Yukiko Kume’s #100:Kawasaki SX-R Limited Παγκόσμια αποκλειστικότητα


Yukiko Kume’s #100:Kawasaki SX-R Limited

Γιαπωνέζικος πύραυλος

Οι επιδόσεις της εκπληκτικής Yukiko Kume στάθηκαν αφορμή στο να δοκιμάσουμε το Limited SX-R της μία ημέρα τους Τελικούς του Παγκοσμίου και να δούμε από πρώτο χέρι το “Ιαπωνικό” φτιάξιμό του.

 

Κείμενο:Βασίλης Μωραΐτης

Test rider:Βασίλης Μωραΐτης

Φωτ.:www.jetskiworld.gr

 

Από το 2003 που παρουσιάστηκε το SX-R οι συνταγές στην κατηγορία Limited έχουν πλέον κατασταλάξει και σε μέσες άκρες οι βελτιωτές γνωρίζουν πως να κινηθούν. Ωστόσο, κάποιοι από αυτούς πάντα έχουν κάτι διαφορετικό να δοκιμάσουν ψάχνοντας τον καλύτερο τρόπο ώστε να γεφυρώσουν το χάσμα μεταξύ της απόλυτης τελικής ταχύτητας και την άψογης επιτάχυνσης. Στην περίπτωση της Kume ο μηχανικός της Yuji Shiroki βρήκε κάποιες εναλλακτικές λύσεις.

 

Οι καινοτομίες του set up

Παρόλο ότι χρησιμοποιεί φλάντζα βάσης 1,5mm έχει τοποθετήσει θόλους χωρητικότητας 21cc στην γιαπωνέζικη κεφαλή συνδυασμός πρωτόγνωρος για τα κλασικά δεδομένα αν σκεφτεί κανείς ότι η συμπίεση ανεβαίνει μόλις στα 195psi. Επιπλέον, έχει χρησιμοποιήσει καρμπιρατέρ της Riva κι όχι τα καθιερωμένα Novi ή τα σπέσιαλ γιαπωνέζικα που έχουμε δει σε άλλα σκάφη. Επίσης, με την χρήση ενός impeller 14/19 και σετάρισμα των nozzle στα 80/85mm έχει επιτύχει την τελική ταχύτητα των 59mph. Ωστόσο, το μεγάλο μυστικό κρύβεται στο καύσιμο μιας και χρησιμοποιεί MS109 και σε κάποιες συγκεκριμένες περιπτώσεις blend MS109 και 103. Κατά αυτό τον τρόπο ελέγχει κατάλληλα την θερμοκρασία καύσης και κατά συνέπεια την επιτάχυνση του σκάφους χωρίς να περιορίζει το “άπλωμα” του μοτέρ.

 

Όσον αφορά το σετάρισμα της γάστρας ξαφνιάστηκα όταν είδα το στενό ride plate (πρώτης γενιάς) της Worx που αποτελεί ανάμνηση του παρελθόντος κι όχι ένα plate γι’αυτού το είδους τη χρήση. Μάλιστα η Yukiko ανάφερε ότι στην Ιαπωνία χρησιμοποιούσε όλη τη σεζόν ένα μακρύτερο της Craftsmans movement. Τα εμπρόσθια sponsons προέρχονται από μία ιαπωνική εταιρεία και διαφέρουν αισθητά στην σχεδίαση και τον τρόπο που πιάνουν πάνω στη γάστρα. Αυτή ήταν η τρίτη καινοτομία στο συνολικό set up του σκάφους.

 

Στον στίβο της Havasu

Ολοκληρώνοντας το πρώτο μου γύρο στην μικρή πίστα του Body Beach ήταν σχεδόν αρκετό για να καταλάβω πως λειτουργούσε ο κινητήρας και πιο σκάφος από το παρελθόν μου θύμιζε. Ο τρόπος με τον οποίο εμφανιζόταν η ισχύς στις μεσαίες στροφές ήταν ίδιος με το σκάφος της Emi Kanamori της έκδοσης των 800cc. Στο χαμηλό φάσμα των στροφών ήταν εντελώς κενό άσε δε που αν είσαι από τους οδηγούς που επιβραδύνουν βαθιά μέσα στην στροφή ξέμενες από επιτάχυνση στο χούφτωμα του γκαζιού. Γεγονός που υποδηλώνει δύο πράγματα, α)ότι η Kume πλασάρεται στην στροφή με ταχύτητα έχοντας φρενάρει πρόωρα και β) ότι μπορεί να οδηγήσει σ’αυτό το ρυθμό για όλη τη διάρκεια του αγώνα. Η καθυστέρηση στα χαμηλά οφειλόταν όπως είπε η ίδια στο γεγονός ότι είχε αναμείξει την βενζίνη MS109 που είχε μείνει με λίγη από άλλη απλή αγωνιστική γι’αυτό ο κινητήρα απέδιδε κατά αυτό τον τρόπο. Το ride plate της Worx ήταν απλά απαράδεκτο και δεν μπόρεσα να καταλάβω για πιο λόγο το χρησιμοποίησε εφόσον όλη τη σεζόν στην Ιαπωνία οδηγούσε με ένα Craftsmans που είναι μακράν καλύτερο. Το συγκεκριμένο σήκωνε αρκετά το ρύγχος του σκάφους κι επιπλέον συντελούσε στην ολίσθηση του πίσω μέρους όταν φόρτωνα την γάστρα στην κορυφή της στροφής. Το σύστημα διεύθυνσης ήταν σε γενικές γραμμές καλό χωρίς να είναι χαρακτηρίζεται ως γρήγορο κι απόλυτο.

 

Στο σύνολο το SX-R της Yukiko ήταν εντελώς διαφορετικό από πολλά άλλα Limited Kawasaki που έχω οδηγήσει στο παρελθόν. Το γεγονός ότι το μοτέρ άπλωνε πολύ αυτό του χάριζε την τελική ταχύτητα των 59mph ωστόσο, τα 30cc που είχε επιπλέον θα έπρεπε να συνοδεύονταν από καλύτερη επιτάχυνση. Αν κρίνω από την εκπληκτική εμφάνιση της Yukiko στις δύο κατηγορίες που συμμετείχε με αυτό το σκάφος δεν μπορώ να φανταστώ πόσο καλύτερη θα ήταν σε πάνω σε ένα πιο καλοστημένο Kawasaki. Εύχομαι του χρόνου να δώσει και πάλι το παρόν στην Havasu.

 

Yukiko Kume’s# 100 : Kawasaki Jet Ski 800 SX-R Limited

Engine

Kawasaki OEM crankshaft

Kawasaki OEM crankcases

Displacement: 830cc

Wiseco 84.00mm pistons & rings

Crazy House (Japan) billet cylinder head with 21cc domes

Compression: 195psi

Base gasket thickness: 1.5mm

Factory pipe exhaust system

R&D Racing intake manifold

V Force reed valves Delta 3

RIVA 48mm XR carburetors

OEM fuel pick up

Riva filters

Cooling lines in: 2 lines =>  one ½ to the manifold, and 3/8 to pipe.

Cooling lines out: 2 from the head to hull, and 1 from the pipe to hull.

Electrical

Advent ignition

Kawasaki stock flywheel

NGK BR9ES Spark Plugs

Pump and driveline

Skat-Trak 140mm, 12 vein Magnum One-off Pumpw/10mm Setback

Skat-Trak originally (14/19) three blade, stainless-steel Swirl Impeller

Skat-Trak drop nozzle system

Stock Couplers

Reduction nozzle: 80mm

Steering nozzle: 85mm

Japanese front sponsons

Hull and Handling components

Stock hood modified to fit pipe

Carbon dash covers

Japanese side rails

Japanese front sponsons

Jettrim Gunwale pad covers without lifters

Hot Products billet aluminium by-pass fittings

TBM gas cap

Worx first generation SX-R ride plate

TBM intake grate

Steering assembly
RRP
handlepole
RRP chin pad
Riva
Racing 4 degrees handlebar

TBM turn plate modified

Renthal grips

PJS trigger throttle lever

UMI Racing trim lever

Top speed: 59mph

 

Team Sponsors

Jet Pilot, Factory Zero, Hot Products

 



Τροποποιημένο καπάκι για να μπει κι εξάτμιση.

Χρησιμοποιεί κοντή προφόρτιση στο ελατήριο.

Jettrim πλαϊνά χωρίς lifter.

Διαφορετικό όλο το σύστημα διεύθυνσης.

Μεταποιημένο και το turn plate.

Τα γιαπωνέζικα sponsons.

Το προφίλ τους.

Εκτός εποχής το plate της Worx.


Στην επιτάχυνση σήκωνε το ρύγχος κι αιτία ήταν το plate.

Καλή η πρόσφυσή του στην είσοδο της στροφής.

Βασίλης, Yukino και Yuji.

Μαζί με φίλους στην σουίτα της Hot Products.