Dustin Motzouris’s 1ZA: Kawasaki 800 SX-R GP Ski Παγκόσμια αποκλειστικότητα

Dustin Motzouriss 1ZA: Kawasaki  800 SX-R GP Ski Παγκόσμια αποκλειστικότητα

 

Βολίδα από carbon

Με γάστρα κατασκευασμένη εξ ολοκλήρου από carbon κι εφοδιασμένο με τον υπερκυβισμένο κινητήρα της DASA το GP SX-R του Dustin Motzouris γράφει ιστορία ως το πιο high tech SX-R που έχει εμφανιστεί στους Τελικούς του Παγκοσμίου.   

 

Κείμενο: Βασίλης Μωραΐτης

Test rider: Βασίλης Μωραΐτης

Φωτ.:www.jetskiworld.gr, Kommander Ind.

 

Το carbon SX-R του Dustin Motzouris αποτελεί χωρίς καμία αμφιβολία τον πιο τέλειο συνδυασμό γάστρας-κινητήρα που έχουμε δει σε Kawasaki. Η χειροποίητη γάστρα της Trinity κλέβει την παράσταση για την άρτια κατασκευή της και το μοναδικό φινίρισμα της χωρίς φυσικά να εξαιρείται στο high tech καπάκι με τον σπέσιαλ αεραγωγό. Δεν διαφέρει στις διαστάσεις από την γάστρα του κατασκευαστή κι ούτε έχει τροποποιηθεί η εισαγωγή της τουρμπίνας ή η θέση αυτής στο σκάφος. Ζυγίζει το πολύ 35kg κενή κι αυτό είναι το σημαντικότερο όλων. Από την άλλη πλευρά τα δεδομένα του μοτέρ έρχονται κατ’ευθείαν από το Pro Ski σκάφος του έλληνα ομογενή από την Ν.Αφρική Dustin Motzouris.

 

Μοτέρ για λίγους

Την παράσταση κλέβει το μεγάλο μασίφ αλουμινένιο μπλοκ κυλίνδρων της DASA με την ασορτί κεφαλή. Ιδίως όταν το δεις ανοιγμένο πιστεύεις ότι είναι δυνατό να χωρέσεις κι εσύ μέσα του... Με την έξτρα δουλειά που έγινε στις θυρίδες θα μπορούσε να περάσει αρουραίος μέσα από αυτές. Τα power valve είναι πνευματικά κι ανάλογα με τα ελατήρια που χρησιμοποιείς καθορίζεις το πότε θέλεις να ανοίξουν. Ο στρόφαλος αποτελεί σπέσιαλ κατασκευή,  προέρχεται από την Crank Works Inc και φέρει ενισχυμένες μπιέλες και ρουλεμάν (135mm) για να αντέχει στην επιπλέον καταπόνηση. Ο βελτιωτής Steve Webster μου αποκάλυψε ότι η ανθεκτικότητά του είναι σχεδόν διπλάσια από έναν νορμάλ ανακατασκευασμένο κι ενισχυμένο στρόφαλο. Τα έμβολα προέρχονται από την Wiseco κι αποτελούν κατασκευή κάτω από ειδική παραγγελία της DASA. Σπέσιαλ είναι και το βολάν που προέρχεται από Ιαπωνική εταιρεία που ο ίδιος θεωρεί την πλέον αξιόπιστη στην κατασκευή των βολάν.

 

Φέτος ο Webster τροποποίησε ριζικά το σύστημα τροφοδοσίας και εισαγωγής βάζοντας στο περιθώριο την Novi και δίνοντας προτεραιότητα στην εισαγωγή, και τα reed της Boyesen και τα καρμπιρατέρ της Full Spectrum των 49mm. Όπως ο ίδιος ανάφερε το σύνολο είναι πιο σωστά δεμένο ενώ από την άλλη ήθελε να δοκιμάσει κάτι το διαφορετικό. Στην εξαγωγή βρίσκεται η γνώριμη εξάτμιση της Factory Pipe που έχει τροποποιηθεί κατάλληλα για να εναρμονιστεί η λειτουργία της με τον big bore κινητήρα. Το εξάρτημα του κινητήρα που δεν μπορεί να προμηθευτεί είναι η προγραμματιζόμενη ECU της Mitsubishi που είναι τύπου total loss κι ο Webster την έχει προσαρμόσει κατάλληλα για να συνεργάζεται με το σπέσιαλ πιο ελαφρύ βολάν. Κατά τη γνώμη του είναι η πιο αξιόπιστη ηλεκτρονική που θέλει κάποιος όταν κυνηγάει τον τίτλο στο παγκόσμιο πρωτάθλημα.

 

Το σύστημα διεύθυνσης και η τιμονιέρα ήταν ακριβώς τα ίδια και στα δύο SX-R του Dustin. Τιμόνι RRP με μονό αεραγωγό –μιας και δεν έχει κάνει ξεκάθαρη τη θέση της η IJSBA σε αυτό το ζήτημα- και περιφερειακά από την UMI Racing και την Blowsion. Στο deck τοποθετήθηκαν πατάκια και πλαϊνά της ΗΤ Moto για να ενισχυθεί η πρόσφυση του Dustin στις συνθήκες της οριακής οδήγησης. Το carbon ride plate αποτελεί μία από τις νέες κατασκευές του Webster. Δούλευε πάνω σ’αυτό όλο το χρόνο και βελτίωσε σε σημεία κλειδί το σχήμα του σε σύγκριση με το προηγούμενο που είχε κατασκευάσει. Επιπλέον, είχε ανοίξει πρόσθετες οπές για να ενισχύσει την πρόσφυση στην ευθεία και τις στροφές.

 

Καινοτόμες επιδόσεις για SX-R

Η επιτάχυνση είναι το α και το ω σ’αυτό το σκάφος και σε κερδίζει σε τέτοιο βαθμό που πραγματικά δεν θέλεις να κατέβεις από πάνω του. Είχα οδηγήσει στο παρελθόν το  carbon Super Jet του Rius ωστόσο, δεν είχε σε καμία περίπτωση την ευστάθεια και το καλό ζύγισμα του συγκεκριμένου Kawasaki. Η απίστευτη επιτάχυνσή του γίνεται αισθητή από το πρώτο κλικ που θα κάνεις στην μανέτα κι αυτό γιατί το βάρος του συνόλου είναι πολύ χαμηλό. Στις μεσαίες στροφές η δύναμη γίνεται ακόμη πιο ισχυρή ωστόσο, δεν σου κόβει τα χέρια και συνεχίζει να απλώνει μέχρι το άνω άκρο των στροφών του μοτέρ, κάπου εκεί αγγίζεις την τελική γύρω στα 64-65mph. Νούμερο μικρό για το κόστος της κατασκευής μιας και περιμένεις κάτι σαφώς καλύτερο. Από την άλλη πλευρά πάνω σ’αυτό το Kawasaki μπορείς να κινηθείς από το ένα μπαλόνι στο άλλο σαν πραγματικός πύραυλος. Κανένα άλλο δίχρονο σκάφος δεν μπορεί να σε πιάσει ακόμη και κάποια από τα περιβόητα τετράχρονα είχαν μείνει από τον Motzouris στα προκριματικά. Το πως επιβραδύνει αποτελεί ένα ξεχωριστό κεφάλαιο. Όταν αφήσεις το γκάζι η γάστρα κυριολεκτικά κολλάει στην επιφάνεια του νερού όχι όμως τόσο απότομα όπως συνέβαινε στο Yamaha του Nicolas. Μπορούσες μεν να φρενάρεις την τελευταία στιγμή ωστόσο, δεν αισθανόσουν ότι είχες πετάξει άγκυρα...

 

Η σωστά ρυθμισμένη γάστρα του (sponsons, ride plate, scoop, και θέση οδήγησης) σου επιτρέπει να πιέζεις περισσότερο τα όριά σου και να μπαίνεις σε όλο και πιο ταχύ ρυθμό. Στο πλασάρισμά του στην στροφή δεν εμφανίζει την τάση να βουτήξει την μούρη του ούτε να γλιστρήσει το πίσω μέρος του. Το ride plate έχει ρυθμιστεί με ευλαβική επιμέλεια ελαφρώς διαφορετικά από το στήσιμο που είχε στο Pro SX-R, για να μπορεί ο Dustin να φορτώνει στο όριο τον κινητήρα ακόμη πιο βαθιά μέσα στην στροφή. Στο σύνολό του η πρόσφυση, το κράτημα και το πλασάρισμά του στην στροφή είναι μοναδικό και στο μόνο σημείο που το νιώθεις διαφορετικό είναι ο ελαφρώς κραδασμός που αισθάνεσαι από τον στρόφαλο στην μπάρα του τιμονιού και στην μανέτα του γκαζιού. Το χαμηλό βάρος του συνόλου μου επέτρεπε να αλλάζω κατεύθυνση με την σκέψη χωρίς να φοβάμαι ότι θα με στείλει σε highside. Πραγματικά, το carbon SX-R του Dustin αποτελεί ένα παράδειγμα προς μίμηση όσον αφορά το καλοστημένο σύνολο. Πολλοί πιστεύουν ότι ένα άγριο, απότομο και βάναυσο σκάφος οδηγείται από λίγους κι όμως οι κορυφαίοι αναβάτες ζητούν κάτι ισχυρό αλλά από την άλλη πλευρά γραμμικό και ομαλό για να μπορούν να επωφεληθούν την ισχύ του. Το σκάφος του παραμένει μοναδικό όπως κι η τιμή του. Αν ενδιαφέρεστε να το αποκτείστε επικοινωνήστε με την Kommander Ind.

 

Dustin Motzouris’s 1ZA: Kawasaki Jet Ski 800 SX-R GP Ski

Engine
Kawasaki OEΜ crankcases

Stroker (4.5mm) billet crankshaft, trued & welded with Kommander Ind. heavy duty Rods 

Displacement: 892cc

Bore x stroke: 85 x 78.5mm

Steve Webster crankcase porting

DASA billet aluminum big bore cylinder

DASA billet aluminun cylinder head with

Steve Webster cylinder porting

Wiseco 85mm pistons & rings

Cranking compression: 205psi

Factory Pipe Dry Pipe Exhaust System (special chamber and modified stinger)

Kommander Ind. thick base gasket

Boyesen intake manifold

Boyesen reed cage and reeds

Kommander Ind. aluminum angled reed spacers

Full Spectrum 49mm carburetors

Blowsion billet dual fuel pick up

Blowsion flame arrestors

Cooling lines in: 2 in, one in manifold and one on rear cylinder

Cooling lines out: 2 from head out, on from head to exhaust chamber

Fuel: VP Racing MS109

Lubricant: Maxima Formula K2

Electrical

New Generation Mitsubishi prototype total loss ignition

KHI flywheel

NGK BR9ES Spark Plugs

Pump and driveline

Skat-Trak 142mm, 14 vein Magnum Pumpw/30mm Setback

Skat-Trak originally (16/22-16/23) three blade, stainless-steel Swirl Impeller 

Stock pump shoe

Skat-Trak extended drive shaft

Skat-Trak drop nozzle system (with an extension)

Kommander Ind. billet aluminum couplers 

Reduction nozzle: 83mm

Steering nozzle: 86mm

Kommander Ind. ride plate

Kommander Ind. stainless steel intake grate made by Skat-Trak

Hull and Handling components

Trinity carbon hull

Trinity high flow carbon hood 

Blowsion new front sponsons

HT Moto carbon dash cover

Trinity nosepiece

HT Moto mat side covers with lifters

HT Moto mat

Blowsion billet aluminium by-pass fittings

Kommander Ind. SX-R side rail bumpers

Electric bilge with bilge switch

Blowsion duck bills

Steering assembly

RickRoyProducts handlepole

RRP pole bracket

Blowsion carbon fiber chin pad

Blowsion 4 degree handlebar

Kommander short turn plate

ODI grips

Skat-Trak heavy duty steering cable

UMI Racing throttle lever

Blowsion trim lever

Skat Trak trim cable

Engine output

Horse power: N.A.

Torque: N.A.

Top speed: 64-65mph

 

Team Sponsors

Kommander Industries, DASA Performance, Kawasaki, Monster Energy, Fast Kawasaki, Blowsion, Trinity Composites,  Factory Pipe, Full Spectrum, Boyesen, Quakysense, CrankWorks Inc.

 

Special Thanks to Kyle Kennedy, Dan Lamey and Trey Southerland.

 


Επιταχύνεις από μπαλόνι σε μπαλόνι σαν πραγματική βολίδα.

Στα "φρένα" απαιτεί διαφορετικό κοντρόλ...

Μοτέρ εξωτικό από κάθε άποψη.

Ηλεκτρονική Mitsubishi για πολύ λίγους.



Τουρμπίνα Skat-trak και plate της Kommander Ind.

Θυρίδες να δουν τα μάτια σου.

Έργο τέχνης η γάστρα της Trinity.

Κόσμημα το καπάκι τις Trinity και στην τιμή.

Steve, πως αντέχει κανείς πάνω σ'αυτό για 12 γύρους;

Οι αδερφοί Motzouris, o Steve κι ο υπογράφον.