχε βελτιώσει και στήσει εξαρχής για τους Τελικούς του Παγκοσμίου. Είδα λοιπόν από πρώτο χέρι τις βελτιώσεις που είχαν γίνει σε αυτά και έμαθα πως συνδυάζεται η λειτουργία των special parts μεταξύ τους. Όταν βρίσκεσαι δίπλα στον Bill Chapin και έχεις κάποιες βάσεις στο τομέα των κινητήρων και των βελτιώσεων μπορείς να μάθεις πολλά πράγματα γιατί η εμπειρία του και οι γνώσεις του είναι σε πολύ ψηλό επίπεδο.

 

Με βάση λοιπόν τις πρόσθετες αλλαγές των κανονισμών της IJSBA ο Chapin έστησε το φετινό (2010) πακέτο του Limited FZR. Η βασικότερη αλλαγή εστιαζόταν στην κεφαλή και την αναβάθμιση αυτής γεγονός που απαγορευόταν στο παρελθόν. Επιπλέον, ο Chapin αναβάθμισε σε μεγάλο βαθμό την τουρμπίνα της Yamaha για να περιορίσει το ανεπιθύμητο cavitation  και να ενισχύσει την επιτάχυνση του σκάφους. Μεταξύ άλλων δούλεψε πολύ πάνω σε μία νέα ιδέα, το διπλό impeller, που πραγματικά κάνει θαύματα και ενισχύει αληθινά τις επιδόσεις του συνόλου σε συνδυασμό με την νέα χαρτογράφηση της ECU. Όπως ήδη έχουμε αναφέρει στο παρελθόν η R&D έχει βγάλει αρκετά kit που συνδυάζει διπλό impeller με κατάλληλή ECU και φτερωτή δίνοντας πραγματικά φτερά στο FZR.

 

Δοκιμάσαμε εκτενώς το συγκεκριμένο Limited έχοντας επιπλέον την ευκαιρία να το δούμε δίπλα-δίπλα με το Off-Shore FZR του Mike Follmer καθώς επίσης να δούμε τις επιδόσεις του σκάφους με νορμάλ και Skat-Trak τουρμπίνα.

 

Απίστευτο τράβηγμα

Γνωρίζοντας ήδη την συμπεριφορά του Yamaha πραγματοποίησα μερικούς γύρους στην μικρή πίστα του Body Beach διαπιστώνοντας για άλλη μία φορά την βελτιωμένη πλεύση του χάρη στο καλοστημένο Handling kit της R&D. Όμως με έτρωγε η περιέργεια για το τι θα δείξει το GPS όσον αφορά την τελική του ταχύτητα και με το καλημέρα το Yamaha έπιασε τα 78,9mph με την τουρμπίνα του κατασκευαστή και το βελτιωμένο pump shoe της R&D. Το τράβηγμά του ήταν καλό και σε γενικές γραμμές το σκάφος ήταν γραμμικό σε όλο το φάσμα των στροφών.

 

Στη συνέχεια ο Chapin κούμπωσε την Skat-Trak που φορούσε κι εκείνη διπλό impeller. Αφού το δοκίμασε αρχικά ο ίδιος μπήκε στη συνέχεια κι εγώ για να δω... τί ψάρια πιάνει. Έπειτα από μερικές μετρήσεις είδα 79,8mph στην οθόνη του GPS ωστόσο, αυτό που είχε αλλάξει σε αξιοσημείωτο βαθμό ήταν η επιτάχυνση, το τράβηγμα του σκάφους και φυσικά το πάτημά του στο νερό ακόμη και κάτω από τις πιο απαιτητικές συνθήκες. Σημειωτέων δε ότι ο καιρός είχε ήδη αλλάξει, ο άνεμος ήταν ισχυρότερος και το ψιλό γρέζι στη νερό είχε γίνει medium chop.   

 

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Chapin και των οργάνων ο κινητήρας έδειχνε ο λειτουργούσε καλά ωστόσο η έκπληξη ήρθε στη συνέχεια όταν κατά τύχη δοκιμάσαμε ένα power shot της R&D που σύμφωνα με τον πελάτη που το είχε αποκτήσει δεν λειτουργούσε σωστά. Τότε αντιληφθήκαμε την πραγματική ισχύ του μοτέρ που αναζητούσε περισσότερο καύσιμο. Η τελική ταχύτητα εκτοξεύτηκε στα 81,5mph με τον αισθητό κυματισμό που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας η πραγματική του θα ήταν τουλάχιστον 1,5-2mph επιπλέον σε κανονικές συνθήκες. Αυτό μας εξέπληξε ήταν η εκρηκτική επιτάχυνση του σκάφους και το ισχυρό τράβηγμά του στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Τόσο ισχυρό που αναρωτιόμασταν αν οδηγούσαμε ένα Open FZR και όχι ένα Limited. Το σκάφος πατούσε πολύ καλά και στην επιτάχυνση σου ζόριζε τα χέρια. Τι κλειστές, τι ανοιχτές στροφές για το νέο όπλο της R&D το αποτέλεσμα ήταν το ίδιο και το αυτό, που μεταφραζόταν σε εκρηκτική επιτάχυνση.

 

Την απάντηση στην έξτρα απόδοση του μοτέρ με το power shot την βρήκε ο Chapin στην VP Racing. Η εταιρεία είχε προσθέσει 25% Εθανόλη στην αγωνιστική MS109E που καθιστούσε πιο φτωχή την λειτουργία του κινητήρα κάτι που δεν ήταν άμεσα αντιληπτό αρχικά αλλά στην συνέχεια υποψιάστηκε ο Chapin όταν κούμπωσε τα όργανα μετρήσεων του AFR. Αρχικά ήταν σεταρισμένο να δουλεύει στα 12.0 ενώ έπρεπε να είναι πιο πλούσιο λόγω της Εθανόλης. Αυτή ήταν μία πολύ σημαντική παράλειψη του τμήματος Δημοσίων Σχέσεων της VP Racing όσων αφορά τα νέα τεχνικά χαρακτηριστικά του καυσίμου που δεν είχε ενημερώσει τους βελτιωτές και όσους θα την χρησιμοποιούσαν στους αγώνες. Αν και μάθαμε ότι κάποιοι άλλοι είχαν ενημερωθεί...

 

Συμπέρασμα

Στο σύνολο το νέο set up του Limited kit της R&D για το FZR είναι απλά εκπληκτικό σε όλους τους τομείς εφόσον το σκάφος κερδίζει σε επιτάχυνση, κράτημα και τελική ταχύτητα. Πέρυσι η τελική του ταχύτητα κυμαινόταν μεταξύ 78-80mph ενώ φέτος άγγιξε άνετα τα 81,5mph με κυματισμό, την στιγμή που το περσινό Open FZR έβγαζε περίπου +3-4mph με aftermarket γάστρα. Το συγκεκριμένο Limited kit κέρδισε τον 30άλεπτο αγώνα Asian Beach Games στο Ομάν (και με πολύ κύμα) στα χέρια του δεκαεξάχρονου Aero Sutan Aswar από την Ινδονησία επιβεβαιώνοντας την ισχύ και τις επιδόσεις του ολοκληρωμένου πακέτου

 

R&D Yamaha FZR Pro Limited 2010

Part description – Code number

Titanium springs PT# 612-93001

Titanium retainers PT# 612-93007

R&D modified valves

R&D RC1 Limited Racing cam PT# 612-93009

R&D cam gears PT# 612-93008
R&D C5 Monster Charger kit - PT# 612-25005

R&D H.P. Pro series Intercooler kit - PT# 612-18004

H.P. Surge valve (installed) - PT# 612-18004  

R&D Re-flash Ignition System

R&D Ignition race Spec. programming

Skat-Trak 158mm with twin prop Skat-Trak 12/21

Stock Pump 155mm R&D Pro Series Twin Prop 13/23

R&D Aquavein intake rate - PT# 112-18001  

R&D Pump Shoe seal kit - PT# 162-00007  

R&D Ride plate - PT# 122-18001  

R&D Sponsons - PT# 122-01801

R&D Auto trim drop nozzle - PT# 162-18020  

R&D Quick Shift cam kit - PT# 162-18010  

R&D Anti-cavitation cone - PT# 162-18000  

R&D Multi port boost adaptor - PT# 612-92005  

R&D High Flow Exhaust kit - PT# 332-18000  

R&D Power plenum filter kit - PT# 200-01801  

R&D Fuel Pressure reg. kit - PT# 802-00080  

R&D In-tank fuel pressure block - PT# 812-35257  

R&D O2 Sensor mount kit - PT# 332-18010  

Skat-Trak pump 12 vein setback

Modified pump shoe - PT# 162-18004

Modified pump transom - PT#162-18004

R&D larger drive couplers - PT# 612-01801 for FZR/SHO

 

R&D Racing Products USA Inc.

12983 Los Nietos Rd.

Santa Fe Springs. CA. 90670

Web:www.rd-products.com

Phone:562-906-1190

Fax:562-941-563

 

 


















Συζητώντας με τον Bill Chapin της R&D.

Πίσω μας και ο Mike Follmer.