Kawasaki Ultra 150 triple pipe

Kawasaki Ultra 150 triple pipe

 

Drag gun

Πραγματικό όπλο, γρήγορο, απλό, speed-άτο βελτιωμένο για να καταπίνει σύγχρονα τετράχρονα personal watercraft χωρίς κανένα ενδοιασμό.

 

Κείμενο: Βασίλης Μωραΐτης

Test rider: Βασίλης Μωραΐτης (Race craft test rider)

                   Άκης Μαλούχος πολυπρωταθλητής Ελλάδος

Φωτ.:www.jetskiworld.gr

 

Το Ultra 150 αποτελεί ένα σκάφος που έγραψε την δική του σελίδα στην ιστορία των Jet Ski της Kawasaki για δύο λόγους: Ο ένας ήταν ο συνδυασμός του ισχυρού κινητήρα με την ελαφριά και κοντή γάστρα. Ο δεύτερος ήταν ότι έγινε η αιτία της παραγωγής του υπέροχου STX-R. Στον παρελθόν στη χώρα μας υπήρχαν δύο πολύ ισχυρά Ultra, το ένα ήταν του Αθηναίου Άκη Μαλούχου και το δεύτερο ήταν του Θεσσαλονικιού Κώστα Αραμπατζή που μάλιστα το είχε βάψει στα εργοστασιακά χρώματα της Kawasaki. Το συγκεκριμένο σκάφος ανήκει στον Σπύρο και τον στενό του φίλο (και κουμπάρο) Στέλιο και είναι ωραίο συναίσθημα να βλέπεις γνώστες του είδους να διατηρούν ένα τέτοιο σκάφος σε τόσο άριστη κατάσταση. Σημειωτέων δε ότι ο Σπύρος είναι επιπλέον λάτρης της μοτοσικλέτας και έχουν περάσει αρκετά καλούδια από τα χέρια του.

 

Η συνταγή ήταν σίγουρη και δοκιμασμένη στο παρελθόν από τον πολυπρωταθλητή Άκη Μαλούχο που έχει κερδίσει Πρωτάθλημα πάνω στη σέλα του Ultra 150. Η μεγάλη δυσκολία στην προετοιμασία του δεν έγκειται μόνο στην τοποθέτηση των τριπλών εξατμίσεων και την πλήρη συνδεσμολογία των ψύξεων αλλά και στο λεπτομερές σετάρισμα των καρμπιρατέρ. Αυτή είναι ίσως η σημαντικότερη εργασία αν θέλει κανείς να διατηρήσει την αξιοπιστία του συνόλου χωρίς να κόψει την αγριάδα της ισχύος που παρέχουν οι εξατμίσεις. Στο παρελθόν ο Μαλούχος είχε χρησιμοποιήσει επιπλέον εξατμίσεις της Factory-Pipe και είχε ομολογήσει ότι στο Ultra απέδιδαν καλύτερα οι Coffmans (+50ίππους δηλώνει ο κατασκευαστής παράλληλα με την χρήση μεγαλύτερων καρμπιρατέρ). Τα καρμπιρατέρ που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ρυθμισμένα από τον Μαλούχο μιας και αυτά που είχε ο Σπύρος εμφάνισαν κάποιες “αρρυθμίες”. Επίσης διατηρήθηκε η τρόμπα λαδιού και το ρεζερβουάρ της για λόγους ευκολίας.

 

Ο εξοπλισμός του Ultra 150

Novi 48 Shaft-to-Shaft

Tau Ceti filters

V-Force 3 reeds

Champions reed spacers

Coffmans triple pipes

Skat-Trak impeller

Worx intake grate

Shred Master ride plate

Worx sponsons

Solas long nozzle

UMI Racing τιμονιέρα

UMI Racing τιμόνι

UMI Racing μανέτα γκαζιού

Renthal grips

 

Το θέμα είναι ότι το Ultra σαν σκάφος ήταν ήδη πολύ γρήγορο στην ευθεία και αρκετά παιγνιδιάρικο λόγω των μικρών διαστάσεών του. Από την άλλη πλευρά απαιτούσε μεγάλη προσοχή στην γρήγορη οδήγηση στις κυματώδεις συνθήκες. Ωστόσο, το 2000 ο Έλληνας αναβάτης Μάνος Παννούσης κέρδισε στον αγώνα Jet Raid πάνω στην σέλα ενός Ultra 150 που θεωρείται πραγματικός άθλος.

 

Το Ultra 150 του Σπύρου είναι γρήγορο και για να το αποδείξουμε το στήσαμε δίπλα σε ολοκαίνουργιο Ultra 260X. Το δίχρονο Jet Ski ήταν εκπληκτικά γρήγορο από την εκκίνηση και άμεσα άρχισε να χτίζει διαφορά που άγγιζε το μήκος των τεσσάρων σκαφών. Μια διαφορά που σε mph μεταφράζεται στην τελική ταχύτητα των 69-70mph. Δεν είναι αστείο και δεν το περιμένεις άσε δε που κάτω από τα πόδια σου το νιώθεις σαν πραγματικό πουπουλάκι (έτσι το ονόμαζε και ο Θεσσαλονικιός...). Οι Coffmans ξεδιπλώνουν τις χάρες του ήδη δυνατού κινητήρα και με έντονο τράβηγμα από τις μεσαίες στροφές. Από την άλλη τον κάνουν πιο γραμμικό στις υψηλές στροφές και να φανταστεί κανείς ότι το συγκεκριμένο δούλευε “πλούσιο”. Αν το λέει η καρδιά σου και προπονηθείς καλά θα σε χάσουν τα τετράχρονα στην πίστα. Ωστόσο, το συγκεκριμένο σκάφος παρόλο ότι στην ευθεία γάζωνε στο στρίψιμο εμφάνιζε μία αστάθεια κυρίως λόγω το ιδιόρρυθμου ride plate. Παρόλα αυτά στην έξοδο ήταν άμεσο από πλευράς ισχύος και σου έφερνε στο χαμόγελο στα χείλη. Δικαιολογώ πλήρως λοιπόν τον Σπύρο που μπήκε να δοκιμάσει το σκάφος του φορώντας jeans και σωσίβιο, τόσο μεγάλη ήταν η λαχτάρα του να το οδηγήσει και βγήκε στην ακτή ικανοποιημένος στο μέγιστο.

 

Αν κάποιος αναζητεί κάτι παραπάνω για την αγωνιστική χρήση θα χρησιμοποιήσει κάποιο άλλο ride plate και σίγουρα θα τοποθετήσει κι ένα σετ trim tabs. Στο σύνολο το Ultra 150 αποτελεί μία καλοστημένη, αξιόπιστη συνταγή που έχει δοκιμαστεί με επιτυχία από τον Άκη Μαλούχο στους αγώνες. Μάλιστα ο Μαλούχος έχει και άλλα μυστικά στα τεφτέρια του για το στήσιμο του μοτέρ αλλά δεν είναι απαραίτητα για κάποιον που το χρησιμοποιεί στην γρήγορη βόλτα του και όχι στους αγώνες. Ευχόμαστε καλές βόλτες στο Σπύρο και στο Στέλιο και είσης στο να το κρατήσουν αυτό το δίχρονο μπιμπελό. Άλλωστε υπάρχουν και άλλα πολλά που μπορούν να κάνουν... Ένα καλό φτιάξιμο των θυρίδων για παράδειγμα από την R&D...

 

Που θα φτιάξετε με επιτυχία το Ultra ή το STX-R σας

Champions

Λ. Αμφιθέας 17

Π.Φάληρο

Τηλ.:210-9405623

Web:www.championsjetski.com

 

 


Φάτσα-κάρτα βλέπεις τις Coffman's.

Κάτω από την 3η εξάτμιση βρίσκονται τα Novi 48.

Ψύξεις και χταπόδια στη θέση τους.

Χωρίς περισσότερο καύσιμο δεν κάνεις τίποτα.

Μακρύτερο ride plate και κώνος.




Ο βελτιωτής Άκης Μαλούχος.

Σπύρος, ο χαρούμενος ιδιοκτήτης.

Στην πράξη...

Το αποτέλεσμα φαίνεται.