Markus Erlach's #100: SE SX-R 2010 Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

Markus Erlach’s #100:SE 800 SX-R

Αυστριακή δίχρονη σφαίρα

Η τριλογία των Ιαπωνικών δίχρονων big bore kit για SX-R ολοκληρώθηκε με την δοκιμή του Kawasaki του Markus Erlach, που φοράει κύλιδρο/κεφαλή της SE και έδειξε 65mph τελικής με χρήση κανονικής βενζίνης.

 

Words:Βασίλης Μωραΐτης

Test rider:Βασίλης Μωραΐτης

Photos:www.jetskiworld.gr

 

Φέτος έφθασα στην Havasu στις 03:00πμ την Παρασκευή και στις 06:30 είχα ήδη πακετάρει τον φωτογραφικό εξοπλισμό και το laptop και περπατούσα στα Pit των Τελικών του Παγκοσμίου. Τις περασμένες χρονιές την ίδια ώρα φορούσα ήδη την φόρμα μου μιας και αγωνιζόμουν στο πρώτο heat της κατηγορίας μου –Masters Ski Open- ωστόσο φέτος τα οικονομικά μου ήταν περιορισμένα και τα “πολιτικά” μεταξύ των Ελληνικών παραγόντων και της Διεθνούς Ομοσπονδίας στάθηκαν αιτία να παραμείνω, καλύτερα, ως θεατής στην εξέδρα. Ένας από τους πρώτους αθλητές που συνάντησα ήταν ο Markus Erlach, γνωστός στην Ευρώπη ως αθλητής και βελτιωτής κυρίως όρθιων σκαφών και ιδιοκτήτη του www.SX-R.com. Ο Markus είναι τακτικός αναγνώστης του www.jetskiworld.gr και μου ζήτησε ευθέως αν θα μπορούσα να δοκιμάσω το σκάφος του. Είμαι πάντα πρόθυμος σε τέτοιου είδους ευκαιρίες ασχέτως με το τι σκάφος πρόκειται να δοκιμάσω και έτσι αργότερα βρεθήκαμε στην φημισμένη Body Beach την ώρα των καθιερωμένων δοκιμών.

 

Όταν ο Markus αφαίρεσε το καπάκι από το SX-R του τότε κατάλαβα γιατί ήθελε να δοκιμάσω το σκάφος του. Ήταν εφοδιασμένο με ένα big bore κύλινδρο (και την αντίστοιχη κεφαλή και τα σπέσιαλ έμβολα της Wiseco) της SE και γνώριζε ήδη ότι είχα δοκιμάσει άλλα SX-R με κύλινδρο της Maekawa και της DASA. Για μένα και το web site η ευκαιρία ήταν μοναδική μιας και τέτοιες ευκαιρίες δεν σου δίνονται στην Ελλάδα… Ο Markus με πληροφόρησε ότι είχε τροποποιήσει το χρονισμό των θυρίδων και πέρα από το σύστημα εισαγωγής που ήταν συμβατικό χρησιμοποιούσε μία προγραμματιζόμενη ECU της Igni Pro που τον χάρτη είχε φτιάξει ο ίδιος. Η συμπίεση του στροφαλοθαλάμου είχε διατηρηθεί σε ασφαλές όριο (190psi) που επέτρεπε την χρήση κανονικής, και όχι αγωνιστικής, βενζίνης. Που σημαίνει ότι στο σύνολο το συγκεκριμένο kit διατηρεί σε χαμηλό επίπεδο το λειτουργικό κόστος του σκάφους.  

 

Όσων αφορά το στήσιμο της γάστρας το συγκεκριμένο SX-R φορούσε τα εμπρόσθια sponsons του Monti (που αρκετοί αντέγραψαν στη συνέχεια…) που είναι δεδομένο ότι είναι τα καλύτερα του είδους, ένα τροποποιημένο intake grate της Skat-Trak και ένα περίεργο ride plate της Craftsmans Movement. Στο παρελθόν έχω δοκιμάσει άλλα δύο ride plate της συγκεκριμένης Ιαπωνικής εταιρείας στα σκάφη του ζεύγους Kanamori και έχω στην κατοχή μου ένα από αυτά ωστόσο, το συγκεκριμένο ήταν μία Replica του Takenoshita που είναι διαφορετικό από πλευράς σχεδίασης. Το σύστημα του τιμονιού ήταν κυρίως της RRP με μπάρα τύπου MX, μιας και ο Markus είναι λάτρης του Motocross. 

 

Η πρόκληση

Το πιο περίεργο πράγμα πάνω στο σκάφος του Markus είναι η θέση των μπουτόν της μίζας μιας και έχουν τοποθετηθεί ακριβώς κάτω από το άνω μπρακέτο της RRP. Όταν πάτησα το μπουτόν της μίζας ο κινητήρας ακουγόταν όπως ενός νορμάλ SX-R με εξάτμιση της Factory Pipe μέχρι την στιγμή που χούφτωσα το γκάζι… Το σίγουρο είναι ότι ο κινητήρας είναι ισχυρός και επιταχύνει δυνατά χωρίς κανένα δισταγμό από τις πολύ χαμηλές σ.α.λ. Ωστόσο, δεν είναι απότομος και επιθετικός όσο σκληρός και αν είσαι με το γκάζι. Επιταχύνει ομαλά, προοδευτικά και το “γέμισμά” του είναι αυτό που σε κερδίζει χωρίς να σου κόβει τα χέρια. Στην ουσία αυτό το μοτέρ μου θύμισε το εκπληκτικό SX-R που είχε φτιάξει ο Bill Chapin της R&D για τον Chris MacClugage το 2006. Δεν ήταν το ίδιο από πλευράς ισχύος αλλά το πλησίαζε σε μεγάλο βαθμό.

 

Μία από τις παροιμίες των μηχανικών λένε “ότι τίποτα δεν αντικαθίσταται με τον περισσότερο κυβισμό” και αυτό επαληθεύει άμεσα αυτό το kit της SE. Το συγκεκριμένο SX-R απέφερε πραγματική διασκέδαση όσων αφορά την οδήγησή του χωρίς να σε κουράζει. Ήταν ροπάτο και “καθαρίζε” άμεσα από το ένα μπαλόνι στο άλλο χωρίς να καθυστερεί στην έξοδο της στροφής ή να το αισθάνεσαι βαρύ στις χαμηλές στροφές.

 

Στον τομέα της πλεύσης και του κρατήματος τα περισσότερα καθορίζονται από το νέο ride plate. Το σκάφος είναι πιο επιθετικό στην συμπεριφορά του μιας και την ισορροπία του καθορίζει το εκκεντρικό σχήμα του ride plate. Με λίγα λόγια το συγκεκριμένο ride plate διευκολύνει το πλάγιασμα του σκάφους στην στροφή κατά ένα περίεργο τρόπο σαν κάποιος να προσπαθεί να στρέψει από την πίσω πλευρά και να το φέρει πιο γρήγορα υπό κλίση. Συνάμα οι προεξοχές που φέρει ενισχύουν το “δάγκωμα” της γάστρας στο νερό παρέχοντας καλύτερο κράτημα όταν φορτώνεις την τουρμπίνα. Κατά συνέπεια σου επιτρέπει να φρενάρεις πιο αργά προς το μπαλόνι και να επιστρέφεις στο γκάζι ακόμη πιο γρήγορα. Περίεργη είναι η συμπεριφορά του στην ευθεία που ναι μεν είναι σταθερό ακόμη και στην τελική ταχύτητα του σκάφους αλλά νιώθεις το πίσω μέρος σαν να ισορροπεί στην κόψη του ξυραφιού.

 

Σύμφωνα με τον Markus το συγκεκριμένο set up αποφέρει την τελική ταχύτητα των 65mph και δεν πέφτει έξω αρχικά γιατί τον εμπιστεύομαι στην δουλειά που κάνει και κατά δεύτερον γιατί οι άνθρωποι της SE είχαν δει 103kmph πέρυσι το χειμώνα όταν δοκίμασαν το ίδιο περίπου set up στο σκάφος της SE. Στο παρελθόν έχω δοκιμάσει άλλα ισχυρά SX-R που είχαν μεν την ίδια τελική ταχύτητα αλλά όλα λειτουργούσαν με την χρήση MS109 και ήταν πιο επιθετικά στην συνολική λειτουργία του κινητήρα.

 

Αν κάνω μία άμεση σύγκριση με τα υπόλοιπα big bore kit που έχω δοκιμάσει στο παρελθόν τότε πιστεύω ότι στην πρώτη σειρά θα έβαζα το καλοστημένο σκάφος του Botti του 2008 με τον κύλινδρο της Maekawa και την μεγάλη εξάτμιση της Power Factor, στην συνέχεια θα ερχόταν το set up του Markus και στην τρίτη θέση θα έβαζα το μοτέρ της DASA που το αισθανόμουν πιο κούφιο και με κοντή κλίμακα ισχύος. Βέβαια δεν γνωρίζω ποια θα είναι η απόδοση του big bore kit της SE αν δώσει κανείς την πλήρη παροχή σε συμπίεση, θυρίδωμα και καύσιμο…

 

Η θέση οδήγησης ήταν κάπως περίεργη στο σκάφος του Κόκκινου Βαρόνου και αυτό λόγω της υψηλότερης μπάρας του τιμονιού που κυριολεκτικά άλλαζε τα πάντα. Η θέση είναι πιο βολική τόσο για την οδήγηση σε κυματώδεις συνθήκες όσο και για αυτούς που θέλουν να αποφορτίσουν την μέση τους. Πάντως θέλει χρόνο για την συνηθίσεις και να ρυθμίσεις την μπάρα στην κατάλληλη θέση. Η πρώτη φορά που δοκίμασα αυτή την μπάρα ήταν στο SJ του Rius το 2007. Βέβαια ο Markus προτίμησε αυτό το set up γιατί είναι επίσης λάτρης του ΜΧ και από την στιγμή που τον βολεύει εγώ πάω πάσο σ’αυτό.

 

Στο σύνολο πιστεύω ότι ο Markus Erlach έκανε πολύ καλή δουλειά όσων αφορά το στήσιμο αυτού του big bore SX-R σε συνδυασμό με την προγραμματιζόμενη ECU και το καλό στήσιμο της τουρμπίνας των 142mm. Το συγκεκριμένο σκάφος ήταν εύκολο και προβλεπόμενο στην οδήγηση του και πιστεύω ότι είναι μία ενδιαφέρουσα λύση τόσο για τους αγωνιζόμενους όσο και για αυτούς που αναζητούν ένα ξεχωριστό παιγνίδι.

 

Markus Erlach’s #100: Kawasaki Jet Ski 800 SX-R 

Engine
Kawasaki OEΜ crankcases

Stock crankshaft with rods (made in Austria) made to Erlach’s spec

Displacement: 941cc

Bore x stroke: 89 x 78.5mm

SE Speedmagic billet aluminum big bore cylinder

SE Speedmagic billet aluminun cylinder head, with 1,4 squish area

Markus Erlach’s cylinder porting

Wiseco 85mm pistons & rings

Cranking compression: 190psi

Factory Pipe Dry Pipe Exhaust System
Thick base gasket

VForce 2 reed cage and reeds

TBM aluminum reed spacers

Novi XR 48mm carburettors, 1st generation

Blowsion billet dual fuel pick up

High flame arrestors with Hot Products water repellents

Modified waterbox for better midrange

Cooling lines in: 2 in, one in manifold and one on rear cylinder

Cooling lines out: 3 from the head out (one with valve), on from head to exhaust chamber

Fuel: pump gas

Lubricant: -

Electrical

Igni Pro programmable ignition

Stock flywheel

NGK BR9ES Spark Plugs

Pump and driveline

Skat-Trak 142mm, 12 vain Magnum Pumpw/30mm Setback

Solas originally (14/22) three blade impeller modified by Impros to fit 142mm pump

Stock pump shoe

Skat-Trak extended drive shaft

Skat-Trak long drop nozzle (cut by 2cm) system  

Reduction nozzle: 82mm

Steering nozzle: 85mm

Craftsman’s Movement carbon ride plate (Takenoshita)

Skat-Trak intake grate

Hull and Handling components

Kawasaki stock hull

3DR high flow hood 

Craftsman’s Movement nose piece

SE gas cap

APW front sponsons

Jettrim side rails

Jettrim mats with lifters

duck bills

Steering assembly

RickRoyProducts handlepole

RRP twin duct pole bracket

Billet aluminium hood brackets

Pole spring tensioner

RRP carbon fiber chin pad

RRP MX type handlebar

RRP short turn plate

ODi grips

Skat-Trak heavy duty steering cable

Markus Erlach’s trim lever

Aftermarket trigger throttle lever

Skat Trak trim cable

Engine output

Horse power: N.A.

Torque: N.A.

Top speed: 65mph

 

Team Sponsors

SX-R.com, Nitro Circus, Metal Mulisha

 

 




Νέα θέση του μπουτόν.

Η κοντή τιμονιέρα της RRP.



Το διαμορφωμένο deck του Markus.

Ένα ξεχωριστό ride plate.

Προσέξτε την γωνία της μπάρας.

Το 2008, SX-R του Markus.

Το Big Bore της SE.

Η απόδειξη της SE.

Ο Κόκκινος Βαρόνος.

Markus χίλια ευχαριστώ.