Pro Stock SX-R: Το ταχύτερο νορμάλ

Το ταχύτερο νορμάλ SX-R

Φτιάξαμε την γάστρα εσωτερικά και εξωτερικά, αφαιρέσαμε το περιττό βάρος και δώσαμε ένεση ισχύος στον κινητήρα με στόχο να φτιάξουμε το απόλυτο normal SX-R, που σκίζει τα ελαφρώς βελτιωμένα και καίει αμόλυβδη χωρίς να έχει χάσει την αξιοπιστία του.

 

Κείμενο: Βασίλης Μωραΐτης

Test rider: Βασίλης Μωραΐτης

Φωτ.:www.jetskiworld.gr

 

Από την εποχή των SXi Pro 750 υπήρχαν λιγοστοί αθλητές και μηχανικοί που είχαν επενδύσει στην κατηγορία normal ή Pro Am Ski Stock όπως ονομάζεται στις ΗΠΑ. Οι κορυφαίοι του είδους ήταν ο Rob Flores που έχει το προσωπικό του team και ο αρχιμηχανικός της Kawasaki (KMC) Minoru Kanamori που γνωρίζει πολλά από τα μυστικά των Kawasaki που δεν έχουν βρει το δρόμο τους στην γραμμή παραγωγής. Εμείς ξεκινήσαμε με βάση ένα νορμάλ SX-R και είδαμε μέχρι που μπορούμε να φθάσουμε χωρίς να αλλάξουμε το βασικό πακέτο της Kawasaki και φυσικά χρησιμοποιώντας κανονική αμόλυβδη βενζίνη.

 

Ο αρχικός στόχος

Αρχικά σκεφτήκαμε να αναβαθμίσουμε το SX-R από πλευράς γάστρας μιας και η γάστρα του Kawasaki εμφανίζει πολλές ατέλειες στο εσωτερικό της. Οπότε αφού αδειάσαμε το μηχανοστάσιο, τρίφτηκε κατάλληλα και περάστηκε με πολυεστέρα για να προστατεύεται από τα νερά και κάθε είδους λιπαντικά (διαβάστε το αντίστοιχο άρθρο –Θωρακίζοντας την γάστρα- στην ενότητα Features). Στην συνέχεια περιποιηθήκαμε το εξωτερικό της γάστρας. Στοκάραμε τις ατέλειες, αγριέψαμε την επιφάνεια της σε συγκεκριμένα σημεία και περάσαμε ένα συγκεκριμένο σημείο της με ένα ειδικό υγρό που μειώνει τις τριβές.

 

Το μοτέρ παρέμεινε νορμάλ σε κάθε τομέα (στρόφαλος, κυβισμός, έμβολα, συμπίεση στροφαλοφαλάμου, και ηλεκτρικά) εκτός από την εισαγωγή καυσίμου, την ψύξη και την εξαγωγή (δεν έχει αλλαχθεί η εξάτμιση). Τμήμα της εξάτμισης αντικαταστάθηκε από aftermarket αλουμινένιο σωλήνα συγκεκριμένης διατομής (δοκιμάσαμε τρεις διαφορετικές διαμέτρους) που συντελεί σημαντικά στην διατήρηση των επιδόσεων και της σπιρτάδας του μοτέρ σε όλη την διάρκεια του αγώνα. Το τμήμα της εξάτμισης κατασκευάστηκε από την Ελληνική εταιρεία Protech που έχει μακροχρόνια πείρα στην κατασκευή εξατμίσεων για δίχρονες και τετράχρονες μοτοσικλέτες. Μοιραστήκαμε δεδομένα και πληροφορίες και το επιθυμητό αποτέλεσμα ήρθε έπειτα από δοκιμές αρκετών μηνών. Επίσης, δοκιμάσαμε το power sleeve της R&D και κάναμε πολλές δοκιμές με το set up της τουρμπίνας.

 

Μικρές αλλαγές έχουν γίνει επιπλέον στο κουτί των ηλεκτρικών. Το βασικότερο όλων όμως αποτελεί η λεπτομερή αφαίρεση συγκεκριμένων τμημάτων και το πλήρες ζύγισμά τους έτσι ώστε να ξέρουμε τι έχει αφαιρεθεί και τι προστέθηκε. Αρχικά νομίζει κανείς ότι η μικρή απώλεια βάρους δεν είναι τόσο σημαντική ωστόσο, δοκιμάστε να τρέξτε μεταφέροντας ένα βαράκι 2-3κιλών και στη συνέχεια αφήστε το. Τότε θα καταλάβει κανείς την μεγάλη διαφορά. Οπότε, η λίστα έχει ως εξής:

 

Τμήμα

Βάρος

Kawasaki rail caps

1.230gr each

APDesigns rail caps

250gr each

Kawasaki exhaust bracket

385gr

Carbon bracket

40gr

Kawasaki ride plate

1.950gr

R&D SS plate

2.755gr

Kawasaki intake grate

455gr

Aftermarket ride plate

795gr

Kawasaki fuel knob

425gr

Plastic air hose (x2)

210gr each

Kawasaki Exhaust hose

1.475gr

Aluminum hose

1.110gr

Kawasaki air filter

1.315gr

Aftermarket filters

240gr

OEM Exh bolts + washers

440gr

9 Short bolts

155gr

Kawasaki hood

10,9kg

Aftermarket hood

4,5kg

 

Αξίζει δε να σημειωθεί το γεγονός ότι το εικονιζόμενο SX-R διαθέτει επιπλέον αλουμινένιο τιμόνι και πλήρες σύστημα διεύθυνσης (sub plate, turn plate, κ.λ.π.) που ενισχύουν την εργονομία του συνόλου κι εξυπηρετούν περισσότερο τις ανάγκες της σπορ οδήγησης. Επιπλέον το deck έχει εξοπλιστεί με διαμορφωμένη ταπετσαρία που βελτιώνει τη θέση οδήγησης και πλαϊνά πατάκια που ενισχύουν την πρόσφυση των κάτω άκρων στην οριακή, σπορ οδήγηση. Το intake grate και το ride plate έχουν αλλαχθεί με άλλα του εμπορίου για να πατήσει καλύτερα η γάστρα στο νερό. Το ride plate είναι το SS plate της R&D που δίνει καλή πλεύση και πιο απόλυτη συμπεριφορά στις αλλαγές κατεύθυνσης. Άλλωστε είναι γνωστό ότι τα ride plate του κατασκευαστή είναι (σε μεγάλο ποσοστό) πέτσικα με αποτέλεσμα να επηρεάζουν την ευστάθεια της πλεύσης στις υψηλές ταχύτητες. 

 

Καμία σχέση με νορμάλ

Δύο είναι τα στοιχεία που σε κερδίζουν στην πίστα σ’αυτό το SX-R, η επιτάχυνση στην έξοδο της στροφής και η τελική του ταχύτητα. Σημειωτέων δε ότι αν βρεθείς δίπλα σε άλλο νορμάλ SX-R θα κάνεις τον οδηγό του να αναρωτιέται. Στην πρώτη δοκιμή που κάναμε είχαμε την ευκαιρία να έχουμε μαζί μας ένα καλοδιατηρημένο SX-R και είπαμε να τα βάλουμε δίπλα-δίπλα για να δούμε άμεσα τις διαφορές. Αναβάτης του κανονικού Normal ήταν ο πολυπρωταθλητής Άκης Μαλούχος που αν μη τι άλλο έχει κερδίσει πρωτάθλημα με νορμάλ SX-R στην κατηγορία Superstock...

 

Από το ρελαντί και εν κινήσει έγινε η εκκίνηση της δοκιμής με το Pro Stock SX-R να κάνει άμεσα την διαφορά χτίζοντας προοδευτικά μια διαφορά 5 σκαφών από το ταπεινό νορμάλ SX-R. Αν υποθέσει κανείς ότι το νορμάλ SX-R αγγίζει 48mph (εργοστασιακή μέτρηση κάτω από άριστες συνθήκες) στην τελική του ταχύτητα φανταστείτε ότι το Pro Stock έχει τουλάχιστον 3mph (μετρημένο με GPS σε πραγματικές συνθήκες... είδαμε 50,8mph) παραπάνω, με μεγάλο αβαντάζ στην επιτάχυνση. Η διαφορά γίνεται ακόμη πιο αισθητή στο κυνήγι μέσα στην πίστα εφόσον με το Pro Stock πλασάρεσαι με μεγαλύτερη ταχύτητα στη στροφή κι έχεις πιο άμεση έξοδο ιδίως όταν το στρίψεις σωστά.

 

Οι επιδόσεις αυξάνονται ελαφρώς παραπάνω με την χρήση του ειδικού power sleeve της R&D που αυξάνει την πίεση των καυσαερίων. Η διαφορά στην τελική ταχύτητα είναι πολύ μικρή (0,2-0,3mph) αλλά κερδίζεις 50-100σ.α.λ.και όσον αφορά τις επιδόσεις αισθάνεσαι καλύτερα το τράβηγμα του μοτέρ στις από τις χαμηλές στις μεσαίες σ.α.λ. Μεγάλη αλλαγή είδαμε επίσης στις επιδόσεις του συνόλου χρησιμοποιώντας κώνο διαφορετικής διαμέτρου από του κατασκευαστή (νορμάλ διάμετρος κώνου 76mm). Τα σκάφος κερδίζει πολύ τόσο στην επιτάχυνση όσο και την τελική ταχύτητα. Κι αυτό ήταν ίσως το δυσκολότερο σημείο στην εξέλιξη του όλου πακέτου.

 

Στη συνέχεια δοκιμάσαμε ένα ελαφρύτερο aftermarket καπάκι το οποίο προσφέρει καλύτερη παροχή αέρος στο μηχανοστάσιο και επιπλέον αφαιρεί ένα μεγάλο βάρος από το άνω μέρος του σκάφους. Γεγονός που συντελεί θετικά στο πιο χαμηλό κέντρο βάρους και την καλύτερη κατανομή των μαζών. Το κέρδος στην τελική ταχύτητα είναι σημαντικό εφόσον κερδίζεις τουλάχιστον 1mph.

 

Μετρήσεις θερμοκρασίας κινητήρα

Τμήμα κινητήρα                                            Θερμοκρασία/ο C

Κεφαλή                                                           28,5    

Εξάτμιση                                                         32,5

Σωλήνας ελαστικός εξάτμισης                       22,5

Σωλήνας μεταλλικός πριν το waterbox           28,5

 

Το αποτέλεσμα;

Φτιάξαμε το απόλυτο νορμάλ SX-R που είναι ότι πρέπει για να παίζει κανείς στα κύματα και να κάνει δύσκολη τη ζωή όσων έχουν βάλει εξάτμιση και κάτι λίγα στο μοτέρ τους. Στα χέρια ενός έμπειρου οδηγού είναι πραγματικό όπλο αν σκεφτεί κανείς ότι μπορούσαμε να κυνηγήσουμε τον πολυπρωταθλητή Άκη Μαλούχο με το Limited SX-R του αξιοπρεπώς χωρίς να τον χάνουμε από τα μάτια μας. Μπορεί να μην μπορούσαμε να τον απειλήσουμε ωστόσο, δεν είχαμε την τεράστια διαφορά που θα είχε κανείς αν οδηγούσε ένα απλό SX-R. Πίσω από το συγκεκριμένο εγχείρημα κρύβονται αμέτρητες ώρες εργασίας και ψιλοδουλειάς κι αποτελεί μία ξεχωριστή εργασία του Jetskiworld.gr σε συνεργασία με το κατάστημα Champions.

 

Αλλά το θέμα είχε και συνέχεια. Όλα ξεκίνησαν με αφορμή την επίσκεψή μας στο ερευνητικό τμήμα της R&D στην Havasu της Arizona. Συζητώντας πάνω στην νέα τάση των νορμάλ SX-R, τότε ο Bill Chapin άνοιξε ένα από τα ντουλάπια και μου έδειξε την τροποποιημένη εξάτμιση του κατασκευαστή. Η επέμβαση ήταν χειρουργική χρησιμοποιώντας έναν κώνο μίας aftermarket εξάτμισης έχει την ίδια διάμετρο με τον θάλαμο διαστολής της εξάτμισης της Kawasaki. Αφού λοιπόν ολοκληρώσαμε την έρευνα και εξέλιξη του νορμάλ SX-R τοποθετήσαμε την τροποποιημένη εξάτμιση της R&D. Το αποτέλεσμα ήταν εκπληκτικό μιας και το σκάφος κέρδισε σε μεγάλο βαθμό στις χαμηλές και μεσαίες στροφές και πήρε κάτι επιπλέον στην τελική του ταχύτητα. Μικρές διακυμάνσεις καταγράψαμε στην θερμοκρασία της εξάτμισης από 2-5βαθμούς Κελσίου. Στο σύνολο οι επιδόσεις του συγκεκριμένου SX-R αυξήθηκαν σε μεγάλο βαθμό με την τελική ταχύτητα να παίζει από τα 52,8-53,5mph, ωστόσο ο μεγάλο του πλεονέκτημα είναι το τράβηγμα και η ροπή του στις χαμηλές και μεσαίες στροφές γεγονός που το αντιλαμβάνεσαι στις κυματώδεις συνθήκες και γενικά όταν αγριέψει το νερό. Τότε είναι που το συγκεκριμένο SX-R γίνεται πύραυλος μπροστά σε ένα κοινό Kawasaki και κάτω από αυτές τις συνθήκες γίνεται ακόμη πιο αισθητή η διαφορά στις επιδόσεις του.

 

Στο σύνολο, το συγκεκριμένο εγχείρημα αποτελεί μία οργανωμένη εργασία που έφερε θετικά αποτελέσματα και μετέτρεψε το SX-R σε ένα εκπληκτικό παιγνιδιάρικο μονοθέσιο. Βέβαια, το ατού του είναι ότι λειτουργεί με απλή βενζίνη και επιπλέον η κατανάλωσή του κυμαίνεται στα όρια του απλού SX-R. Το κατάστημα Champions εγγυάται την σωστή και άρτια προετοιμασία του SX-R από νορμάλ σε Pro Stock και διατίθενται δύο kit, το απλό και το επιτρεπτό για τους αγωνιζόμενους, ενώ προαιρετικά μπορεί κανείς να βάλει και κάποια καλούδια για να φθάσει τις επιδόσεις του εικονιζόμενου.

Champions Jet Ski
Λ.Αμφιθέας 17,

Π.Φάληρο
Τηλ.:210-9405623

Κιν.:6972-729953

web:www.championsjetski.com

e-mail:malouchos@yahoo.com

 


Φίλτρα για περισσότερο αέρα.

Ο νορμάλ (οπτικά) κινητήρας.

Το power sleeve της R&D.

Έχει προυπηρεσία 6 χρόνια στο World Finals.

Προαιρετικά μπορεί να αλλαχθεί το καπάκι.

Πλήρες σετ πατάκια για καλό κράτημα.

Δύσκολη η διαδικασία των δοκιμών.

Ά.Μαλούχος:Ο ακούραστος μηχανικός του project.