Rius Racing #217: Turbocharged FZR Παγκόσμια αποκλειστικότητα

Rius Racing #217:Turbocharged FZR
Στην δική του κλάση
Οδηγούμε το πιο
high tech Turbocharged FZR που εμφανίστηκε μέχρι στιγμής στο Παγκόσμιο και προετοιμάστηκε από την Rius Racing που απόδειξε ότι έκανε άλματα στην εξέλιξή του μέσα σε ένα χρόνο.

Κείμενο: Βασίλης Μωραΐτης
Test rider: Βασίλης Μωραΐτης
Φωτ.:
www.jetskiworld.gr

Φέτος, ο Γάλλος πολυπρωταθλητής Nicolas Rius εμφανίστηκε πιο ώριμος από οποιαδήποτε άλλη χρονιά και προσγειωμένος στην πραγματικότητα που δεν είναι άλλη από το ότι η “χρυσή εποχή” των αγώνων personal watercraft ανήκει πλέον στο παρελθόν. Πέρυσι έκανε πολλές αλχημείες κι ανακάτεψε συνταγές από διαφορετικούς βελτιωτές που τον οδήγησαν στο χάος και την δημιουργία ενός turbάτου Yamaha που δούλευε στο... περίπου, τόσο από πλευράς κινητήρα όσο και πλεύσης. Επιπροσθέτως το γεγονός ότι στην επικοινωνία δεν του βάζει κανείς άριστα οδήγησε στην κατακόρυφη πτώση των βελτιώσεων από τον οίκο του κι έτσι φέτος (2009) αποφάσισε να βάλει νερό στο κρασί του.

Συνεργάστηκε με νέους ανθρώπους με πείρα πάνω στις turbo-κατασκευές κι ως αποτέλεσμα έφτιαξε ένα πανίσχυρο όπλο από κάθε πλευρά μόνο που από την άλλη πλευρά χωρίς ιδιαίτερο λόγο έμεινε εκτός αγώνα. Δήθεν και καλά ακυρώθηκε για ένα ρουξούνι που πετούσε το νερό προς τα πάνω -κι είχε προειδοποιηθεί γι’αυτό-  και μπορούσε να το φτιάξει μέσα σε ένα λεπτό ωστόσο, προτίμησε να μείνει εκτός από τον Τελικό. Πιθανότατα ήθελε να δει τις δυνάμεις του ανταγωνισμού στα προκριματικά και στη συνέχεια να φυλάξει τα set up του για το Kings Cup και να εισπράξει το παραδάκι ή απλά είδε ότι δεν το έπαιρνε να μπει στο παιγνίδι της Havasu... Το γεγονός είναι ότι το φετινό του σκάφος αποτελεί μία εξαιρετική κατασκευή και δεχτήκαμε άμεσα την πρόσκλησή του στο να το οδηγήσουμε και να δούμε στην έδρα του όλα τα μυστικά της κατασκευής του.

Βελτιωμένο set
up γάστρας
Για δεύτερη συνεχή χρονιά ο Nicolas χρησιμοποίησε μία ελαφρύτερη και διαφορετικής σχεδίασης γάστρα από αυτή της Yamaha. Η νέα του γάστρα προέρχεται από τον Lee Manvell και φοράει τροποποιημένο ride plate και scoop της R&D μοντέλα που προέρχονται από το 15F. Ωστόσο, το plate του ήταν εντελώς διαφορετικό από αυτό που χρησιμοποιούσε ο MacClugage στο δικό του Yamaha που είχε την ίδια γάστρα. Το ίδιο φυσικά ισχύει και με τα sponsons που ο Rius χρησιμοποιούσε τις κοντές λεπίδες κι όχι τις χαμηλότερες που είχε ο Mac. Η θέση οδήγησης είχε βελτιωθεί με την χρήση μία νέας μασίφ τιμονιέρας που σχεδιάστηκε από την Rius Racing και κατασκευάστηκε από έναν εξωτερικό προμηθευτεί. Τροποποιημένο ήταν και το βασικό τμήμα της σέλας που έθετε σε ελαφρώς υψηλότερη θέση τον οδηγό μιας και ο Nicolas οδηγεί περισσότερο σε ημι-όρθια θέση και με ανοιχτή λαβή στο τιμόνι για να ασκεί καλύτερους μοχλούς.

Ψαγμένο το μοτέρ του
Μεγάλη έμφαση έδωσε ο μηχανικός του Rius στο στήσιμο του κινητήρα κι ιδιαίτερα στο σετάρισμα της ψύξης του. Οι βασικές παροχές νερού τόσο στον κινητήρα ώστε και στην εξάτμιση ελέγχονται με ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες και κάποιες σωληνώσεις είναι μονωμένες για να μην θερμαίνονται από την εκβολή θερμότητας του κινητήρα ή της τουρμπίνας. Μόνωση έχει μπει και σε κάποια σημεία του μηχανοστασίου ώστε να ευνοηθεί η απαγωγή της θερμότητας από το πίσω μέρος της σέλας. Ο κινητήρας διαθέτει κατεργασμένο στρόφαλο (ελαφρυμένο και ζυγισμένο), που φοράει ελαφρύτερες και ανθεκτικότερες μπιέλες καθώς επίσης και πιστόνια της Rius Racing. Οι πίπες με τον ενσωματωμένο πολλαπλασιαστή έχουν αντικατασταθεί με κάποιες aftermarket. Η νέα ECU της Rius Racing φροντίζει την διαχείριση του καυσίμου μέσω των νέων μεγαλύτερων μπεκ (Ο Nicolas δεν αναφέρει την χωρητικότητά τους). Το μοτέρ είναι επίσης εξοπλισμένο με το καινούργιο Intercooler που έχει κατασκευαστεί από την Rius Racing και συντελεί σε μεγάλο βαθμό στην σωστή λειτουργία του συνόλου.

Πραγματικός πύραυλος
Ορισμένοι πιστεύουν ότι για να θεωρείται ένα σκάφος γρήγορο συνάμα θα πρέπει να το νιώθεις άγριο κι απότομο κάτω από τα πόδια σου. Ε, λοιπόν ένας από αυτούς είναι κι ο Nicolas Rius κι απ’όσα από τα σκάφη του έχω οδηγήσει μόνο στο τελευταίο Super Jet του ήταν πραγματικά γρήγορο χωρίς να είναι τόσο απότομο. Η έκρηξη ισχύος στο συγκεκριμένο turbάτο FZR είναι απερίγραπτη. Θα μπορούσε κάλλιστα να πιστεύει κανείς ότι διαθέτει ένα καλοσεταρισμένο και ισχυρό Supercharger στο μηχανοστάσιο. Η δύναμη έρχεται δυνατά σχεδόν από το ρελαντί και πραγματικά σου τεντώνει τα χέρια κατά την επιτάχυνση. Στις μεσαίες στροφές η εκτίναξη γίνεται ακόμη πιο ισχυρή κι εκεί σκέφτεσαι αν ο άτιμος το οδηγεί χωρίς ανάσα σε όλη την διάρκεια του αγώνα. Η γάστρα του Lee είναι ότι ακριβώς χρειάζεται αυτό το σκαρί για να στρίψει σαν ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό. Πέφτεις αργά στα φρένα χρησιμοποιώντας τα trim tabs για να ενισχύσεις την τριβή της γάστρας στην επιφάνεια του νερού και με το που επανέρχεσαι στο γκάζι η γάστρα “δαγκώνει” και στρίβει ακαριαία. Η αίσθηση είναι μοναδική αλλά από την άλλη πλευρά απαιτεί άριστη ή μάλλον για την ακρίβεια υπερ-άριστη φυσική κατάσταση για να μπορέσεις να το οδηγήσεις στο όριο σε όλο τον αγώνα.

Στην ευθεία και μάλιστα στο τέρμα γκάζι το ένιωθα σαν πούπουλο με την γάστρα να πατάει μόλις και με τα βίας στο νερό. Παρ’όλο ότι δεν κράτησα το γκάζι και για πολύ ήταν αρκετό για να δω περισσότερα από 92+mph κι ο Nicolas με διαβεβαίωσε πως το δύο ημέρες πριν είχε δει 95mph. Η ευστάθειά του ήταν μέτρια σ’αυτό το όριο και ίσως σ’αυτό τον τομέα να χρειαζόταν περισσότερη δουλειά και ψάξιμο μιας και στις συνθήκες που το οδήγησα (δυνατό αέρα και κοφτό κύμα) σου έκοβε πραγματικά την ανάσα. Από την άλλη πλευρά κρατούσε την γραμμή που του όριζες στην είσοδο της στροφής και μπορούσες να το κατευθύνεις με χειρουργική ακρίβεια από το ένα μπαλόνι στο άλλο. Πράγματι ο Nicolas Rius έκανε μεγάλα άλματα από πέρυσι και στο σύνολο το σκάφος του κέρδισε τις εντυπώσεις (από πλευράς κινητήρα και στησίματος γάστρας) παρ’όλο ότι δεν το είδα στον Τελικό της κατηγορίας Open. Για μένα αποτελεί το ταχύτερο Runabout που έχει περάσει από τα χέρια μου τα τελευταία έξη χρόνια παρ'όλο που στο σύνολο δεν είναι τέλειο. Το γεγονός ότι κέρδισε τον πρωταθλητής της Havasu ένα μήνα μετά στην Ταϊλάνδη λέει πολλά.

Nicolas Rius’s #217: Rius Racing Yamaha FZR Turbocharged

Engine

Yamaha OEM crankshaft lightened, polished and modified by Rius Racing

Yamaha stock cylinder head, with a cleaned up intake, modified by Rius Racing

Standard camshaft with adjustable sprockets

Rius Racing pistons custom made by CP Pistons

Aftermarket rods

Custom Exhaust System developed by Rius Racing

Garret Turbo charger

Rius Racing Intercooler
Aftermarket fuel injectors

Aftermarket fuel pump

Aftermarket fuel pressure regulator

Aftermarket flame arrestors

Cooling system: Four lines coming from pump, two to the intercooler and two to the engine

Electrical

Rius Racing programmable ECU

NGK Spark Plugs

Aftermarket coils
Yamaha SuperJet On/Off switch

Pump and driveline

Skat-Trak 160mm, 14 vain Magnum One-offset Pumpw/30mm Setback

Skat-Trak three blade, stainless-steel impeller

Skat-Trak Extended-length drive shaft

Skat-Trak auto-drop nozzle system

Reduction nozzle diameter: 82mm

Steering Nozzle diameter: 86mm

Hull and Handling components

Lee Manvel hull

Yamaha FZR deck

Stock seat modified

Rius Racing seat cover made by Jettrim

UMI Racing billet aluminum by-pass fittings

Aftermarket sponsons modified by Rius Racing

Aftermarket ride plate modified by Rius Racing

Aftermarket intake grate modified by Rius Racing

Rius Racing trim tabs

Steering assembly

Rius Racing steering system

Aftermarket handlebars

ATI grips

Rius Racing trigger throttle lever made by UMI Racing

UMI Racing trim lever

Skat-Trak trim cable

Estimated engine output: 550 hp

Estimated torque: N.A.

Top speed: 95mph

Team sponsors

Rius Racing, Yamaha, Oakley, Quakysense, ONE helmets, Crankworks, Motul, Skat-Trak

Nicolas Rius appreciates the valuable help and support of: Mistie, Josh (Engineer and mechanic), Garry and Joe.

Rius Racing, Inc.

PO Box 2942

Lake Havasu City, AZ 86405

Tel: 001 (928) 680-8650

Fax: 001 (928) 680-8654

Web:www.rius-racing.com

E-mail:sales@rius-racing.com

 


Μεγάλη η ακρίβειά του από πλευράς γάστρας.

Στην έξοδο καρφώνεις το γκάζι και χάνεσαι...

Σύμφωνα με τον Nicolas το μοτέρ παράγει 550ίππους.

Η πονηρή βαλβίδα για την παροχή νερού.

Μονώσεις να δουν τα μάτια σου...

Κρατάει μυστικό τον τύπο και το μέγεθος της τουρμπίνας.

Μπιέλες τιτανίου για να έχει το κεφάλι του ήσυχο.

Κι έμβολα 10.5:1 για να ανεβάσει τις επιδόσεις.

Προσέξτε το set up της τουρμπίνας.

Τα νέα trim tabs της Rius Racing.

Κόσμημα το CNC αλουμινένιο μπρακέτο.

Απαραίτητη η ενίσχυση της ντίζας.

Sponsons από 15F.

Με κοντές λεπίδες.

Καμία σύγκριση μεταξύ γάστρας Lee και FZR.

Προσέξτε το τροποποιημένο ride plate.

Πολλές τροποποιήσεις έγιναν στο scoop.

Η νέα τιμονιέρα της Rius Racing.

Δουλεύοντας με τον Nicolas.

Με την αυθυντική υπογραφή του Rius.