Rob Flores's #88: Τriple cylinder SX-R Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

Rob Flores’s # 88 : Kawasaki Triple cylinder SX-R

Σημείο αναφοράς

Οδηγούμε το τρικύλινδρο SX-R του Rob Flores που είναι και ο πρώτος που ασχολήθηκε με αυτό το εγχείρημα εδώ και τέσσερα χρόνια, όχι απλά για να το πουλήσει αλλά να συμμετάσχει στους αγώνες. 

 

Κείμενο:Βασίλης Μωραϊτης

Test rider:Βασίλης Μωραϊτης
Φωτ:www.jetskiworld.gr

 

Η κατηγορία των Ski έχει αλλάξει προοδευτικά από το 2000. Αρχικά η IJSBA κατάργησε την κατηγορία Pro Modified για να μειωθεί το κόστος των ομάδων και η παρουσία των λιγοστών εξωτικών σκαφών. Είδαμε λοιπόν την εμφάνιση της Superstock που έβαζε σημαντικό φρένο στους κατασκευαστές των aftermarket parts αλλά συγχρόνως περιόριζε την αξιοπιστία των σκαφών. Φέτος η κατηγορία Open είναι πλέον όμοια και πιο “ανοιχτή” από την Modified επιτρέποντας κάθε είδους μετατροπές. Κατά συνέπεια βρήκε την ευκαιρία ο Rob Flores να φτιάξει ένα αξιόπιστο SX-R χρησιμοποιώντας τον τρικύλινδρο κινητήρα του STX. Ο Rob Flores ιδιοκτήτης της Raceski.com ήταν πρώην εργοστασιακός οδηγός της Kawasaki και της Yamaha και πλέον αποτελεί έναν από τους γρηγορότερους ιδιώτες. Την συνταγή είχε ξεκινήσει ο ίδιος πριν από πολλά χρόνια τοποθετώντας αρχικά τον ίδιο κινητήρα σε ένα SXi Pro. Έχοντας μεγάλη εμπειρία στο στήσιμο των σκαφών ο Flores εστίασε την προσοχή του στο προσεγμένο ζύγισμα της γάστρας δίνοντας μεγάλη σημασία στην σωστή κατανομή των μαζών. Σ’αυτό έπαιξε μεγάλο ρόλο τόσο η αρχική θέση του κινητήρα όσο και το κατάλληλο στήσιμο της γάστρας.

 

Περνάμε λοιπόν άμεσα στην γάστρα για να αναφέρουμε ότι τα πίσω sponsons είναι χειροποίητα και η σχεδίασή τους πηγάζει από τα αντίστοιχα που τοποθετούσε η Kawasaki στα SXi Pro. Η καινοτόμος σχεδίασή τους συντελεί σημαντικά στην καλή πλεύση της γάστρας. Ο δε Flores μας επέτρεψε να τα φωτογραφήσουμε αλλά αργότερα μας ζήτησε να μην εμφανίσουμε αυτές τις εικόνες μιας και αρκετός κόσμος σκέφτεται να στραφεί σε αυτό το εγχείρημα την επόμενη σεζόν. Εξίσου σημαντικό ρόλο παίζει το set up του drop nozzle καθώς και η αρχική επιλογή του. Επίσης, ο Fob χρησιμοποίησε ένα μεταποιημένο OEM ride plate στις κυματώδεις συνθήκες του Σαββατοκύριακου, ωστόσο στη περίπτωση της δικιάς μας αποκλειστικής δοκιμής αντικατάστησε αυτό το ride plate με ένα Craftsmans που είναι ελαφρώς πιο μακρύ και με πιο επιθετικά χαρακτηριστικά στην πλεύση.

 

Το tricky part του συγκεκριμένου SX-R δεν είναι άλλο από την προγραμματιζόμενη ECU της Mitsubishi που διαθέτει ο Flores και έχει αποκτήσει από την εργοστασιακή ομάδα της Kawasaki λόγω της μακροχρόνιας συνεργασίας του με αυτή από την χρυσή εποχή των αγώνων, την δεκαετία του ’90. Το γεγονός ότι είναι προγραμματιζόμενη δίνει την ευκαιρία στον Rob να αλλάξει την χαρτογράφηση της ανάλογα με τον setup του κινητήρα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση είχε ένα πιο mild χάρτη μιας και η συμπίεση του κινητήρα ήταν σε χαμηλό επίπεδο για να χρησιμοποιεί απλή αμόλυβδη βενζίνη και όχι αγωνιστικό καύσιμο. Εκτεταμένη έρευνα έχει επίσης γίνει στην ρύθμιση της εξάτμισης και την θερμοκρασία λειτουργίας της. Ο Flores έχει εγκαταστήσει ηλεκτρονικό ψεκασμό κι επιπλέον έχει δύο βαλβίδες νερού στις έξτρα παροχές.

 

Απίστευτα γραμμικό

Γνωρίζοντας τις επιδόσεις του τρικύλινδρου STX ήξερα τι θα γευτώ, ωστόσο δεν θα μπορούσα να φανταστώ πόσο καλή θα ήταν η πλεύση στο σύνολο καθώς επίσης το πόσο γραμμική θα ήταν η απόδοση του τρικύλινδρου κινητήρα σε μια ελαφρύτερη γάστρα. Το θέμα είναι ότι ο Flores δεν ήθελε να φτιάξει ένα απόλυτο σκάφος αλλά ένα αξιόπιστο και ευκολοδήγητο τρικύλινδρο χωρίς να είναι υπερ-πουσαρισμένο.

 

Ο κινητήρας ξεδιπλώνει την ισχύ του σχεδόν με ηλεκτρικό τρόπο χωρίς να μακραίνει τα χέρια όπως αρχικά θα πίστευε κανείς. Από το ρελαντί μέχρι το άνω άκρο των σ.α.λ. ο κινητήρας είναι ομαλός, γραμμικός και επιταχύνει με μοναδικό ρυθμό χωρίς να χάνει η τουρμπίνα. Όλα αυτά τα χρόνια ο Flores κατάφερε να εξισορροπήσει την ισχύ με τη μετάδοση και να φτιάξει ένα αρμονικό σύνολο. Το σκάφος ήταν γρήγορο χωρίς να ξεφεύγει από τα δεδομένα των καλοστημένων SX-R, άλλωστε ο Flores ανάφερε ότι η τελική του συγκεκριμένου set up ήταν κάπου στα 63mph. Καθόλου άσχημα για ένα τόσο καλοστημένο σύνολο.

 

Πολύ καλή ήταν η κατανομή των μαζών και σε καμία περίπτωση δεν ένιωθες το επιπλέον βάρος του κινητήρα. Οι αλλαγές κατεύθυνσης γινόταν με εκπληκτική ευκρίνεια χωρίς να έχει την τάση να βυθίσει το ρύγχος του. Το δε κράτημά του ήταν καθαρά σπορτίφ και τα πίσω sponsons έκαναν σωστά την δουλειά τους στην έξοδο της στροφής, φροντίζοντας για το καλό πάτημα του σκάφους κατά την επιτάχυνση. Ίσως αυτός ήταν κι ο λόγος που ο Flores δεν είχε καν εγκαταστήσει το χειροκίνητο trim.

 

Αναμφισβήτητα υπάρχουν τρόποι που μπορεί κανείς να βγάλει περισσότερη ισχύ από τον συγκεκριμένο κινητήρα και είδαμε κάποια άλλα παραδείγματα αυτής της ιδέας στους Τελικούς του Παγκοσμίου. Ωστόσο, ο Rob Flores έφερε καλύτερα αποτελέσματα αποδεικνύοντας ότι όλα αυτά τα χρόνια βελτιώνει προοδευτικά το όλο set up του τρικύλινδρου project. Πραγματικά τον ευχαριστούμε που μας έδωσε την ευκαιρία για αυτή την αποκλειστική δοκιμή και ευελπιστούμε ότι στο μέλλον θα δοκιμάσουμε και άλλα τρικύλιδρα project, έχοντας σαν σημείο αναφοράς το συγκεκριμένο.

Rob Flores’s # 88 : Kawasaki Triple cylinder SX-R
Engine

Kawasaki OEM crankcases

Displacement: 1100cc

Bore x stroke:82 x 78,3
Kawasaki STX-1100 stroker crankshaft

Cylinder porting by Tim Judge

Wiseco pistons & rings

Cold Fusion billet cylinder head with 25cc domes

Compression: 150psi

Base gasket thickness: 3.26mm.

OEM exhaust system modified and equipped with short muffler

Micro Touch ECW injection system

R&D Racing intake manifold

R&D M16 reeds

3 x Novi 48mm XR carburetors

Cold Fusion fuel pick up

Fuel: pump gas

R&D flame arrestors

Cooling lines in: 2 lines from pump to manifold

Cooling lines out: 2 lines out

Electrical

KHI Mitsubishi programmable ignition

Kawasaki stock flywheel

NGK BR9ES Spark Plugs

Pump and driveline

Skat-Trak 140mm, 12 vain Magnum One-off Pumpw/10mm Setback

Skat-Trak originally (17/25) three blade, stainless-steel Swirl Impeller

Kawasaki nozzle system modified

Stock driveline couplers

Reduction nozzle: Not mentioned
Steering nozzle: Not mentioned

Hull and Handling components

3DR hood

Jettrim side rails

Jettrim Gunwale pad covers with no lifters

UMI Racing billet aluminium by-pass fittings

OEM nose piece

Carbon fuel cap made by Raceski.com

Craftman’s Movement Takenoshita ride plate

Optional stock ride plate modified for rough water conditions

Rob Flores intake grate

WAVE S.R.L. Front sponsons

Aluminium rear sponsons designed by Raceski.com

Steering assembly
OEM
handlepole with carbon reinforcement made by Raceski.com
Replaced Stock handlepole pad with Hydro-Turf mat
R&D handlepole spring tensioner

Aftermarket hood inserts

UMI Racing 4 degrees handlebar

OEM turn plate and sub plate

Renthal grips

OEM trigger throttle lever

Estimated power:140+

Top speed: 63mph

Team Sponsors
Twisted, Red Seven Ride Co, Raceski.com, Fly Racing, Wiseco, JudgeMotorSports, Hydro-Turf, Walts Motorsports.

Rob Flores

Performance-Parts-Accessories

Raceski.com,
E-mail:
raceski2004@yahoo.com
Cell: 702-334 0536

 


Πολύ καλό στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης.

Υποδειγματική η ευστάθειά του.

Και όμως χωράει ο κινητήρας του STX.

Τα μεγαλύτερα καρμπιρατέρ και η τροποποιημένη εξάτμιση.

Ο ηλεκτρονικός ψεκασμός νερού.

Τα σπέσιαλ ηλεκτρικά της Kawasaki.

Προφόρτιση ελατηρίου της R&D.

Stock σύστημα διεύθυνσης.

Τα δύο plate του Rob.

Τα μπροστινά sponsons.

Οι παροχές νερού με την βαλβίδα.

Χίλια ευχαριστώ Rob.